Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opinia na temat sklepów internetowych: morele, net-s.pl, proline, komutronik,

cynamonik 16 Lut 2017 18:17 2301 6
  • #1 16 Lut 2017 18:17
    cynamonik
    Poziom 9  

    Koledzy,

    kupowałem ostatnio kilka elementów do komputera. Jako, że chciałem żeby zamówienie było zrealizowane w jednym sklepie sprawdziłem kilka zródeł. podałem konkretną listę przedmiotów: pasta termoprzewodząca, przewody, mysz, baterie, klawiatury...

    W dwóch słowach dramat i masakra. Absolutny brak profesjonalizmu.

    1
    morele.pl
    możliwość kontaktu telefonicznego, ale doradca i tak nic nie wie. np dla myszek i klawiatur jest 1 osoba :)
    odpowiedź na maile po 24h, trzeba się przypominać
    dostępność towaru cały czas się zmienia, a info od doradcy nie pokrywa się ze stanem na witrynie
    podstawowe elementy dostępne dopiero w ciągu kilku dni
    ceny uśrednione, na niektóre artykuły 30 % zawyżona

    2
    net-s.pl
    możliwość kontaktu telefonicznego, ale pozyskanego dopiero ze stopki maila od pracownika. zresztą doradca i tak nic nie wie - pytania były np u układ klawiszy klawiatury . co absurdalne skoro on nie wie, a pod rysunkami jest adnotacja "Produkt może się różnić od obrazka " to jak dokonać wyboru ???
    odpowiedź na maile po 24-48h
    dostępność towaru i realizacja określona na 1-3 dni kompletnie rozmija się z rzeczywistością, a info od doradcy nie pokrywa się ze stanem na witrynie. po tygodniu od wpłaty na konto sklepu, ktoś łaskawie informuje, że dana pozycja nie może być zrealizowana.. tylko, że w tym czasie a nawet szybciej części powinny być u zamawiającego. zamówienie trwało w sumie 1,5 tygodnia, na przedmioty niby dostępne w sklepie.
    ceny OK , na niektóre artykuły 30-50 % zawyżone
    na nieszczęście tu zrobiłem zamówienie.. STANOWCZO NIE POLECAM I PRZESTRZEGAM

    3
    proline.pl
    dobry kontakt telefoniczny, ale odp na maila po 48 h
    mały wybór towaru
    ceny bardzo dobre i tania podstawowa przesyłka

    4
    x-kom.pl
    dobry kontakt telefoniczny
    ograniczona oferta
    wysokie ceny
    zaleta jest możliwość odbioru zamówienia w wielu placówkach na terenie kraju

    5
    komputronik.pl
    dobry kontakt telefoniczny
    ograniczona oferta
    wysokie ceny
    zaleta jest możliwość odbioru zamówienia w wielu placówkach na terenie kraju

    zastanawiam się czy aż tak źle trafiłem, czy może po prostu sklepy mają się bardzo dobrze i zapomniały jakie są standardy obsługi klienta.

    jak wyglądają Wasze doświadczenia ? ktoś może polecić jakieś inne sklepy ?

    0 6
  • #2 16 Lut 2017 18:38
    rzymo
    Poziom 30  

    Dobrze, że nic nie musiałeś reklamować. Wszędzie byś dał głównie minusy ;) (klient kupuje - jest ok, klient czegoś chce - a niech spada na drzewo).

    A tak ogólnie to wygląda tak jak napisałeś. Na szybką wysyłkę można liczyć jedynie w przypadku bardzo popularnych towarów (np. procesor, k. graficzna).
    Jak masz swoją listę żądań, a na niej mniej chodliwe towary, to wszędzie będziesz czekał kilka dni (towar musi dotrzeć z hurtowni do sklepu i dopiero do Ciebie).

    Ze znanych sklepów to są jeszcze np.: emag (dawniej Agito), techplanet.

    1
  • #3 16 Lut 2017 18:40
    atomic99
    Poziom 30  

    @cynamonik
    1 (morele.pl) - w tym sklepie nigdy więcej nie zrobię zakupu, dodam jeszcze częste problemy ze złożonymi przez nich komputerami (sporo tematów tu na forum)
    2 (net-s.pl) - w tym raczej też już nie, na stronie jak wół napisane "towar na stanie" a później czekasz nie wiadomo ile najpierw 4-6dni później następny mail że jeszcze 1-3dni, bezsens i strasznie słaby kontakt
    3 (proline.pl) - nie wiem nie korzystałem ale po opiniach krążących w necie raczej nie skorzystam
    4 (x-kom.pl) - korzystałem już kilka razy, nie miałem problemu
    5 (komputronik.pl) - już dawno nie korzystałem, ale i tak ceny dość wysokie

    Ja polecam:
    emag.pl - już zamawiałem dość dużo razy, nie było problemu dobry kontakt
    arest.pl - dobry kontakt, szybka realizacja
    oleole.pl - informacje co do zamówienia na bieżąco, szybka realizacja
    electro.pl - informacje co do zamówienia na bieżąco, szybka realizacja
    euro.com.pl - informacje co do zamówienia na bieżąco, szybka realizacja

