Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ford transit - zamiana pompy wtryskowej

AMR30 07 Feb 2016 15:05 5013 17
  • #1
    AMR30
    Level 8  
    Witam serdecznie. W fordzie transicie rok 91 padła pompa wtryskowa o nr.0460414073 R 366. Czy mogę ją zastąpić pompa 0460414083 Wygląda tak samo, czy muszę zmieniać wtryskiwacze do tej pompy? Proszę o porady
  • #3
    AMR30
    Level 8  
    Stara pompa tez była Boscha. Na necie jest w sprzedaży dużo pomp Boscha ale o innych numerach choć wyglądem są takie same i zastanawia mnie to czy jak taka kupie to czy będzie fordzik śmigać.
  • #5
    dizba
    Level 33  
    Jeżeli stara pompa miała blokowanie na godz 12, to możesz każdą nowszą [Bosch] założyć. Transit TD to tylko Lucas Epic.
  • #6
    AMR30
    Level 8  
    Jeśli bym nie znalazł tej o numerach 0460414073 R366 to jaka była by najlepszym rozwiązaniem?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Apropo starej to właśnie spojrzałem i ma blokowanie na godz.12

    Dodano po 4 [minuty]:

    Silnik ma moc 52 kw. Tak przynajmniej jest w dowodzie :-)
  • #7
    dizba
    Level 33  
    dizba wrote:
    to możesz każdą nowszą [Bosch] założyć.
  • #8
    AMR30
    Level 8  
    Ok. Dziękuje za pomoc. jutro zamówię drogą. Nowa wystarczy ustawić na blokadach i po krzyku czy trzeba będzie trochę przestawić kąt?
  • #9
    dizba
    Level 33  
    AMR30 wrote:
    Nowa wystarczy ustawić na blokadach i po krzyku

    :D :D :D
  • #10
    wojciechjanusz
    Level 28  
    Na kadłubie silnika po stronie wydechu, tuż nad miską olejową masz wybity kod silnika (trzy znaki) i dalej nr silnika będący końcówką nr VIN.
    Mając kod silnika znasz rocznik i moc i wg tego możesz dobrać wtryski - tabele znajdziesz na Forum Forda w dziale Transita. Ale - z drugiej strony - chociaż wtryski do Boscha są różne, to włożenie innych boschowskich nie jest krytyczne, ważne jest by wszystkie cztery były takie same i w podobnej kondycji (ciśnienie otwarcia i czy nie leją za ostro). Moc będzie nieco niższa lub wyższa, będzie mniej lub bardziej dymił przy depnięciu, ale na pewno nie będzie tragedii, będzie nieźle.
    Natomiast lepiej unikać wtrysków z Lukasa Epica, zwłaszcza tych z silników o mocy 100 i 115KM. Natomiast hybrydy Epica 85KM z pompą Boscha nieźle pracują na pozostawionych tam wtryskach od Epica. Ale nadal jest turbina - więc to nie jest najlepsza wskazówka.
    Staraj się kupić oryginały Stanadyne, są zamienniki tureckie (słabe) i podobno niezłe chińskie (Ford uruchomił produkcję Transita 2,5D w Chinach), ale się nie umywają do oryginałów.

    Co do pompy - do 1994 roku pompy Boscha miały zewnętrzny układ przyspieszacza wtrysku i zwiększania wolnych obrotów - na zimnym silniku. Sterowany był woskowym siłownikiem cieplnym z własną grzałką elektryczną. Potem wprowadzono układ do wnętrza pompy.
    Układ z siłownikiem woskowym, linką i dźwignią był mocno zawodny i zawsze z nim były kłopoty. Radziłbym szukać pompy bez tego baniaka siłownika z linką i dźwignią, czyli po roku 1994.
  • #11
    AMR30
    Level 8  
    Ok dziękuję za wskazówki. Będę się odzywać po założeniu pompy jakie wyszły efekty. Oby pozytywne. :-)
  • Helpful post
    #12
    wojciechjanusz
    Level 28  
    AMR30 wrote:
    jutro zamówię drogą. Nowa wystarczy ustawić na blokadach i po krzyku czy trzeba będzie trochę przestawić kąt?

