Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 407 SW 2.0 HDI 136 FAP - Brak mocy oraz sporadyczne szarpanie

04 Feb 2017 12:36 24081 11
  • Level 11  
    Witam wszystkich,

    Mam problem z moim peugeotem 407 2.0 HDI 136KM. Auto ma bardzo mało mocy, dzisiaj przejechałem się też 407 z tym samym silnikiem tylko sedanem i nie ma porównania. Ciągnie do przodu jak szalony, a mój strasznie muli.

    Zrobiliśmy z kolegą jazdę z podpiętą lexia i załączam wyniki pomiarów. Czy jest ktoś w stanie pomóc w ich interpretacji ?
  • Level 1  
  • Level 11  
    KotBury2 wrote:
    Zdaje się, że nawet nie pobrano ich podczas podczas jazdy, tylko na postoju, gazując silnikiem? Takie odczyty można, jak to się mówi, w d... wsadzić, ponieważ komputer sterujący doskonale wybiera wszystkie "luzy", gdy silnik nie jest obciążony.

    Trzeba zabrać laptop diagnostyczny na kolana i przejechać się solidnie po ulicy, jak bozia przykazała i zapisać szereg parametrów porównawczych, takich jak w przykładowej tabeli.


    Nie mam bladego pojęcia w jaki sposób doszedłeś do wniosku że "gazowałem na postoju" zamiast jazdy. Nie jestem kretynem i wiem, że auto pod obciążeniem zachowuje się zupełnie inaczej niż w przypadku jak to określiłeś "gazowania na postoju". Dlatego właśnie wkleiłem wykres w którym zawarte są parametry, które wydawały mi się istotne w chwili pomiaru. Jeżeli na podstawie tych parametrów nie jesteś w stanie pomóc, to napisz czego brakuje i ponownie wykonam jazdę testową.

    Nie rozumiem natomiast w jaki sposób dane z raportu które wygenerowane są dla danej sekundy miały by pomóc w diagnozowaniu usterki. W którym konkretnie momencie mam wygenerować raport bądź zrobić zrzut ekranu ? Przy 2500 obr ? Przy 3000 obr ? Czy może na postoju ?

    Mechanik który zna się na common railach rozłożył ręce, dlatego właśnie piszę na forum aby uzyskać możliwie jak najwięcej wskazówek gdzie powinienem szukać przyczyny. Nie liczę na to, że rozwiążesz za mnie problem z moim samochodem, lecz miałem nadzieję że na podstawie dostarczonych danych i twoim bogatym doświadczeniu (sądząc po twoich postach) będziesz przynajmniej w stanie wskazać prawdopodobną przyczynę np. turbo, egr, przepływka bądź podciśnienie. Tym bardziej, że widziałem już twoje posty, gdzie na podstawie prostego opisu problemu podawałeś kilka możliwych przyczyn.

    Tak czy siak, załączam raporty które wygenerowałem ponad 2 tygodnie temu. Mam nadzieję, że rzucą trochę światła na tą sprawę.


    Falco76 wrote:

    Żadnych komunikatów nie wyświetla, po odpaleniu auta? Płyn do Fapa jest?

    Żadnych komunikatów nie wyświetla, płyn do fapa był dolewany ~40kkm temu. Według ASO fap ma jeszcze około 35kkm życia, czy to może być przyczyną ?
  • Level 11  
    T5 wrote:
    Przepływomierz obcina dawkę.
    Widać to na wykresach z pierwszego postu.
    Były by czytelniejsze jak byś zaczął logować, od 1500obr/min na 3-cim biegu z gazem w podłodze. Do 4200obr/min.


    Podmieniałem przepływomierz z auta kolegi i wykresy były identyczne, więc to raczej nie to. Wymieniłem też map sensor, bo okazało się że miał urwaną plastikową rurkę, ale też nic to nie pomogło.

