Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault premium 420 dci 2004r Twardy pedał sprzęgła

25 Cze 2016 15:03 2280 12
  • Poziom 7  
    Mam problem z renią 420 dci a mianowicie po odpaleniu sprzęgło robi się miękkie dopiero przy prawie 8 atmosferach i w czasie jazdy raz jest miękkie raz twarde zazwyczaj twarde i jeszcze jedno połówki przerzuca dopiero przy dłuższym przytrzymaniu sprzęgła na dole a nie szybko jak kiedyś Bardzo bym prosił o sugestie
  • Poziom 32  
    Czyż by zapowietrzone sprzęgło? lub coś nie halo ze wspomaganiem od strony pneumatycznej.
  • Poziom 7  
    zapowietrzone raczej nie bo wtedy pedał był by miękki i mógłby nie odbijać tak myślę
  • Poziom 32  
    Przy zapowietrzonym sprzęgle pedał wpada w podłogę. Może jest problem z pneumatyką wspomagania sprzęgła ( siłownik). Może to być spowodowane ubytkami powietrza na obwodzie nr.3, trudno powiedzieć za mało informacji czy coś było wcześniej robione czy stało się nagle.Powolne przełączanie połówek - stawiam na pneumatykę. Za mało powietrza w układzie sterowania sprzęgła i skrzyni biegów.
  • Poziom 7  
    Nie było nic robione Stawało się to stopniowo Pierwszymi objawami było pulsowanie sprzęgła w dolnej części i cofanie przy jednoczesnym wciśnięciu hamulca najpierw stawało się to rzadko potem coraz częściej Teraz pedał sprzęgła robi się miękki dopiero przy 8 atmosferach i po szybkim wciśnięciu kilka razy twardnieje mimo że powietrze w układzie wskazuje około 10 atmosfer po odkręceniu wężyka zasilającego wysprzęglik powietrze ucieka dość mocno Nie wiem co jeszcze mógłbym opisać
  • Poziom 7  
    Jest tam zawór 4-drożny Dlatego mam pytanie czy go się wymienia czy regeneruje czy wystarczy przeczyścić i nasmarować
  • Poziom 32  
    Wymień , nie ma sensu bawić się w regenerację.
  • Poziom 7  
    Jeszcze jedno pytanko czy w tej sytuacji nie powinno też nie działać pneumatyka siedzenia Bo u mnie fotel kierowcy podnosi się bez problemu
  • Poziom 32  
    Sprzęgło i fotel działają na tym samym obwodzie nr.3.Jeśli podczas pompowania powietrza przez sprężarkę fotel zaczyna działać to i sprzęgło powinno dać się normalnie wcisnąć, ale fotel posiada zaworki redukujące ciśnienia i nie potrzebuje aż tyle zapasu powietrza co sprzęgło i skrzynia.A jak pokazują zegary obwodów 1 i 2 czy wskazówki podczas pompowania sprężarki przesuwają się równo czy np. obwód 1 pompuje pierwszy a potem obwód 2.
  • Poziom 39  
    Temat siedzenia łatwo sprawdzić - w momencie gdy zniknie sprzęgło spuścić powietrze z fotela "guzikiem" i jak fotel opadnie włączyć ponownie. Jeśli kierowca słusznej wagi to będzie widać różnicę w podnoszeniu się fotela. Robi się to na postoju, napompować układ, pedałować sprzęgłem aż zniknie i nie przerywając pedałowania (nie siłowo tylko po prostu wciskać pedał tak jak zwykle) zrobić operację z fotelem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    adam1978.8 napisał:
    po odkręceniu wężyka zasilającego wysprzęglik powietrze ucieka dość mocno

    Przy 4 atm i przy 10-ciu w takim przypadku praktycznie nie widać różnicy więc najlepiej podłączyć manometr i sprawdzić co się dzieje z ciśnieniem.
  • Poziom 7  
    W tej reni jest tylko jeden wskaźnik ciśnienia który jak zauważyłem podnosi się gdzieś do 6 atmosfer i później spada i z powrotem rośnie A co do fotela to muszę sprawdzić z tym pompowaniem sprzęgłem
  • Poziom 32  
    Jeśli zegar podnosi się do 6 atm. i spada, to w tym momencie jest napełniany następny obwód. Wydaje mi się ( o ile dobrze kojarzę ) , że na desce masz wyświetlacz ( ekran) i tam zobaczyć jakie ciśnienia masz na poszczególnych obwodach.Sprawdz czy gdzieś nie masz ubytków powietrza, podczas naciśnięcia pedału hamulca , na zaciągniętym ręcznym, gdzieś w okolicach skrzyni biegów i w ogóle w układzie pneumatyczny.