Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 SW 2.0 HDI 136 FAP - Brak mocy oraz sporadyczne szarpanie

blade9999 04 Lut 2017 12:36 3243 11
  • #1 04 Lut 2017 12:36
    blade9999
    Poziom 10  

    Witam wszystkich,

    Mam problem z moim peugeotem 407 2.0 HDI 136KM. Auto ma bardzo mało mocy, dzisiaj przejechałem się też 407 z tym samym silnikiem tylko sedanem i nie ma porównania. Ciągnie do przodu jak szalony, a mój strasznie muli.

    Zrobiliśmy z kolegą jazdę z podpiętą lexia i załączam wyniki pomiarów. Czy jest ktoś w stanie pomóc w ich interpretacji ?

  • Fibaro
  • #2 04 Lut 2017 23:27
    Falco76
    Poziom 25  

    Żadnych komunikatów nie wyświetla, po odpaleniu auta? Płyn do Fapa jest?

  • Fibaro
  • #3 05 Lut 2017 14:32
    KotBury2
    Poziom 18  

    Zdaje się, że kolejny raz wklejasz ten sam problem? Czy forum ma go rozwiązać za ciebie i mechanika? Ponadto podaj dane w formie tabelarycznej, takie mniej więcej jak poniżej, a nie wykresowej.
    Peugeot 407 SW 2.0 HDI 136 FAP - Brak mocy oraz sporadyczne szarpanie
    Tabela zawiera kilkadziesiąt danych porównawczych (i to skróconych!), a twoje wykresy pokazują zaledwie kilka parametrów. Zdaje się, że nawet nie pobrano ich podczas podczas jazdy, tylko na postoju, gazując silnikiem? Takie odczyty można, jak to się mówi, w d... wsadzić, ponieważ komputer sterujący doskonale wybiera wszystkie "luzy", gdy silnik nie jest obciążony.

    Trzeba zabrać laptop diagnostyczny na kolana i przejechać się solidnie po ulicy, jak bozia przykazała i zapisać szereg parametrów porównawczych, takich jak w przykładowej tabeli. Tych tabel powinno być kilkanaście, o ile nie kilkadziesiąt i dopiero wtedy zasiąść przy stoliku, kawce oraz analizować punkt po punkcie - nie odwrotnie! Przykładowe odczyty markowym diagnoskopem z programem Peugeot Planet 2000 pokazane są poniżej.
    Peugeot 407 SW 2.0 HDI 136 FAP - Brak mocy oraz sporadyczne szarpanie Peugeot 407 SW 2.0 HDI 136 FAP - Brak mocy oraz sporadyczne szarpanie Peugeot 407 SW 2.0 HDI 136 FAP - Brak mocy oraz sporadyczne szarpanie
    Wnioski powinien z kolei wyciągać najbliższy mechanik, oczywiście znający się na Common Railach. Nie słać monitów na forum, gdy nikt tutaj nie widzi i nie słyszy jednostki napędowej. Dopiero gdy mechanicy załamują ręce, zgłoś się, ale z kompletem danych, o których mowa. My pracujemy mózgami i nic nie poradzimy jeśli nie dostarczysz jak najwięcej informacji nt. parametrów pracy silnika pod obciążeniem, aby te mózgi miały nad czym pracować. W przeciwnym razie jest to "zgadywanka". A chyba nie o to Ci chodzi?

    Oprócz opisanych sprawdzeń w zakresie parametrów bieżących, należy wykonać dodatkowe badania odnośnie sprawności technicznej wtryskiwaczy, zaworów regulacyjnych ciśnienia, czystości paliwa, itp. Nie chcę się powtarzać, wklejam pomocny temat (post #7), który właściwie Ty powinieneś spenetrować razem z mechanikiem, zanim zgłosiłeś parę nic nie mówiących wykresików https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3299538.html oraz https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3215000.html..

    Powodzenia w diagnozowaniu.

    Pzdr KotBury2

  • #4 05 Lut 2017 20:11
    blade9999
    Poziom 10  

    KotBury2 napisał:
    Zdaje się, że nawet nie pobrano ich podczas podczas jazdy, tylko na postoju, gazując silnikiem? Takie odczyty można, jak to się mówi, w d... wsadzić, ponieważ komputer sterujący doskonale wybiera wszystkie "luzy", gdy silnik nie jest obciążony.

    Trzeba zabrać laptop diagnostyczny na kolana i przejechać się solidnie po ulicy, jak bozia przykazała i zapisać szereg parametrów porównawczych, takich jak w przykładowej tabeli.


