Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1.4 8v - regulacja nowego parownika 2 gen. + reg. sterownika

Jano3562 14 Gru 2015 21:06 912 4
  • #1 14 Gru 2015 21:06
    Jano3562
    Poziom 2  

    Witam . Mam pewien problem z moją corsa . Zaczynając od początku auto zakupiłem po dwuletnim postoju . Samochód miał kompletnie 'padnięty' akumulator . Po wymianie zapalił od strzała . Od czasu gdy go zacząłem użytkować zauważyłem kilka problemów . Na poczatku uruchamianie . Jeśli chodzi o benzynę samochód zapala bez najmniejszego problemu , jednak jeżeli chodzi o gaz jest to swego rodzaju 'loteria' . Bowiem raz potrafi zapalić po całej nocy na polu od strzała (na gazie) , a innym razem mimo długiego kręcenia nawet się nie 'odezwie' . Innym razem zapali , po chwili zgaśnie ,a po ponownym zakręceniu zapali i chodzi już normalnie . Następny problem to jazda . Nie wiem co to może być ,ale kiedy stoję na skrzyżowaniu i w pewnym momencie chcę szybciej ruszyć (ale bez pisków) samochód potrafi się prawie zatrzymać (tak jakbyodcinało zapłon,albo go dusiło ,za duża dawka paliwa ) po czym nagle dostaje kopa i normalnie jedzie . Trzecia rzecz to obroty . Kiedy stoję na światłach słyszę jak silnik delikatnie faluje . Do tego gdzieś ucieka gaz , bo go czuć w kabinie podczas postoju (ale tylko na rozgrzanym silniku, ostatnio otworzyłem maskę na zimnym i nic nie było czuć) . Do tego czuć też gaz z rury wydechowej podczas pracy silnika . Ostatnim niuansem występującym w samochodzie jest kontrolka silnika . Z rana jak odpale samochód nie świeci się , kiedy zacznę jeździć czasami się w ogóle nie włącza a kiedy indziej chwilę po uruchomieniu . I tak świeci ciągle .

    P.s.
    Ostatnia sytuacje:
    1) odpalam samochód na gazie , silnik zaskoczył Ale nie na wszystkie cylindry po chwili zaczął chodzić normalnie .
    2) Sytuacja na myjni . Podjeżdzam , myje samochód (z przodu nadkola dość konkretnie) , wsiadam po samochodu odpalam silnik nie chodzi na wszystkie cylindry i załącza się kontrolka silnika . Włączam bieg i jadę , chwilę później po może Max dwóch kilometrach silnik zaczął chodzić normalnie (na gazie) .


    Wie ktoś co może być tego wszystkie przyczyną ? Najbardziej chodzi o to mulenie , bo jest to dość niebezpieczne kiedy wjeżdzasz na skrzyżowanie a auto prawie staje i dopiero po chwili 'ożywa'. Aha ważne jest też to ze nie zawsze to występuje i tylko pod obciążeniem , gdyż jak zredukuje i go docisnę 'idzie' ok .


    Co do instalacji gazowej jest to instalacja 2 gen. firmy brc.

  • #2 18 Gru 2015 15:35
    sandamiano
    Poziom 28  

    Wybłyskaj kod migowy i będziesz wiedział pewnie co mu dolega.

  • #3 20 Gru 2015 10:49
    Jano3562
    Poziom 2  

    Tak zrobię , ale dopiero w połowie tygodnia będę miał możliwość wpiecia się pod komputer .

  • #4 20 Gru 2015 16:53
    sandamiano
    Poziom 28  

    Po co komputer? Jeśli masz złącze ALDL to wystarczy zworka i warunek- nie odpinać akumulatora przed diagnostyką

  • #5 11 Sty 2016 02:37
    Jano3562
    Poziom 2  

    A więc sprawa się rozwiązała - membrany w parowniku były już nieco sfatygowane a ilość opilkow w filtrze przechodziła pojęcie . Ale teraz pojawiło się następne zadanie po wymianie reduktora ... Wyregulowanie lpg . Jest to instalacja gazowa 2 generacji wyposażona w sterownik BRC JUST JUNIOR . Czy wie ktoś jak się za to zabrać ? Z tego co wyczytałem najpierw trzeba wyregulowac parownik , a później zabrać się za sterownik. Regulacje parownika realizujemy poprzez kręcenie śruba imbusowa , przy zakreconej srubie radelkowej (brc tecno 100kw ) . Ale jak zrobić to właściwie nie mając analizatora spalin . Czy można to zrobić przy pomocy sondy lambdy i jej wskazań ? Jak zabrać się za sterownik , tzn. gdzie można znaleźć interfejs diagnostyczny wraz z programem . Z góry dziękuję za pomoc 😉

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME