Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 2 2000rok - brak możliwości odpalenia

spider-s7 17 Maj 2016 17:43 1083 23
  • #1 17 Maj 2016 17:43
    spider-s7
    Poziom 11  

    Witam wszystkich forumowiczów...od 3 dni jestem posiadaczem Fiata Punto 2 generacji 1,2 8V z 2000roku 60km autko ma przejechane 180tysiecy km ale do brzegu, dzisiaj jadąc po mieście wyskoczylem do sklepu zrobić małe zakupy przyszedłem do samochodu i autko już nie chce odpalić. Wszystkie kontrolki się palą normalnie jedynie nie słychać pompy paliwowej. Posiadam w nim alarm foxa lecz nie znam modelu bo jestem 3 włascicielem i nie mam żadnych dokumentów Fiat Punto 2 2000rok - brak możliwości odpalenia sterownik z pilotem wygląda jak na obrazku. Potrzebuję pomocy bo nawet mostkowanie pinów fioletowych nic nie dało tak jakby w dalszym ciągu nie było zapłonu. Dodam że pilot niestety nie działa myślałem że padnieta jest bateria ale po wymianie jej nie ma w dalszym ciągu reakcji. Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie propozycje...dziękuję

    0 23
  • #2 17 Maj 2016 18:17
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jak fioletowe nic nie dały przyczyna tkwi nie w alarmie

    0
  • #3 17 Maj 2016 18:20
    sandamiano
    Poziom 28  

    Bezpiecznik pompy nie nie spalony? Od tego powinieneś zacząć. Kontrolka immo gaśnie?

    0
  • #4 17 Maj 2016 18:47
    spider-s7
    Poziom 11  

    Kontrolka immo to ta z kluczykiem?? Jeśli tak to gaśnie. Po zworce na 2fioletowych kabelkach pompka działa ale nadal nie odpala.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Wygląda jakby coś rozłączyło zapłon więc stawiałem głównie na alarm...bo i pompka nie działała i zero reakcji rozrusznika było...chyba że rozrusznik ma jakieś zabezpieczenie????

    0
  • #5 17 Maj 2016 19:44
    sandamiano
    Poziom 28  

    Wskazane podpięcie pod komputer i sprawdzenie pamięci diagnostycznej. Miałem tak kiedyś w innym fiacie z podobnym silnikiem że przyjechałem w trasy, wstawiłem do garażu i za dwa tygodnie nie odpaliła - padł czujnik położenia wału korbowego

    1
  • #6 17 Maj 2016 20:12
    spider-s7
    Poziom 11  

    Sandamiano jakby padl czujnik położenia wału silnik by kręcił miałem tak w voyagerze a tutaj przy podpietym sterowniku alarmu zero reakcji pompki paliwa oraz zero trybienia rozrusznika...

    0
  • #7 17 Maj 2016 20:13
    sandamiano
    Poziom 28  

    Stacyjka przekazuje napięcie na automat rozrusznika? Nie jestem pewien jak to tam jest rozwiązane czy nie idzie to przez body

    1
  • #8 17 Maj 2016 20:28
    spider-s7
    Poziom 11  

    No ja właśnie też nie wiem dlatego się was pytam i proszę o pilną pomoc...

    0
  • #9 17 Maj 2016 20:56
    sandamiano
    Poziom 28  

    Ze schematu elektrycznego z książki "naprawa i obsługa punto2" wynika że przewód koloru brązowego ze stacyjki z zacisku "50-rozruch" przechodzi przez skrzynkę bezpieczników w komorze silnika (bez bezpiecznika - zworka) i wychodzi na automat rozrusznika. Bez BCM. Posprawdzaj ciągłość przejścia bo może stacyjka nie przekazuje napięcia

    0
  • #10 17 Maj 2016 21:08
    spider-s7
    Poziom 11  

    Zobaczę jutro bo samochód został w centrum miasta hehe...będę się konsultował dalej jeśli nic nie wymyślą...

    Dodano po 1 [minuty]:

    A z drugiej strony rozruch rozruchem ale powinna chodzić tzn działać pompa paliwowa...ma stacyjka coś z tym wspólnego?

    0
  • #11 17 Maj 2016 21:16
    sandamiano
    Poziom 28  

    Sterownik silnika załącza pompę paliwa poprzez przekaźnik i bezpiecznik. Wyłącznik wstrząsowy który odcina masę na pompę nie jest wybity?

    0
  • #12 18 Maj 2016 00:02
    spider-s7
    Poziom 11  

    Sanda możesz jaśniej na mechanice się znam na elektryce również ale kazdy samochód jest inny...napisz co gdzie mam sprawdzić będzie to pomocne mi oraz innym użytkownikom którzy mają podobny problem bo jak dla mnie jest on dziwny. Zapłonu brak pompka nie działa światła od kierunków migają po przekręceniu zapłonu jak również przy otwarciu drzwi itd..hmmm określ gdzie szukać bo po ostatnim poście nic mi to nie mowi...jak masz schemat to podeslij...będę wdzieczny...pozdro...✌✌✌👍

    0
  • #13 18 Maj 2016 16:35
    spider-s7
    Poziom 11  

    A więc dzisiaj sprawdzając Punto zauważyłem że świeci się ciągle kontrolka check engine (ta żółta z silniczkiem) oraz kluczyk z napisem code. Wczoraj wydaje mi się że kontrolki te gasly. Czy ktoś wie jak obejść te immo bo nie posiadam karty codu albo skąd można takie cos uzyskać?dzięki.