    1
  • #4 20 Lut 2017 00:24
    cynamonik
    Poziom 9  

    dzięki Panowie. potwierdzacie moje doświadczenia :)

    Może da się na elektrodzie jakąś ankietę zrobić??
    byłoby z pożytkiem dla wszystkich

    0
  • #5 20 Lut 2017 01:15
    dt1
    Moderator - Komputery Serwis

    Z mojej perspektywy tak to wygląda:

    1) Morele:
    + duży asortyment
    + mają dość wygodną stronę z dobrymi możliwościami filtrowania i zapisywania koszyków (chociaż nie będę ukrywał, poprzednia "prostsza" wersja strony była według mnie o niebo lepsza i szybsza, a także mniej upierdliwa - wjeżdżające propozycje ubezpieczenia sprzętu przy dodawaniu do koszyka doprowadzają do szału, jest opcja wyłączenia tego na czas sesji, chociaż przydałaby się opcja "nie pokazuj nigdy więcej" - oczywiście dałoby się to łatwo zrobić, ale to nie leży w interesie sprzedawcy).
    + zwykle dostarczają sprzęt w deklarowanym terminie (chociaż zdarzył się czasem poślizg)
    + biuro obsługi klienta najczęściej jest w stanie rozwiązać bardziej oczywiste problemy przez telefon
    + mają punkt odbioru osobistego w moim mieście.
    + mają serwis "3 dniowy", więc jeśli trafimy sprzęt, który jest niesprawny w chwili otrzymania lub też padnie od razu, to nie będziemy musieli przechodzić standardowej procedury serwisowej, tylko najczęściej dostaniemy nowy sprzęt
    - czas trwania procedury serwisowej zależny od farta i układu planet na niebie. Tutaj mowa o standardowym serwisie, bo z trzydniowego serwisu korzystałem raz i akurat w miarę szybko zadziałał. Dwa ostatnie zgłoszenia serwisowe to porażka pod względem czasowym. Reklamowałem zasilacz XFX - dostarczyłem do netpunktu, po prawie trzech tygodniach dostałem info, że sprzęt dotarł do centrali - chciałem się w biurze obsługi dowiedzieć, czy ktoś z Gdyni do Krakowa szedł z nim na piechotę, a jeśli nie, to dlaczego on leżał ponad dwa tygodnie w netpunkcie. Nikt nie był w stanie odpowiedzieć mi na to pytanie. Bezpośredni kontakt z działem RMA nie jest możliwy. Odpowiedź na pisemne zgłoszenie problemu, w którym domagałem się odpowiedzi dostałem wymijającą, w ogóle nie bardzo związaną z moim pytaniem). Przy reklamacji GTX980 zrobiłem większą zadymę, bo trwała ponad miesiąc. Pod wpływem nacisku z mojej strony dostałem po 5 tygodniach zwrot pieniędzy, co wyszło na plus, bo starczyło na GTX1070 (z nową gwarancją). Więc skończyło się happy endem, ale trwało za długo. Tak więc jeśli chodzi o ramy czasowe procedury RMA - duży minus.

    Kupuję raczej części i nie zamawiam gotowych zestawów, chociaż kilka razy zamówiłem całość ze złożeniem. Zwykle OK, chociaż dwa razy miałem uwagi do montażu, ale ogólnie pod tym względem do przeżycia.

    2) net-s
    + dla mnie na plus możliwość odbioru osobistego w Gdyni
    + duży asortyment
    + mają niskie ceny (z kilkoma zastrzeżeniami - przynajmniej jeszcze jakiś czas temu tak było - jeśli szukało się towaru przez ich sklep, otrzymywało się jakąś cenę, przez ceneo znajdował w netsie ten sam towar, ale w niższej cenie. Po kliknięciu linku z ceneo pozostawała niższa cena. W ramach beki można było złożyć sobie zestawy w trzech różnych przeglądarkach i ceny były w każdej delikatnie inne)
    - terminy dostawy mało przewidywalne, czasem jest lepiej, czasem gorzej, ale ogólnie jak się spieszę z jakimś sprzętem to w tej firmie nie zamawiam. Nie ma szans na wysyłkę i doręczenie w ciągu 24 czy nawet 48 godzin.




    - ceny za wysyłkę oraz odbiór osobisty potrafią być dość znaczne i nieprzewidywalne (wraz z ilością sprzętu zwiększają się, wiec jeśli weźmiemy dużo sprzętu to może się okazać, że za wysyłkę trzeba zapłacić 40zł. W sumie nawet odbiór osobisty jest obciążony kosztem odbioru. Mimo to jednak czasem nawet doliczając ten koszt wciąż się to opłaca).
    - czas realizacji zgłoszeń serwisowych raczej słaby.
    - strona internetowa wolna, ciężka w przeglądaniu. W zasadzie wolę wyszukiwać u nich sprzęt przez ceneo, niż przez ich sklep.
    - kontakt telefoniczny właściwie niemożliwy, kontakt przez podane numery GG raczej też. Zwykle jestem w stanie szybciej dojechać do tego sklepu niż się dodzwonić. Ale na maile odpowiadają najczęściej dość szybko.