    Nie mam bladego pojęcia w jaki sposób doszedłeś do wniosku że "gazowałem na postoju" zamiast jazdy. Nie jestem kretynem i wiem, że auto pod obciążeniem zachowuje się zupełnie inaczej niż w przypadku jak to określiłeś "gazowania na postoju". Dlatego właśnie wkleiłem wykres w którym zawarte są parametry, które wydawały mi się istotne w chwili pomiaru. Jeżeli na podstawie tych parametrów nie jesteś w stanie pomóc, to napisz czego brakuje i ponownie wykonam jazdę testową.

    Nie rozumiem natomiast w jaki sposób dane z raportu które wygenerowane są dla danej sekundy miały by pomóc w diagnozowaniu usterki. W którym konkretnie momencie mam wygenerować raport bądź zrobić zrzut ekranu ? Przy 2500 obr ? Przy 3000 obr ? Czy może na postoju ?

    Mechanik który zna się na common railach rozłożył ręce, dlatego właśnie piszę na forum aby uzyskać możliwie jak najwięcej wskazówek gdzie powinienem szukać przyczyny. Nie liczę na to, że rozwiążesz za mnie problem z moim samochodem, lecz miałem nadzieję że na podstawie dostarczonych danych i twoim bogatym doświadczeniu (sądząc po twoich postach) będziesz przynajmniej w stanie wskazać prawdopodobną przyczynę np. turbo, egr, przepływka bądź podciśnienie. Tym bardziej, że widziałem już twoje posty, gdzie na podstawie prostego opisu problemu podawałeś kilka możliwych przyczyn.

    Tak czy siak, załączam raporty które wygenerowałem ponad 2 tygodnie temu. Mam nadzieję, że rzucą trochę światła na tą sprawę.


    Falco76 napisał:

    Żadnych komunikatów nie wyświetla, po odpaleniu auta? Płyn do Fapa jest?

    Żadnych komunikatów nie wyświetla, płyn do fapa był dolewany ~40kkm temu. Według ASO fap ma jeszcze około 35kkm życia, czy to może być przyczyną ?

  • #5 05 Lut 2017 20:28
    T5
    Moderator Samochody

    Przepływomierz obcina dawkę.
    Widać to na wykresach z pierwszego postu.
    Były by czytelniejsze jak byś zaczął logować, od 1500obr/min na 3-cim biegu z gazem w podłodze. Do 4200obr/min.

  • Fibaro
  • #6 05 Lut 2017 22:24
    blade9999
    Poziom 10  

    T5 napisał:
    Przepływomierz obcina dawkę.
    Widać to na wykresach z pierwszego postu.
    Były by czytelniejsze jak byś zaczął logować, od 1500obr/min na 3-cim biegu z gazem w podłodze. Do 4200obr/min.


    Podmieniałem przepływomierz z auta kolegi i wykresy były identyczne, więc to raczej nie to. Wymieniłem też map sensor, bo okazało się że miał urwaną plastikową rurkę, ale też nic to nie pomogło.

    Zauważyłem natomiast takie coś, że na zimnym silniku idzie trochę lepiej. Wiadomo, nie sprawdzę go do odcięcia bo szkoda mi silnika, ale na niższych obrotach tak jakby lepiej pracuje niż na ciepłym. Zauważyłem też, że turbo czasami zwalnia pomimo że gaz trzymam w tym samym położeniu.

  • #7 05 Lut 2017 22:28
    T5
    Moderator Samochody

    blade9999 napisał:
    Podmieniałem przepływomierz z auta kolegi i wykresy były identyczne, więc to raczej nie to.

    W takim razie czas zajrzeć do zaworu EGR.

  • Pomocny post
    #8 05 Lut 2017 23:44
    KotBury2
    Poziom 18  

    blade9999 napisał:
    Nie rozumiem natomiast w jaki sposób dane z raportu które wygenerowane są dla danej sekundy miały by pomóc w diagnozowaniu usterki. W którym konkretnie momencie mam wygenerować raport bądź zrobić zrzut ekranu ? Przy 2500 obr ? Przy 3000 obr ? Czy może na postoju ?
    Wszystkie raporty, które wstawiłeś są bezwartościowe z dwóch powodów:

    1) Graficzne nie da się ze sobą porównać, czy są dobre, czy nie, ponieważ ich przebiegi nie są równoległe, dosłownie przyłożone jedno do drugiego. Trzeba by wydrukować obrazki, wyciąć nożyczkami i przyłożyć do siebie, żeby wychwycić różnicę. Dotyczy to masy rzeczywistej i zadanej (wiersze 12 i 12a na mojej tabelce), także ciśnienia doładowania (wiersz 13) oraz innych parametrów.

    Tak więc jeśli już miałyby powstać wykresy pozwalające wykryć zakłócenie w spalaniu, to musiałoby być ich co najmniej tyle, ile widzisz w mojej tabeli, tj. ze 30, albo więcej.