    0
  • #14 18 Maj 2016 21:27
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Migają kierunki masz jakiś alarm. On blokuje

    0
  • #15 18 Maj 2016 21:49
    Norcio12
    Poziom 13  

    A może spróbuj odpalić auto drugim kluczykiem. Jak się świeci code to znaczy ze sterownik IMO nie rozpoznał kluczyka. Miałem tak jak się sterownik silnika spalił i wymieniłem wszystko na inne łącznie z imo.

    0
  • #16 18 Maj 2016 21:54
    treart
    Poziom 11  

    Witam ...
    Jesli świecą sie kontrolki immo i engine to masz zablokowany sterownik ....
    Najprawdopodobniej kreci ale nie odpali .
    Pierwsze to podpiecie pod kompa i sprawdzenie jak czyta immo kluczyk ..
    drugie to sama centralka silnika ,,, jesli jest to mała centraka to pewnie ona padła ..
    Sam tego nie ogarniesz chba ze masz odpowiednie zabawki ..
    Poszukaj kogos w poblizu z kompem i małym pojeciem tego co bedzie robił i odczytywał z parametrow ...
    Jak cos pytaj .. Postaram sie odpowiedziec na Twoje pytania .
    POZDRAWIAM

    0
  • #17 18 Maj 2016 22:12
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    1,2 8V to podobny sterownik do seicento tylko z CAN.

    O ile nie masz hybrydki. Sam nie ogarniesz chyba że samo się naprawi.

    0
  • #18 19 Maj 2016 08:46
    spider-s7
    Poziom 11  

    Niestety treart silnik nie chce wogole zakręcić i zastanawiam się czy to wina immo czy alarmu. Dodam że pilot nie działa więc nie mogę go wyłączyć.

    0
  • #19 19 Maj 2016 10:45
    andrzej20001
    Poziom 42  

    spider-s7 napisał:
    zastanawiam się czy to wina immo czy alarmu. Dodam że pilot nie działa więc nie mogę go wyłączyć.

    No zastanawiające faktycznie. Można tak długo. D elektryka podholuj sprawdzi co i jak. Jak nie kręci i nie ma kontrolek może być urwana masa silnika lub uszkodzona stacyjka.

    0
  • #20 19 Maj 2016 19:45
    spider-s7
    Poziom 11  

    Byłem u elektryka lecz ma taki kocioł z robota że może za 2 tygodnie znajdzie wolny termin. Na jutro jestem umówiony z gościem na sprawdzenie oraz wyłączenie alarmu w samochodzie bo stwierdził że to nie jest problem co wyjdzie na pewno opiszę tutaj.

    0
  • #21 20 Maj 2016 16:14
    GYDUS
    Poziom 1  

    Mam identyczny problem... palił nie pali, migają lampy przy otwarciu drzwi i przekręceniu kluczyka. Pilot ma baterie, świeci czerwona lampka przy wciskaniu przycisków - natomiast zero reakcji. Nic nie kręci. Trup.
    Daj znać jak już będziesz wiedział w czym rzecz!
    P.S.
    Mogę samemu jakoś odłączyć ten alarm? Jestem przekonany, że w nim właśnie tkwi kłopot.

    0
  • #22 21 Maj 2016 18:18
    spider-s7
    Poziom 11  

    A więc tak kolega wyciął wszystko z alarmu co możliwe oraz dodatkowe odcięcie pompy które było zamontowane...dalej nic...ewidentnie wina teraz w 100% leży po stronie immo. W poniedziałek będę się konsultował telefonicznie z gościem co dorabia klucze z immo bo jest możliwość odczytania kodu z body i wprowadzeniu go ponownie do nowego kluczyka. Napiszę co z tego wyjdzie...pozdrawiam.

    0
  • #23 26 Maj 2016 09:52
    spider-s7
    Poziom 11  

    W dniu wczorajszym podpialem kompa pod kropkę i od razu ukazał się błąd b1002 świadczący ewidentnie o uszkodzeniu antenki od immobilizera. Rozginanie wasikow nic nie dało, przewód przedzwonilem i na pewno jest sprawny. Czy ktoś wie czy jest możliwość podmienienia antenki od innego fiata czy jest ona dedykowana pod dany silnik?

    0
  • #24 22 Cze 2016 10:13
    spider-s7
    Poziom 11  

    Temat do zamknięcia wymiana antenki z innego Punto oraz regeneracja rozrusznika pomogla.kropek jeździ bezproblemowo.

    0