Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 508 sw 2.0 hdi fap 140 - Brak mocy/doładowania

29 Lip 2016 15:53 6030 4
  • Poziom 2  
    Witajcie, na dzień dobry trochę się wytłumaczę... jestem raczej laikiem motoryzacyjnym dlatego z góry przepraszam za amatorskie opisanie sprawy. Przewertowałem podobne tematy w internecie ale nie znalazłem nic co by odpowiadało mojemu problemowi.
    Temat jest następujący. Kupiłem swoją 508 SW w niemieckim peugeocie, przebieg 131 000 km, udokumentowany potwierdzony w aso, potwierdzony historią błędów kompa itd., 2012r., wersja hdi 2.0 140 km, FAP.
    Samochód od zakupu:
    -przy starcie na zimnym silniku przez ok 10s pracuje nieco nierówno,
    -sporadycznie potrafił szarpnąć podczas przyspieszania
    -ma problem z doładowaniem (co jest moim głównym kłopotem)

    Nie jest to jakiś super dramat ale swojej mocy nie ma. W celu upewnienia się, że nie jest to moje wrażenie np. z uwagi na dużą budę auta, samochód trafił na hamownię + zostały przeprowadzone testy podczas jazdy z podłączonym kompem. Okazało się, że jego moc wynosi 107 KM, tak więc moje odczucia zostały potwierdzone. Turbina zachowuje się tak że wchodzi na zadane do 2800 obr. po czym doładowanie nagle spada (im wyższe obroty tym niżej) - dzieje się tak na każdym biegu. Mechanicy stwierdzili że wygląda to tak jakby brakowało mu spalin do pędzania turbo. W normalnych warunkach celowali by np. w dawkowanie paliwa ale odczyty dawek z kompa ponoć są w normie. Komp nie wyrzuca żadnych błędów.

    ale od początku... z uwagi, że samochód został kupiony z umową ubezpieczeniową używane-gwarantowane, chcąc wykonać ewentualne naprawy w ramach powyższej umowy, na pierwszy rzut pojechałem do ASO w Legnicy. W ASO mój problem został równo olany. Diagnosta trzymał samochód tydzień po czym, dostałem tel że na kompie nie ma żadnych błędów które wskazywały by na problemy z doładowaniem, a po jeździe próbnej ocenił że samochód nie odbiega od normy ;) Nie wiem czy tak działają inne ASO? Myślę że nie chcieli nic znaleźć z powodu właśnie tej niewygodnej dla nich umowy używane-gwarantowane, która w wersji niemieckiej chyba była dla nich kłopotem (pomimo, że peugeot polska w mailowej korespondencji uznał, że jest to umowa na całą EU i że nie ma problemu). Mi zwyczajnie nie zależało na przepychaniu się z peugeotem tylko na rozwiązaniu problemu więc odpuściłem ASO i to całe używane-gwarantowane.

    W międzyczasie za różnymi radami z internetowych forów wymieniłem przepływomierz na nowy oryginalny, wrażenie było jakby trochę lepiej ale dalej to nie to.
    Wróciłem więc do zakładu, w którym byłem na pierwszej diagnozie i "hamowaniu" auta i zleciłem im rozwiązanie problemu. Panowie podłączyli jeszcze raz pod kompa i stwierdzili że wszystkie czujniki pokazują wartości w normie i wg. komputera pracują prawidłowo, zaślepili egr w celu sprawdzenia, zdemontowali FAP (komp pokazywał 50% zapchania ale woleli się upewnić czy jest ok.). Nic to nie dało. Diagnoza padła na możliwą utratę sprawności turbo. Rzeczywiście historia auta jasno pokazywała że ktoś już przy tym w Niemczech grzebał (prawdopodobnie borykał się z tym samym problemem ale finalnie się poddał i sprzedał auto). Po demontażu turbiny okazało się że rzeczywiście ponoć czasem się blokowała pod obciążeniem. Turbina poszła do regeneracji i została wykluczona z listy podejrzeń, niestety dalej nie rozwiązało to problemu mocy. Dalej ładuje do 2800obr a potem spada. Podejrzenia wróciły więc po części na czujniki/elektronikę ale panowie nie chcą wymieniać na pałe jak wszystkie odczyty są wg. nich w normie. Obecnie sprawdzają "Soft" (sterownik silnika?) porównując go z fabrycznym - czy nikt czasem nic nie namieszał w DE - śmieją się że samochód zachowuje się jakby miał kontrolę rodzicielską.
    Mi do śmiechu nie jest bo błąkam się po serwisach już ze 3 miesiące a mechanikom kończą się pomysły. Zakład do którego oddałem auto zbiera świetne opinie, specjalizują się w "nierozwiązywalnych" problemach ale głównie w grupie VW.

    Może ktoś na forum ma jakieś doświadczenie na co by można jeszcze zwrócić uwagę żeby Panom coś podpowiedzieć? Może ktoś miał taką usterkę "niewykrywalną dla radarów?" Nie wierzę że nikt nie jest w stanie stwierdzić na co choruje mój peugeot, przecież to zamknięty układ, musi być jakaś przyczyna. Może jest jakiś czujnik który w tym silniku pada tak że tego nie widać na kompie?

    Pozdrawiam
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 12  
    Polecam sprawdzić podciśnienie w przewodzie cylinderka regulacji geometrii doładowania oraz czy dźwigienka rusza się..... Typuję na zacięcie zmiennej w rogu wydechowym.
  • Poziom 2  
    Dziękuję za sugestię, podpowiem żeby zwrócili na to uwagę.
  • Poziom 2  
    Panowie sprawdzili niestety to dalej nie to.