AMR30 wrote: jutro zamówię drogą. Nowa wystarczy ustawić na blokadach i po krzyku czy trzeba będzie trochę przestawić kąt?
Ustawiasz oczywiście statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - ale to jest myk-myk.
Koło pasowe pompy jest przykręcone czterema śrubami do kołnierza wałka pompy i ma fasolkowe otwory. Kołek pompy (dwuśrednicowy) nie wchodzi w koło pasowe, ale w kołnierz i blokuje wałek, a nie koło. Czyli koło pasowe po poluzowaniu śrub, można obrócić o niewielki kąt względem wałka pompy.
Więc: zakładasz blokady na pompę, wałek rozrządu i koło zamachowe, zakładasz pasek, ale jeszcze nie blokujesz napinacza, luzujesz cztery śruby na kole pompy, naprężasz i blokujesz napinacz i dopiero wtedy dokręcasz śruby mocujące koło na pompie. Wyjmujesz blokady i masz ustawiony prawidłowo statyczny kąt wyprzedzenia.
Zajrzyj zresztą do
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144 post#8, to jest opis dla Epica, ale Boscha ustawiasz identycznie.
Tam są też tabele wtryskiwaczy...
Jeszcze dopiszę: każdy doświadczony i zdrowo myślący pompiarz powie, że nie ma wtrysków po 100 tys. km które nie leją. Pytanie tylko, jak bardzo. Więc jeżeli na tych twoich starych wtryskach silnik nie dymił za bardzo na czarno i nie stukał - to nie szukałbym przysłowiowego włosa w zupie i zostawił je w spokoju. Ewentualnie możesz wyjąć i oddać do sprawdzenia (lanie, ciśnienie otwarcia), ale wtedy trzeba dać nowe uszczelki teflonowe i kauczukowe wtrysków. To jest problem, bo uszczelki teflonowe są trzy różne, ciężko na odpowiednie trafić w ASO, choć nie są drogie. Wtryski montuj dobrze oczyszczone, na białą pastę ceramiczną.