Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] UPS/zasilacz buforowy awaryjny 5V

15 Paź 2015 16:38 7470 36
  • Poziom 33  
    Witam,

Siedzę już od długiego czasu nad problemem awaryjnego zasilania mini komputerka Raspberry Pi B+
    Jestem amatorem w elektronice i dużo "pomagam" sobie poprzez Google.

Może najpierw schemat jak ja to widzę:
    UPS/zasilacz buforowy awaryjny 5V
    Jak to ma działać?
    1. gdy jest w domu napięcie ~230V to:
    -zasilacz DC 12V 3A ma zasilać Raspberry poprzez przetwornicę na LM2596 (na wyjściu ustawione 5V)
    -ładowanie (gdy jest taka potrzeba) dwóch ogniw 18650 połączonych szeregowo
    2. gdy nie ma w domu napięcia ~230V to:
    -wszystko przechodzi na zasilanie z akumulatora
    -przekaźnik K1 przestaje być zasilany i tym sposobem podaje stan niski na GPIO
    -raspberry gdy wykryje stan niski na GPIO to odczekuje 15 min i zamyka system
    -gdy system jest już zamknięty to brak zasilania na USB i wyłącza się przekaźnik K2
    -gdy przekaźnik nie podaje żadnego napięcia to nie działa raspbery i wszystkie dodatki przy nim
    3. gdy do domu "wraca" napięcie" ~230V to:
    -K1 załącza się-stan wysoki dla GPIO
    -K2 załącza się i tym sposobem raspbery uruchamia się
    -zaczynają się ładować akumulatory

Sprawdziłem jak to będzie działać na tych akumulatorach i jak dla mnie jest lepiej niż dobrze :)
    Naładowałem je do 4,2V, połączyłem szeregowo i podłączyłem raspberry poprzez przetwornicę. Dokładnie po 3 godzinach działania komputerka wraz z LCD 2x16, modemem GSM, konwerterem USB-RS485, RTC, 5xDS18B20, BMP180, DHT11 napięcie z 8,4V spadło do 6,7V

Brakuje mi wiedzy jak i fachowego nazewnictwa za co przepraszam.
    Może znajdzie się dobra dusza, która "rzuci okiem" na schemat i podpowie co jest OK, a co kompletnie do tyłka.
    Z góry dziękuje za pomoc.
  • AdexAdex
  • Pomocny post
    Poziom 34