    Ustawiasz oczywiście statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - ale to jest myk-myk.
    Koło pasowe pompy jest przykręcone czterema śrubami do kołnierza wałka pompy i ma fasolkowe otwory. Kołek pompy (dwuśrednicowy) nie wchodzi w koło pasowe, ale w kołnierz i blokuje wałek, a nie koło. Czyli koło pasowe po poluzowaniu śrub, można obrócić o niewielki kąt względem wałka pompy.
    Więc: zakładasz blokady na pompę, wałek rozrządu i koło zamachowe, zakładasz pasek, ale jeszcze nie blokujesz napinacza, luzujesz cztery śruby na kole pompy, naprężasz i blokujesz napinacz i dopiero wtedy dokręcasz śruby mocujące koło na pompie. Wyjmujesz blokady i masz ustawiony prawidłowo statyczny kąt wyprzedzenia.
    Zajrzyj zresztą do http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144 post#8, to jest opis dla Epica, ale Boscha ustawiasz identycznie.
    Tam są też tabele wtryskiwaczy...

    Jeszcze dopiszę: każdy doświadczony i zdrowo myślący pompiarz powie, że nie ma wtrysków po 100 tys. km które nie leją. Pytanie tylko, jak bardzo. Więc jeżeli na tych twoich starych wtryskach silnik nie dymił za bardzo na czarno i nie stukał - to nie szukałbym przysłowiowego włosa w zupie i zostawił je w spokoju. Ewentualnie możesz wyjąć i oddać do sprawdzenia (lanie, ciśnienie otwarcia), ale wtedy trzeba dać nowe uszczelki teflonowe i kauczukowe wtrysków. To jest problem, bo uszczelki teflonowe są trzy różne, ciężko na odpowiednie trafić w ASO, choć nie są drogie. Wtryski montuj dobrze oczyszczone, na białą pastę ceramiczną.
  • #13
    AMR30
    Level 8  
    Apropo wtryskow to silnik ładnie pracował i nie kopcil,ładnie pracował ze w jeździe bardziej było słychać most niż sam silnik ale od pewnego czasu zaczą strasznie Hałasowac. Myślałem że to klawiatura daje znać ale może to i wtryskiwacze są
  • #14
    wojciechjanusz
    Level 28  
    Jeżeli zaczął nagle hałasować, to można podejrzewać rozrząd (przeskoczył pasek o ząbek) lub pompę. Jeżeli stopniowo to narastało - to mogą być winne wtryski.
    Czasami pada klawiatura, wyrywane są śruby mocujące wsporniki wałka dźwigienek zaworowych. Sprawdź może, czy to kupy się trzyma i ustaw luzy zaworowe.

    Rozrządu w tym silniku trzeba bardzo pilnować (wymiana co 80 kkm), ale jeżeli tylko pojawi się spod osłony wyciek płynu lub oleju - od razu trzeba robić. Silnik jest konfliktowy i można go poważnie zdemolować nie dbając o pasek. Pamiętaj, że do 1991 roku pasek ma niższe zęby niż późniejszy. Ten pasek może pracować na pompie z kołem pod wyższe zęby (czyli późniejsze pompy), ale odwrotnie - pasek z wyższymi zębami (późniejszy) nie może pracować na kołach z niskimi zębami (koło wałka rozrządu i na wale korbowym)...

    Wyciek płynu nie musi być z pompy wodnej, często płyn wycieka spod obudowy termostatu na głowicy i ścieka pod obudowę rozrządu (oring do wymiany).
  • #15
    AMR30
    Level 8  
    Witam właśnie założyłem droga pompę.transit na wolnych obrotach pracuje ładnie ale daje grubo biały dym z rury.jak dam mu gazu to słychać stuki od strony kabiny. Do klawiatury zajrzę jutro. Albo to klawiatura stuka ale raczej stawiam na padnięty wtryskiwacz.
  • #16
    wojciechjanusz
    Level 28  
    Wtryskiwacz hałasuje przy wchodzeniu na obroty, przy schodzeniu z obrotów (zamknięty gaz) cichnie. Padnięta klawiatura/zawory nasuwają cały czas...

    Zerwany wałek dźwigienek może powodować wydostawanie się oleju nad klawiaturę i przez odmę olej leci do cylindrów - stąd biały dym. Dwa razy widziałem taki przypadek w tym silniku.

    Inna możliwość - wtryskiwacz już długo tak nasuwał, załatwił tłok (pękniecie, dziura).
  • #17
    AMR30
    Level 8  
    Witam ponownie.jakie wtryskiwacze proponujecie do Forda transita2.5 d moc 52 kw. Pompa wymieniona z numerem 0460414083 R 415. Jaki powinien być kolor tego wtryskiwacza?
  • #18
    wojciechjanusz
    Level 28  
    To jest pompa do wersji 80KM z lat 1991-1995. Taki silnik powinien mieć oznaczenie kodowe 4DA.

    Wtryski oryginalne to nr Stanadyne 26964, nr Forda 894F-9K546-ACA, kolor biały.

    Zamiennikiem mogą być wtryski oznaczane kolorem zielonym.