Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SKODA FELICIA 1.3 MPI - spadek napięcia ładowania

08 Cze 2015 00:04 1329 2
  • Poziom 10  
    Witam.
    Przygód z alternatorem ciąg dalszy.
    Po niedawnych problemach zmieniłem regulator na jezpol i było w miarę uzyskałem coś około 14.3 - 14.4v (specjalnie zamontowałem dzienne żeby utrzymać taki stan ładowania)oczywiście przy wyłączonych światłach nawiewie i.t.d.
    Ostatnio zauważyłem spadek przy tych samych wyłączonych odbiornikach napięcie ładowania spadło do około 14.1v po włączeniu świateł do 14v i jadąc przy włączonym np.kierunkowskazie napięcie skacze około13,9 - 14v.
    Przy hamowaniu spada do jeszcze niższych wartości.
    Nigdy wcześniej taki spadek ani takie skakanie nie miło miejsca.
    Zastanawiam się czy to wina regulatora (szczotek w nim czy czegoś innego) czy sprawa może sięgać w głąb alternatora.
  • Poziom 34  
    Masa alternatora/akumulatora dobra? Sprawdzona? To podstawa.
  • Poziom 24  
    Spadki napięć możesz trochę zredukować kupując gruby kabel (2m kabla 16-25 mm2 np spawalniczy) i łacząc bezpośrednio plus alternatora do plusa akumulatora. (tzn taki przewód już tam w skodzince jest ale za cienki i występują spadki napięć).

    Ale tak czy tak, poprawne napięcie ładowania to 13.8 - 14.4V czyli mieścisz się w zakresie. Jak na Skodę Felicję z jej niesłychanie badziewnym alternatorem to i tam masz super. Ten alternator po prostu taki jest i cudów nie zdziałasz.