Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Polo Classis 1.4/16V - niepoprawna praca sond lambda.

bogdanzieba 05 Jul 2005 17:32 30830 33
Bosch
  • #1
    bogdanzieba
    Level 29  
    Witam panów mechaników. Mam problem otóż mam VW Polo Classic 1,4 16 V z 200r. i taki z nim problem jeździłem 1,5 roku i wszystko było w porządku, a tu pewnego dnia zaświeciła mi sie kontrolka zakłóceń pracy silnika EPC pojechałem do diagnotyka no i podpiął mi samochód pod komputer i okazało się że żadna z sond lambda w pojeźzdie a mam je dwie nie działa, pierwsza sonda jest na 5 kaebelkó a druga na 4 kable.
    Czyli wymiana dwoch sond lambda cena sond około 800 zł. rozmawiałem z drugim mechanikiem i powiedział że to może nie być wina sond tylko sterownika, więc sam nie wiem, kupie nowe sondy założy mi je i bedzie znowu tak samo, wydatek w błoto nie chce sie pchać w koszty. Pomóżcie towarzysze poradźcie.
  • Bosch
  • Helpful post
    #2
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zanim zaczniesz wymieniać niech ktoś zrobi odczyty z sond a potem podejmuje decyzje o ich wymianie, a nie wlałeś benzyny niewiadomego pochodzenia ? Uszkodzenie obu naraz raczej nie występuje ,dlatego sugeruje wine paliwa ,problem jest jeszcze jeden ,mianowicie jeśli obie sądy umarły to jak wygląda katalizator ? Co do uszkodzenia samego sterownika musisz wykluczyć uszkodzenia instalacji i sond a dopiero potem podejmować decyzje o jego naprawie.
  • #3
    bogdanzieba
    Level 29  
    Tak byłem na komputerze i gość zrobił mi odczyty z sond i żadna z nich nie pracowała był wykres ciągły a nie żadna sinusoida. tak więc nie wiem. A jeszcze jak wchodzi w kody usterek to wyślwietla coś o podgrzewaniu sond lambda że jest coś źle no i coś jakiś problem z zasilaniem sond. nie wie kurde co robić.
  • Bosch
  • Helpful post
    #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja pisałem o sprawdzeniu sąd na piechote multimetr w dłoń odpiąć kostke i sprawdzić zmiany napięcia ,poza tym jeśli są inne komunikaty sprawdzić dokładnie połączenia ,komputer nie rozpoznaje uszkodzenia sądy czy łącza w instalacji pojazdu.
  • #5
    bogdanzieba
    Level 29  
    Witam i dalej ciągne wątek sond lambda. A mianowicie już wymieniłem 3 sonde lambda, nie wiem co sie dzieje nowa pochodziła troche z 1,5 miesiąca i chyba znowu coś sie jej stało a zobaczyłem po spalaniu gazu. Nie wiem już co robić. Poradzcie, czy moze sie robi jakieś zwarcie i te sondy mi się palą pomóżcie!!!!!! A moze jest jakiś przekaźnik do tych sond?
  • #6
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    wyślwietla coś o podgrzewaniu sond lambda że jest coś źle no i coś jakiś problem z zasilaniem sond

    To sprawdź czy dostają 12V na grzałki, a nie wymieniaj od razu sond, zimne nie pracują
  • #7
    viper555
    Level 39  
    Trzeba zacząć od tego czy te sondy to konkrety czy to co dziś na rynku najtańsze.P
  • #8
    bogdanzieba
    Level 29  
    viper555 wrote:
    Trzeba zacząć od tego czy te sondy to konkrety czy to co dziś na rynku najtańsze.P


    No oryginalne nie są tylko NTK

    Dodano po 33 [minuty]:

    Znacie jakieś dobrego elektromechanika z okolicy Warszawy? Sam się nie znam
  • #9
    bogdanzieba
    Level 29  
    Macie jakiegoś dobrego elektromechanika w okolicach Warszawy?
  • #10
    bogdanzieba
    Level 29  
    Jak sprawdzić samemu czy sondzie 5-cio przewodowej działa podgrzewanie?
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Witam, zapraszam do siebie, telefon w podpisie
  • #12
    tzok
    Moderator of Cars
    Większość sond NTK z Allegro za ~100zł to podróby... IMO na LPG po mieście (na krótkich odcinkach) 11l/100km to jest do przyjęcia spalanie jak na 1.4 16V (ok 8-9l/100km na benzynie). Może masz LPG źle ustawione (za ubogo) i Ci wykańcza te sondy.
  • #13
    bogdanzieba
    Level 29  
    tzok wrote:
    Większość sond NTK z Allegro za ~100zł to podróby... IMO na LPG po mieście (na krótkich odcinkach) 11l/100km to jest do przyjęcia spalanie jak na 1.4 16V (ok 8-9l/100km na benzynie). Może masz LPG źle ustawione (za ubogo) i Ci wykańcza te sondy.