    2) Dane tabelaryczne są uchwycone tylko na biegu jałowym (ok. 800 obr/min). Brak jest parametrów na kwestionowanych obrotach, czyli dokładnie wtedy, gdy silnik traci moc. Nic dziwnego, że mechanik rozkłada ręce, skoro nie ma pojęcia, że jednostka napędowa nie traci mocy na biegu jałowym, tylko podczas jazdy. Cóż więc mamy na forum z tego wyciągnąć, jeśli na biegu jałowym wszystko jest idealnie książkowo?

    Aby jednak nie pozostawić Cię z uczuciem zawodu, bo widzę, że czytasz moje porady z niejakim zainteresowaniem, to naprowadzę Cię na kilka głównych przyczyn utraty mocy. W tym celu wklejam 2 obrazki, na których zaznaczyłem na czerwono najbardziej newralgiczne i najczęściej szwankujące elementy z punktu widzenia mocy i okresowego szarpania silnika.
    Peugeot 407 SW 2.0 HDI 136 FAP - Brak mocy oraz sporadyczne szarpanie Peugeot 407 SW 2.0 HDI 136 FAP - Brak mocy oraz sporadyczne szarpanie
    Zacząłbym od lewego rysunku i od najprostszych rzeczy do sprawdzenia własnoręcznie, a mianowicie szczelność i drożność takich części jak:





    1. Filtr powietrza i paliwa (filtr paliwa niewidoczny, ale bardzo ważny). W obu przypadkach ich zapchanie zanieczyszczeniami może się przyczynić do spadku mocy nawet więcej niż 50%. Z powodu zapchanego filtra powietrza silnik nie szarpie, ale filtra paliwa - jak najbardziej tak.

    2. Wszystkie rury powietrza (7) muszą być absolutnie szczelne, nieuszkodzone, w tym szczególnie odcinek gumowy dochodzący do dolnej części intercoolera (8). Jest on najbardziej narażony na pęknięcie z uwagi na ściekające resztki gorącego oleju, a także inne zanieczyszczania. Słyszalną oznaką przerwania rury powietrza jest przeraźliwy gwizd turbosprężarki, ponieważ obwód powietrza jest rozhermetyzowany i dźwięk wydostaje się na zewnątrz, którego w normalnych warunkach nie słychać. Przy uszkodzonych lub zapchanych rurach silnik nie szarpie.

    3. Intercooler (chłodnica powietrze-powietrze) (8) - identycznie jak w przypadku rur, przedziurawienie, skorodowanie, a z drugiej strony zapchanie np. farfoclami z rozprutej rury gumowej, o której mowa - może spowodować drastyczny spadek mocy. Przy rozszczelnionym lub zapchanym intercoolerze silnik nie szarpie.

    4. Przepustnice dławiące powietrza zimnego i ciepłego (9, 9a) + współdziałające z nimi siłowniki pneumatyczne (5 - drugi rysunek) i nastawniki elektro-pneumatyczne (7, 9). Każde z w/w elementów może przyczynić się do spadku mocy przez niekontrolowane zamknięcie dopływu powietrza do kolektora dolotowego. Przepustnice oraz siłowniki i nastawniki działają pneumatycznie (przepustnice) i elektro-pneumatycznie (nastawniki). Przy uszkodzonych lub zapchanych przepustnicach silnik nie szarpie.

    5. Sterowanie ciśnieniem doładowania turbosprężarki (1, 1a) + współdziałający siłownik pneumatyczny ("mieszek") (2a) + elektro-pneumatyczny nastawnik ciśnienia doładowania (7) + czujnik ciśnienia doładowania (tu niewidoczny). Przy uszkodzonym sterowaniu ciśnienia doładowania silnik nie szarpie.

    6. Zawór sterujący spalinami (1) + współdziałający siłownik pneumatyczny EGR (2 - drugi rysunek) + nastawnik recyrkulacji spalin (6) + masowy przepływomierz powietrza (mpp) (4 - pierwszy rysunek). Uszkodzenie mechaniczne lub elektryczne któregokolwiek z w/w elementów może się przyczyniać oprócz straty mocy do szarpania silnika.

    Typowym objawem wadliwego działania obwodu recyrkulacji spalin EGR będzie emisja i osadzanie się tłustej sadzy na elementach dolotowych powietrza jak przepustnica dławiąca poniżej.
    Peugeot 407 SW 2.0 HDI 136 FAP - Brak mocy oraz sporadyczne szarpanie
    Jeżeli kierowca lub mechanik widzi coś takiego, powinien się zaniepokoić stanem technicznym zaworu dozującego spaliny EGR (1) + współpracującego siłownika i nastawnika, a także zawyżaniem masy powietrza przez przepływomierz.

