Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R 420 2006 - wyciek powietrza

23 Maj 2016 18:26 2754 10
  • Poziom 2  
    Witajcie.
    Mam poważny problem ze swoją Scanią. A mianowicie ni stąd ni zowąd na komputerze pojawia mi się komunikat o nadmiernym zużyciu powietrza, wskazówki lecą w dół, i autem zaraz nie da się jechać. Czasem słychać, że powietrze ucieka zbijakiem, a czasem nawet i to nie. Rok temu miałem ten sam problem, ale na jesieni problem ustąpił i jakoś przejeździłem aż do maja tego roku. Zawór apm był u regeneracji i gość stwierdził że wszystko ok, sprężarka to samo, żadnych aktywnych błędów na desce nie ma, już drugi mechanik rozkłada ręce i nie wie o co chodzi. Nie wiem czy to pomoże, ale ostatnio zauważyłem, że problem ten się dzieje kiedy są wysokie temperatury (może coś powyzej ok. 25C), potwierdzeniem mojej tezy byłoby to, że od jesieni do teraz problem zniknął, podobnie jest z dniem i nocą, z tego co zaobserwowałem to w nocy jest ok, zaś w dzień są problemy.
    Znajomy sugerował, że to pewnie zawór i regeneracja nic nie dała tylko trzeba wymienić cały zawór przy osuszaczu, jednakże chciałbym aby to zostało ostatecznością, bo koszt nowego oryginalnego zaworu nie jest niski.

    Zapomniałem dodać, że gdy ciśnienie zejdzie do 6 barów i zablokuje hamulce to wystarczy zgasić auto, poczekać, może troche upuścić powietrza, odpalić, i auto ładnie pompuje. Jednak kiedy go "poważnie" złapie, to sprawnym autem można się nacieszyć przez 2 min bo wskazówki wejdą na zielone pole i się z powrotem cofają.

    Czy miał ktoś podobny problem? Przepraszam za dosyć chaotycznie napisany post, i z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam. :)
  • Poziom 31  
    Witam .Może być problem ze sprężarką a konkretnie z zaworkami w głowicy.Jeśli masz do sprężarki zamontowany cienki ( fi 6) przewód od osuszacza to przetnij go i zagnij (od strony sprężarki i od strony osuszacza) odpal silnik i obserwuj zegary czy jest różnica w pompowaniu. Osuszacz w tym momencie powinien zbić nadmiar powietrza głośno.Regeneracja zaworu osuszacza zazwyczaj nie wiele daje i problem wraca jak bumerang , jak jeszcze sprężarka pompuje olejem do układu to naprawa zaworu w ogóle nie ma sensu .
  • Poziom 2  
    Niestety zaginanie nie pomagało, mechanik przez telefon mi zalecał i nic.
    Chyba zdecyduje się na kupno używanego, nie naprawianego zaworu.
  • Poziom 31  
    Trudno skoro trzeba wymienić to trzeba. Przed wymianą sprawdz czy sprężarka nie pompuje oleju do układu bo jeśli tak to wyrzucisz pieniądze .Zawór używkę możesz kupić w Koninie , niestety namiarów nie mam, szukaj w necie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    mkc01 napisał:
    Zawór apm był u regeneracji i gość stwierdził że wszystko ok
    Scania nie ma APM-u tylko APS.
  • Poziom 30  
    Witam

    Robił ktoś wcześniej diagnostke układu APS za pomocą SDP3,sprawdzał parametry podczas napełniania układu?
  • Poziom 2  
    Mój błąd, aps.
    Diagnostyka za pomocą sdp3 była robiona w zeszłym roku jak jeszcze korzystałem z usług innego mechanika i nic nie wynikło, aktualny nie posiada sdp.
    Rozmawiałem dzisiaj z kierowcą na parkingu, mówił, że miał identyczny problem, w jego przypadku winną była płytka sterująca zaworem która się przegrzewała (co ciekawe w zeszłym roku była u mnie wymieniana na inną po regeneracji), w piątek auto leci znowu na warsztat i będziemy kręcić, nie wyjedzie dopóki tego się nie zrobi bo już za dużo czasu pieniędzy i nerwów mnie to kosztowało. Jeżeli coś się zmieni to dam znać.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Z tymi układami APS było trochę problemu.Jeśli jest starego typu na czarnych cewkach to może żyć własnym życiem.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Ustaw 1000 obr. min na 15 minut, tak się odrzuca błędy(Kalibruje) w APS. jeśli nie możesz dojechać lokalnie, wyjmij bezpiecznik f42, o ile pamiętam. Układ będzie pompował do 16 bar i upuszczał zaworem awaryjnym. Poza tym szaman wyjaśnił możliwą przyczynę.
  • Poziom 2  
    Oooo dobrze wiedzieć, podziekować panowie