Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

honda cbr f2 - zmiana obrotomierza na nie oryginalny

marins 27 May 2015 20:11 5385 11
  • #1
    marins
    Level 13  
    Witam. Przerobiłem sobie trochę motor i zmuszony byłem kupić mniejsze zegary. Kupiłem licznik ,,replika koso rx2'' Podpiąłem go pod standardową instalację zmieniając kable w kostce. Wszystko działa prócz obrotomierza. To znaczy obrotomierz chodzi niestabilnie, nie płynnie z opóźnieniem. Patrząc na wskazówkę mam wrażenie jakby dostawał dwa sygnały, jeden podnoszący wskazówkę i jednocześnie drugi obniżający wskazówkę. Jedynie co podłączyłem inaczej niż w oryginale to, to że mase wziąłem z ramy.

    Obrotomierz ustawiony jest na 4cyl i na wolnych obrotach pokazuje prawidłową wartość problemy zaczynają się po dodaniu gazu

    Zegar obrotomierza ma funkcję 1, 2, 4 cyl oraz P i n
    Na zagranicznych stronach znalazłem że ,,P" oznacz EFI natomiast ,,n" - Carburator (nie wiem co to jest) Na opcji P wskazówka porusza się a na n - nie ma żadnej reakcji
  • #2
    paweld69
    Level 28  
    " znalazłem że ,,P" oznacz EFI natomiast ,,n" - Carburator (nie wiem co to jest)" EFI to motor na wtrysku, a Carburator to gaźnik. Spróbuj masę podpiąć pod przewód nawet na próbę prosto do akumulatora
  • #3
    marins
    Level 13  
    Podłączenie pod masę akumulatora nic nie pomogło.
    Dlaczego na opcji n - gaźnik, nie ma żadnej reakcji??
    Czy sygnał z obu cewek łączy się gdzieś w jeden kabel?? Pytam ponieważ nie widzę na module dwóch takich samych kabli.
    Dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz na oryginalnym obrotomierzu i pokazuje bardzo ładnie obroty a elektroniczny wariuje

    Dodam że w instrukcji jest napisane ,,magneto" Ten właśnie przewód odpowiada za obroty i u mnie jest wpięty w kostkę na miejsce oryginalnego obrotomierza.
  • #4
    marins
    Level 13  
    Witam. Chciałbym odświeżyć temat gdyż problem nie został rozwiązany. Próbowałem podłączyć obrotomierz bezpośrednio pod impulsator lecz wolne obroty pokazuje na poziomie 5tys choć na tym połączeniu obrotomierz wskazuje płynnie obroty. Co jeszcze mogę zrobić?
  • #5
    switelolo124
    Level 10  
    Przepraszam że wcinam się w temat, nie znam w ogóle schematu owego motoru ale sądząc po twojej wypowiedzi że gdy podłączasz prosto pod impulsator obrotomierz pokazuje wolne obroty na 5k... spróbuj podłączyć go gdzieś za regulatorami napięcia o ile są. Ewentualnie trzeba by próbować łapać sygnał z obu kabli do świec jednocześnie.. ale jak?

    edit: spróbuj jeszcze zmienić ilość odczytywanych cylindrów na obrotomierzu kiedy jesteś wpięty bezpośrednio do impulsatora.. gdzieś kiedyś widziałem chiński obrotomierz gdzie pisało właśnie że jeśli chciało się do jedno cylindrowego silnika 4t podpiąć to trzeba było ustawić na większą ilość cylindrów.. może tu coś to da..
  • #6
    marins
    Level 13  
    Owszem, jest regulator napięcia 3 fazowy lecz nie bardzo wiem gdzie miałbym za nim podłączyć się...?
    Zmiana liczby cylindrów z 4ch na mniej, tylko podnosi obroty
    Może trzeba go podłączyć pod impulsator i wstawić w obwód jakiś rezystor...?
  • #9
    Orzelje
    Level 2  
    Witam, chciałabym się podłączyć do tematu, nie widzę sensu na tworzenie nowego bo w pozostalych o podobnej tematyce go... jest.
    Mam licznik uniwersalny kopia Koso. Chciałabym żeby licznik czytał prędkość z impulsatora który w oryginale jest przy motorze. . Prędkość pokazuje -niby. Doszedlem też do tego że impulsator daje 24impulsy na pełen obrót koła w moim moto. Przy zestawie licznika mam do wybory dwa lub trzy magnesy. Czyli licznik bazuje na 2lub 3 impulsach. Wartość przeliczeniową też wyliczylem żeby te 24impulsy zmienić w dwa poprzez wpisanie innego obwodu.
    Niestety Chiński znak zapytania, podczas ustawień wpisuje obwód koła, następnie u góry ustawić trzeba dwie cyfry gdzie druga jest w jakiś sposób zależna od pierwszej. Kolejnym krokiem ustawienie literki C lub E. Duza cyfra jako ostatnia ale to zatrybilem z ilością magnesow.
    Czy ktoś wie co tam trzeba wpisać:-(?

