Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV AUS - Coś podtrzymuje pracę pompy paliwa i świateł wstecznych

kubas10 03 Lis 2015 19:20 1140 11
  • #1 03 Lis 2015 19:20
    kubas10
    Poziom 25  

    Witam, po włączeniu zapłonu zapalają się światła wsteczne (nawet po wypięciu czujnika) i pracuje pompa paliwa ok 5 sek. Po tym czasie pompa pracuje dalej ale z dużo mniejszą wydajnością. Wyłączam zapłon i wyjmuje kluczyk ze stacyjki, pompa nadal chwilę pracuje i palą się kontrolki na desce. Uruchamiam samochód, palą się światła wsteczne samochód jeździ i jest ok. Gaszę silnik wyjmuje kluczyk i silnik pracuje ok 3-4sek. Wyjmuje przekaźnik pompy paliwa, włączam zapłon pompa pracuje (ale z mniejszą wydajnością) :)

    Z jakiegoś powodu do pompy paliwa dopływa prąd od drugiej strony, i ma to związek ze światłem wstecznym ponieważ po włączeniu zapłonu i wyjęciu bezpiecznika od świateł wstecznych S7 10A pompa przestaje pracować (brak pracy pompy z mniejszą wydajnością). Gdzie szukać zwarcia ?

    0 11
  • Relpol
  • #2 03 Lis 2015 20:52
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Wydaje mi się, że nieźle jest tam coś namieszane w tym samochodzie.
    Było coś robione? jakiś hak dokładany?

    0
  • #3 03 Lis 2015 21:06
    kubas10
    Poziom 25  

    Haka nie ma, został stary alarm już nie używany. Mówiąc w skrócie cuda wianki...

    0
  • Relpol
  • #4 03 Lis 2015 21:11
    ...KUBA...
    Poziom 21  

    Jak dla mnie coś z wiązką na silnik, nie pamiętam czy w benzynie też jest główna kostka która którą odpina się całą instalację silnika od instalacji pojazdu, czy wszystko leci bezpośrednio do ECM ;/ Sprawdź czy w tym momencie "jaj" masz też znikome zasilanie na wtryskach kabelek czerwono-fioletowy. Szukaj jakiegoś przegryzienia na wiązce silnika...

    0
  • #6 03 Lis 2015 21:22
    kubas10
    Poziom 25  

    Wiązka pod akumulatorem jest ok, rozebrałem podszybie był syf ale sucho. Pod nogami kierowcy też widać że jest w miarę ok. Mnie się wydaje że z koro przekaźnik pompy paliwa jest w nogach kierowcy to zwarcie jest pomiędzy nim a pompą. Czyli gdzieś w przedziale pasażerskim. Chyba że się mylę... ?!?

    Dodano po 2 [minuty]:

    No i do tego palący się wsteczny. Czy przewody od przekaźnika pompy paliwa idą razem od przodu do tyłu samochodu razem z światłem wstecznym ?

    0
  • #7 03 Lis 2015 22:49
    ...KUBA...
    Poziom 21  

    kubas10 napisał:

    No i do tego palący się wsteczny. Czy przewody od przekaźnika pompy paliwa idą razem od przodu do tyłu samochodu razem z światłem wstecznym ?


    i pewnie tak jest.. ale nawet jeśli to i tak skąd tam jakieś zasilanie?? Jak do wstecznego zasilanie idzie przez czujnik w skrzyni.. Musiałby zewrzeć się z nimi jakiś dodatkowy prąd, np. z zasilania na drzwi, ale wtedy wyciągnięcie bezpiecznika od światła cofania nie rozwiązywałoby sprawy.. ;/ Ja patrzyłbym po żyłce od bezpiecznika do wstecznego w stronę czujnika.. pozornie wiązka po wierzchu może wyglądać ok, ale w środku może być zgnita, spróbuj pociągnąć za kabelki przy czujniku od wstecznego.. Co ważne! Z tego co pamiętam to z wyjścia przekaźnika tj. do wyjścia z przekaźnika na pompę podłączone jest zasilanie wtryskiwaczy, grzałki sondy, itp. Sprawdź co się stanie po wyjęciu bezpiecznika: 32, 34, 28, 43

    0
  • #8 04 Lis 2015 08:27
    kubas10
    Poziom 25  

    Po wyjęciu bezpiecznika 28 i 43 podtrzymywana praca pompy się wyłącza ale światła cofania palą się cały czas. Wyjęcie bezpiecznika 32 i 34 nic nie zmienia.

    0
  • Pomocny post
    #9 04 Lis 2015 08:46
    ...KUBA...
    Poziom 21  

    Musisz mieć zwarcie co najmniej na tych 3 przewodach:
    niebiesko-żółty - zasilanie silnika,
    brązowo- czarny - od czujnika wstecznego biegu na światła cofania,
    czerwono-zielony - zasilanie świateł cofania, z bezpieczników do czujnika wstecznego biegu.
    sprawdzaj co jakiś czas wiązkę silnika od przewodów czujnika wstecznego w stronę ECM. Rozizoluj wiązkę pociągnij za przewody.

    0
  • #10 04 Lis 2015 12:43
    kubas10
    Poziom 25  

    Wyjąłem przekaźnik pompy paliwa i uruchomiłem silnik :)

    Dodano po 1 [godziny] 26 [minuty]:

    Wyjęcie bezpiecznika 7 (światło cofania) - przestaje chodzić pompa i światła wsteczne;
    Wyjęcie bezpiecznika 28 (pompa paliwa) - przestaje chodzić pompa;
    Wyjęcie bezpiecznika 43 (sterownik silnika) - przestaje chodzić pompa;

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    ...KUBA... napisał:
    Musisz mieć zwarcie co najmniej na tych 3 przewodach:
    niebiesko-żółty - zasilanie silnika,
    brązowo- czarny - od czujnika wstecznego biegu na światła cofania,
    czerwono-zielony - zasilanie świateł cofania, z bezpieczników do czujnika wstecznego biegu.
    sprawdzaj co jakiś czas wiązkę silnika od przewodów czujnika wstecznego w stronę ECM. Rozizoluj wiązkę pociągnij za przewody.


    Co zabezpiecza bezpiecznik F43 ew jak idą przewody od niego ?

    0
  • #11 04 Lis 2015 17:24
    ...KUBA...
    Poziom 21  

    jedno wejście bezpiecznika to +12V z przekaźnika pompy paliwa(ten sam "przewód" co biegnie do pompy paliwa) a drugi to niebiesko-żółty przewód na instalację silnika, do grzałko sony lambda, zasilanie przepływomierza i elektrozaworu zbiornika
    z węglem aktywnym.

    0
  • #12 04 Lis 2015 18:23
    kubas10
    Poziom 25  

    Dziękuje za wszystkie porady szczególnie użytkownikowi ...KUBA... oraz T5.

    0