logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak ustawić miernik do pomiaru napięcia baterii i akumulatora?

mobo 08 Cze 2005 18:20 5007 17
  • #1 1560752
    mobo
    Poziom 13  
    Ocena: 34
    Witam jako że jestem zielony z eletroniki potrzebuję pomocy w obsłudze miernika. Wiem które ustawienia pokrętła odpowiedają za pomiar: napięcia prądu stałego, zmiennego, pomiar rezystencji, pomiar amperażu, pomiar ciągłości obwodu. I mam takie pytania jak: co oznaczają poszczególne wartości w zakresach pomiaru prądu stałego "200m, 2000m, 20, 200, 1000" domyślam się że chodzi o napięcia :) więc na jaką wartośc ustawić pokrętło jak chcę zmierzyć napięcie w bateri lub akumulatorze samochodowym? Czym rózni się pomiar prądu stałego(amperaż ?) od pomiaru napięcia prądu stałego? Wiem że pytania są strasznie lamerskie ale nie każdy się na wszytkim zna niestety :roll:
  • Pomocny post
    #2 1560850
    andrewn
    Poziom 18  
    Ocena: 6
    Jak to sam nazwałeś to zakresy w których miernik będzie mół wskazać pomiar i dalej funkcjonować bez zastrzeżeń. Jeśli chodzi o napięcie będzie się to przedstawiać następująco. Przy nastawie 200m miernik może dokonać pomiaru napiecia od 0 do 200mV, potem od 0 do 2000mV czyli 2V, kolejne ustawienie to od 0 do 20V itd. Nie należy wybierać zakresu w którym mierzona wartość przekracza nastawiony zakres gdyż grozi to uszkodzeniem miernika. Jeśli nie wiesz jakie napięcie mierzysz najlepiej rozpocząć od największego zakresu i kolejno go obniżająć dojść do sytuacji kiedy pomiar będzie w miarę dokładny. Pomiar prądu, jak to nazwałeś (amperaż) to nic innego jak, pomiar wielkości prądu jaki jest pobierany przez dane urządzenie, co do napięcia prądu stałego trudno powiedzieć o co Ci konkretnie chodzi (być może pomiar napięcia stałego)
  • #3 1560864
    mobo
    Poziom 13