    Dodano po 1 [godziny] 33 [minuty]:

    Wnioskuje że E to EFI a C to carb ... Ale co ma piernik do wiatraka?... Moduł zapłonowy to moduł, wychodzi z niego przewód do obrotomierza a także na cewki zapłonowe. Nie wydaje mi się żeby w modelu na wtrysku ewolucja postąpiła jakoś znacząco. Pewnie chodzi o prędkość obrotową, niestety tego nie sprawdziłem jeszcze ponieważ eksperymentuję na akumulatorze.
  • #10
    paweld69
    Level 28  
    Orzelje wrote:
    Wnioskuje że E to EFI a C to carb ... Ale co ma piernik do wiatraka?...
    Ma bo na kolę magnesowym do wtrysku jest wiele nabiegunników a na gaźniku jeden. Wniosek z C i E dobry.
  • #11
    Orzelje
    Level 2  
    Cześć.
    To już jakiś trop, dziękuję. Mam jeszcze pytanie. Otóż po wpisaniu u góry pierwszej cyfry 4(przyjmując że to ilość cylindrów) następną mogę ustawić tylko 1lub5 nie bardzo kumam o co biega z tą zależnością.☹
    Obrotomierz nie działa, tego mogę się ewentualnie domyśleć ponieważ z modułu zapłonowego idzie sygnał o wartości 5V.
    W instrukcji napisane jest: "The engine rotates each circle, output one pulse signal (12V square wave). When the signal frequency is 100Hz, the speed is 6000RPM
    Nie znam angielskiego. Metodą mlotkowa zakulałem, że ten sygnał musi mieć 12V.
    W motorze jest generator impulsów.Na diagramie nazywa się INGITION PULSE GENERATOR. Wychodzą z niego trzy przewody: żółty, biało-żółty, biało-niebieski, idą do modułu zapłonowego. Myślałem żeby pod któryś z tych przewodów się podpiąć...? Kolejnym kaskaderskim pomysłem jest 1z4przewodow które wychodzą z modułu na cewki...? Nie truł bym gitary, ale odpalenie motoru na parterze jest trochę trujące. Podczas ostatnich testów jak jeździłem to kolejne 2h chodzilem do tyłu tak się nacpałem spalin☹

    Dodano po 40 [minuty]:

    Jeśli chodzi o sam prędkościomierz to powinien pokazywać prędkość zbliżoną do realnej, wygłówkowałem to w następujący sposób...
    Licznik posiada 3 magnesy. Tak też jest w ustawieniach, pokazuje się cyfra 3. Czyli 3impulsy na 1obrot koła.
    Poswieciłem jeden z impulsatorów vfr750rc36II do celów naukowych i rozdupilem go metodą siłową. Po otwarciu zobaczyłem że umieszczone na malutkim wałku dwa pierścienie posiadaja po 4(mogę to określić jako wykorbienia) ustawione na przemian. Dają w ten sposób 8impulsow na pełen obrót wałka impulsatora. Z praktycznego punktu widzenia zauważyłem iż 24impulsy to pełen obrót koła w motorze. Jest to liczba przy napedzie oryginalnym. Posiadam z tyłu zębatkę o 2zeby większą, dlatego obrót koła dał wynik 22impulsy.
    Poprosiłem kolegów z forum żeby mi to ktoś przedstawił w rownaniu na X. Wyliczyłem że obwód koła to:1.884
    24=1.884
    3=x
    24x=3*1.884=5.652
    X=5.652/24=0.2355
    Sprawdzenie:
    24*0.2355=5.652
    3*1.884=5.652
    Pytanie po co mi to było jest raczej jasne, chodziło o podanie obwodu koła...
    Wpisując taką wartość jak 23cm licznik pokazał mi już tylko 1magnes :)).
    Prościej jest założenie tego czytnika z zestawu który dołączyli Chiniole, dla mnie to kojarzyło się z wigry3 dlatego postanowiłem zrobić w taki sposób. Narazie lata. Impulsator podłączyłem do wkretarki i ogień. Jest jeszcze mały myk. Impulsator musi mieć zasilanie z licznika przewód BIAŁY. Jeśli był zasilany z aku to licznik nie reagował. Ponieważ prąd tego dziadostwa wynosi 5V około.
    Może się to komuś przyda na przyszłość. W cbr powinno też tak działać:)
  • #12
    Orzelje
    Level 2  
    Witam, na załączniku jest płytka licznika yamaha r6, chodzi dokładnie o dwa potencjometry. Jeden oznaczony jest 103 i pod nim na płytce oznaczenie VR1, Drugi to 221 i VR2. Może ktoś mądrzejszy orientuje się czy tymi potencjometrami czy jakoś tak można ustawić prędkość licznika? Wstawiłem to do vfr 750 i działa tylko z jednym małym defektem jak jadę 100km/h pokazuje 10km/h, jadąc 50 pokazuje 5. Ale czy te pokrętła spowodują dostrojenie predkosci x10 ???? Szukałem po forum podobnego bereciarskiego problemu ale nie znalazłem. Ktoś pomoże??...