Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C360-3P - Szybki spadek cisnienia oleju w silniku

22 Cze 2015 15:31 4230 8
  • Poziom 12  
    Witam
    Mam problem z Ursusem C360-3P. Po 15 - 20 minutach pracy na znamionowych obrotach (ok. 2200 obr/min) zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Mierzyłem ciśnienie manometrem - występuje spadek ciśnienia od 3.5 atm po uruchomieniu do poniżej 1 atm. po 15 - 20 minutach pracy na znamionowych obrotach. Na wolnych obrotach po tym czasie manometr wskazuje 0 atm. Silnik jest świeżo po wymianie panewek korbowodowych i pompy olejowej. Co może być przyczyną takich objawów?
    Pozdrawiam
  • Poziom 40  
    Jak pompa była wymieniana to może źle ustawiony jest zawór przelewowy. Jak masz dobrze zrobiony silnik to na zimnym ciśnienie powinno być koło 5,5 at.
  • Poziom 12  
    To nie jest czasem ten zawór, który jest w korpusie pompy? Jak patrzyłem na starą pompę ten zawór tam jest, wiec przy zakupie nowej pompy ten zawór raczej też tam powinien być od razu. To ciśnienie 5.5 atm to ciśnienie otwarcia właśnie tego zaworu przelewowego?
  • Poziom 40  
    Tak chodzi o ten zawór w pompie oleju. Ważne jest jego prawidłowe ustawienie (można go ustawić dodając podkładki pod sprężynę). Ciśnienie otwarcia zaworu jeśli się nie mylę, to ok. 4 at. Jednak na zimnym silniku olej jest gęsty i ciśnienie jest wyższe mimo otwarcia zaworu, w miarę jak olej się rozgrzewa to ciśnienie nieco spadnie. A i jak uruchomisz go na zimnym silniku i zaraz zgasisz to lampka oleju zapala się od razu czy po pewnym czasie?
  • Poziom 12  
    Po pewnym czasie, jak się olej nagrzeje.
    Może jeszcze trochę rozjaśnię sytuację. Opisany problem pojawił się jakieś 2 miesiące temu. Ciągnik jakichś mega ciężkich prac nie miał do tej pory. W zeszłym tygodniu mechanik wymienił pompę olejową oraz panewki korbowodowe. Jednak nic to nie pomogło, więc się teraz zastanawiam czy wymiana pompy była konieczna. Po panewkach było widać ślady zużycia, wał nienaruszony bez wyczuwalnych rys pod palcem. Pompa od nowości razem z ciągnikiem (25 lat). Wyciągnąłem sprężynę zaworu ze starej pompy, bez większych problemów udało mi się ją ścisnąć w palcach, a nie jestem jakimś pakerem.
  • Poziom 29  
    Ciśnienie maksymalne w tym silniku to 3,2 atm.
    Więc 3,5 atm na zimnym silniku nie dziwi.
    A w jakim stanie były panewki główne?
  • Poziom 12  
    Witam
    Silnik przeszedł generalny remont (szlifowanie wału, planowanie głowicy, wymiana tłoków itd). Objawy, o których pisałem powyżej ustąpiły. Po demontażu elementów widoczne było duże zużycie panewek głównych i wału, szczególnie przy pierwszym cylindrze patrząc od strony chłodnicy - konieczny był szlif na drugi wymiar naprawczy. Remont silnika i tak był w planach na ten rok, więc co się odwlecze to nie uciecze. Podziękowania dla osób, który wypowiadały się w tym temacie. Temat uważam za zamknięty.
    Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Kto wymienia panewki bez pomiaru wału? Ręce i nogi opadają...
  • Poziom 12  
    Tak zwani "fachowcy". Mechanik uznał, że to na pewno pompa olejowa jest winna i poszedł w ten temat. Wielkim specem od mechaniki to nie jestem, no ale to faktycznie woła o pomstę do nieba - wału nie zmierzyć. Pierwszy i ostatni raz ten ciągnik robił u mnie, tego Pana szerokim łukiem wolałbym omijać.