Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic Smart Home
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spowolnienia FAAC E024S nie potrafię ustawić spowolnień, S418

MarcinUM 16 Wrz 2016 21:52 2856 5
  • #1 16 Wrz 2016 21:52
    MarcinUM
    Poziom 9  

    Instrukcja do centrali E024S to jakiś dramat i nieporozumienie.
    Ta, którą dostałem wraz z centrala w znaczny sposób różni się od tej, która jest do pobrania na stronie FAACa.
    Proszę o pomoc w kwestii opóźnień. W instrukcji jest napisane, że można je ustawić w programowaniu ręcznym i można je ewentualnie skorygować w trybie programowania 2 stopnia, lecz wg mnie nie można. O ile przy zamykaniu skrzydła zwalniają w sposób zadowalający to przy otwieraniu zwalniają już w połowie otwarcia bramy i doprowadza mnie to do szału.
    Czy ktoś w przystępny sposób może mi doradzić jak zmienić ustawienia spowolnień przy otwieraniu??? Jak przywrócić ustawienia fabryczne w tej centrali?
    Dodatkowo przy sprawdzaniu działania bramy z napotkaniem przeszkody centrala wariuje całkowicie, skrzydła wykonują dziwnie krótkie ruchy, potem pełne, w złej kolejności, uderzają o siebie, totalna porażka. Dopiero po kilku próbach otwarcia/zamknięcia wraca wszystko do ładu bądź nie i trzeba od nowa uruchamiać procedurę konfiguracji wstępnej.
    Jeżeli przy każdym napotkaniu przeszkody to ma tak wyglądać to ja dziękuję za taki napęd do bramy, gdyż tracę cierpliwość.

    0 5
  • Deimic Smart Home
  • #2 16 Wrz 2016 23:13
    Marek J.
    Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne

    Napisz co i jak robiłeś krok po kroku (podłączenie, kolejność skrzydeł, kolejne punkty - w tej centrali jest to ważne). Może po prostu brak Ci cierpliwości bądź umiejętności...

    0
  • Deimic Smart Home
  • #3 17 Wrz 2016 09:29
    MarcinUM
    Poziom 9  

    Fakt, powoli zaczyna brakować mi cierpliwości. Zastanawia mnie co za bezmózgi piszą te instrukcje bo jestem tam masa błędów i gdyby nie to co znalazłem w sieci to do dzisiaj nie udało by mi się tego odpalić m.in. dlatego, że osoba pisząca instrukcje nie uznała za stosowne zawarcie w niej informacji, że do zacisków M1 podłącza się skrzydło bez ewentualnej zakładki tzn. otwiera się jako pierwsze, zamyka jako drugie a do M2 skrzydło z ewentualną zakładką.
    Do rzeczy.
    Centrale początkowo odpaliłem bez podłączenia fotokomórek ale już są podłączone i działają prawidłowo.
    Zgodnie z instrukcją przytrzymałem dłużej przycisk SETUP aż zapaliły się 2 diody.
    Po chwili słychać przekaźniki i skrzydła zaczynają pracę, zamykają się i otwierają "zbierając" skrajne położenia. Wg instrukcji jest to tzw. konfiguracja automatyczna. Na skutek tego brama zamyka się jak trzeba ale przy otwieraniu w połowie otwarcia już spowalnia co mnie strasznie wkurza i nie potrafię tego zmienić :/
    W instrukcji podano:
    "Podczas konfiguracji automatycznej obszary hamowania, opóźnienie zamykania skrzydeł i czas pauzy (30 s. w układzie logicznym A) są ustawiane automatycznie. Do zmiany odległości spowalniania, opóźnienia zamykania/otwierania skrzydła oraz czasu pauzy służy menu programowania drugiego poziomu"

    To idziemy do menu drugiego poziomu a tam mamy funkcje (szkoda, że autor nie uznał za stosowne do czego służą ów funkcje):
    1. Zabezpieczenie przed wiatrem - co to jest, jak to działa w praktyce???
    2. Skok wsteczny
    3. Lekki dotyk - ???
    4. Wstępne błyskanie
    5. Opóźnienie otwierania skrzydła
    6. Opóźnienie zamykania skrzydła
    7. Czas pauzy.