    Zauważyłem natomiast takie coś, że na zimnym silniku idzie trochę lepiej. Wiadomo, nie sprawdzę go do odcięcia bo szkoda mi silnika, ale na niższych obrotach tak jakby lepiej pracuje niż na ciepłym. Zauważyłem też, że turbo czasami zwalnia pomimo że gaz trzymam w tym samym położeniu.
  • Helpful post
    Level 1  
  • Level 11  
    Byłem dzisiaj w serwisie wywalić i wyłączyć FAP i wyłączyć oraz zaślepić EGR. Jest delikatna poprawa z mocą, już nie szarpie, ale mechanicy mówili że podczas jazdy sporadycznie wywala błąd przeładowania turbo. Zastanawiam się teraz, czy bardziej prawdopodobne jest to, że kierownice się przycinają i turbo za bardzo dmucha, czy elektrozawór źle steruje ?
  • Level 2  
    Witam wszystkich.
    Mam podobny problem z moim C5 (2004r FL, RHR)z takim samym silnikiem. Brak mocy, szarpanie autem po wyrównaniu jazdy, podczas przyśpieszania nie szarpie ale po dłuższym czasie wywala „ depollution system faulty”. Po kilku uruchomieniach błąd znika. Z elementów które już wymieniłem to przepustnica dolotu powietrza (wytarte zęby przy regulacji podciśnieniem), lub podmieniłem EGR ( jednakże mój był wymieniony dwa lata temu – nie był bardzo zabrudzony), zawory sterujące podciśnieniem w sumie 3szt. Czujnik kopiowania turbo, czujnik ciśnienia doładowania. Z postu kol. KotBury2 , wnioskuję że mój problem to pkt. 6 i 7 a dokładnie to przepływomierz, (który także podmieniałem, ale nie jestem pewien czy był sprawny).
    Zgodnie z zaleceniem kol. KotBury2 (KotBury, Luśnia, ps. super poradnik!) zaślepiłem EGR wg. instrukcji – auto odzyskało moc, silnik nie szarpie, odpiąłem przepływomierz -także nie szarpie i jedzie normalnie.
    Według Lexii kody błędów to P2563, P0238, P1598. Zgodnie z tabelą wartość ciśnienia atmosferycznego 1000 hPa to wartość awaryjna, także temp. powietrza w przepływomierzu -49 st.C jest co najmniej dziwna o tej porze roku, a takie są w opisie usterek.
    Wrzucam parę filmów z lexii i proszę w miarę możliwości o interpretację wskazań.

    Ukł. dolot... test1.avi Download (993 kB)Ukł. dolot... test2.avi Download (1.09 MB) Po sygnale..ędu.avi Download (1.51 MB) błędy.avi Download (1.71 MB) Test F..avi Download (1.21 MB) Elektry...avi Download (199 kB)
  • Moderator of Cars
    KotBury2 wrote:
    Graficzne nie da się ze sobą porównać, czy są dobre, czy nie, ponieważ ich przebiegi nie są równoległe, dosłownie przyłożone jedno do drugiego.
    Jak nie są jak są i widać z nich, że turbo "późno wstaje", czego nie byłoby widać z tabelek. Trochę dziwne były skoki ciśnienia na początku - zadane stało, a mierzone skakało. Szkoda, że brak wykresu sterowania EGRa.

    Co do reszty punktów - całkowita zgoda.
  • Level 10  
    Orientuje się ktoś w jakich warunkach otwiera sie lub zamyka siłownik pneumatyczny egr (nr.2 na jednym ze schematów powyżej) i do czego tak naprawdę służy? U mnie jakoś nie zaobserwowałem działania tego siłownika (silnik 2.0 hdi 150KM), na wolnych i w czasie gazowania na postoju nie pojawia się też podciśnienie na wężyku dochodzącym do gruszki.

    Na zimnym silniku do gruszki siłownika pneumatycznego podawane jest podciśnienie i zawór pozostaje zamknięty aż do osiągnięcia temperatury ok 65 stopni. Później podciśnienie nie jest podawane i zawór otwiera się. Wygląda to jak dodatkowa przepustnica zaworu egr.