Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

gniazdo pzyczepy/ zwarcie/ brak masy /uciekający prąd

vhailor30 17 Sie 2016 15:40 786 20
  • #1 17 Sie 2016 15:40
    vhailor30
    Poziom 6  

    Po podpięciu przyczepki świeci się ciągłym światłem lewy kierunkowskaz. Sprawdzałem instalację - podpięta dobrze. Próbowałem łączyć przyczepę bezpośrednio przy lampie na osobnej masie nic nie dało. W samochodzie wszystkie żarówki świecą. Zacząłem sprawdzać multimetrem napięcie przy lampach w samochodzie i tak:
    kierunkowskaz lewy - przewód żółty -11,3V
    kierunkowskaz prawy - przewód zielony - 11,2V
    Pozycyjne prawe - przewód brązowy -031,5 mV
    pozycyjne lewe - przewód czarny - -022,3 mV
    stop - przewód czerwony - - 013,6 mV

    Co jest nie tak? gdzie szukać przyczyny?

    0 20
  • #2 17 Sie 2016 16:04
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Jaki samochód,oraz lampy?

    0
  • #3 17 Sie 2016 20:10
    Staszek49
    Poziom 33  

    Kolego tak na początek - ilu żyłowy masz kabel do przyczepy. Nie podałeś, czy jest to auto nowej generacji (potrzebny moduł), czy starszy model. Jeśli auto jest starsze, to wg mnie kabel powinien mieć min. 7 żył ( 2 kierunki, 2 światła postojowe (oddzielnie lewe i prawe), 1 "stop" oraz 1 św. cofania (obowiązkowe) i 1 kabelek "masa". Zwróć uwagę na "masę" pojazdu i przyczepy - musi być pewna w 100%, bo od niej zależy działanie świateł w przyczepie.
    Gdy będziesz miał już "masę" w przyczepie, to reszta to już pestka. Uważaj, aby we wtyczce przyczepy i gnieździe w aucie kabelki (odizolowane) nie stykały się pomiędzy sobą i zamocuj kabelki starannie. Sprawdź, czy w lampach auta i przyczepy są właściwe żarówki tj. jeśli chodzi o ich moc oraz ilość styków.
    Mój sposób na "oszczędzanie" akumulatora przy tej pracy - używam zawsze prostownika i gdy jestem pewien poprawnego podłączenia, to wówczas tylko sprawdzam w aucie.

    0
  • #4 17 Sie 2016 20:55
    piotrek22101
    Poziom 39  

    A nie zamiast wstecznego ,przeciwmgielne? W 7-o pinowym jest to drugie,w tym większym oba.

    0
  • #5 17 Sie 2016 21:30
    vhailor30
    Poziom 6  

    Skoda felicia. Kabel 7 żyłowy. Przeciwmgłowe w 13 pinowym jest cofania. Ok ale te wartości pomiarowe są bez podłączonej przyczepy, więc coś w samochodzie mam nie tak. Tylko co i jak do tego dojść

    0
  • #6 17 Sie 2016 21:35
    piotrek22101
    Poziom 39  

    W Felici powinno być po 12v na każdej żarówce. Albo kiepska masa,albo miernik. Z tego co pamiętam ,to w lewym nadkolu była wiązka gotowa.

    0
  • #7 18 Sie 2016 00:09
    Staszek49
    Poziom 33  

    Oczywiście moja pomyłka, winno być światło przeciwmgielne a nie cofania.

    0
  • #8 18 Sie 2016 06:57
    vhailor30
    Poziom 6  

    Jak biorę masę z karoserii to jest to samo

    0
  • #9 18 Sie 2016 07:07
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Sprawdź miejsce podłączenia instalacji haka. Korozja ,brak styku,itp.

    0
  • #10 18 Sie 2016 13:07
    vhailor30
    Poziom 6  

    Gniazdo odłączone, przewody wyciągnąłem do bagażnika

    0
  • #11 18 Sie 2016 13:28
    abart64
    Poziom 26  

    Do przewodu jakiego koloru masz podłączony ten żółty do gniazda?

    0
  • #12 18 Sie 2016 14:07
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Masę na hak podłącz po śrubę do metalowej części karoseri. Potem resztę przewodów podpinaj pod fabryczne i lutuj. Skoro fabryczne świecą dobrze to instalacja auta jest w porządku.

    0
  • #13 19 Sie 2016 09:06
    vhailor30
    Poziom 6  

    Czy mogę np dla testu podłączyć lewe pozycyjne + masę i będzie świecić czy musze wszystkie przewody podłączyć pod gniazdo przyczepy?

    0
  • #15 21 Sie 2016 11:21
    vhailor30
    Poziom 6  

    i nie świeci. Pojedyńczo + masa z karoserii

    0
  • #16 21 Sie 2016 12:39
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Przyczepę zaczynasz od 100% masy na 3 pinie gniazda i wtyku oraz lampach. Następnie KONTROLKĄ sprawdzasz zasilania z lamp auta i wpinasz w instalację. Do samej przyczepki można użyc akumulatora z 2 przewodami.

    0
  • #17 21 Sie 2016 15:22
    vhailor30
    Poziom 6  

    Nie rozumiem Cię. Co znaczy 100% masy? Jaką kontrolką? Po co mi 2 akumulator?

    0
  • #18 21 Sie 2016 15:32
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Sprawdzasz
    instalację przyczepy poza autem i jego instalacją.

    0
  • #19 21 Sie 2016 15:50
    miro13
    Poziom 11  

    Podstawą sprawdzenia instalacji jest właściwa "masa" biegun ujemny akumulatora. Czytając jednak Twój post to wynika z niego że masz napięcie na jednym z przewodów (lewy kierunkowskaz) . Zakładając ,że masz w samochodzie wyłączone światła to oznaczałoby, że masz "lewe" napięcie na tym przewodzie. Musisz znaleźć i usunąć to zwarcie z plusem 12 V. Gdy to zrobisz to możesz kolejno podłączać właściwe przewody na odpowiednie lampy jednocześnie sprawdzając czy świecą. Powodzenia.

    0
  • #20 21 Sie 2016 19:04
    vhailor30
    Poziom 6  

    A ok juz rozumiem Piotrek. Miro, pomiary wykonywałam przy włączonych światłach

    0
  • #21 21 Sie 2016 19:32
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Na przyczepce położy się 99% amatorów. Niby 7 przewodów :)

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo