Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai getz 1.5 CRDI D3EA - Ciężko pali czy zimny czy ciepły

dam_1 08 Mar 2016 20:30 3612 5
  • #1
    dam_1
    Level 9  
    Witam wszystkich,

    Ostatnio mam problem ze swoim getzem. Samochód czy jest ciepły czy zimny ciężko pali. Do tej pory wymieniono/sprawdzono:
    Akumulator nowy centry 64AH
    rozrusznik sprawdzony w firmie - sprawny
    filtry wymienione łącznie z filtrem paliwa
    filtr wyczyszczony od pompy
    Brak błędów w komputerze, świece żarowe wymienione.
    Kontrolka od immo wyłącza się w momencie pracy rozrusznika.

    Czy w takim wypadku ktoś mógłby mi powiedzieć co jeszcze mogę sprawdzić i w jaki sposób? ewentualnie czego to może być wina?

    Podpowiem że samochód z lekkiej górki pali bez problemu, na plaka tez zapala... Silnik po uruchomieniu pracuje równo a przy ostrym gazowaniu żadnego dymu nie ma obroty nie skaczą, równo przyśpiesza.

    Parametry, które widzę na komputerze:

    Getz przed przekręceniem kluczyka:



    Hyundai getz 1.5 CRDI D3EA - Ciężko pali czy zimny czy ciepły

    Getz podczas kręcenia

    Hyundai getz 1.5 CRDI D3EA - Ciężko pali czy zimny czy ciepły

    Getz pracujący na wolnych obrotach:

    Hyundai getz 1.5 CRDI D3EA - Ciężko pali czy zimny czy ciepły

    Test wtrysków

    Hyundai getz 1.5 CRDI D3EA - Ciężko pali czy zimny czy ciepły

    Pomocy :(
  • #2
    żałosna udręka
    Level 33  
    Za niskie ciśnienie paliwa. Pewnie wtrysk, typowe dla tego auta.
  • #3
    dam_1
    Level 9  
    Ciśnienie paliwa podczas kręcenia dochodzi do 130 bar. A gdyby pompa paliwa była uszkodzona to nie byłoby podobnych objawów?
    A co ze zdjęciem na którym znajduje się test korekcji wtryskow? Parametry są ok?
  • #4
    żałosna udręka
    Level 33  
    Zrób próbę przelewowa na początek.
  • #5
    malez4
    Level 23  
    Minimalne ciśnienie do uruchomienia 220-300 bar.
  • #6
    dam_1
    Level 9  
    Problem z moim getzem został rozwiązany. Okazało się że oprócz nieszczelności pompy wysokiego ciśnienia CR dodatkowo wszystkie 3 wtryski miały nieszczelności przez co samochód mieszanka wstrzykiwana była pod mniejszym ciśnieniem. Objawów oprócz wyżej opisanych nie było, ani czarnego dymu podczas ostrego wcisniecia pedału gazu ani falowanie na obrotach ani nic podobnego.