    Pytam zatem do jasnej ch..., zgodnie z tym co napisano wcześniej w instrukcji gdzie w menu 2 poziomu jest ustawienie odległości spowalniania???

    Wróciłem wstecz, do punktu 6.3.2 Konfiguracja ręczna.
    Wciskam SETUP i trzymam dopóki siłowniki wystartują bo tak nakazuje instrukcja.
    Skrzydła samoczynnie się otwierają i zamykają i tyle. Próbowałem impulsem OPEN A ustawić momenty kiedy dane skrzydło ma spowalniać ale gdy dawałem impuls OPEN A to skrzydło zamiast zacząć spowalniać stawało i centrala zapamiętywała tą pozycję skrzydła tak, że potem otwierając/zamykając z pilota brama pracowała w cały świat. Godzinę walczyłem jak zrobić reset, więc uprzejmie proszę o jasne wytłumaczenie na przyszłość jak zrobić reset tj. przywrócić ustawienia fabryczne w tej centrali???
    Gdy udało mi się ustawić centralę tak, że na chwilę obecną zamyka i otwiera się OK (tylko te spowolnienia w złych momentach mnie denerwują) to postanowiłem zrobić próbę przeszkody. W trakcie zamykania podszedłem i złapałem za skrzydło ręką imitując przeszkodę. I wtedy się zaczęło, kilkanaście prób zamykań i otwierań i brama zgupiała totalnie! Nie mogła wrócić to prawidłowych położeń, ustawień. Musiałem od nowa programować! Jeżeli tak ma być za każdym razem gdy brama napotka przeszkodę to co to za badziew?!?

    Zapomniałem dodać, że ustawiłem logikę pracy na tryb półautomatyczny EP.

    Dodanie pilotów w E024S wg instrukcji to kolejny kosmos.
    Gdyby nie instruktaż z linku poniżej to chyba skończyło by się potraktowaniem młotkiem!
    https://www.youtube.com/watch?v=O6LaDmpPNvQ
    W instrukcji mowa o pilotach MASTER/SLAVE, ja po zaprogramowaniu 1 pilota programowałem potem kolejny pilot od poprzedniego, zatem jaki MASTER/SLAVE?!

    Pytanie, funkcja furtki. Po wyzwoleniu OPEN B otwiera się CAŁKOWICIE tylko 1 skrzydło. Czy jest możliwość aby po impulsie OPEN B otwierało się tylko 1 skrzydło ale nie całkowicie tylko trochę uchylało bez konieczności stopowania kolejnym impulsem?

    0
  • #4 17 Wrz 2016 10:15
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Co prawda akurat z tą centralką miałem mało do czynienia (dawno i nie bardzo pamiętam - bardziej obracam się w kręgu 452 i 455) - ale jest kilka upierdliowści dotyczących wszystkich central FAAC - może trochę rozjaśnię

    Co do sprawy póżniejszych ustawień zwolnień:

    Cytat:
    Pytam zatem do jasnej ch..., zgodnie z tym co napisano wcześniej w instrukcji gdzie w menu 2 poziomu jest ustawienie odległości spowalniania???


    Cytat:
    "Podczas konfiguracji automatycznej obszary hamowania, opóźnienie zamykania skrzydeł i czas pauzy (30 s. w układzie logicznym A) są ustawiane automatycznie. Do zmiany odległości spowalniania, opóźnienia zamykania/otwierania skrzydła oraz czasu pauzy służy menu programowania drugiego poziomu"


    W mojej instrukcji akapit o tym wygląda tak:

    "Alternatywnie,
    opóźnienie otwierania/zamykania skrzydła oraz
    czas pauzy można zmienić za pomocą menu
    programowania drugiego poziomu"

    Czyli w moim papierze nie ma słowa o możliwości zmiany zwolnień - faktycznie mają bajzel.

