Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault premium 420 dci 2004r Twardy pedał sprzęgła

adam1978.8 25 Cze 2016 15:03 1743 12
  • #1 25 Cze 2016 15:03
    adam1978.8
    Poziom 6  

    Mam problem z renią 420 dci a mianowicie po odpaleniu sprzęgło robi się miękkie dopiero przy prawie 8 atmosferach i w czasie jazdy raz jest miękkie raz twarde zazwyczaj twarde i jeszcze jedno połówki przerzuca dopiero przy dłuższym przytrzymaniu sprzęgła na dole a nie szybko jak kiedyś Bardzo bym prosił o sugestie

    0 12
  • #2 25 Cze 2016 15:16
    darfur5
    Poziom 30  

    Czyż by zapowietrzone sprzęgło? lub coś nie halo ze wspomaganiem od strony pneumatycznej.

    2
  • #3 25 Cze 2016 16:02
    adam1978.8
    Poziom 6  

    zapowietrzone raczej nie bo wtedy pedał był by miękki i mógłby nie odbijać tak myślę

    0
  • #4 25 Cze 2016 19:26
    darfur5
    Poziom 30  

    Przy zapowietrzonym sprzęgle pedał wpada w podłogę. Może jest problem z pneumatyką wspomagania sprzęgła ( siłownik). Może to być spowodowane ubytkami powietrza na obwodzie nr.3, trudno powiedzieć za mało informacji czy coś było wcześniej robione czy stało się nagle.Powolne przełączanie połówek - stawiam na pneumatykę. Za mało powietrza w układzie sterowania sprzęgła i skrzyni biegów.

    0
  • #5 25 Cze 2016 21:44
    adam1978.8
    Poziom 6  

    Nie było nic robione Stawało się to stopniowo Pierwszymi objawami było pulsowanie sprzęgła w dolnej części i cofanie przy jednoczesnym wciśnięciu hamulca najpierw stawało się to rzadko potem coraz częściej Teraz pedał sprzęgła robi się miękki dopiero przy 8 atmosferach i po szybkim wciśnięciu kilka razy twardnieje mimo że powietrze w układzie wskazuje około 10 atmosfer po odkręceniu wężyka zasilającego wysprzęglik powietrze ucieka dość mocno Nie wiem co jeszcze mógłbym opisać

    1
  • #6 26 Cze 2016 12:54
    kwok
    Poziom 39  

    Nie wiem czy w tym aucie jest, ale problem robi zawór 4-drożny czy tam jego odpowiednik.

    1
  • #7 26 Cze 2016 13:23
    adam1978.8
    Poziom 6  

    Jest tam zawór 4-drożny Dlatego mam pytanie czy go się wymienia czy regeneruje czy wystarczy przeczyścić i nasmarować

    1
  • #8 26 Cze 2016 19:40
    darfur5
    Poziom 30  

    Wymień , nie ma sensu bawić się w regenerację.

    0
  • #9 26 Cze 2016 20:06
    adam1978.8
    Poziom 6  

    Jeszcze jedno pytanko czy w tej sytuacji nie powinno też nie działać pneumatyka siedzenia Bo u mnie fotel kierowcy podnosi się bez problemu

    0
  • #10 26 Cze 2016 20:35
    darfur5
    Poziom 30  

    Sprzęgło i fotel działają na tym samym obwodzie nr.3.Jeśli podczas pompowania powietrza przez sprężarkę fotel zaczyna działać to i sprzęgło powinno dać się normalnie wcisnąć, ale fotel posiada zaworki redukujące ciśnienia i nie potrzebuje aż tyle zapasu powietrza co sprzęgło i skrzynia.A jak pokazują zegary obwodów 1 i 2 czy wskazówki podczas pompowania sprężarki przesuwają się równo czy np. obwód 1 pompuje pierwszy a potem obwód 2.

    0
  • #11 26 Cze 2016 20:45
    kwok
    Poziom 39  

    Temat siedzenia łatwo sprawdzić - w momencie gdy zniknie sprzęgło spuścić powietrze z fotela "guzikiem" i jak fotel opadnie włączyć ponownie. Jeśli kierowca słusznej wagi to będzie widać różnicę w podnoszeniu się fotela. Robi się to na postoju, napompować układ, pedałować sprzęgłem aż zniknie i nie przerywając pedałowania (nie siłowo tylko po prostu wciskać pedał tak jak zwykle) zrobić operację z fotelem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    adam1978.8 napisał:
    po odkręceniu wężyka zasilającego wysprzęglik powietrze ucieka dość mocno

    Przy 4 atm i przy 10-ciu w takim przypadku praktycznie nie widać różnicy więc najlepiej podłączyć manometr i sprawdzić co się dzieje z ciśnieniem.

    0
  • #12 26 Cze 2016 21:00
    adam1978.8
    Poziom 6  

    W tej reni jest tylko jeden wskaźnik ciśnienia który jak zauważyłem podnosi się gdzieś do 6 atmosfer i później spada i z powrotem rośnie A co do fotela to muszę sprawdzić z tym pompowaniem sprzęgłem

    0
  • #13 26 Cze 2016 21:15
    darfur5
    Poziom 30  

    Jeśli zegar podnosi się do 6 atm. i spada, to w tym momencie jest napełniany następny obwód. Wydaje mi się ( o ile dobrze kojarzę ) , że na desce masz wyświetlacz ( ekran) i tam zobaczyć jakie ciśnienia masz na poszczególnych obwodach.Sprawdz czy gdzieś nie masz ubytków powietrza, podczas naciśnięcia pedału hamulca , na zaciągniętym ręcznym, gdzieś w okolicach skrzyni biegów i w ogóle w układzie pneumatyczny.

    0