Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel corsa c 1.2 - Stukanie na zimnym silniku.

11 May 2016 10:04 13104 4
  • Level 23  
    Witam.
    Gdy odpalam samochód po nocy słychać delikatne stukanie, które cichnie wraz ze wzrostem temperatury silnika. Samochód świeżo po wymianie pompy wody, oleju (Mobil Super 2000 X1 10W40) i filtrów. Przebieg ponad 180tyś.

    Najlepiej udało się to uchwycić w 18 sekundzie, bardzo blisko łańcucha rozrządu


    Tutaj słychać to wyraźnie tak jakby odfiltrowane od reszty.


    Naczytałem się co stuka na ciepłym co na zimnym co cały czas, ale mechanikiem nie jestem. Czy poza popychaczami zużyty napinacz też może powodować takie stukanie?
    Może to jeszcze coś innego choć popychaczy oczywiście nie wykluczam, bo zwyczajnie się nie znam.
  • Helpful post
    Conditionally unlocked
    Kolego jest to normalny objaw sygnalizujący mocne zużycie rozrządu.
    A hałasuje w nim najprawdopodobniej sam łańcuch który nie daje się do końca napiąć.
    Kiedy ostatnio był on wymieniany??
  • Level 23  
    Jestem kolejnym właścicielem i nie wiem czy w ogóle był wymieniany. Tak dla ścisłości twierdzisz, że to stukanie słyszalne zwłaszcza na drugim filmie może powodować rozrząd, a jeśli tak to dlaczego cichnie po rozgrzaniu?
  • Helpful post
    Conditionally unlocked
    Pwk wrote:
    Tak dla ścisłości twierdzisz, że to stukanie słyszalne zwłaszcza na drugim filmie może powodować rozrząd, a jeśli tak to dlaczego cichnie po rozgrzaniu?

    Mam dokładnie taki sam samochód a w szczególności silnik i u mnie jest dokładnie tak samo to znaczy na zimnym silniku stuka na tyle głośno jak by miał się rozpaść za chwilkę a po rozgrzaniu się słychać ledwo co stukanie lub nie słychać go wcale. Osobiście wiem, że ten rozrząd jest smarowany olejem a olej inaczej się zachowuje gdy jest zimny a inaczej gdy jest rozgrzany dlatego też myślę, że może być to to.
    Swoją drogą też myślę o wymianie rozrządu bo w przypadku zerwania łańcuszka do wymiany będzie też z pewnością głowica oraz jak się domyślam też inne części.
    Byłem też u mechanika który potwierdził moje słowa i powiedział, że by nie wymieniać samego łańcuszka a cały kompletny rozrząd który na allegro kosztuje 625zł (oryginał firmy GM).

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pwk wrote:
    Jestem kolejnym właścicielem i nie wiem czy w ogóle był wymieniany.

    Ja swoim przejechałem dokładnie 167tys kilometrów z nadzieją, że kiedyś był wymieniany. Jak się jednak dowiedziałem od pierwszego właściciela nie był on nigdy w życiu wymienian.
  • Level 23  
    Możesz mieć rację, ostatnio przed wjazdem musiałem przepuścić kilka samochodów i jakoś tak umknęła mi zmiana biegu, wtoczyłem się na czwórce :spoko: odgłos był podobny do stukania o siebie wkrętakami.

    Poza tym z tego poradnika wiem, że napinacz jest od strony grodzi, czyli tam gdzie najbardziej słychać cykanie.
    http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-lancucha-rozrzadu-opel-twinport-12-14-16-16v-vt7183.htm