    Oczywiście, tłuste osady mogą pochodzić również z odmy lub nawet z przedostającego się oleju silnikowego z intercoolera i uszkodzonych uszczelnień sprężarki, jednak nie w takim stopniu jak z EGR. Niechciane lub w nadmiernej ilości podane w nieodpowiednim momencie spaliny EGR potrafią w szybkim czasie przesłonić światło rur powietrza nawet 50% i więcej, doprowadzając w oczywisty sposób do niedomiaru powietrza. W następstwie czego następuje drastyczny spadek mocy i okresowe szarpanie silnika, mimo nienagannej kondycji turbosprężarki i obwodu wtryskowego paliwa.

    7. Czujniki wymienione w pkt 5 i 6, tj. czujnik ciśnienia doładowania, mpp + czujnik temperatury powietrza zintegrowany z mpp (4) + czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym. Każdy z w/w czujników może się przyczynić do spadku mocy, a mpp dodatkowo do szarpania silnika.

    Pzdr KotBury2

  • #9 22 Lut 2017 18:55
    blade9999
    Poziom 10  

    Byłem dzisiaj w serwisie wywalić i wyłączyć FAP i wyłączyć oraz zaślepić EGR. Jest delikatna poprawa z mocą, już nie szarpie, ale mechanicy mówili że podczas jazdy sporadycznie wywala błąd przeładowania turbo. Zastanawiam się teraz, czy bardziej prawdopodobne jest to, że kierownice się przycinają i turbo za bardzo dmucha, czy elektrozawór źle steruje ?

  • #10 20 Lip 2017 23:35
    rkriss
    Poziom 1  

    Witam wszystkich.
    Mam podobny problem z moim C5 (2004r FL, RHR)z takim samym silnikiem. Brak mocy, szarpanie autem po wyrównaniu jazdy, podczas przyśpieszania nie szarpie ale po dłuższym czasie wywala „ depollution system faulty”. Po kilku uruchomieniach błąd znika. Z elementów które już wymieniłem to przepustnica dolotu powietrza (wytarte zęby przy regulacji podciśnieniem), lub podmieniłem EGR ( jednakże mój był wymieniony dwa lata temu – nie był bardzo zabrudzony), zawory sterujące podciśnieniem w sumie 3szt. Czujnik kopiowania turbo, czujnik ciśnienia doładowania. Z postu kol. KotBury2 , wnioskuję że mój problem to pkt. 6 i 7 a dokładnie to przepływomierz, (który także podmieniałem, ale nie jestem pewien czy był sprawny).
    Zgodnie z zaleceniem kol. KotBury2 (KotBury, Luśnia, ps. super poradnik!) zaślepiłem EGR wg. instrukcji – auto odzyskało moc, silnik nie szarpie, odpiąłem przepływomierz -także nie szarpie i jedzie normalnie.
    Według Lexii kody błędów to P2563, P0238, P1598. Zgodnie z tabelą wartość ciśnienia atmosferycznego 1000 hPa to wartość awaryjna, także temp. powietrza w przepływomierzu -49 st.C jest co najmniej dziwna o tej porze roku, a takie są w opisie usterek.
    Wrzucam parę filmów z lexii i proszę w miarę możliwości o interpretację wskazań.

    Ukł. dolot... test1.avi Download (993 kB)Ukł. dolot... test2.avi Download (1.09 MB) Po sygnale..ędu.avi Download (1.51 MB) błędy.avi Download (1.71 MB) Test F..avi Download (1.21 MB) Elektry...avi Download (199 kB)

  • #11 20 Lip 2017 23:44
    tzok
    Moderator Samochody

    KotBury2 napisał:
    Graficzne nie da się ze sobą porównać, czy są dobre, czy nie, ponieważ ich przebiegi nie są równoległe, dosłownie przyłożone jedno do drugiego.
    Jak nie są jak są i widać z nich, że turbo "późno wstaje", czego nie byłoby widać z tabelek. Trochę dziwne były skoki ciśnienia na początku - zadane stało, a mierzone skakało. Szkoda, że brak wykresu sterowania EGRa.

    Co do reszty punktów - całkowita zgoda.

  • #12 23 Lip 2017 15:18
    zako
    Poziom 10  

    Orientuje się ktoś w jakich warunkach otwiera sie lub zamyka siłownik pneumatyczny egr (nr.2 na jednym ze schematów powyżej) i do czego tak naprawdę służy? U mnie jakoś nie zaobserwowałem działania tego siłownika (silnik 2.0 hdi 150KM), na wolnych i w czasie gazowania na postoju nie pojawia się też podciśnienie na wężyku dochodzącym do gruszki.

    Na zimnym silniku do gruszki siłownika pneumatycznego podawane jest podciśnienie i zawór pozostaje zamknięty aż do osiągnięcia temperatury ok 65 stopni. Później podciśnienie nie jest podawane i zawór otwiera się. Wygląda to jak dodatkowa przepustnica zaworu egr.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson