logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Zasięg 50 km z President Lincoln i anteną Lemm 1700 cm - czy to możliwe?

president_bartek 06 Lip 2005 13:12 1650 8
REKLAMA
  • #1 1633058
    president_bartek
    Poziom 14  
    Ocena: 4
    Witam forumowiczów elektroda.pl. Jestem początkującym cbistą i mam pewien problem. Dostałem w prezencie radiotelefon President Lincoln, ponieważ niedawno zacząłem pasjonować się krótkofalarstwem. Mam zamówioną antenę samochodową Lemm o parametrach: długość 1700cm, zysk 3,0dB, moc 500W, 5/8 fali. Zamierzam użytkować tą antenę jako bazową i zainstalować ją na wysokości 10 metrów. Mam pytanię czy przy takich warunkach osiągnę zasięg 50km ??? dziękuję za odp. pozdrawiam 73 !!!
  • REKLAMA
  • #2 1633186
    olijacek
    Poziom 18  
    Ocena: 19
    Przy sprzyjajacych warunkach będzie to możliwe ze stacjami bazowymi o dobrych parametrach anten i wysokościach umieszczenia tych anten.
  • REKLAMA
  • #3 1633289
    president_bartek
    Poziom 14  
    A czy jest możliwość instalacji takiej anteny za oknem w budynku mieszkalnym? Bo w padłem na taki pomysł, aby zrobić stalowy wysięgnik długości około 80cm przymocowany do ściany i na drugim końcu umieszczenie takiej anteny. Zdaje sobię sprawę że SWR nie będzie idealny, ale myślę że by chodziło. Mieszkam na 3 piętrze, a więc to nie jest tak nisko i antena też nie jest mała bo ma prawie 2 metry długości. Pomyślałem sobie że jak niektórzy potrafią postawić krótką antenę magnesową na parapecie za oknem i im radyjka działają to czemu ja miałbym niespróbować z moim pomysłem. Myślę że będzie lepiej chodziło niż magnesówka na parapecie. Do tego jak w Lincolnie mam 10W mocy to chyba niebyło by tak źle co?
  • REKLAMA
  • #5 1633446
    president_bartek
    Poziom 14