Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco 35c15 3.0 HPI 146k - Brak mocy- turbo nie ładuje Iveco 35c15 3.0 HPI 146k

BiggSizze 16 Mar 2017 16:35 15360 9
  • #1
    BiggSizze
    Level 9  
    Witam serdecznie. Oczytałem się zanim napisałem, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi, stąd mój kolejny post..
    Mianowicie.. podczas jazdy nagle poczułem spadek mocy. Stanąłem gasząc silnik, odczekawszy chwilę odpalił jak zawsze, bez problemów natomiast problem braku mocy nie zniknął.. 2,3,4 bieg to (jak cie mogę) ale dalej porażka. Prędkość maxymalna z dobrej górki to 100km/h.. nie słychać Tsprężarki. Po podłączeniu do kompa 6 błędów przepustnicy + Zawór recyrkulacji spalin - ale egr świeci się od nowości.
    Zakupiłem nową przepustnice ORG w związku z wykazanymi błędami,, niestety po jej zamontowaniu nie ma poprawy - błędy przepustnicy zniknęły, natomiast nadal nie ma mocy - wyraźnie słychać i czuć, że turbo nie hula.. Po powrocie z jazdy próbnej Mechaniorzy się nieco zdziwili - no to jeszcze raz komp, a tu zero błędów - przepływ powietrza w normie, przy pedale prawie w podłodze na postoju wartości które zauważyłem w zakładce doładowanie to niecały 1000, ale to logiczne skoro jej nie słychać a motor chodzi jak mół.. Wymontowali czujnik ciśnienia doładowania - było ostro zabrudzony szlamem,ale po wyczyszczeniu zero poprawy.

    Z tego co mówili -drapiąc się po głowie w zadumie-,że nie widać, nie słychać nieszczelności.. motor nie kopci, pali na dotyk, ale rozpędza się jak żuk w gazie i nie wyrzuca błędu

    Ma ktoś jakiś pomysł zanim wpadną na wymiane turbo, które było wymieniane na nówkę 2-3 lata temu?? eszsz.. kocham ten wóz ,ale czasem brakuje mi do niego siły :)

    Może padł czujnik ciś doład o którym wspomniałem?
    Proszę o szybką odpowiedź w miarę możliwości.
  • Helpful post
    #2
    kraskun2000
    Level 10  
    Miałem kiedyś taka zagadkę. Brak błędów i brak mocy. Winny był zatkany katalizator i brak swobodnego przepływu spalin przez turbo.
  • #4
    kraskun2000
    Level 10  
    Możesz odłączyć katalizator przy turbo i się przejechać. Nic mu nie będzie. O ile pamiętam jedna nakrętka i ściągasz metalowa obejme
  • #6
    andrzej20001
    Level 43  
    Nieszczelność dolotu lub sterowanie turbo
  • #8
    kraskun2000
    Level 10  
    BiggSizze wrote:
    andrzej20001 wrote:
    Nieszczelność dolotu lub sterowanie turbo


    Dolot szczelny.
    Sterownik.. - mówisz o tym plastikowym zaworze zamontowanym na belce obok filtra powietrza, który zdaje się steruje też egr-em?


    Sterowanie turbo to najprościej mówiąc taka Gruszka przy turbosprężarce. Poprostu sprawdź czy cięgno pracuje (nie jest zatarte, czy dochodzi podciśnienie)
  • #9
    BiggSizze
    Level 9  
    kraskun2000 wrote:
    BiggSizze wrote:
    andrzej20001 wrote:
    Nieszczelność dolotu lub sterowanie turbo


    Dolot szczelny.
    Sterownik.. - mówisz o tym plastikowym zaworze zamontowanym na belce obok filtra powietrza, który zdaje się steruje też egr-em?


    Sterowanie turbo to najprościej mówiąc taka Gruszka przy turbosprężarce. Poprostu sprawdź czy cięgno pracuje (nie jest zatarte, czy dochodzi podciśnienie)


    aaaa.. ok - tak -to napewno działa - między innymi zaczęli od sprawdzenia, czy nie jest zapieczone - podobno działa jak należy.
  • #10
    BiggSizze
    Level 9  
    Dzięki za podpowiedzi.. niektóre z nich okazały się pomocne.

    W rozwiązaniu problemu pomogło :
    Wymiana zaworu sterującego EGR
    (wielkością... jak kieliszek dołączany do żołądkowej :D czarny! - u mnie umiejscowiony pod filtrem powietrza - dochodzą do niego dwa cienkie wężyki+ kostka )
    .. do tego czyszczenie EGR oraz.. wymiana jednego z katalizatorów (mniejszego) , który okazał się niedrożny. Kraskun2000 - THX za podpowiedź!

    Po tych zabiegach- włącznie z wymianą przepustnicy na nową- silnik odżył i kręci się jak należy.

    PS.. dla osób zastanawiających się..
    "dlaczego w moim Daily świeci się CHECK, oraz pulsujące EDC .. " - a samochód śmiga bez zarzutów - podpowiem,że prawdopodobnie przyczyną jest fabrycznie wadliwa przepustnica, która mimo to, że działała-(nie falowało, palił na dotyk) - u mnie generowała 8 błędów!

    Pozdrawiam!