Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco Daily 2.8 2001r - nie odpala

05 May 2015 15:27 16512 22
  • Level 19  
    Iveco Daily 2.8 2001r. Elektryczna pompka paliwowa (ta na ramie) nie dostaje napięcia. Bezpieczniki sprawdzone. Gdzie szukać dalej?
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Helpful post
    Level 26  
    Za zasilanie pompy odpowiada 47 bezpiecznik to jest czwarty rząd od dołu,pierwszy po prawej sprawdzić gniazdo czy nie wypalone.Pompa jest sterowana z EDC poprzez przekaźnik 25837 trzeci od dołu pierwszy po prawej i działa trzy sekundy po włączeniu zapłonu oraz podczas pracy silnik.
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • User removed account  
  • Level 12  
    Pod warunkiem że nikt wcześniej nie grzebał i te kontrolki są. Twoje Iveco?
  • Level 19  
    Iveco jest moje. Nikt nie grzebał przy immo. Zresztą immo nic nie sygnalizuje. A kontrolki dzialają wszystkie. Zauważyłem, że jak włączyłem światła, to pomka zaczęła pracować przez kilka sekund i dalej cisza.
  • Level 26  
    To też pisałem, że pompka pracuje przez kilka sekund od włączenia zapłonu i później się wyłącza. Chyba że odpalisz silnik to wtedy pracuje cały czas.Jeżeli to jest daily to posiada przycisk diagnostyczny to możesz uzyskać kody migowe błędu dwucyfrowe. Podaj to pomyślimy dalej.
  • IVECO Trucks specialist
    Nie będę wróżył z fusów,ale przypuszczam że masz problem z ciśnieniem paliwa w szynie paliwowej(bez odczytania tego parametru podczas rozruchu, na kompie niczego się nie dowiesz)Do odpalenia silnik potrzebuje min 100-120 bar.Na wolnych obrotach pracuje w okolicach 300 bar.Przyczyną może być jeden lub więcej wtryskiwaczy,lub pompa wysokiego ciśnienia,które nie utrzymują ciśnienia.Błędy które mogą być zarejestrowane to 8.1 8.2 i 8.3.Na początek proponuję taki prosty test.Zdejmij przelewy z elektro-wtryskiwaczy.Zaciśnij przewód przelewowy przed pierwszym wtryskiem.Teraz najlepiej byłoby założyć igelitowy przezroczysty wężyk z końcówką na każdy wtrysk.I teraz podczas kręcenia silnikiem obserwuj poszczególne wtryski.Jeżeli z jakiegoś zobaczysz nadmierny wypływ paliwa,potencjalnie jest uszkodzony.Podobnie można sprawdzić częściową sprawność wtrysków na pracującym silniku. Przy wolnych obrotach(800) wypływ z poszczególnych wtrysków nie powinien przekraczać 10 ml/1 min.

    I jeszcze jedno.Czy podczas rozruchu zapala się lub miga kontrolka wtrysku?
    Jeżeli tak, to jeszcze inna bajka.
    Co się dzieje ze wskaźnikami paliwa i temperatury podczas rozruchu?Spadają do zera czy nie?
  • Level 19  
    Do tej pory to wyglądało tak: po przekręceniu kluczyka w poz.2 zapalały się wszystkie kontrolki i po okołu 2 sekundach wszystkie gasły z wyjątkiem ciśnienia oleju i jeszcze jakieś obok ciśnienia oleju. w poz 3 rozrusznik kręcił. Obecnie wygląda to tak: po przekręceniu kluczyka w poz 2 przez moment błyśnie żółta kontrolka chyba filtru i nie zapala się nic więcej, słychać stuknięcie jakiegoś stycznika. W poz.3 rozrusznik kręci. Dodam że akumulator jest słabiutki, ale mam mocny prostownik.
  • Level 13  
    Powiadasz mocny prostownik? oby nie okazał się za mocny.... Radził bym oddać auto do elektryka bo jak nie masz wiedzy i doświadczenia to sobie możesz kosztów narobić.
  • IVECO Trucks specialist
    Zgadzam się kolegą odnośnie kręcenia na prostowniku. Może już szlag trafił sterownik silnika.Trzeba było zacząć od tego że nie masz zasilania na desce.może stacyjka?Albo daj zarobić fachowcom.
  • Level 19  
    Hart3 wrote:
    Po przekręceniu stacyjki wychodzą z niej dwa zasilania,przewód 8887 i 8850.Zasilanie tablicy to bezp. nr.5 piąty od dołu drugi z lewej.

    Zgadza się, ten bezpecznik był luźny. Walczę dalej.
  • Level 19  
    Kodów nie mogę podać, bo nie mogę znaleźć tego j...o guziora. Z prawej strony koło dmuchawy jest tylko trzy pinowa zielona wtyczka i czerwony 30A przekażnik. Z lewej wokół bezpieczników niema nic.

    Dodano po 24 [minuty]:

    Przypomniało mi się że w tym Iveco jest założony jeszcze jeden alarm, który był bardzo rzadko używany. Czy jest możliwe żeby on blokował zasilanie pompy. W załączniku zdjęcie pilota. Nie wiem kompletnie co to za alarm i gdzie go wyłączyć. Iveco Daily 2.8 2001r - nie odpala
  • User removed account