Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opinie na temat sklepów internetowych ze sprzętem komputerowym

cynamonik 16 Feb 2017 18:17 4845 16
  • #1
    cynamonik
    Level 9  
    Koledzy,

    kupowałem ostatnio kilka elementów do komputera. Jako, że chciałem żeby zamówienie było zrealizowane w jednym sklepie sprawdziłem kilka zródeł. podałem konkretną listę przedmiotów: pasta termoprzewodząca, przewody, mysz, baterie, klawiatury...

    W dwóch słowach dramat i masakra. Absolutny brak profesjonalizmu.

    1
    morele.pl
    możliwość kontaktu telefonicznego, ale doradca i tak nic nie wie. np dla myszek i klawiatur jest 1 osoba :)
    odpowiedź na maile po 24h, trzeba się przypominać
    dostępność towaru cały czas się zmienia, a info od doradcy nie pokrywa się ze stanem na witrynie
    podstawowe elementy dostępne dopiero w ciągu kilku dni
    ceny uśrednione, na niektóre artykuły 30 % zawyżona



    2
    net-s.pl
    możliwość kontaktu telefonicznego, ale pozyskanego dopiero ze stopki maila od pracownika. zresztą doradca i tak nic nie wie - pytania były np u układ klawiszy klawiatury . co absurdalne skoro on nie wie, a pod rysunkami jest adnotacja "Produkt może się różnić od obrazka " to jak dokonać wyboru ???
    odpowiedź na maile po 24-48h
    dostępność towaru i realizacja określona na 1-3 dni kompletnie rozmija się z rzeczywistością, a info od doradcy nie pokrywa się ze stanem na witrynie. po tygodniu od wpłaty na konto sklepu, ktoś łaskawie informuje, że dana pozycja nie może być zrealizowana.. tylko, że w tym czasie a nawet szybciej części powinny być u zamawiającego. zamówienie trwało w sumie 1,5 tygodnia, na przedmioty niby dostępne w sklepie.
    ceny OK , na niektóre artykuły 30-50 % zawyżone
    na nieszczęście tu zrobiłem zamówienie.. STANOWCZO NIE POLECAM I PRZESTRZEGAM

    3
    proline.pl
    dobry kontakt telefoniczny, ale odp na maila po 48 h
    mały wybór towaru
    ceny bardzo dobre i tania podstawowa przesyłka

    4
    x-kom.pl
    dobry kontakt telefoniczny
    ograniczona oferta
    wysokie ceny
    zaleta jest możliwość odbioru zamówienia w wielu placówkach na terenie kraju

    5
    komputronik.pl
    dobry kontakt telefoniczny
    ograniczona oferta
    wysokie ceny
    zaleta jest możliwość odbioru zamówienia w wielu placówkach na terenie kraju

    zastanawiam się czy aż tak źle trafiłem, czy może po prostu sklepy mają się bardzo dobrze i zapomniały jakie są standardy obsługi klienta.

    jak wyglądają Wasze doświadczenia ? ktoś może polecić jakieś inne sklepy ?
  • #2
    rzymo
    Level 33  
    Dobrze, że nic nie musiałeś reklamować. Wszędzie byś dał głównie minusy ;) (klient kupuje - jest ok, klient czegoś chce - a niech spada na drzewo).

    A tak ogólnie to wygląda tak jak napisałeś. Na szybką wysyłkę można liczyć jedynie w przypadku bardzo popularnych towarów (np. procesor, k. graficzna).
    Jak masz swoją listę żądań, a na niej mniej chodliwe towary, to wszędzie będziesz czekał kilka dni (towar musi dotrzeć z hurtowni do sklepu i dopiero do Ciebie).

    Ze znanych sklepów to są jeszcze np.: emag (dawniej Agito), techplanet.
  • #3
    atomic99
    Level 34  
    @cynamonik
    1 (morele.pl) - w tym sklepie nigdy więcej nie zrobię zakupu, dodam jeszcze częste problemy ze złożonymi przez nich komputerami (sporo tematów tu na forum)
    2 (net-s.pl) - w tym raczej też już nie, na stronie jak wół napisane "towar na stanie" a później czekasz nie wiadomo ile najpierw 4-6dni później następny mail że jeszcze 1-3dni, bezsens i strasznie słaby kontakt
    3 (proline.pl) - nie wiem nie korzystałem ale po opiniach krążących w necie raczej nie skorzystam
    4 (x-kom.pl) - korzystałem już kilka razy, nie miałem problemu
    5 (komputronik.pl) - już dawno nie korzystałem, ale i tak ceny dość wysokie

