Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

webasto at 2000st diagnoza

bonoboko 01 Dec 2015 19:53 1977 7
  • #1
    bonoboko
    Level 10  
    witam mam problem z webasto at 2000st nie jestem w stanie się z nim połączyć testerem webasto . Agregat jest w renault dxi sterownik analogowy wyprowadzony przewód k line z kostki x6 pin 6 dodam ze agregat jest sprawny program Thermo test 2.16 i nic. Natomiast w at 2000d w takim samym aucie ten tester działa. Wychodzi że seria st nie daje się zdiagnozować tester jest pod usb, mam także pod com i ten też nie działa z st ze starszymi jest ok wyskakuje timeout
  • #2
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    Dziwne rzeczy Kolego piszesz. At2000st nie ma k-line, tylko w-bus. Zwykły VAG z tym piecem się łączy bez najmniejszego problemu.

    Jak sterowniki do interfejsu są poprawnie zainstalowane, to w TermoTest wybierz skanowanie magistrali w-bus.

    A jak masz pecha, to trafiłeś na wersję z CAN. I to że regulator ( nie sterownik, sterownik jest w agregacie) jest analogowy nie ma tu nic do rzeczy.
  • #3
    bonoboko
    Level 10  
    wersja sterownika jest analogowa zasilana 24V ale masz racje Vag kkl łączy się ale nie z ST tylko zwykłym D. Natomiast wyprowadzenie z kostki które jest fizycznie w tym samochodzie to jest linia K (pin 6 kostka x6 przewód 851) to jest linia diagnostyczna. Natomiast próbowałem po Wbus i lipa też nie działa regulacja temp jest analogowa włączenie też poprzez podanie napięcie na dany przewód. Kurcze ręce opadają. Interfejs jest ok sterowniki też ze zwykłym się łączy i ten pod usb i ten pod com z interfejsu Vag tylko przerobiony na 24V. Nie wiem w sobotę będę miał samochód to sprawdzę jeszcze raz ale kurcze uruchamiałem wbus na tym przewodzie. Natomiast według schematu to wbus jest na kości x6 pin 5 ale on jest wogule nie wyprowadzony w instalacje jest tylko k line.
  • #4
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    Obejrzyj dokładnie sterownik. To że jest przewód nie świadczy o tym, że jest wyprowadzony ze sterownika.
    Dziś rano przekładałem ST w miejsce S/D ( Volvo D13 Dxi), żadnego problemu nie miałem z połączeniem i diagnostyką. Komunikacja W-bus.

    Najlepszą metodą jest podłącznie przy piecu. Bo w instalacji auta kwiatki mogą być.
  • #5
    bonoboko
    Level 10  
    Sprawdziłem przewód fizycznie jest podpięty do sterownika w pin 6 kostka x6 pomarańczowy w pinie 5 gdzie powinien być wbus jest puste pole w kostce natomiast z tymi kwiatkami masz racje w 100% ale niestety nie w tym przypadku też kombinowałem na krótko przy samym sterowniku w sobotę pomęczę się znowu
    dam znać
  • #6
    bonoboko
    Level 10  
    Witam więc tak tester ok działa łączy się z ST tylko trzeba odpiac k line z ogrzewania a podpiąć wbus w pin5 inaczej nie chce się połączyć sprawdzoną na dwóch autach a ori interfejs renault działa po lini k.i to jest dziwne Ale działa sam używałem dlatego uparlem się na diagnostykę po tym przewodzie być może jest tam jakieś napięcie i blokuje diagnostykę po wbus
  • #7
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    Wczoraj robiłem Volvo FH '09, agregat ST łączyłem się poprzez w-bus. Mając piec na wierzchu sprawdziłem połączenia ; w-bus wyprowadzony na oddzielną kostkę 1 pin i niepodłączony do instalacji auta. K-line wyprowadzony do głównego złącza, i też niepodłączony do instalacji( od strony auta wolne miejsce we wtyczce). Być może faktycznie działa tylko jedno połączenie na raz( co byłoby logiczne). Przy najbliższej okazji sprawdzę.
  • #8
    bonoboko
    Level 10  
    Temat rozwiazany po odpięciu k line z instalacji poszło po wbus