Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1.4 16v - brak mocy zimny silnik, gaśnie

złowrogi_boncur 02 Sty 2016 18:34 825 10
  • #1 02 Sty 2016 18:34
    złowrogi_boncur
    Poziom 27  

    Witam forumowiczów, otóż mam Poloneza z silnikiem 1.4 Rovera, mam problemy na zimnym silniku takie że, gdy odpalam rano na benzynie oczywiście to mi samochód gaśnie, szczególnie licho jest gdy jest -10 stopni na dworze, odpala bez problemu chodzi bardzo kulawo, wkręca się z oporami a gdy odjadę to praktycznie bez mocy ledwo jedzie, jak przełącze od razu na gaz to ma moc i dopóki go nie zaleje gazem to jest dobrze wszystko, temat szczególnie wskazujący na ciśnienie paliwa, mierzyłem ciśnienie ale nie na listwie bo nie ma możliwości mądrego wpięcia manometru, tylko przy pompie paliwa i jest 3 bary podczas pracy także jest dobre, zastanawia mnie czy filtr paliwa nie jest zapchany lub rozwalony wewnętrznie bo wymieniałem wtryski jakiś czas temu i teraz na nowo auto ma wypadanie zapłonów, cały układ WN wymieniony oprócz cewki, także na chwile obecną ma przypchane wtryski ale ten brak mocy wygląda mi na zatkany filtr paliwa i ciśnienie jest dobre przy pompie a na listwie już nie wiem, pomijam fakt że przez wtryski nie ma też mocy takiej jak powinien ale na zimnym silniku to praktycznie 0 mocy, symulowałem czujnik temp. wody i nie pomagało, podpowiecie co jeszcze by posprawdzać? Prosty temat tylko w nowszych autach o wiele prościej się usterki znajduje :)

    0 10
  • #2 02 Sty 2016 19:28
    Piasek80
    Poziom 29  

    Jak nie wymienisz filtra paliwa na nowy gdybać możemy do maja...

    0
  • #4 04 Sty 2016 18:56
    solar744
    Poziom 18  

    Moim zdanie filtr paliwa do wymiany totalnie zapchany

    0
  • #5 04 Sty 2016 20:59
    złowrogi_boncur
    Poziom 27  

    Dzisiaj kupiłem filtr, poprzednie wtryski wymyłem dimmerem bo zapchane rdzą były, i teraz te nowe to samo pewno także, jutro wymieniam filtr i wtryski jak nie pomoże to pompa paliwa do sprawdzenia manometrem dam znać co i jak.

    0
  • #6 05 Sty 2016 04:31
    2714622
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 05 Sty 2016 08:40
    złowrogi_boncur
    Poziom 27  

    Bardziej podejrzewam zapchane wtryski niż czujnik bo po wymianie wtrysków było dobrze a teraz znowu źle a te poprzednie wtryski pozatykane rdzą były, zaraz ide filtr wymienić i wtryski jak dalej będą objawy ciśnienia paliwa to bez manometru się nie obejdzie.

    0
  • #8 05 Sty 2016 10:16
    Piasek80
    Poziom 29  

    złowrogi_boncur napisał:
    poprzednie wtryski wymyłem dimmerem

    ty jesteś normalny że tak zapytam ??
    Jak ty takie rzeczy robisz jak mycie aparatury wtryskowej Dimerem...
    Co nim jeszcze wymyłeś ? Płytkę drukowaną sterownika wtrysku ?

    0
  • #9 05 Sty 2016 11:41
    2714622
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 05 Sty 2016 11:49
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Kolego zapewne jeździłeś bez benzyny i rdza z przewodów paliwowych i baku przedostała się na wtryski.

    Zresztą wyciąg wtryski odłącz iskrę i kręć zobaczysz jak leją lub pylą.

    0
  • #11 05 Sty 2016 15:51
    złowrogi_boncur
    Poziom 27  

    Witam już obecnie jest po fakcie, tak jak podejrzewałem filtr był rozwalony wewnętrznie i blokował ciśnienie wymieniłem go oczywiście, potem po nocnym moczeniu wtrysków w Dimmerze, zamontowałem je i auto chodzi jak nowe, na wszystkie cylindry a wcześniej jeden wtrysk był zatkany po myciu się odetkał rdza z niego wyszła.
    Także ciśnienia nie było przez filtr a wypadanie zapłonów przez wtryski.
    Co do Dimmera i mycia wtrysków, dla wielu wydaje się to nie typowe rozwiązanie, jednak na duże syfy pomaga, na warsztacie ludziom myliśmy w dimmerze wtryski i jeszcze podając impulsy żeby dimmera zaciągły i czasem pomaga czasem nie, mi pomogło i uważam że to najlepsza domowa metoda szczególnie do starych złomów :) pozdrawiam.

    0