    Ja polecam:
    emag.pl - już zamawiałem dość dużo razy, nie było problemu dobry kontakt
    arest.pl - dobry kontakt, szybka realizacja
    oleole.pl - informacje co do zamówienia na bieżąco, szybka realizacja
    electro.pl - informacje co do zamówienia na bieżąco, szybka realizacja
    euro.com.pl - informacje co do zamówienia na bieżąco, szybka realizacja
  • #4
    cynamonik
    Level 9  
    dzięki Panowie. potwierdzacie moje doświadczenia :)

    Może da się na elektrodzie jakąś ankietę zrobić??
    byłoby z pożytkiem dla wszystkich
  • #5
    dt1
    Admin of Computers group
    Z mojej perspektywy tak to wygląda:

    1) Morele:
    + duży asortyment
    + mają dość wygodną stronę z dobrymi możliwościami filtrowania i zapisywania koszyków (chociaż nie będę ukrywał, poprzednia "prostsza" wersja strony była według mnie o niebo lepsza i szybsza, a także mniej upierdliwa - wjeżdżające propozycje ubezpieczenia sprzętu przy dodawaniu do koszyka doprowadzają do szału, jest opcja wyłączenia tego na czas sesji, chociaż przydałaby się opcja "nie pokazuj nigdy więcej" - oczywiście dałoby się to łatwo zrobić, ale to nie leży w interesie sprzedawcy).
    + zwykle dostarczają sprzęt w deklarowanym terminie (chociaż zdarzył się czasem poślizg)
    + biuro obsługi klienta najczęściej jest w stanie rozwiązać bardziej oczywiste problemy przez telefon
    + mają punkt odbioru osobistego w moim mieście.
    + mają serwis "3 dniowy", więc jeśli trafimy sprzęt, który jest niesprawny w chwili otrzymania lub też padnie od razu, to nie będziemy musieli przechodzić standardowej procedury serwisowej, tylko najczęściej dostaniemy nowy sprzęt
    - czas trwania procedury serwisowej zależny od farta i układu planet na niebie. Tutaj mowa o standardowym serwisie, bo z trzydniowego serwisu korzystałem raz i akurat w miarę szybko zadziałał. Dwa ostatnie zgłoszenia serwisowe to porażka pod względem czasowym. Reklamowałem zasilacz XFX - dostarczyłem do netpunktu, po prawie trzech tygodniach dostałem info, że sprzęt dotarł do centrali - chciałem się w biurze obsługi dowiedzieć, czy ktoś z Gdyni do Krakowa szedł z nim na piechotę, a jeśli nie, to dlaczego on leżał ponad dwa tygodnie w netpunkcie. Nikt nie był w stanie odpowiedzieć mi na to pytanie. Bezpośredni kontakt z działem RMA nie jest możliwy. Odpowiedź na pisemne zgłoszenie problemu, w którym domagałem się odpowiedzi dostałem wymijającą, w ogóle nie bardzo związaną z moim pytaniem). Przy reklamacji GTX980 zrobiłem większą zadymę, bo trwała ponad miesiąc. Pod wpływem nacisku z mojej strony dostałem po 5 tygodniach zwrot pieniędzy, co wyszło na plus, bo starczyło na GTX1070 (z nową gwarancją). Więc skończyło się happy endem, ale trwało za długo. Tak więc jeśli chodzi o ramy czasowe procedury RMA - duży minus.

    Kupuję raczej części i nie zamawiam gotowych zestawów, chociaż kilka razy zamówiłem całość ze złożeniem. Zwykle OK, chociaż dwa razy miałem uwagi do montażu, ale ogólnie pod tym względem do przeżycia.

