Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna II 1.8 16V - Ginący kierunkowskaz

mastersone 02 Wrz 2015 09:53 1923 7
  • #1 02 Wrz 2015 09:53
    mastersone
    Poziom 8  

    Cześć.
    Jedyna nadzieja w Was drodzy użytkownicy, gdyż elektrycy rozkładają ręce, forum Laguny także nie ma już pomysłów.

    Opis problemu :

    Któregoś pięknego dnia podchodząc do samochodu, zauważyłem że nie mruga przy otwieraniu przedni lewy i tylny lewy kierunkowskaz.
    Sprawdziłem żarówki, jednak wszystko wydaje się ok.
    Podczas jazdy gdy włączam kierunkowskaz manetka idzie w dół, a na desce nic się nie świeci. Na zewnątrz pali się bardzo szybko (tak jak sygnalizacja uszkodzonej żarówki ) tylko kierunkowskaz na drzwiach.

    Załączenie awaryjnych powoduje miganie tylko tej strony gdzie kierunkowskazy są sprawne, na desce pali się tylko jedna strzałka.

    Po pewnym czasie lewy zaczął działać, a przestał prawy.

    Podczas jazdy, gdy nie działa kierunkowskaz, po kilku wstrząsach od dziur kierunkowskaz potrafi zadziałać.

    Kierunkowskazy nie działają z reguły rano i wieczorem, bardzo często uszkodzony kierunkowskaz miga z opóźnieniem np. 1 sekunda od kierunków sprawnych.
    Często też gdy kilkukrotnie wciskam zamknięcie auta, po 5-6 mignięciach działających kierunków, załącza się też ten nie sprawny.

    Co zostało zrobione :
    - wymienione wszystkie żarówki kierunkowskazów
    - pod akumulatorem rozpięta kostka od świateł i kierunków i spryskana Contact Sprayem
    - wymieniony przełącznik awaryjnych na jakiś chiński
    - pod lewym progiem rozpięta kostka i pryśnięta CS
    - podgięte styki w tylnych żarówkach
    - wymienione kostki tylnych lamp
    - dorobiona dodatkowa masa do tylnych lamp i podpięcie pod budę (omijając kostkę)
    - dorobione zasilanie do płytki tylnych świateł omijając kostkę
    - przeczyszczone bezpieczniki

    Rozkładam ręce, nie wiem co jest przyczyną takiego stanu, kierunki co chwilę nie działają.
    Wygląda mi to na brak masy lub luźną kostkę, jednak gdzie tego szukać ?
    Wszystkie połączenia o których wiem, zostały przejrzane.

    0 7
  • #2 02 Wrz 2015 11:24
    Doktorr
    Poziom 34  

    Oddaj do normalnego elektryka, który potrafi się posłużyć schematem i Renault Clipem , będzie taniej i szybciej.

    1
  • #3 02 Wrz 2015 11:50
    mastersone
    Poziom 8  

    Auto sprawdzane pod CLIPem, nic nie pokazuje, wszystko wygląda ok.
    Podrzucono mi pomysł zimnych lutów na scalaku znajdującego się w UCH który steruje kierunkami (bo stricte samego przekaźnika w L2 nie ma) lub połączenie między UCH a bezpiecznikami, ale to tylko gdybanie

    0
  • #4 02 Wrz 2015 17:11
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    mastersone napisał:
    bardzo często uszkodzony kierunkowskaz miga z opóźnieniem np. 1 sekunda od kierunków sprawnych

    Jest to bardzo dziwne bo z UCH są tylko 2 wyjścia na kierunkowskazy - jedna na lewą a drugie na prawą stronę. Dopiero z nich rozgałęzia się na żarówki z przodu, tyłu i z boku oraz w liczniku.
    Wątpię aby była taka długość przewodu by było widać takie opóźnienie :)
    Gdy występuje awaria należało by wypiąć wtyczkę z UCH i podać na nią +12V i zobaczyć czy zapala się wtedy wszystkie żarówki - nawet te z którymi jest problem. Jeżeli nie zapala to problem jest w instalacji.
    Wątpię by problem występował w UCH skoro jest tylko po jednym wyjściu na stronę.
    Prawdopodobnie problem jest w rozgałęzieniu przewodu na przewody idące do żarówek.
    Włącznik awaryjnych wymieniłeś niepotrzebnie bo on nie ma tu nic do tego.
    W załączniku schemat.
    260 to UCH, reszty idzie się domyślić.

    0
    Załączniki:
  • #5 02 Wrz 2015 18:59
    mastersone
    Poziom 8  

    Kolego dziękuję za informację.
    Też mnie to trochę dziwi aby było takie opóźnienie.
    Awaryjne wymieniłem bo się po prostu uszkodził włącznik awaryjnych - a w zasadzie aluminiowa zębatka poszła na śmietnik.

    Dziś przejrzałem jeszcze raz bezpieczniki, powciskałem kostki w UCH i jedną wtyczkę jakby dopiąłem.
    Załączyłem kierunkowskaz, i zacząłem ruszać kabelkami i co jakiś moment kierunek przygasał - tak jakby nie było styku.
    Niestety wypięcie tej kostki nie spowodowało wyłączenia kierunkowskazów.

    Dziś pojechałem na stację, kupić żarówkę kierunkowskazu dla znajomego.
    PY21W, co ciekawe jest inna od tej które mam w aucie.
    Mianowicie ta w aucie wygląda tak (chodzi o wnętrze bańki).

    Renault Laguna II 1.8 16V - Ginący kierunkowskaz

    A kupione na stacji tak:

    Renault Laguna II 1.8 16V - Ginący kierunkowskaz

    Świecą mocniej, jaśniej i wyglądają solidniej

    Kolego z chęcią bym pobrał plik jednak mam za mało punktów :(

    0
  • #6 02 Wrz 2015 19:12
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Przekazałem Ci trochę punktów więc możesz teraz pobrać schemat.
    Jeżeli Twoje żarówki mają 21W to wygląd nic nie zmienia.
    Wcześniej kierunkowskazy przecież na nich działały.

    0
  • #7 02 Wrz 2015 19:15
    mastersone
    Poziom 8  

    Dziękuję za punkty.
    Chwytam się wszelkich możliwych punktów aby zlokalizować usterkę.
    Z tego co zauważyłem wiązka z przodu idąca na kierunki była kiedyś wymieniana, bo jest z 2001 roku, a auto z połowy 2002 roku, nie ma mowy o tym aby wiązka była leżakiem magazynowym, bo reszta części wiązki jest z 2002 roku.

    Jeżeli dalej będzie problem, wyjmę UCH i powpinam kostki na nowo, jeżeli to już nie pomoże, poleci auto do innego elektryka choć wielu na widok Laguny, dostaje nagłego ataku pracy

    Tak spoglądam na ten schemat, i zastanawiam się gdzie znajduje się skoncentrowana wiązka E64D-A i E64-CA z której wychodzą kable dalej na auto.
    Którym numerem oznaczona jest prawa strona kierunków?

    0
  • #8 02 Wrz 2015 19:28
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    226 - przednia prawa lampa
    227 - przednia lewa lampa
    Reszta po "kabelkach".
    Niestety nie ma zaznaczonego miejsca połączenia tych przewodów.
    Zrób tak jak napisałem wcześniej. Wypnij wtyczkę z UCH kiedy jest usterka i podaj na nią +12V, wtedy zapali Ci się cała strona kierunkowskazów - jeżeli wtedy jeden z nich nie będzie świecił to problem w przewodach.
    Jak widać instalacja tam jest prosta - skoro świeci choćby jeden to i reszta powinna bo na wyjściu UCH jest sygnał.

    Lewa strona i prawa mają osobne wtyczki do modułu.
    Lewa strona to przewód brązowy 0,5mm2 o oznaczeniu 64C z szarej wtyczki, pin 1/6
    Prawa strona to przewód zielony 0,5mm2 o oznaczeniu 64D z białej wtyczki, pin 6/9
    Jak widać na schemacie przewód idący na prawą stronę zmienia kolor z zielonego na łososiowy. Jak znajdziesz to miejsce to znajdziesz miejsce połączenia E64D-A.
    Podejrzewam że to połączenie powinno być zaraz koło wtyczki.

    Możesz też wypiąć moduł, podać plusa na jedną z żarówkę i tedy musi zapalić się cała strona.

    0