Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco Daily Nierowna praca silnika. 3.0 HPI

BiggSizze 06 Nov 2020 19:56 1632 29
  • #1
    BiggSizze
    Level 8  
    Iveco Daily.. 2006---> Mój konkretnie 2008. 35C15 3.0 Hpi.

    Problem z nierowna praca silnika. Odpala ładnie- bez różnicy, czy na zimnym, czy ciepłym- natomiast chwilę po odpaleniu zaczyna się nierowna praca... + okrutny smród z wydechu.
    Przy zwiększeniu obrotów przestaje. Tylko na wolnych są problemy ! ...
    .....A najlepsze jest to, że nie zawsze tak kuleje, niestety przeważnie.
    Nie ma błędów poza sondą lambda- ( druga z koleji- pierwsza reklamowalem w związku w występującym bledem- okazało się, że jest sprawna )
    Najczęściej pracuje równo kiedy jest rozgrzany, ale nawet wtedy wystarczy włączyć klimatyzację i znów zaczyna się "rzucanie kabiną" .
    Wszystkie wtryski wymienione na regenerowane w
    Bosch Center .
    W trakcie nierównej pracy korekta na pierwszym CYL wychodzi ponad 5.. reszta bez anomalii.

    Silnik jest świerzo po wymianie UPG , głowica zrobiona, szczelna + nowy komplet - szklanki, popychacze, czujnik położenia Korby, położenia rozrzadu Nowy, filtry paliwa na bieżąco, dolot szczelny, przepustnica świerza..
    Najechane prawie 700.000 tysi..

    Jest problem . Pomoże ktoś?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    sigwa18
    Level 38  
    No i czego szukasz korekta ponad 5 na pierwszym to albo wtrysk albo cały cylinder 1. Najprościej podmiana pierwszego wtrysku np z 2 i sprawdzenie czy korekta przeskoczy za nim.

    PS. Czym sprawdzasz korekty?
  • #3
    BiggSizze
    Level 8  
    sigwa18 wrote:
    No i czego szukasz korekta ponad 5 na pierwszym to albo wtrysk albo cały cylinder 1. Najprościej podmiana pierwszego wtrysku np z 2 i sprawdzenie czy korekta przeskoczy za nim.

    PS. Czym sprawdzasz korekty?


    Nie wiem jak nazywa się dokładnie.. Z tego co widziałem diagnozowali z łapka jakimś Bosch-em .

    Problem polega na tym, że nie zawsze mam w/w objawy .
    Bywa , że korekty w normie , normalna praca .
    Wtryskiwacze nowe jak już wspomniałem, co prawda regenerowane z Ale z pewnego źródła.
    Cały cylinder? Czyli coś z ciśnieniem.. Ale czy wtedy nie było by tak cały czas? Może lepiej go zmierzyć..
    Przychodzi mi jeszcze do głowy kwestia regulatora cisnienia paliwa - możliwe, że nie działa prawidłowo dając takie objawy ?
    Dodam ,że nie jestem mechanikiem.. zwyczajnie strzelam
  • #4
    Megawe
    Level 33  
    Mierzyłeś ciśnienie na cylindrach ?
    Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy ten smród też jest w oparach wydostających się z silnika.
  • #5
    BiggSizze
    Level 8  
    Megawe wrote:
    Mierzyłeś ciśnienie na cylindrach ?
    Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy ten smród też jest w oparach wydostających się z silnika.


    Jeszcze nie mierzylem. Jeśli byłoby niższe to... skąd utrata kompresji? Jak już wspomniałem niedawno była robiona głowica- kompleksowo z wymianą zaworow , szczelnosc, oczywiście upg również.

    Spod korka coś tam dmucha.. jakby spalinami, ale bez tragedii
  • #6
    BiggSizze
    Level 8  
    Witam ponownie.
    Nadal bezradnie próbuje się uporać z problemem.