    2) net-s
    + dla mnie na plus możliwość odbioru osobistego w Gdyni
    + duży asortyment
    + mają niskie ceny (z kilkoma zastrzeżeniami - przynajmniej jeszcze jakiś czas temu tak było - jeśli szukało się towaru przez ich sklep, otrzymywało się jakąś cenę, przez ceneo znajdował w netsie ten sam towar, ale w niższej cenie. Po kliknięciu linku z ceneo pozostawała niższa cena. W ramach beki można było złożyć sobie zestawy w trzech różnych przeglądarkach i ceny były w każdej delikatnie inne)
    - terminy dostawy mało przewidywalne, czasem jest lepiej, czasem gorzej, ale ogólnie jak się spieszę z jakimś sprzętem to w tej firmie nie zamawiam. Nie ma szans na wysyłkę i doręczenie w ciągu 24 czy nawet 48 godzin.
    - ceny za wysyłkę oraz odbiór osobisty potrafią być dość znaczne i nieprzewidywalne (wraz z ilością sprzętu zwiększają się, wiec jeśli weźmiemy dużo sprzętu to może się okazać, że za wysyłkę trzeba zapłacić 40zł. W sumie nawet odbiór osobisty jest obciążony kosztem odbioru. Mimo to jednak czasem nawet doliczając ten koszt wciąż się to opłaca).
    - czas realizacji zgłoszeń serwisowych raczej słaby.
    - strona internetowa wolna, ciężka w przeglądaniu. W zasadzie wolę wyszukiwać u nich sprzęt przez ceneo, niż przez ich sklep.
    - kontakt telefoniczny właściwie niemożliwy, kontakt przez podane numery GG raczej też. Zwykle jestem w stanie szybciej dojechać do tego sklepu niż się dodzwonić. Ale na maile odpowiadają najczęściej dość szybko.

    Zestawu kompletnego nigdy nie zamawiałem, nie mam możliwości oceny.

    3) Proline - zamawiałem raz w życiu, zamówiłem i dostałem, wysyłka szybka. Nie mogę ocenić kontaktu oraz serwisu.

    4) x-kom
    + dość fajna strona internetowa (chociaż starsza wersja była według mnie szybsza i lepsza w nawigacji), dość duże możliwości filtrowania
    + dobre biuro obsługi klienta, dobry kontakt telefoniczny, dużo rzeczy da się załatwić przez telefon, konsultanci sprawiają wrażenie kompetentnych, nawet jeśli zostaną zaskoczeni pytaniem to próbują znaleźć na nie odpowiedź, co często się nawet udaje.
    + mam możliwość odbioru w sąsiednim mieście. Na minus dość duże kolejki, ale to już nie wina sklepu, że ludzie tam przychodzą :)
    + obsługa w sklepie też OK, nie robią problemów, starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klienta. Jeśli dadzą ciała to przeproszą i zrekompensują klientowi problem (sami z siebie).
    + najczęściej nie mają problemów z terminowością dostawy (chociaż i tu zdarzyły się kiedyś wpadki, ale nie jest ich dużo)
    + serwis nie próbuje zwalić za każdym razem winy na klienta, tylko stara się klientowi pomóc, chociaż czasem sytuacja nie jest do końca oczywista (czy to wina klienta, sprzętu i producenta, czy może transportu). W sytuacjach niejasnych raczej starają się (w granicach swoich możliwości) iść na rękę klientowi. Szybkość procedury reklamacji jest dość niezła.

    Wyszło, że minusów nie mają u mnie. Czasem da się sprzęt znaleźć taniej, ale często wolę dopłacić kilka złotych od najtańszej oferty i mieć kilka rzeczy premium - przewidywalne terminy i serwis bez problemów. Za to warto dopłacić :)

    Zestawu całego u nich nigdy nie składałem, nie mogę ocenić jakości montażu.

    Komputronik - stosunkowo rzadko zamawiam, jeśli już to jedynie przez internet. Mam salon w swoim mieście, więc zwykle odbieram osobiście. Nie są już zawsze najdroższym sklepem, czasem udaje się u nich coś trafić w zupełnie rozsądnej cenie. Z serwisu nie korzystałem, ciężko mi ocenić. Nie składałem u nich kompletnego komputera, nie mogę ocenić jakości montażu (chociaż widziałem kilka starszych maszyn z ich logo u ludzi i nie wyglądało to źle).

    Z innych sklepów, z których korzystam:
    Emag - czyli następca Agito.
    + strona internetowa nie jest specjalnie męcząca w obsłudze
    + mają darmową dostawę kurierem na chyba cały asortyment, również za pobraniem nie płaci się za dostawę.
    + sprzęt, który jest u nich oznaczony jako dostępny wysyłają praktycznie od razu, zdarzyło mi się zamówić jednego dnia, a następnego dnia rano kurier był z paczką, czyli logistyka OK

    Nie jestem w stanie ocenić kontaktu telefonicznego, serwisu, ani jakości składanych zestawów, bo nie korzystałem z tych usług.

    Korzystałem też z OleOle (tylko przez internet, szybko dostarczyli co zamówiłem), Euro (zamawiałem do sklepu, dość szybko realizowali zamówienie), Neonet (Zamawiałem do sklepu oraz z kurierem, w obu przypadkach towar dość szybko otrzymałem), Sferis (dostawa do salonu nie była ekstremalnie szybka, ale też nie ciągnęła się nieskończoność, na plus dla nich mają ogromną liczbę punktów odbioru osobistego w kraju), Redcoon (dość szybka wysyłka zamówienia). W przypadku tych sklepów żaden większy kontakt nie był potrzebny, z serwisu nie korzystałem, nie zamawiałem zestawu komputerowego z części (tam gdzie to możliwe), więc ciężko ocenić jakość.
  • #6
    korrus666
    Level 40  
    Ja korzystam głównie z x-kom i też nie mogę narzekać.
    + Dostawa szybka najczęściej na drugi dzień.
    + W razie pomyłki da się dogadać bez problemu. Odbierałem płytę główną i okazało się że dostarczyli nie ten model. Bardzo miła pani sprzedała mi inną droższą i lepszą płytę w cenie zamówionej.
    + Reklamacje i zwroty bez problemu. Zamówiłem obudowę którą musiałem zwrócić bo nie mieściła się pod biurko. Bez problemu oddałem i kupiłem inną.
    + Ceny mają dobre. Czasem znajdzie się jakiś inny sklep z lepszą ceną ale nie jest do duża różnica. Poza tym zawsze odbieram osobiście bo do sklepu mam blisko i mogę wszystko na miejscu sprawdzić przed odbiorem.
  • #7
    cynamonik
    Level 9  
    Swoje uwagi zamieściłem na opineo i ceneo. Na tym pierwszym sklep już nie bierze udziału w ocenach..

    jeszcze odnośnie net-s.pl
    http://di.com.pl/sklep-straszy-klienta-pozwem...opinie-jak-napisac-bezpieczny-komentarz-52772

    bez komentarza :)
  • #8
    Oszukany_Klient
    Level 1  
    Niestety przed zakupem w NET-S nie przeczytałem licznych negatywnych opinii jakie można znaleźć w Internecie na temat tego sklepu. Zamówiłem u nich produkt za ponad 1800zł. Zgodnie z przysługującym mi prawem produkt sprawdziłem. Niestety nie spełniał moich oczekiwań toteż go oddałem i tu się zaczęły problemy. Biorąc pod uwagę reputację sklepu przygotowałem się na próby oszustwa ze strony NET-S. Przed wysłaniem zrobiłem zdjęcia produktu, które pokazują, że jest on w stanie nienaruszonym i idealnym. Produkt oczywiście otworzyłem na co prawo mi pozwala. Przedstawiciel sklepu, który nie raczył się nawet przedstawić bezczelnie mnie okłamał twierdząc, że na produkcie "znajdują się ślady użytkowania i zabrudzeń" i że przez to potrącą mi 10% jego ceny, czyli 180zł, co oczywiście jest niezgodne z prawem, nawet gdyby takowe ślady faktycznie istniały. Za przesyłkę zwrotną oczywiście też mi nie zamierzali oddać pieniędzy, nie mówiąc już o przysługujących mi odsetkach (Art.32. par. 1. Ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta i art. 7. par 3. Ustawy z dnia 2 marca 2010 o ochronie niektórych praw konsumenta).
  • #9
    atomic99
    Level 34  
    @Oszukany_Klient Pytanko: Gdzie masz informację, że niby otrzymasz zwrot kosztów za odesłanie produktu i o jakie odsetki Ci chodzi za co?

    W ustawie jest informacja że sprzedawca ma oddać koszt który klient zapłacił za wysyłkę do siebie. Zwrot cena towaru + najniższy koszt wysyłki.
    Ja nigdzie nie widziałem wpisu że sprzedawca ma ponosić koszt zwrotu towaru, chyba że porządna firma typu EMAG który sam przysyła kuriera po odbiór paczki.
  • #10
    lazania
    Level 16  
    Ja kupuję tylko w media expert, euro i komputronik. Żadnych zastrzeżeń, lecz tylko raz reklamowałem pendrive po 2 miesiącach w media expert i oddali kasę od razu. W euro z outletu można taniej dostać coś konkretnego. Ja kupiłem ASUS Radeon RX 580 OC ROG Strix 8GB GDDR5 256bit za 1139 i dla żony Garett G22 za 118.
  • #12
    Yalmen
    Level 1  
    Uwaga Uwaga Uwaga - w czerwcu zakupiłem w sklepie Komputronik rejestrator jazdy jako zestaw Mio 792+A20 i po kilku tygodniach okazał się wadliwy zawiesza się i przestaje nagrywać (wadliwe działanie nagrywałem telefonem ) . Aktualnie jestem po 4 reklamacji odrzuconej i za każdym razem wmawia się mi że rejestrator jest sprawny i nie są brane pod uwagę nagrane i przesłane filmy z dowodami na wadliwe działanie rejestratorów .Komentarz piszę z powodu bezsilności i przestrogi dla kupujących w tym sklepie - bardzo miło obsługują przed zakupem i jak się płaci - gorzej jest jak się coś reklamuje !!! Rejestratory przez 8 miesięcy 4 razy lądowały w serwisie wiec więcej leżały w nim niż u mnie w aucie . Mi pozostało skierować całą sprawę do Rzecznika Praw konsumenta a kupujący niech się zastanowią czy chcą przechodzić przez to co ja od 7 miesięcy i za wydane prawie 1000zł nie mieć sprzętu bo jest znowu w serwisie a w zamian pełno nerwów i kolejne telefony do Pani Rzecznik żeby pokierowała co dalej robić. Uaktualnienie opinii ---Właśnie dostałem kolejną odpowiedz w sprawie reklamacji rejestratorów - jak sie spodziewałem - ODRZUCONA REKLMACJA kolejny raz !!! UAKTUALNIENIE - rejestrator jazdy wysłany do reklamacji 30.11.2018 do dzisiaj w reklamacji w Komputronik - po 4 reklamacji odesłany wrzucony do pudełka bez zabezpieczenia co skutkowało porysowaniem wyświetlacza - kontakt telefoniczny 29.01.2019 i do dzisiaj szukają winnego tej sytuacji - 10 dni już - SAMI OCEŃCIE JAKOŚĆ SKLEPU Komputronik Właśnie dostałem wiadomość od Pana Stanisława z Komputronik który zajmuje się moją reklamacją - CHCĄ ODESŁAĆ PORYSOWANY I WADLIWY REJESTRATOR KOLEJNY RAZ NIE NAPRAWIONY !!! sami wyciągnijcie wnioski z mojego problemu i wyróbcie sobie opinię o sklepie Komputronik . W wiadomości prywatnej dostałem taka odpowiedz cytuję - Dział obsługi klienta skieruję jeszcze dzisiaj do Ciebie pełną pisemną odpowiedź, która mamy nadzieje Ciebie usatysfakcjonuje. Zgadnijcie co zawierała ta wiadomość satysfakcjonująca - ODSYŁAMY NIE NAPRAWIONY PORYSOWANY REJESTRATOR DO PANA !!!!!!!! Wypada podziękować jak myślicie ?
  • #13
    jerry1960
    Level 35  
    Morele strasznie się zepsuło pod względem terminu dostawy . Dostawa telefonu miała być w poniedziałek , towar otrzymałem w piątek . W środę otrzymałem wiadomość że dostawa się opóźni , a było już dwa dni po terminie
  • #14
    dt1
    Admin of Computers group
    Yalmen wrote:
    SAMI OCEŃCIE JAKOŚĆ SKLEPU Komputronik

    Z tego co piszesz - ich jakość należy ocenić bardzo dobrze. To MIO jest gwarantem, nie Komputronik. Z Twojego opowiadania można wywnioskować, że winisz Komputronik za to, że nie chce Ci wymienić rejestratora, który przez producenta jest uznany za sprawny (co w takim układzie musiałby zrobić na własny koszt). Komputronik jest tu tylko pośrednikiem i robi, co do niego należy, gwaranta możesz obwiniać o taki stan rzeczy.
  • #15
    n.vision
    Level 28  
    To moze i ja sie wypowiem w temacie morele. Generalnie bardzo wysoki ich oceniam, zawsze umiarkowanie porzadnie podchodzili do moich zakupow poza jednym razem, jak probowano wcisnac mi w otwartym opakowaniu, lekko podrapaną i brudną od palców kartę dźwiękową usb. Sprzęt nosił wyraźne ślady użytkowania.

