Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fors Focus MK II - Trzęsie silnikiem po uszczelnianiu wtrysków

steganos 05 Sie 2015 21:09 894 9
  • #1 05 Sie 2015 21:09
    steganos
    Poziom 29  

    Witam.
    Sytuacja wygląda tak.
    Silnik w moim Fordzie to jest 1.6tdci 109, jakiś czas temu zaczął cykać, więc oddałem go do autoryzowanego serwisu BOSCH, aby uszczelnili wtryski (mechanicy samo ok wiek 20 lat) Odebrałem auto przez jakieś 50km było wszystko dobrze, potem zauważyłem że na luzie jak powoli dodaje się gazu to przy 1100 - 1200 obr trzęsie silnik, powyżej już przestaje, jak dodaje się gazu szybciej tego objawu nie ma.Drugi objaw jest za to gorszy, a mianowicie, najpierw samochód trząsł powyżej 2tys obr na trzecim biegu, od 3 tys szedł normalnie, na innych biegach podobnie, tylko obroty się różniły w zależności od biegu. Teraz sytuacja wygląda następująco, auto przerywa tak, że nie da się nim jechać, a dokładnie zachowuje się tak samo, jak w sytuacji, gdy odłączymy jeden wtrysk. Help:(

    0 9
  • #2 05 Sie 2015 21:24
    cezars65
    Poziom 24  

    Twoja sytuacja jest komfortowa..... , po prostu jeżeli naprawa była wykonana w BOSCH- SERVICE to możesz spokojnie oddać auto na naprawę reklamacyjną , szkoda Twoich nerwów w dochodzeniu co i dlaczego. No a jeżeli już byś coś chciał się dowiedzieć konkretnego , to na początek podłącz go pod tester diagnostyczny np. KTS . Inaczej tego nie ugryziesz , no jeszcze ew. podnieś maskę i obejrzyj organoleptycznie jak się mają wszystkie wężyki podciśnienia - tzn . czy nie spadł któryś , lub np. nie pękł.

    0
  • #3 05 Sie 2015 21:31
    domex32
    Moderator na urlopie...

    cezars65 napisał:
    podłącz go pod tester diagnostyczny np. KTS . Inaczej tego nie ugryziesz


    KTS z fordem nie radzi sobie.


    Szukaj kogoś kto ma FDS albo WDS i na początek trzeba zrobić przyuczenie wtryskiwaczy, jeśli nie przyniesie to efektu, wtryski trzeba zdemontować i sprawdzić na stole probierczym pod kątem wydajności.

    0
  • #4 05 Sie 2015 21:36
    steganos
    Poziom 29  

    cezars65 napisał:
    Twoja sytuacja jest komfortowa..... , po prostu jeżeli naprawa była wykonana w BOSCH- SERVICE to możesz spokojnie oddać auto na naprawę reklamacyjną , szkoda Twoich nerwów w dochodzeniu co i dlaczego. No a jeżeli już byś coś chciał się dowiedzieć konkretnego , to na początek podłącz go pod tester diagnostyczny np. KTS . Inaczej tego nie ugryziesz , no jeszcze ew. podnieś maskę i obejrzyj organoleptycznie jak się mają wszystkie wężyki podciśnienia - tzn . czy nie spadł któryś , lub np. nie pękł.

    Gadaj z tym goście z BOSCHA , jak mu oddawałem i mówię, że wtryski działają to i będą działać dobrze po złożeniu to on na to: " Ale wcześniej nie były ruszane", co jeśli jakiś wtrysk się uszkodził?? Muszą wymienić na swój koszt na nowy??

    0
  • #5 05 Sie 2015 22:08
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Zrozum jedną rzecz.

    ECU doucza się do nieszczelności, i teraz możesz mieć efekt taki jak masz, spowodowany tym że ECU jedzie na wartościach wyuczonych wcześniej, stąd szarpania.

    0
  • #6 05 Sie 2015 22:41
    steganos
    Poziom 29  

    domex32 napisał:
    Zrozum jedną rzecz.

    ECU doucza się do nieszczelności, i teraz możesz mieć efekt taki jak masz, spowodowany tym że ECU jedzie na wartościach wyuczonych wcześniej, stąd szarpania.


    To dlaczego pierwsze 50 km było wszystko ok??

    0
  • #7 06 Sie 2015 06:48
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Na to pytanie odpowiedź znajdziesz na diagnostyce komputerowej.

    0
  • #8 06 Sie 2015 13:24
    steganos
    Poziom 29  

    Byłem na diagnostyce ponieważ silnik całkowicie stracił moc, do tego pojawiła się zębatka z wykrzyknikiem w środku, wtryski leją ropą jak nie wiem co, na diagnostyce WDS wykazało brak ciśnienia, fachowcy z serwisu forda, stwierdzili że błąd ludzki i polecili żebym to oddał do tego Boscha, gdzie to robili na poprawkę, więc zadzwoniłem po lawetę z Assistance i tak zrobiłem, czekam na efekty, sprawę mieli potraktować priorytetowo.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Oczywiście nie skończyło się bez ostrej zrypki z mojej strony, gdyż twierdzili, że to na pewno nie ich wina:)

    0
  • #9 07 Sie 2015 17:59
    steganos
    Poziom 29  

    Szef serwisu twierdzi, że zamówił nowy wtrysk, i że nie musi go programować bo przyjdzie gotowy, do tego twierdzi że się zastanowi czy to ich wina, czy może tego, że wtrysk wcześniej nie był szczelny, twierdzi też że dopiero przeczytał, że tych wtrysków nie rozbiera się w takich warunkach, ale że musieli go rozebrać żeby wyjąć (przecież ja im nie kazałem) do tego chamsko twierdzi że to właśnie ten nie był szczelny, bo mu jacyś fachowcy powiedzieli w jaki sposób on ukazuje tą nieszczelność. Jak dla mnie jest śmieszny bo cały nagar był w koło innego wtrysku a ten był czyściutki. Jak dla mnie cham i oszust, ale ja mu za to płacił na pewno nie będę. Nie będę już mówił o kogo chodzi bo to jest karalne, ale zobaczymy jak sprawa się jutro skończy, jeśli skończy się zawołaniem pieniędzy, to skończy się w sądzie.

    0
  • #10 05 Wrz 2015 17:33
    steganos
    Poziom 29  

    Udało się wtryskiwacz wymieniony, oczywiście musiałem przepalać dpf już na swoją rękę, chociaż zapchał się przez wtryskiwacz uszkodzony.

    Jest jednak jeden problem, z nowego wtryskiwacza leci ropa.... Wcześniej wyglądało to na wyciek z przelewu, teraz jest mokre jakby na takim gwincie w połowie wysokości. Trudno mi to określić, będę miał czas to znów pojadę na poprawkę.

    0