Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra g - Wysokie obroty bład P0130 O2

asarturs 31 Jul 2016 22:13 1542 9
  • #1
    asarturs
    Level 6  
    Witam,
    mam problem z Astrą g 1.6 8v po uruchomieniu na zimnym silniku obroty potrafią dochodzić do 3tys podczas jazdy obroty są mniej więcej w granicach 1500/2000 wiec bez dodawania gazu mogę jeździć co jest dosyć uciążliwe. Zauważyłem że gdy auto się toczy na luzie obroty są wyższe niż jak stanę nie wiem co może na to wpływać skoro auto toczy się na luzie. Wyskakuje dość często błąd P0130 O2 dodaje załącznik z raportem z błędu, chociaż dopiero co wymieniłem sondę lambda myśląc że problem z wysokimi obrotami ustąpi niestety nie ustąpił. Czy sonda może być jednak niesprawna lub mi sprzedano niewłaściwą ponieważ kupiłem uniwersalną?
  • #2
    Aleksander_01
    Level 41  
    Zbyt wysokie podciśnienie, szukaj lewego powietrza.
  • #3
    Podkręcony
    Level 11  
    Aleksander_01 wrote:
    Zbyt wysokie podciśnienie, szukaj lewego powietrza.

    Jak na to wpadłeś?
  • #4
    ociz
    Moderator of Cars
    Jedź lepiej do warsztatu zamiast niepotrzebnie wymieniać różne części, i nie używaj tego "doktora" bo bzdury pokazuje.
    Jak dla mnie to ktoś pchał swoje niezgrabne łapki do wtryskiwacza i teraz podcieka na oringach.
  • #5
    asarturs
    Level 6  
    Dodam że przed problemem z wysokimi obrotami miałem problem z niskimi obrotami i gaśnięciem silnika i po podpięciu komputera był błąd z czujnikiem map więc go mechanik wymienił i właśnie po wymianie pojawił się problem z wysokimi obrotami i błąd z sondą więc mechanik polecił żeby sondę też wymienić co zrobiłem lecz nadal jest ten sam problem. Dlatego po pojawieniu się tego błędu napisałem tutaj żeby upewnić się co to może być bo mechanik zleca mi wymiany części a problem nadal występuje.
  • #6
    ociz
    Moderator of Cars
    To nie był mechanik tylko wymieniacz. Jedź do prawdziwego mechanika.
    Nawet dziś miałem podobny przypadek, żebym nie wkroczył to by zaraz pół silnika sami sobie wymienili, a wystarczyło pośniedziałą wtyczkę od TPS wyczyścić...
  • #7
    asarturs
    Level 6  
    Problemem okazał się zamontowany przez mechanika tani chiński zamiennik czujnika podciśnienia który rozkleił się i podawał zbyt niskie parametry.
  • #8
    Aleksander_01
    Level 41  
    Podkręcony wrote:


    Jak na to wpadłeś?


    Przecież w parametrach w pierwszym poście stoi jak wół wartość 0,7 atm, a powinno być około 0,3. "Widząc" to komputer zwiększa dawkę paliwa, wot i cała sprawa.
  • #9
    asarturs
    Level 6  
    Ja się na diagnostyce nie znam za bardzo napisałem tutaj post bo 2 mechaników okazało się bardzo kiepskich i wymieniali wszystko co się da i niby diagnozowali a nic nie widzieli. Stwierdziłem że podjadę do innego jeszcze i w ciągu 5 min zdiagnozował problem.
  • Helpful post
    #10
    tzok
    Moderator of Cars
    asarturs wrote:
    Zauważyłem że gdy auto się toczy na luzie obroty są wyższe niż jak stanę nie wiem co może na to wpływać skoro auto toczy się na luzie.
    To jest akurat całkowicie naturalne zachowanie. Kiedy samochód się toczy sterownik silnika utrzymuje nieco wyższe obroty, mi.in. by zapewnić sprawne działanie układu hamulcowego (i zapobiec zgaśnięciu silnika np. w razie interwencji prądożernego układu ABS).