    Na szczęście mają program szybkiej wymiany sprzetu w przypadku zgloszen do jednego dnia, bo z calego zdarzenia zdalem sobie sprawe minute po odejsciu od kasy - juz po wydaniu produktu. Więc korporacja zqbezpieczyła mnie przed niekompetencją pracownikow, plus dla kierownikow
  • #16
    meryjan
    Level 1  
    To ja znów o net-s.pl.
    Porażka, proponuję omijać. Czas oczekiwania na przesyłkę oczywiście niezgodny z informacją na stronie, po ponagleniach mailowych w końcu zachcieli przesłać towar - zestaw klawiatura i mysz. Rozpakowałem, z foliowego opakowania wyjąłem tylko mysz, nie odpowiadała mi więc postanowiłem zwrócić całość. Oczywiście wysłana informacja o odstąpieniu oraz towar. Znów brak informacji ze strony sklepu. Po kolejnych ponagleniach mailowych informacja, że zwrócą pieniądze ale 10% mniej bo ślady użytkowania na myszce, no cóż niech i tak będzie. Drugi powód ślady zabrudzeni na nóżkach klawiatury, hmm, tak jak wcześniej pisałem nawet nie wyjąłem jej z opakowania. No cóż uznałem, że szkoda czasu na walkę. Czekam więc na zwrot, mija 18 dni, więc kolejne maile. I znów specjalista Maciej zaskakuje mnie odpowiedzią, że przecież pieniądze już dawno wysłane, ale chyba nie do końca sam wierzy w to co pisze, bo jednak chce abym podał numer konta. I znów zdziwienie niby pieniądze wysłane, a numeru konta nie znają. Więc nadal czekam na zwrot....
  • #17
    dt1
    Admin of Computers group
    Skoro temat został odkopany, to po dwóch latach mogę zrobić drobną korektę.
    1) Morele.
    - najczęściej udaje się realizować zamówienie w terminie, ale nie zawsze.
    - czas reklamacji zależy dalej od szczęścia, przez te dwa lata zdarzyło mi się kilka naprawdę szybki reklamacji, zdarzyły się też takie, że powoli zaczynałem zapominać o sprzęcie, który wysłałem, a raz też zdarzyło się, że nie dostałem powiadomienia, że sprzęt czeka w netpunkcie na odbiór - jak sprawdziłem w systemie to leżał już i czekał około tygodnia.
    - nie wiem, czy zmieniła się jakość składanych zestawów, bo przez dwa lata nie brałem tej usługi.
    - na minus strona www - z każdą jej większą zmianą irytuje mnie coraz bardziej, działa coraz wolniej, ma coraz więcej niepotrzebnych rzeczy - elementy są rozlazłe. Ogólnie dopiero po odpowiedniej modyfikacji tej strony adblockiem i zmodyfikowaniu wyświetlania niektórych elementów ta strona jest dla mnie znośna. Na każdym kroku widać robioną na siłę promocję innych sklepów grupy. Największa porażka to dla mnie bardzo szeroko promowany alarm cenowy (nawiasem przypomnienia o jego istnieniu oraz o istnieniu outletu już zablokowałem oddzielną regułą w kliencie poczty, bo zwykle ze dwa razy w tygodniu morele nie dawało o tych rzeczach zapomnieć). Wracając do alarmu cenowego - jeśli wchodzę na morele, to szukam sprzętu komputerowego. Nie interesują mnie pisuary, kurtki, kapcie, karma dla kota, bielizna, perfumy czy drapaki dla kota. Do tej pory nikt nie jest w stanie tam zrobić filtrowania po kategoriach. Żenada.

    2) X-kom.
    Tu moja opinia się nie zmieniła. Często mają bardzo dobre ceny, często minimalnie drożej niż konkurencja. Obsługa pozostała nadal na wysokim poziomie. Nadal nie ma problemów z zamówieniami, czy z ewentualnymi reklamacjami. Do tego otworzyli mi salon w Gdyni, więc bywam u nich częściej. Jedyny minus jest taki, że czasem trzeba postać swoje, żeby odebrać osobiście sprzęt. No ale to nie wina sprzedawcy, jak klient zastanawia się kwadrans, czy wybrać niebieski czy czarny dysk zewnętrzny.

    3) Net-s.
    Przestałem korzystać odkąd przenieśli punkt odbioru osobistego z Gdyni. W ciągu dwóch lat zrobiłem tylko jedno zamówienie, które zostało anulowane z powodu braku towaru. Kolega robił dwa zamówienia, nigdy nie dostał w deklarowanym terminie.

    4) Sferis.
    Niestety sferis zlikwidował dużą część swoich salonów, ale po jakimś czasie zaczęli wykorzystywać wysepki Active Jet'a do odbioru osobistego. Jeśli chodzi o czas zamówień to jest dobrze - wysyłkowe wysyłane tego samego dnia lub na następny dzień roboczy. Z dostawą do punktów ActiveJet też raczej bez problemu, chociaż procedura odbioru osobistego jest skomplikowana (nie dla klienta, tylko dla sprzedawcy, który musi coś drukować, coś porównywać na jakichś listach i robić dla każdego zamówienia cały czas te same operacje - na pewno da się to zoptymalizować). Tak więc odbiór pojedynczego zamówienia to 3-5 minut, odbiór 3 zamówień raz robiłem ponad 10 minut. Z serwisem nie miałem problemów.

    4) Emag.
    W zasadzie przestałem korzystać, teraz widzę że stali się pośrednikiem dla innych firm, więc nie są w stanie zagwarantować terminu dostawy. Cenowo też stali się jak dla mnie mniej konkurencyjni niż kiedyś. Również wysyłki są darmowe zdaje się tylko dla większych kwot, a jeśli chodzi o wysyłki od innych sprzedawców - to pewnie zawsze. Ale tego już dokładnie nie sprawdzałem.

    5) Komputronik.
    Opinia przez dwa lata się nie zmieniła. Nie są już najdroższym sklepem, ale też nie są najtańszym. Ogólnie zdarza się znaleźć u nich towar, który jest w podobnych cenach jak u konkurencji lub minimalnie taniej. Dostawy są przewidywalne jeśli chodzi o termin. Z serwisu przez ostatnie dwa lata nie musiałem korzystać.

    6) Proline
    Zrobiłem przez ostatnie dwa lata jedno zamówienie, nie pamiętam, żeby coś było nie tak. Jeśli chodzi o serwis - nie mam pojęcia, nie korzystałem.

    7) Euro RTV AGD, Ole Ole, Mediaexpert - czasem szukając przez Ceneo zdarza się u nich znaleźć towar taniej niż w sklepach komputerowych lub w podobnej cenie. Czasem do tego jest darmowa wysyłka, a jak nie to mam te sklepy pod ręką i mogę odebrać osobiście. Wysyłki dość szybkie (chociaż Euro/Ole zarabiają na szybszej dostawie, za którą trzeba dopłacić, więc darmowa dostawa jest opóźniania dla zasady o 24 godziny) - ogólnie terminy przewidywalne. Z serwisów nie korzystałem.

    8) MTEurotrade (Allegro).
    Ostatnio szukając na Allegro komponentów komputerowych często trafiam na aukcje tej firmy. Bardzo często mają sporo taniej niż cała reszta konkurencji, do tego zwykle darmowa wysyłka. Jedyny mankament - wysyłka w 4-5 dni. Ale dla przykładu ostatnio kupiłem płytę główną o 60 zł taniej niż u drugiego najtańszego sprzedawcy, a za procesor zapłaciłem prawie 80 złotych mniej. Fakt - miałem je tydzień później, ale jest to wyraźnie oznaczone na aukcjach, więc brak pretensji. Sprzęty przychodziły nowe, przynajmniej procesory które brałem, bo były zaplombowane. Płyty główne chyba też, ale nie przyglądałem się im jakoś mocno, bo nic nie podpadało. Ogólnie jeśli się nie pali, to warto wziąć pod uwagę.

    9) Fox Computers.
    Ostatnio kilka razy znalazłem karty graficzne w cenach zdecydowanie niższych, niż u reszty konkurencji (np 50zł taniej na kartach za 1000zł). Wysyłka co prawda jest płatna, ale mimo wszystko się opłacało. Wysyłka szybka, bez zastrzeżeń. Z serwisu nie korzystałem.

    To chyba tyle z mojego podsumowania :)