Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

polonez 1.4 MPI rover nie rusza na zimnym silniku

stasiów 29 Lip 2007 22:59 9114 33
  • #1 29 Lip 2007 22:59
    stasiów
    Poziom 10  

    Samochód muszę po zapaleniu zawsze potrzymać na gazie kilka minut i wtedy jedzie. Zimą dłużej latem krócej. Po postoju np. 1 godzinnym jedzie. Gdy nie podgrzeję to przerywa, dławi się. Wada jest od 10 - ciu lat.Diagnostyka komputerowa oraz inne nie dały rezultatu. po nagrzaniu parametry silnika są fabryczne. Mam wakacje i w końcu wypadało by to usunąć. Ale brakuje mi pomysłów. Mam samochód od nowości. Zapalal dobrze przez 1 miesiąc. Na gwarancji specjaliści stwierdzili, że olej przedostaje się przez pierścienie do gory i chcieli rozbierać silnik. ponieważ ja nie wierzyłem w tą teorię więc dalem spokój ponieważ silnik chodził i nadal pracuje super. 100 tysięcy , 10 lat i jest super ale dopiero po nagrzaniu.

    0 29
  • #2 29 Lip 2007 23:07
    Mario.M
    Poziom 19  

    Podmień cewke zapłonową na początek, ewentualnie czujnik temperatury silnika.

    0
  • #3 29 Lip 2007 23:08
    vcc
    Poziom 33  

    Wg mnie czujnik temperatury, na zimnym silniku daje ubogą mieszankę i się dławi.

    0
  • #4 30 Lip 2007 22:38
    stasiów
    Poziom 10  

    Na razie dzięki za podpowiedż tylko gdzie szukać czujnika temperatury w którym miejscu on jest?

    0
  • #5 30 Lip 2007 23:37
    maniek2591
    Poziom 19  

    zrob test w postaci zatkania dolotu powietrza (termostat) i wtedy zapal

    0
  • Pomocny post
    #6 31 Lip 2007 00:02
    pioszym6
    Poziom 15  

    czujnik temperatury silnika znajduje się z tyłu silnika , najlepiej go zobaczysz na kanale

    0
  • Pomocny post
    #7 31 Lip 2007 00:29
    Pawel1629
    Poziom 2  

    sprawdz czy po włączeniu stacyjki reaguje silniczek krokowy (powinien się lekko wysunąć).

    0
  • #8 31 Lip 2007 21:34
    stasiów
    Poziom 10  

    Po włączeniu zapłonu silnik krokowy wychyla się lekko i go słychać.
    Jutro przeprowadzę test z zapaleniem zimnego silnika z zatkanym klotem powietrza. Natomiast w piątek p[odmienię czujnik temperatury silnika. Na razie śliczne dzięki za pomysłowe podpowiedzi.

    0
  • #9 04 Sie 2007 22:14
    stasiów
    Poziom 10  

    Dzisiaj miałem podmieni.c czujnik temp. silnika ale nie dotarl do sklepu. obiecali mi na wtorek. Muszę czekać a przy zatkanym wlocie powietrza zapala lepiej.

    0
  • #10 05 Sie 2007 22:39
    Mario.M
    Poziom 19  

    Raz robiłem poldka z takim objawem i okazało się ze cewka dawała za słabą iskre. Możesz też odpiąć czujnik temp. na odpalonym silniku i zobaczyć czy obroty się podniosą. Wtedy będzie wiadomo że czujnik nie ma przerwy i może być dobry.

    0
  • #11 05 Sie 2007 23:15
    Levis82
    Poziom 12  

    Ten sam objaw miałem w lanosie 1,5.
    Czujnik temperatury był ok bo po wymianie na 2 inne to samo.
    Podłączyłem w szereg do czujnika temp. potencjometr 10Kohm
    Przy zapalaniu przekręcam na ok. pół obrotu - silnik pali na cyk nie szarpie i idzie jak rakieta. po rozgrzaniu skręcam potencjometr na 0 tak jak by go nie było.
    Mechanik stwierdził że prawdopodobnie coś z komputerkiem jest nie tak. Ale jeśli potencjometr działa to nie ma co ładować się w koszty wymiany komputera.

    0
  • #12 05 Sie 2007 23:17
    maniek2591
    Poziom 19  

    jesli na zatkanym powietrzu pali lepiej a przyjmuje ze zapalasz na gazie to nic nieszukaj przy silniku tylko wyreguluj parownik,sprawdz czy nie mrozi go przy zapalaniu ,sprawdz stan plynu chlodzacego,musi byc full,filterek od gazu

    0
  • #13 06 Sie 2007 20:56
    stasiów
    Poziom 10  

    Dzisiaj wykręciłem po wielkich trudach czujnik temperatury. Paskudny dostęp bo musialem ściągać kopułkę rozdzielacza zapłonu by dostać się do śruby i wtyczki. I okazalo się, że nowy czujnik ma za duży gwint. Za tem nie pozostalo nic innego jak zalożyć ten stary czujnik. Ale po rozebraniu kopułki stwierdziłem, że aluminiowe kołki-styki po których ślizga się palec rozdzielacza były białe z nalotu. Po oczyszczeniu z tego nalotu pozostały niewielkie szpilki z tych stykow. Zakupiłem (30 zł.) i wymieniłem kopułkę na nową. powinno to też poprawić iskrę przy pracy silnika w różnych warunkach. Odpisalem symbol tego czyjnika z natury:
    5 TT Lucas Y 73246A. Nie ma go w sklepach i hurtowniach w mojej okolicy. Będę go szukać dalej. Zauważyłem również, że do modułu sterującego dochodzi wężyk chyba z pomiaru ciśnienia. I gdy poruszam nim w miejscu połączenia z modułem to wydaje mi się ,że to połączenie całe lata gdy ruszam. Tak jak gdyby było coś urwane w miejscu połączenia wężyka z komputerem. Nie wiem czy ma to tak być ponieważ nie mogę porównać z innym polonezem. Dzięki za pomysły i pdpowiedzi.
    Jeżdże tylko na benzynie i nie mam gazu.

    0
  • #14 06 Sie 2007 22:25
    maniek2591
    Poziom 19  

    aha tylko benzyna, wiec postawilbym na ten czujnik temp

    0
  • Pomocny post
    #15 06 Sie 2007 23:38
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    maniek2591 napisał:
    jesli na zatkanym powietrzu pali lepiej a przyjmuje ze zapalasz na gazie to nic nieszukaj przy silniku tylko wyreguluj parownik,sprawdz czy nie mrozi go przy zapalaniu ,sprawdz stan plynu chlodzacego,musi byc full,filterek od gazu
    ?? nie wiem jak chcesz to zrobic bo w roverze przy zatkaniu wlotu powietrza nie powinnes wogole miec mozliwosci odpalenia silnika...

    Map sensor w kompie rovera rzeczywiscie wyglada na luzny.Rozkrec kompa i sprawdz czy rzeczywiscie nie ma gdzies pekniecia,bo moze to powodowac ten stan rzeczy.Silnik krokowy posiada mozliwosc testu czy krokowy pracuje prawidłowo.Po przekreceniu zapłonu wychyl przepustnice recznie maksymalnie, 5 razy i pusc.Silniczek powinien wychylic sie sam w maksymalne połozenie,zobacz jaki efekt bedzie u Ciebie.
    Tak musisz koniecznie zaznaczyc w sklepie ze chcesz czujnik do poloneza z silnikiem rovera a nie do rovera,bo sie roznia.tak samo jakbys kiedys chciał zdobyc obudowe termostatu...
    Postaram sie poszukac owych czujnikow poniewaz mam zdemontowane 2 silniki rovera.

    0
  • #16 07 Sie 2007 21:15
    stasiów
    Poziom 10  

    Dzięki za wiedzę. Trochę jestem już z tego mądrzejszy. Trochę się boję rozbierać mój moduł. Za dużo w życiu uszkodziłem przez niewiedzę układów elektronicznych. A bez modulu nie pojadę. Ale gdybym miał drugi na boku to chyba bym go naprawil . Po prostu czuję przed nim respekt. mój Poldek ma już 13 lat i czego się dotknę w nim to zaraz wymiana na nowy podzespół. Ale ten samochód jest tego wart.
    Znalazłem w necie zależność zmian temperatura-rezystancja czujnika temperatury silnika silnika rover. Gdy uda mi się zdobyć używany czujnik będę w stanie dokonać pomiarów . I myślę, że dojdę na podstawie porównań do uszkodzenia tego czujnika.Może komuś te parametry się przydadzą. Oto one;

    Well i purchased a new CTS p/n MEK100060, but its a different thread to the one in the car. The original CTS has a sleeve type nut and has Lucas 5TT 73246A stamped on it. Anyway, I temp profiled the new CTS and the original one and they are so similar i don't think the original one is faulty. Here are the results of a static test done by heating the CTS up in a pan or water and measuring the water temp and CTS resistance. This may help others who suspect their CTS and are able to test it.
    Temp deg C New old
    23 2k ohm 2.11k
    25 1.8k 2k
    30 1.5k 1.8k
    40 1.2k 1.2k
    50 0.7k 0.8k
    60 0.54k 0.54k
    70 0.39k 0.41k
    80 0.3k 0.31k
    88 0.24k 0.24k

    I then found my IACV stepper motor was not reseting when doing the reset process so i removed it from the TB and reset it again. This time it did reset to a new position, but when refitted the idle is now holding up in between gear changes. I guess i will have to get it on a proper test unit and get the idle control set up correctly unless anyone can coem up with some more suggestions.
    Na razie dzięki za dobre podpowiedzi.

    0
  • Pomocny post
    #17 07 Sie 2007 21:31
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    gdybys potrzebował jakich czesci do tego silnika daj znac...

    0
  • Pomocny post
    #18 07 Sie 2007 22:14
    tomus2k
    Poziom 23  

    A może masz problem z lewym powietrzem. Weź najpierw sprawdź czy rano masz twardy pedał jeśli tak to puszcza coś koło serwa (oczywiście zakładam że masz sprawne hamulce ) . potem poszukaj tych wszystkich rurek dochodzących do kolektora ssącego i sprawdź czy da się je zassać oczywiście odłączasz od strony kolektora.

    0
  • #19 08 Sie 2007 21:38
    stasiów
    Poziom 10  

    Ciekawy pomysł z tym powietrzem. Przyglądnę się tym wężykom. Hamulce mam dobre i serwo też. Dzięki za radę.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Dzięki za propozycję załatwienia części. Zastanawiam się nad czujnikiem temperatury oraz nad modułem sterującymsilnikiem. Myślę,że podzespoły te nie muszą być sprawne. Czujnik w celu zastąpienia mojego w celu dokonania pomiarów. natomiast modul dla treningu w rozbiórce oraz zamierzam sprawdzić i ewentualnie przełożyć wejście pomiaru ciśnienia, ktore mi się rusza i może być uszkodzone.
    pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #20 09 Sie 2007 19:34
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    nie widze problemu,jesli sie na cos zdecydujesz to daj znac.
    Wykluczam lewe powietrze,gdyby je ciagnał to nie gasłby a wrecz odwrotnie obroty od razu byłyby zbyt wysokie,przeciez to jasne...

    0
  • #21 09 Sie 2007 22:21
    stasiów
    Poziom 10  

    W sobotę wybieram się na giełdę samochodową do Gliwic. Podobno są tam używane podzespoły samochodowe. Jeżeli tam nie znajdę wówczas się zgloszę po ratunek.
    Dzięki za propozycję oraz za następną podpowiedż, z którym to pomysłem co do powietrza zgadzam się.
    Pozdrawiam[/url]

    0
  • #23 10 Sie 2007 21:18
    seat21
    Poziom 25  

    A nie ubywa plynu ze zbiorniczka.

    0
  • #24 10 Sie 2007 22:50
    stasiów
    Poziom 10  

    Płynu w zbiorniczku nie ubywa. sprawdzam to bo ważne.
    Dzięki za podpowiedż.
    pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #25 11 Sie 2007 08:12
    seat21
    Poziom 25  

    Witam wspominałem o płynie ponieważ bardzo czesto w tym silniku odkształceniu ulega powierzchnia bloku w wyniku czego płyn dostaje sie do 2 lub 3 cylindra poprostu siadają tuleje .Sprawdż dokładnie na zimnym silniku czy na świecach nie ma płynu.Osobiście kiedyś walczyłem z takim polonezem dopiero wymiana uszczelki+patent pomogła i samochód jeżdzi już 2 lata ok. Pozdrawiam jezeli masz jakies pytania to zadzwon 603068796

    0
  • #26 11 Sie 2007 22:28
    stasiów
    Poziom 10  

    Dzięki za pomysł. W poniedziałek sprawdzę czy nie ma płynu na świecach. Obecnie jest tak: gdy zimny po nocy zapala momentalnie nawet przy - 20 stopniach mrozu. Po chwili ( 10-15 sekund ) gaśnie. Zeby nie zgasł ruszam gazem i czekam aż się nagrzeje ( około minuty). Po nagrzaniu pracuje jak z fabryki a może i lepiej niż napisali w instrukcji fabrycznej. Gdy po nocy jest bardzo ciepło i zgasiłem go wieczorem po długiej trasie to kilka razy mi nie zgasł ( oczywiście kilka razy w ciągu 10-ciu lat a jeżdżę nim codziennie. )
    Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

    0
  • #27 11 Sie 2007 23:37
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    nie wierze w zalewnaie plynem swiec,jesli bylby przeciek to ubywało by plynu cały czas,zaczałby kopcic na niebiesko przy odpalaniu i przegazówkach i na bank przy zapalaniu rannym chodziłby na 3 gary,czyli bardzo nierowno do momentu przegazowania

    0
  • #28 09 Wrz 2007 23:05
    stasiów
    Poziom 10  

    Witam
    Minęło trochę czasu i za mną jest trochę prób i podmian podzespołów.
    Do tej pory wyeliminowałem pompę paliwa - wymieniłem i jest ciśnienie wyższe o pół atmosfery było 2,5 a jest 3,1. - lepiej się auto zbiera.
    Wymieniłem czujnik temperatury płynu silnika i prędzej zapala rano - krótszy czas nagrzewania jest. Porównałem parametry tych czujnikow i różnią się - było przekłamanie o 500 ohm oporności w temp. 22 stopnie . Przeklamanie w oporności odpowiada rożnicy mierzonej temperatury w ilości 10- ciu stopni.
    Oczyścilem z opiłkow czujnik położenia wału.
    Bez zmian
    podmieniłem komputer- bez zmian
    wczoraj kolega Bocian podpowiedział mi o przewodach wysokiego napięcia- dzisiaj zrobiłem próbę w ciemności- przebijało do śrub mocujących przykrywę kabli. Oczyścilem denaturatem-nie przebija.
    Zamierzam wymienić kable i zobaczę czy będzie zapalal normalnie czy też jak zawsze muszę po zastartowaniu rozrusznikiem podgrzerwać go i potem dopiero jedzie i nie gaśnie na wolnych obrotach

    0
  • #29 17 Wrz 2007 21:09
    stasiów
    Poziom 10  

    Nareszcie sukces- auto dziala
    Jak dalej dochodzilem do usterki; po wymianie kabli iskry nie przeskakiwaly ale dalej po zapaleniu musialem grzać około minuty i dopiero jechal - wymieniłem regulator ciśnienia- bez zmian.
    DOPIERO PO WYMIANIE KOMPLETU WTRYSKIWACZY ZAPALA NORMALNIE.JAKA ULGA, PONIEWAŻ TRWALO TO TYLE CZASU I TYLE PROB. Dziękuję wszystkim za dorady i w przyszłości chętnie pomogę przy lokalizacji usterek trudnych oraz pożyczę podzespoly do podmiany w celu wyszukania usterki.
    Dziękuję wszystkim a szczególnie wspanialemu koledze Mastachowi za pomoc przy częściach i dorady.[/b]

    0
  • Pomocny post
    #30 17 Wrz 2007 21:19
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    Cytat:
    Dziękuję wszystkim a szczególnie wspanialemu koledze Mastachowi za pomoc przy częściach i dorady
    Nie ma za co brac FSO+uzytkownicy/milosnicy zawsze razem :)
    Milo mi ze moglem pomoc teoretycznie i praktycznie,satysfakcja jest najlepsza rzecza :)
    Proponuje zatem uzyc przycisku Pomogl i zamknac temat.

    0