    Cytat:
    Godzinę walczyłem jak zrobić reset, więc uprzejmie proszę o jasne wytłumaczenie na przyszłość jak zrobić reset tj. przywrócić ustawienia fabryczne w tej centrali???

    Jako takiego resetu nie ma. Możesz jedynie ponownie odpalić Setup i od nowa ustawiać czasy.
    Co do pozycji menu to też nie ma opcji powrotu do ustawień fabrycznych - możesz co najwyżej ręcznie poustawiać po kolei funkcje z powrotem do defaultowych ustawień fabrycznych zgodnie z instrukcją.

    Co do sposobu ustawień zwolnień to (znowu opierając się na centralach 230V 452-455) FAACE chyba tak mają - w automacie dzieją się cuda (ustawia wszyskto jak chce i to bez tołku) - dopiero w pełnym w trybie ręcznym, którego w twojej centralce praktycznie nie ma, cos wychodzi - i to po -nastu próbach...

    Cytat:
    postanowiłem zrobić próbę przeszkody. W trakcie zamykania podszedłem i złapałem za skrzydło ręką imitując przeszkodę. I wtedy się zaczęło, kilkanaście prób zamykań i otwierań i brama zgupiała totalnie! Nie mogła wrócić to prawidłowych położeń, ustawień.


    Tutaj oprę się na doświadczeniach z centralą 455 z enkoderami. Podobnie - po zadziałaniu zabezpieczenia - wszystkie czasy głupieją - jedyne wyjście to dać skrzydłom otworzyć się do końca i potem przeprowadzić pełny cykl otwarcia - zamknięcia. Podobnie zresztą dzieje się po zadziałaniu fotek albo po kilkukrotnej zabawie pilotem w zatrzymywania w połowie i zamykanie - jedyny sposób powrotu do normalności to pełny bez przeszkadzania cykl otwierania-zamykania.

    Cytat:
    W instrukcji mowa o pilotach MASTER/SLAVE, ja po zaprogramowaniu 1 pilota programowałem potem kolejny pilot od poprzedniego, zatem jaki MASTER/SLAVE?!

    Zależy jaki masz system pilotów - w DS i RC/LC nie ma żadnych master-slave tylko każdego jednego pilota dopisuje się do centralki osobno.
    W systemie SLH owszem - jest takie coś. Pierwszy dopisany do centralki pilot staje się MASTER - z którego powinno się programować kolejne - SLAVE (o odbywa się to bez konieczności przebywania w zasięgu radia centralki).
    Nie zmienia to faktu że można kilka pilotów dopisać bezpośrednio do centralki - wtedy każdy jest MASTER - albo tak jak ty - kopiować kolejno jeden od drugiego i wtedy każdy poprzednik jest MASTEREM dla następnego.
    Ogólnie system SLH ma jeszcze dużo więcej możliwości ale do tego poszukaj opisu dotyczącego wyłącznie tego systemu a nie zubożonego z instrukcji napędu. Z tym MASTER-SLAVE chodzi o ułatwienie zarządzania i przydzielania pilotów w większych instalacjach - administrator trzyma MASTERA i z niego dla potrzebujących robi SLAVE-y bez potrzeby łażenia do bramy i gmerania w napędzie.

    Furtka nie ma możliwości częściowego otwarcia - jedno skrzydło otwiera się zawsze do końca (to nie NICE MC424)

    Podsumowując - trzeba nauczyć się z tym wszystkim żyć. Możesz doposażyć napędy w impulsatory (w starej nomenklaturze GateCodery albo SafeCodery - pod bus2easy, wg tej debilnej instrukcji - Przetworniki szyny) - może pomoże (w twoim zestawie głowy nie dam, montowałem takowe w 414 i faktycznie było lepiej) - wtedy siłowniki pracują nie na czas a na rzeczywiste położenia - ale to dodatkowe 3 żyłowe kable do każdego siłownika i dodatkowe ok 200 zł na siłownik.

