Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda fabia 1 - Kamerka + Zabezpieczenie akumulatora przed rozładowaniem

7hebill 16 Lut 2017 01:03 708 7
  • #1 16 Lut 2017 01:03
    7hebill
    Poziom 10  

    Witam,
    przesortowałem już mnóstwo stron i właściwie nie uzyskalem jakiejś konkretnej odpowiedzi na mój problem. Otóż w swojej Fabii zamontowałem Mio 618 bezpośrednio do akumulatora ( z wykorzystaniem adaptera 12v > 5v max 3A ) i ogólnie jeżdżę autem na codzień w pracy (50-120km w okolo 5h) choć zdarza się czasem dzień max dwa postoju.
    Problem w tym, że zdarza mi się zapominać choćby odlaczyć kamerkę i w dzień wolny nie chce by kamerka rozladowala mi aku do stopnia w ktorym nie odpale mojego diesla 1.9TDi.
    Zakupiłem sobie Battery Guard który może odcinać zasilanie od wyznaczonego progu napięcia w zakresie od 10 do 13V. I teraz pytanie jest takie jakie napięcie ustawić i właściwie czy to faktycznie pomoże w zabezpieczeniu aku czy jednak opierajac sie na napieciu mija sie z celem?

    0 7
  • #2 16 Lut 2017 03:05
    sk700
    Poziom 30  

    Ja bym na Twoim miejscu pokombinował z czasem od wyłączenia zapłonu, aby po np 12h kamerka się wyłączała. Możesz na próbę ustawić na tym urządzeniu napięcie np 11,5V a następnie przetestować czy odpalisz samochód, ale pamiętaj że w różnych warunkach do odpalenia auta potrzeba różnej ilości energii (chociaż w Szkocji nie ma zbyt skrajnych temperatur). Przemyśl też opcję z zasilaniem kamerki z powerbanka wpiętego w gniazdo zapalniczki. Tutaj kluczowa byłaby szybkość ładowania takiego powerbanka, i możliwość jednoczesnego ładowania i korzystania z wyjścia, chociaż to można by obejść stostując przekaźnik zasilany po zapłonie, który przełączałby zasilanie kamerki na drugi zasilacz,co dodatkowo skróciłoby czas ładowania. Są też powerbanki z dwoma gniazdami microusb w celu zwiększenia szybkości ładowania więc myślę, że coś by szło wybrać w tym temacie :)

    0
  • #3 16 Lut 2017 07:52
    anusek
    Poziom 16  

    Ja tobie proponuję taki pomysł. Podłącz kamerkę pod zapłon (będzie nagrywała zawsze jak jeździsz. Zasil ją przez przekaźnik. Jak włączysz stacyjkę PK zewrze styki NO i COM (do NO podłącz ACC, do COM przewód do zasilania kamerki). Dodatkowo zainstaluj czujnik wstrząsowy, który będzie aktywował układ generatora monostabilnego długim czasie trwania impulsu. wyjście takiego generatora możesz podłączyć przez styk NC do kamerki.

    Innymi słowy układ będzie działał tak, że nagrywa za każdym razem jak jedziesz oraz jakiś czas po uderzeniu czegokolwiek w Twój samochód.

    0
  • #4 16 Lut 2017 09:08
    andrzej20001
    Poziom 42  

    A jak bym kupił baterie do ups-a i ją wykorzystał jako żródło ( ładowanie jej po zapłonie przez przekaznik).

    0
  • #5 16 Lut 2017 09:43
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    7hebill napisał:
    Mio 618

    Tryb parkingowy
    wykrywa ruch w polu widzenia kamery i rozpoczyna nagrywanie. Nie musisz przebywać w aucie żeby wideo rejestrator Mio MiVue chronił Twoje ruchome mienie. Ta funkcja to idealne rozwiązanie na zatłoczone parkingi pod domem lub centrum handlowym. **
    **Wymaga stałego zasilania lub instalacji akcesorium o nazwie Smartbox (oferowane oddzielnie)

    https://eu.mio.com/pl_pl/mivue-618.htm

    Wszystko już zostało "systemowo" przewidziane przez producenta:

    Mio MiVue Smart Box
    Specjalny zestaw zasilania który bezposrednio podłacza sie pod instalacje elektryczna auta. Wspiera tryb parkingowy rejestratora Mio MiVue gdy silnik zostaje wyłaczony. Zapobiega rozładowaniu sie akumulatora w aucie.

    Koszt 150zł - i po co kombinować !
    https://mediamarkt.pl/rtv-i-telewizory/adapte...97xhJzaI2_-ONYm7SkvrYaAn8G8P8HAQ&gclsrc=aw.ds

    Dodatkowe akumulatory buforowe mają sens gdybyś nie użytkował samochodu przez np. dwa tygodnie.
    Wtedy "monitoring" rozładuje akumulator.

    0
  • #6 16 Lut 2017 18:22
    7hebill
    Poziom 10  

    Wiem ze mio udostępniał MIO MIVUE SMARTBOX II tylko że ja posiadam podobny kontroler i problem w tym że nie wiem jakie napiecie ustawić tak zeby bylo dobrze i wlasciwie jedyny problem jaki mam to wybrac konkretne napiecie z przedzialu 10.8 - 13 V, w tamtym urządzeniu prawdopodobnie tez trzeba bylo zdefiniowac wartosc napiecia do odciecia ale nie jestem pewien.

    Jeśli chodzi o UPSy, power banki czy napiecie po stacyjce niestety rowziazanie bylo stosowane przeze mnie do tej pory i nie bylem zbytnio zadowolony i postanowilem podpiac kamerkę bezposrednio do baterii i potrzebuje tylko porady w kwestii odciecia jej gdy zbyt bardzo wplynie na napiecie aku.
    Dzieki :)

    Wczoraj wrocilem do domu i odlaczylem co prawda kamerke ale baterie zmierzylem przed chwila bylo 12,55 V :P (po okolo 20h)

    0
  • Pomocny post
    #7 17 Lut 2017 08:24
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    7hebill napisał:
    jaki mam to wybrac konkretne napiecie z przedzialu 10.8 - 13 V

    Napięcie całkowicie naładowanego nowego akumulatora to 12,8 V
    Dla akumulatora nie nowego ale sprawnego to napięcie wynosi 12,6-12,7 V
    Średnio rozładowany akumulator ma napięcie 12,4 – 12,6.
    Poniżej napięcia 12,4 V zaleca się akumulator doładować.
    Za całkowicie rozładowany akumulator uważamy taki akumulator który ma poniżej 12,0 V.
    Jeśli ma około 11,8 V lub mniej to jest to stan skrajnego rozładowania.

    0
  • #8 25 Wrz 2017 00:25
    7hebill
    Poziom 10  

    Zdecydowałem sie na odlaczanie baterii na poziomie 12V

    0