Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 508 sw 2.0 hdi fap 140 - Brak mocy/doładowania

29 Lip 2016 15:53 6030 4
  • Poziom 2  
    Witajcie, na dzień dobry trochę się wytłumaczę... jestem raczej laikiem motoryzacyjnym dlatego z góry przepraszam za amatorskie opisanie sprawy. Przewertowałem podobne tematy w internecie ale nie znalazłem nic co by odpowiadało mojemu problemowi.
    Temat jest następujący. Kupiłem swoją 508 SW w niemieckim peugeocie, przebieg 131 000 km, udokumentowany potwierdzony w aso, potwierdzony historią błędów kompa itd., 2012r., wersja hdi 2.0 140 km, FAP.
    Samochód od zakupu:
    -przy starcie na zimnym silniku przez ok 10s pracuje nieco nierówno,
    -sporadycznie potrafił szarpnąć podczas przyspieszania
    -ma problem z doładowaniem (co jest moim głównym kłopotem)

Nie jest to jakiś super dramat ale swojej mocy nie ma. W celu upewnienia się, że nie jest to moje wrażenie np. z uwagi na dużą budę auta, samochód trafił na hamownię + zostały przeprowadzone testy podczas jazdy z podłączonym kompem. Okazało się, że jego moc wynosi 107 KM, tak więc moje odczucia zostały potwierdzone. Turbina zachowuje się tak że wchodzi na zadane do 2800 obr. po czym doładowanie nagle spada (im wyższe obroty tym niżej) - dzieje się tak na każdym biegu. Mechanicy stwierdzili że wygląda to tak jakby brakowało mu spalin do pędzania turbo. W normalnych warunkach celowali by np. w dawkowanie paliwa ale odczyty dawek z kompa ponoć są w normie. Komp nie wyrzuca żadnych błędów.