    0
  • #5 17 Wrz 2016 12:57
    MarcinUM
    Poziom 9  

    Cytat:
    Jako takiego resetu nie ma. Możesz jedynie ponownie odpalić Setup i od nowa ustawiać czasy.
    Co do pozycji menu to też nie ma opcji powrotu do ustawień fabrycznych - możesz co najwyżej ręcznie poustawiać po kolei funkcje z powrotem do defaultowych ustawień fabrycznych zgodnie z instrukcją.


    Fakt, że to pierwszy i jedyny automat do bramy jaki montowałem, w dodatku dla siebie w domu ale na co dzień mam sporo do czynienia z układami automatyki i niepojęte dla mnie jest to, że w dzisiejszych czasach urządzenie nie ma funkcji resetu i opcji powrotu do ustawień fabrycznych! - a propos w instrukcji niby jest taka funkcja! I mimo wielokrotnych prób skorzystania z niej nic to nie dało!

    Cytat:
    W instrukcji mowa o pilotach MASTER/SLAVE, ja po zaprogramowaniu 1 pilota programowałem potem kolejny pilot od poprzedniego, zatem jaki MASTER/SLAVE?!

    Zależy jaki masz system pilotów - w DS i RC/LC nie ma żadnych master-slave tylko każdego jednego pilota dopisuje się do centralki osobno.
    W systemie SLH owszem - jest takie coś. Pierwszy dopisany do centralki pilot staje się MASTER - z którego powinno się programować kolejne - SLAVE (o odbywa się to bez konieczności przebywania w zasięgu radia centralki).
    Nie zmienia to faktu że można kilka pilotów dopisać bezpośrednio do centralki - wtedy każdy jest MASTER - albo tak jak ty - kopiować kolejno jeden od drugiego i wtedy każdy poprzednik jest MASTEREM dla następnego.
    Ogólnie system SLH ma jeszcze dużo więcej możliwości ale do tego poszukaj opisu dotyczącego wyłącznie tego systemu a nie zubożonego z instrukcji napędu. Z tym MASTER-SLAVE chodzi o ułatwienie zarządzania i przydzielania pilotów w większych instalacjach - administrator trzyma MASTERA i z niego dla potrzebujących robi SLAVE-y bez potrzeby łażenia do bramy i gmerania w napędzie.


    Ok, dziękuje za objaśnienie. Ja instrukcję i procedurę dodawania pilotów zrozumiałem tak, że pilot, który dodaje bezpośrednio za pomocą przycisków centrali staje się pilotem MASTER i TYLKO za jego pomocą można dodawać kopiując kolejne piloty. Tymczasem tak nie jest, każdy następny można kopiować od następnego co jest MEGA DEBILNYM rozwiązaniem, gdyż ktoś widząc jakiego mam pilota kupuje sobie na Allegro nowy, pusty pilot, znając chociażby z youtube sposób kopiowania, programuje sobie kopiując w tajemnicy mojego pilota i może dowolnie sterować moją bramą. BRAWO FAAC!

    Jeśli mogę prosić znawców tematu i branży o pomoc to czy ktoś jest w stanie opisać łopatologicznie, prowadząc za rękę KONFIGURACJE RĘCZNĄ centrali FAAC E024S? W instrukcji jest mowa o wciskaniu/podawaniu impulsu OPEN w trakcie konfiguracji, niby w ten sposób ustawia się momenty zwolnień i zatrzymań.

    Na tą chwilę wg mnie są 3 opcje:
    1. instrukcje pisała osoba dla której to wszystko banał.
    2. instrukcje pisała osoba - totalny debil,
    3. ja nie potrafię czytać ze zrozumieniem = jestem debilem.

    Długo zastanawiałem się nad wyborem napędu. Większość naprzemiennie polecała FAACa albo BENINCA, ponoć to NICE jest trudny w programowaniu. Mój wybór padł na FAAC a, że nie mam możliwości podłączenia "różnicówki" (RCD) zdecydowałem się na E024S z siłownikami S418 ze względu na dzieci. Ponoć też siłowniki na 24V są mniej awaryjne (?).
    Kupując FAACa, Pan zapewniał, że spokojnie dam sobie radę sam to zamontować i uruchomić - tym bardziej, że jestem elektronikiem. Powoli zaczynam tracić cierpliwość do tego chłamu za 2000 zł. i za pomocą tego forum pragnę zapytać doświadczonych monterów co by polecili? Co jest dzisiaj bardzo dobrym sprzętem jeśli chodzi o automatykę do bram pod względem możliwości ustawień i bezawaryjności?

    Pozdrwiam

    0
  • #6 18 Wrz 2016 09:49
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Raczej robi się to OPEN-em A (a wygodniej 1 kanałem pilota) - nie jestem znawcą bo napęd kiedyś widziałem raz w życiu ale tam zdaje się wszystko działało normalnie). Może któryś z kolegów...

    Cytat:
    Większość naprzemiennie polecała FAACa albo BENINCA, ponoć to NICE jest trudny w programowaniu


    Każda sroka swój ogon chwali - większość forumowiczów to jednocześnie instalatorzy - a tak to jest że każdy specjalizuje się w jakiejś konkretnej marce - i albo się reklamuje (jak jest tutaj zielony i jeśli jest namolny to prędzej czy później dostaje po uszach) albo unika porównań jeśli jest wyjadaczem.
    Preferencje wyboru napędu rozbijają się głównie o bliskość dealera/serwisanta (i jego cenę...) oraz dostępnść części i ich cena (w przyrodzie wszystko się psuje).
    Pierwszy warunek - sprawdzasz sam
    Drugi - spełnia w kolejności NICE, FAAC, CAME, BENINCA, ostatnio Normstahl i cała reszta. Niemcy ogólnie są mocno drodzy a siłowniki egzotyczne i tanie można serwisować o ile istnieje sprzedawca (który może zniknąć jak zen złoty).

    Cytat:
    Ponoć też siłowniki na 24V są mniej awaryjne

    Akurat nie mniej awaryjne (mechanicznie wszystkie mają podobnie - zwykłe łożyska, część przekładni i suwak pociągowy ostatnio we wszystkich jest nylonowy a elektrycznie silniki szczotkowe mają kilka zużywających się elementów - w silnikach klatkowych 230V po prostu nie ma się co psuć) tylko odporne na pracę ciągłą (siłowniki sieciowe stopniowo się grzeją i wymagają przerw w pracy) i mają 4-5 razy mniejsze zużycie prądu od siłowników 230V.
    No i centralki 24V z racji dużo większego skomplikowania układowego są bardziej podatne na awarie - no ale to już wina prawdopodobieństwa.

    Jak chodzi o popularność i stosunek możliwości do ceny to zdaje się Nice MC 424 z siłownikami Wingo byłoby niezłe (tylko też ma pełny automat do zwolnień - brak możliwości przestawienia - tylko tutaj przeważnie wszystko działa jak należy, centralka umożliwiająca wszystko w pełnym manualu to MC824H ale to inna klasa i cena...) . A co do łatwości/trudności ustawiania - kwestia gustu - tu lampki, tam wyświetlacz... tyle że Nice ma więcej opcji to i pogubić się łatwiej.

    PS. Odświeżyłem nieco o systemie SLH - do pewnego momentu jest tak jak napisałem (i ty także) - ale po skopiowaniu pilota z MASTERA sekwencją naciśnięć można go zmienić w permanentnego SLAVE bez możliwości zdjęcia z niego kopii (i na dodatek bezpowrotnie - z permanentnego Slave nie da się już z powrotem w jakikolwiek sposób zrobić Mastera)

    0