    Sondę to ja zakupiłem za 350 zł NTK. Pozatym zauważyłem ze jak silnik troche jest zimny to przy wysokich obrotach przy 4500 silnikowi brakuje pary jakby dostawał mniej paliwa
  • #14
    bogdanzieba
    Level 29  
    No i mam diagnozę uszkodzony sterownik ogrzewaniem sond lambda w komputerze samochodu. Naprawia się takie komputery czy wymienia?

    Dodano po 1 [godziny] 16 [minuty]:

    Numer komputera: 6k0906034c. Czy jest możliwość jego naprawy czy wymienia się na nowy?
  • #15
    bogdanzieba
    Level 29  
    Problem nadal mam ten sam nadal jeżdżę VW Polo Classic 1,4 16V z 2000r. kod silnika APE. Pojazd zasilany jest LPG (instalacja sekwencyjna) oraz benzyną. Niby to 1,4 16V ale jak wleję paliwa jak jest zimno i sie pojeździ na samej benzynie to w oczach widać jak wskazówka opada ilości paliwa w zbiorniku. Podejrzewam, ze tak jest bo ogrzewanie sond lambda nie działa, natomisat po nagrzaniu w trasie sonda jest ogrzewana spalinami i spalanie nie jest złe. Dobrze myślę że tak się dzieje?
  • #16
    emeryt2
    Level 42  
    Myślenie prawidłowe , napraw sterownik.
  • #17
    bogdanzieba
    Level 29  
    A czy zepsuty sterownik może uszkadzać sondy lambda?
  • #18
    bogdanzieba
    Level 29  
    Pytanie drugie czy sonda znajdująca się w katalizatorze tzw. diagnostyczna jest ważna aby poprawnie działała?
  • #19
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Oczywiście, że jest ważna. U Kolegi jest na 99% kłopot ze sterownikiem. Niestety to częsta usterka tych sterowników.
  • #20
    bogdanzieba
    Level 29  
    Dzięki za odpowiedź Pawel wawa. Czyli sonde diagnostyczną też musze wymienić ale też z NTK/NGK czy jakaś inna może być? U mnie jest na 4 przewody
  • #21
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Oj, Kolega nic nie naprawia tylko wymienia. Pewnie po wymianie będzie to samo.
  • #22
    bogdanzieba
    Level 29  
    Ale dlaczego sądzisz że po wymianie będzie tak samo? Tak się te sterowniki szybko psują?
  • #23
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wymiana sondy nic nie zmieni. Masz uwalony sterownik, ale jak chcesz to wymieniaj....
  • #24
    bogdanzieba
    Level 29  
    Nie no ja cały czas myślę o wymianie sterownika. Już 2 razy wymieniałem główną sondę ta na 5 przewodów. Ale sądzę , że sonda ta diagnostyczna też może być uszkodzona, ponieważ jak założyłem nową sondę 5 przewodową na zepsuty sterownik to po roku czas zepsuła sie i ona. Zareklamowałem i dostałem nową. Chcę wymienić już wszystko sterownik plus 2 sondy lambda. Dlatego sie pytałem czy sonda diagnostyczna jest ważna i czy trzeba kupować markową czy może być jakiś zamiennik
  • #25
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ta dyskusja nie ma sensu, Ty wiesz lepiej i swojej teorii bronisz. Sterownik tu nie uszkadza sondy. Możesz zmieniać na tańszy zamiennik, za rok będzie znowu do wymiany.
  • #26
    bogdanzieba
    Level 29  
    Tak naprawdę to ja nic nie wiem, wiem to co wiem z doświadczenia. Zawsze jeździłem do elektromechaników, którzy zawsze mówili walnięta sonda trzeba wymienić. Żaden nie pokusił się o sprawdzenie sterownika.
  • #27
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zmień elektromechaników. Masz te stare sondy?
  • #28
    bogdanzieba
    Level 29  
    Tak mam te stare sondy wszystkie kolekcjonuję. Nawet zakupiłem sterownik do mojego samochodu. Uzywany

    Dodano po 2 [godziny] 8 [minuty]:

    A czy NGK/NTK to markowe sondy czy jakieś podróbki?

    Dodano po 19 [minuty]:

    Dodatkowe Pytanie sprawdziłem na stronie NTK/NGK i dla mojego modelu VW Polo Classic 1,4 16V, z 2000r. o kodzie silnika APE są dwa rodzaje sond diagnostycznych: OZA-510-V2 i OZA-510-V1 jaką wybrać? czy to obojętne?
  • #29
    bogdanzieba
    Level 29  
    Na starych oryginalnych sondach są następujące oznaczenia:

    1. Sona 5-cio przewodowa NTK Japan 12V, znaczek VW i Audi i następnie 030 906 262 B

    2. Sonda 4- ro przewodowa znaczek VW i Audi i następnie nr 6K0 906 262 A

    Pytanie takie odpowiednikami tych sond na stronie NTK/NGK są:

    1. 5-cio przewodowa LZA-11-V3
    2. 4-ro przewodowa OZA 510-V2 lub OZA 510 V1

    Czy te sondy są markowe czy to są tylko zamienniki.

    Jak wogóle można sprawdzić czy sonda jest padnięta?
  • #30
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To są zamienniki.