    Zestawu kompletnego nigdy nie zamawiałem, nie mam możliwości oceny.

    3) Proline - zamawiałem raz w życiu, zamówiłem i dostałem, wysyłka szybka. Nie mogę ocenić kontaktu oraz serwisu.

    4) x-kom
    + dość fajna strona internetowa (chociaż starsza wersja była według mnie szybsza i lepsza w nawigacji), dość duże możliwości filtrowania
    + dobre biuro obsługi klienta, dobry kontakt telefoniczny, dużo rzeczy da się załatwić przez telefon, konsultanci sprawiają wrażenie kompetentnych, nawet jeśli zostaną zaskoczeni pytaniem to próbują znaleźć na nie odpowiedź, co często się nawet udaje.
    + mam możliwość odbioru w sąsiednim mieście. Na minus dość duże kolejki, ale to już nie wina sklepu, że ludzie tam przychodzą :)
    + obsługa w sklepie też OK, nie robią problemów, starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klienta. Jeśli dadzą ciała to przeproszą i zrekompensują klientowi problem (sami z siebie).
    + najczęściej nie mają problemów z terminowością dostawy (chociaż i tu zdarzyły się kiedyś wpadki, ale nie jest ich dużo)
    + serwis nie próbuje zwalić za każdym razem winy na klienta, tylko stara się klientowi pomóc, chociaż czasem sytuacja nie jest do końca oczywista (czy to wina klienta, sprzętu i producenta, czy może transportu). W sytuacjach niejasnych raczej starają się (w granicach swoich możliwości) iść na rękę klientowi. Szybkość procedury reklamacji jest dość niezła.

    Wyszło, że minusów nie mają u mnie. Czasem da się sprzęt znaleźć taniej, ale często wolę dopłacić kilka złotych od najtańszej oferty i mieć kilka rzeczy premium - przewidywalne terminy i serwis bez problemów. Za to warto dopłacić :)

    Zestawu całego u nich nigdy nie składałem, nie mogę ocenić jakości montażu.

    Komputronik - stosunkowo rzadko zamawiam, jeśli już to jedynie przez internet. Mam salon w swoim mieście, więc zwykle odbieram osobiście. Nie są już zawsze najdroższym sklepem, czasem udaje się u nich coś trafić w zupełnie rozsądnej cenie. Z serwisu nie korzystałem, ciężko mi ocenić. Nie składałem u nich kompletnego komputera, nie mogę ocenić jakości montażu (chociaż widziałem kilka starszych maszyn z ich logo u ludzi i nie wyglądało to źle).

    Z innych sklepów, z których korzystam:
    Emag - czyli następca Agito.
    + strona internetowa nie jest specjalnie męcząca w obsłudze
    + mają darmową dostawę kurierem na chyba cały asortyment, również za pobraniem nie płaci się za dostawę.
    + sprzęt, który jest u nich oznaczony jako dostępny wysyłają praktycznie od razu, zdarzyło mi się zamówić jednego dnia, a następnego dnia rano kurier był z paczką, czyli logistyka OK

    Nie jestem w stanie ocenić kontaktu telefonicznego, serwisu, ani jakości składanych zestawów, bo nie korzystałem z tych usług.

    Korzystałem też z OleOle (tylko przez internet, szybko dostarczyli co zamówiłem), Euro (zamawiałem do sklepu, dość szybko realizowali zamówienie), Neonet (Zamawiałem do sklepu oraz z kurierem, w obu przypadkach towar dość szybko otrzymałem), Sferis (dostawa do salonu nie była ekstremalnie szybka, ale też nie ciągnęła się nieskończoność, na plus dla nich mają ogromną liczbę punktów odbioru osobistego w kraju), Redcoon (dość szybka wysyłka zamówienia). W przypadku tych sklepów żaden większy kontakt nie był potrzebny, z serwisu nie korzystałem, nie zamawiałem zestawu komputerowego z części (tam gdzie to możliwe), więc ciężko ocenić jakość.

    1
  • #6 20 Lut 2017 03:26
    korrus666
    Poziom 40  

    Ja korzystam głównie z x-kom i też nie mogę narzekać.
    + Dostawa szybka najczęściej na drugi dzień.
    + W razie pomyłki da się dogadać bez problemu. Odbierałem płytę główną i okazało się że dostarczyli nie ten model. Bardzo miła pani sprzedała mi inną droższą i lepszą płytę w cenie zamówionej.
    + Reklamacje i zwroty bez problemu. Zamówiłem obudowę którą musiałem zwrócić bo nie mieściła się pod biurko. Bez problemu oddałem i kupiłem inną.
    + Ceny mają dobre. Czasem znajdzie się jakiś inny sklep z lepszą ceną ale nie jest do duża różnica. Poza tym zawsze odbieram osobiście bo do sklepu mam blisko i mogę wszystko na miejscu sprawdzić przed odbiorem.

    1
  • #7 22 Mar 2017 11:30
    cynamonik
    Poziom 9