Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HobbyKing X-Car 45A - regulator do silnika 550

17 Maj 2015 16:09 1785 8
  • Poziom 5  
    Witam, :)
    Posiadam samochód w skali 1:10 z silnikiem szczotkowym 550. Po jednej z jazd padł mi regulator, tzn auto jeździ tylko do przodu i to nie ma płynnej regulacji obrotów tylko od razu ładuje pełnym gazem. I teraz pytanie. Znalazłem taki regulator: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__44313_..._X_Car_45A_Brushed_Car_ESC_EU_warehouse_.html Czy on będzie dobry? Dziwi mnie tylko jedna rzecz. Może tylko mi się wydaje, ale czy ten prąd ciągły 45A to nie zbyt mało jak na ten silnik? W innych regulatorach tego tupu prąd wynosi nawet ponad 320A. Znalazłem też filmik tyle że z silnikiem 540 i lipolem 2s i wydaje mi się że daje radę. https://www.youtube.com/watch?v=ghrUbo3R9Ko

    Pozdrawiam, Maciej
  • Poziom 41  
    Ważna jest też ilość zwojów silnika szczotkowego - 550.

    Jak będzie się przegrzewał to dodaj wentylator i zmniejsz ilość zębów koła zębatego atakującego na silniku.
  • Moderator Robotyka
    Prąd ciągły to co innego niż prąd zwarciowy/rozruchowy.
    Te 320 A pojawić się może tylko w bardzo rzadkich przypadkach i tylko na krótki okres czasu.
  • Poziom 5  
    Dzięki za odpowiedzi
    Największym problemem jest ustalenie parametrów tego silnika. Nigdzie nie mogę tego znaleźć. Ale znalazłem na ebayu mój model http://www.ebay.pl/itm/VRX-SWORD-MONSTER-TRUC...SPEED-RADIO-2-4gHz-1-10-RTR-4WD-/350553835960 z takim regulatorem http://www.banggood.com/340A-Brushed-ESC-Elec...ntroller-for-1-or-10-R-or-C-Car-p-919888.html , który jest bardzo podobny do tego z hobbykinga. Może na jego podstawie udało by się dojść parametrów silnika.
  • Poziom 41  
    Lepiej poczekaj i uzbieraj parę złotych 45A to trochę mało na terenówkę, w dodatku posiada duże koła co powoduje zapotrzebowanie na pršd w momencie przyspieszania lub ruszania z dołka.
    Jak już się upierasz to kontroluj temperaturę regulatora, a jak będzie się grzał to załóż wentylator na regulator. Ostatecznie zmień koło zębate atakujące na silniku na mniejszą ilość zębów.

    Do tych silników HPI, HSP instalowało regulatory ESC 320A - 03018 klony dostaniesz za około 60zł.
    ESC 320A – (HSP 03018)
    Elektroniczny dwukierunkowy regulator prędkoœci obrotowej silnika Używany w modelarstwie do napędzania silników szczotkowych w modelach pływajšcych oraz samochodach w skali 1:10 oraz 1:8 i nie tylko

    Cechy produktu:

    Napięcie zasilania : 5 - 8,4V
    Prąd max do przodu : 320A
    Prąd max do tyłu : 240A
    Układ BEC : 5V
    Wymiary : 34 x 34 x 25 mm (razem z radiatorem)
    Masa : 45,5g (wraz z przewodami)

    Pasuje do modeli w skali 1:10 takich jak:
    XSTR
    Flying Fish 1
    Strada
    Razor
    Strada
    Xeme
    Kasa
    Sword
    Brontosaurus
    Rally Monster
    motorówki i wszystkich napędzanych silnikami serii 540/550
  • specjalista -automatyka bramowa
    Te klony HSP za 60 zł to trochę porażka - jedyną zaletą jest cena. Sam dłuższy czas jeżdżę monsterem (Tamiya Overlander - silnik obecnie Graupner Speed 500 Race), spalił mi się polski stareńki regulator ModelTronik i przetestowałem w/w dwie sztuki. Oczywiście model jedzie do przodu i do tyłu (regulator prawie się nie grzeje) ale jest właściwie brak funkcji hamulca - niby napisane o jakichś 180 A ale to nie hamulec tylko delikatny zwalniacz (dlatego sprawdziłem 2 sztuki bo myślałem że pierwszy jest walnięty) no i zerowe możliwości konfiguracji.
    Dla mnie hamulec przy jeździe "figurowej" to rzecz niezbędna i po dłuższych poszukiwaniach trafiłem na coś takiego:

    https://rcwojtekshop.pl/pl/p/Regulator-szczotkowy-Carbon-Series%2C-20T%2C-MODELCRAFT/679

    Działa jak burza, hamuje idealnie i na dodatek potężne możliwości konfiguracyjne (regulowane przyspieszenie, intensywność hamowania, moment obrotowy na wstecznym i pełne zabezpieczenie od spadku napięcia, przegrzania itp).

    Koszt trochę ponad 100 zł i świetnie sobie radzi z silnikiem klasy 500 (20-21T) mimo że w specyfikacji stoi praca ciągła 35 A to nie udało mi się go zagrzać przez 40 min na LiPo 4000mAh - raczej motorek zaczął być gorącawy. (może te ampery jakieś mniej "chińskie...")

    Jest wersja (nieco droższa) pod mocniejsze maszynki z silnikiem do 15T
  • Poziom 41  
    W regulatorach ESC 320A - 03018 i klonach wystarczy zamontować wentylatorek 5V i po problemie z przegrzewaniem to samo dotyczy silników. Ważnym czynnikiem jest też dobór wartości przełożenia - zębatka atakująca na silniku mała liczba zębów na przykład 13-14 T powoduje że silnik jest doskonały do jazdy w terenie i nie przegrzewa się.
    Wartości przełożenia w granicach ilości zębów 20T zębatki atakującej przy silnikach 15T w terenie za bardzo obciążają cieplnie i regulator i silnik.
    ESC 320A - 03018 w Hsp xstr buggy oryginał dawał możliwość napędzania silników od 15T a to już wystarczyło do lekkich samochodzików terenowych. Na silniku 20T czy nawet do płaskich wyścigów silnik 55T regulator się nie przegrzewa.
    Żaden z tańszych regulatorów nie posiada hamulca.
    W miarę dobry jest regulator Graupner SPEED PROFI 40R zalecany dla silników od min. 12T ( 12-zwojowy )

    Na dziś chłopak jeździ Hsp xstr buggy po przeróbkach lata na silniku 4350 KV i regulatorze 80A z zablokowanym tylnym dyferencjałem.
    Samochodzik idealny do treningu. Karoseria Porsche 911 GT3 i Maverick XT.

    HobbyKing X-Car 45A - regulator do silnika 550 HobbyKing X-Car 45A - regulator do silnika 550 HobbyKing X-Car 45A - regulator do silnika 550

    Maverick Strada Evo SC regulator EZRUN 120A silnik EZRUN 2700 KV

    HobbyKing X-Car 45A - regulator do silnika 550

    W przygotowaniu druga karoseria Porsche 911 GT3 do nowego podwozia Maverick TC lub DC.

    HobbyKing X-Car 45A - regulator do silnika 550

    Polecam dobry sposób na ochronę elektroniki przed kurzem i błotem pomysł z forum modelarskiego.

    HobbyKing X-Car 45A - regulator do silnika 550

    ----------
    Regulator z linku niezbyt nadaje się do cięższych terenówek z dużą średnicą kół.
    kotbury napisał: