Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra G Z16XEP - Kontrolka check egine błąd P0300 P0301

kuczka76 14 Jan 2016 22:56 42654 39
  • #1
    kuczka76
    Level 9  
    Witam problem dotyczy Opla Astry G 2004 1.6 16V 103 KM silnik Z16XEP , zapaliła się kontrolka check egine , podpięcie do komputera wykazało następujące błędy;
    P0300 -Wykryte wielokrotne wypadanie zaplonow w cylindrach.
    P0301- wykryte wypadanie zaplonu pierwszego cylindra
    OPEL TECH2
    Pierwsza rzecz jaką zrobiłem wymiana świec na nowe ....nic nie pomogło po skasowaniu błędów i przejechaniu kilku kilometrów znów kontrolka się zapaliła wyskoczyły te same błędy ...podczas jazdy występowała tez sytuacja gdzie kontrolka zaczynała migać w momencie dodawania gazu .Podpowiedziano żeby wymienić cewkę zapłonową więc tak zrobiłem .
    Efekt ten sam po przejechani kilku km kontrolka znów się zapalił, odczyt błędów znów te same ....dodam że auto na luzie (biegu jałowym ) nie pracuje idealnie jakby delikatne szarpanie lecz obroty nie skaczą ....ktoś ma jakieś sugestie
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    kapol1
    Level 10  
    Witam masz uszkodzony sterownik silnika. W sterowniku uszkadza się połączenia. Do pewności zrób zdjęcie sterownika silnika. Sterownik silnika znajduje się od skrzyni biegów koło kolektora silnika.
  • Relpol przekaźniki
  • #4
    kuczka76
    Level 9  
    Na zimnym silniku gdy jest ssanie chodzi normalnie , ta nierówna praca zaczyna sie gdy silnik sie zagrzeje .

    Co będe wiedział po zrobieniu zdjęć sterownika ?
  • #5
    kapol1
    Level 10  
    Tak się dzieje właśnie. Już kilka razy naprawiałem te sterowniki. Jeden Pan kupił nowe świece i trzy nowe cewki i to samo było, do mnie przyjechał wyciągnąłem sterownik i był uszkodzony godzina czasu i naprawione.
  • #6
    kuczka76
    Level 9  
    Witam jakie są koszty naprawy takiego sterownika ?
  • #8
    kuczka76
    Level 9  
    Dziękuje za pomoc , jutro poszukam w okolicy kogoś kto zajmuje się naprawą sterowników .
  • #9
    kuczka76
    Level 9  
    Jeszcze raz zapytam co mi da zrobienie zdjęć sterownika ?
  • #11
    kuczka76
    Level 9  
    Tychy województwo Śląskie :)

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Ok jutro zrobie zdjęcie sterownika i wrzucę na forum
  • #13
    kuczka76
    Level 9  
    Czy ten sterownik zdemontuje sam czy trzeba podjechać do warsztatu?
  • #15
    kuczka76
    Level 9  
    Zrobiłem zdjęcia chodzi oto ? Opel Astra G Z16XEP - Kontrolka check egine błąd P0300 P0301 Opel Astra G Z16XEP - Kontrolka check egine błąd P0300 P0301
    Sterownik Delphi Delco
  • #16
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przestrzegam jedynie przed próbą samodzielnej naprawy tego sterownika. Kłopoty i szkody nieodwracalne mogą się zacząć już na etapie próby zdjęcia dekla. Nie wspomnę o lutowaniu, jeśli nie masz wprawy. Zniszczysz pola lutownicze, czyniąc naprawę dużo droższą, o ile nadal możliwą.
  • #17
    kuczka76
    Level 9  
    Absolutnie nie mam zamiaru sam naprawiać tego sterownika , ponieważ nie mam o tym zielonego pojęcia ,wręcz przeciwnie szukam odpowiedniego warsztatu ale widzę że w Tychach jest tylko jeden .
    Wracając do meritum aby na 100% zdiagnozować problem trzeba się udać do elektromechanika ??
  • #18
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak, jak najbardziej. Sterownik możesz naprawić wysyłkowo. Tylko wątpię w wycenę Kolegi powyżej. Raczej 100 zł więcej zapłacisz.
  • #19
    kuczka76
    Level 9  
    Dzwoniłem do warsztatu w Redzie powiedzieli ze wysyłkowo tego nie naprawią a koszty to około 700 zł :(
  • #21
    kuczka76
    Level 9  
    Witam auto oddane dziś do warsztatu , zobaczymy jaką znajdą usterkę .....w miedzy czasie dostałem coś takiego jak by kogoś interesowało;
    http://www.obd-codes.com/p0300
  • #22
    kuczka76
    Level 9  
    Witam , auto odebrane z warsztatu :) Przyczyną była uszkodzona cewka i przetarty kabel czujnika wałka rozrządu ...... Dopiero druga cewka okazała się dobra :)
  • #23
    kuczka76
    Level 9  
    Niestety awaria wróciła ,dalej występuje wypadanie zapłonu ....oddane do warsztatu stwierdzili ze winą jest paliwo(miało byc słabej jakości ) co oczywiscie okazało się nie prawdą .....ponieważ zatankowane 98 nic nie zmieniło .
    Auto oddałem do innego fachowca który sprawdził następujące rzeczy , katalizator świece , cewkę wtryski ,wydech i jeszcze wiele innych rzeczy sondę lambda itp z którymi miał doświadczenie przy takiej usterce ...konsultował się z fachowcem od sterowników który stwierdził że jest to wada mechaniczna i na pewno nie jest to sterownik komputera .
    Błąd wyskakuje tylko na niskich obrotach tzn podczas jazdy agresywnej szybkiej nic sie nie dzieje usterka powstaje podczas łagodnej jazdy na niskich obrotach wypada zapłon ...podejrzewa jeszcze pasek rozrządu lub jego napinacz ale to są juz tylko przypuszczenia ....można powiedzieć że jestem w kaczej d....ie aha na wszystkich tłokach jest dobre ciśnienie , świece suche ....

    Może opis nie jest doskonały ale to wszystko co odebrałem podczas rozmowy telefonicznej zawór egr wyłaczony czyli tez nie ma wpływu na usterkę ktoś ma jeszcze jakieś sugestie co ewnetualnie może być powodem awarii .....
  • #24
    pith
    Level 12  
    Witajcie.
    Mam ten sam silnik w Astrze H.
    Kupiłem w grudniu i do dziś stoi w warsztacie z identycznymi objawami czyli losowe wypadanie zapłonu. Raz pierwszy, za chwilę wszystkie , itd ...

    Cewka podmieniona na oryginał, wtryski przemierzone, świece nowe. Bez rezultatu.
    Komputer oddałem do Katowic na Krzemienną. Mówią, że dobry. Dziś go odbieram.

    Jak wsadzę z powrotem do auta komputer to podmienię przekaźniki, wyczyszczę bezpieczniki bo tego nie zrobiłem.

    Czy nie masz wrażenia, że check zapala się i nierówno zaczyna pracować przy najeżdżaniu na dziurę lub jakąś drastyczną nierówność?
  • #25
    kuczka76
    Level 9  
    Nie zauważyłem aby dziura lub nierówność była tego przyczyna , ale sprawdze....natomiast dzieje sie to zdecydowanie na niskich obrotach..

    Ile płaciłeś za sprawdzenie komputera ?
  • #26
    pith
    Level 12  
    Mysłowickie drogi to jedna wielka dziura, dlatego jest jakaś prawidłowość w mojej ocenie.
    Potwierdzam, że na spokojnej jeździe wyskakuje błąd i zaczyna telepać.
    Na autostradzie do K-c przegoniłem go należycie i nic.
    Mechanik siadł i ostro parę kilometrów - nic.

    Po wszystkim spokojnie jadę do domu i pyk. Jest błąd i trzy gary.

    Odwiozłem komputer do mechaniora. Ustaliliśmy, że spróbuje podmienić jeszcze raz cewkę (na inną niż wcześniej).

    Za sprawdzenie sterownika zapłaciłem 50 zł, ale jestem sceptyczny co do diagnozy.
    Wychodzi, że otworzyli, przejrzeli czy nie ma zimnych lutów i wsio.
    Kazali podjechać z autem i nie zamknęli puszki sterownika bo i tak trzeba będzie otwierać .... Jaki w tym sens?
  • #27
    kuczka76
    Level 9  
    Czyli to samo co u mnie, na niskich obrotach wyskakuje błąd.
  • #28
    rs07
    Level 20  
    Nie wiem czy to coś wniesie do dyskusji, ale mój syn też miał identyczny problem z tym silnikiem tylko w Merivie. Po rozgrzaniu podczas spokojnej jazdy wyskakiwał błąd "wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach". Syn zaślepił EGR ale częściowo, zaślepką z małym otworem. U niego pomogło.
  • #29
    pith
    Level 12  
    RS07 napisz proszę czy jak zapalał się check i wyskakiwał błąd to "trzepało" silnikiem i tracił moc? Jakby jechał tylko na trzech garach.
  • #30
    kuczka76
    Level 9  
    Witam , auto odebrane i na razie śmiga ąż miło , ostatecznie przyczyną wypadania zapłonu okazał się EGR .