    W międzyczasie wymieniłem wszystkie 4 wtryskiwacze na Nowe Bosch , okazało się, że 3 z 4 regenerowanych były padnięte, ponadto wymieniłem regulator paliwa na pompie, pompę w zbiorniku, wyczyściłem zbiornik, nowy przepływomierz i dalej to samo ! Silnik kuleje , co prawda nie od razu, ale chwilę po odpaleniu zaczyna nim rzucać, po kilku minutach jazdy jak by stabilizuje się sytuacja, ale na to nie ma reguły, bywa, że chodzi równo, bywa, że kuleje okrutnie i cuchnie z wydechu- przy czym NIE kopci, NIE bierze oleju ciśnienie oleju na czujniku w normie.

    Z zaobserwowanych przeze mnie ciekawostek... kiedy tak nim rzuca na wolnych obrotach po odłączeniu wężyka podciśnienia od zaworu EGR samochód zaczyna równo pracować, ale wiadomo .. odpala się kontrolka EDC i nie ma siły.
    Słyszałem o zapychającej się chłodnicy EGR i samego zaworu.. czy to może mieć wpływ na równą pracę?

    Pozdrawiam
  • #7
    sigwa18
    Level 38  
    Tu jest EGR i przepustnica w dolocie. Działa to tak że EGR się otwiera (sterownie PWM zaworem podciśnienia i dopiero ono fizycznie otwiera EGR) ale jest jeszcze przepustnica która może się przymknąć i wymusić zawrót spalin prze EGR. Generalnie jest problem z diagnozą tych elementów bo nie ma czym podejrzeć danych live. U mnie np kulał bo ktoś przedłużył wężyk do zaworu sterowania EGR wężykiem paliwowym i się zapadł odcinając zasilanie podciśnienia. Efekt był taki że EGR się nie otwierał ( o czym sterownik silnika nie wie bo nie ma bezpośredniego sygnału zwrotnego otwarcia EGR tylko chce uzyskać zadany przepływ świeżego powietrza z przepływmierza) ale za to przymykała się przepustnica dławiąc silnik bo za jej pomocą ECU chciało wymusić ograniczenie przepływu świeżego powietrza i tym samym zwiększyć udział spalin.

    Teraz co do twojego przypadku:
    1. Odepnij przepustnicę i sprawdź czy jest poprawa.
    2. Sprawdź drożność EGR i szczelność dolotu czy się otwiera. Czasem rozszczelnia się siłownik EGR i mimo prawidłowego wysterowania nie otwiera się. Najlepiej byłoby go wymontować i sprawdzić. Czy po podaniu podciśnienia otwiera się i jest drożny.
    3. W trybie zgodności OBD (byle tester) można podejrzeć wartość ciśnienie w dolocie. Jak spada poniże 95 kPa to na bank przepustnica próbuje wymusić przepływ spalin.
  • #8
    BiggSizze
    Level 8  
    sigwa18 wrote:
    Tu jest EGR i przepustnica w dolocie. Działa to tak że EGR się otwiera (sterownie PWM zaworem podciśnienia i dopiero ono fizycznie otwiera EGR) ale jest jeszcze przepustnica która może się przymknąć i wymusić zawrót spalin prze EGR. Generalnie jest problem z diagnozą tych elementów bo nie ma czym podejrzeć danych live. U mnie np kulał bo ktoś przedłużył wężyk do zaworu sterowania EGR wężykiem paliwowym i się zapadł odcinając zasilanie podciśnienia. Efekt był taki że EGR się nie otwierał ( o czym sterownik silnika nie wie bo nie ma bezpośredniego sygnału zwrotnego otwarcia EGR tylko chce uzyskać zadany przepływ świeżego powietrza z przepływmierza) ale za to przymykała się przepustnica dławiąc silnik bo za jej pomocą ECU chciało wymusić ograniczenie przepływu świeżego powietrza i tym samym zwiększyć udział spalin.

    Teraz co do twojego przypadku:
    1. Odepnij przepustnicę i sprawdź czy jest poprawa.
    2. Sprawdź drożność EGR i szczelność dolotu czy się otwiera. Czasem rozszczelnia się siłownik EGR i mimo prawidłowego wysterowania nie otwiera się. Najlepiej byłoby go wymontować i sprawdzić. Czy po podaniu podciśnienia otwiera się i jest drożny.
    3. W trybie zgodności OBD (byle tester) można podejrzeć wartość ciśnienie w dolocie. Jak spada poniże 95 kPa to na bank przepustnica próbuje wymusić przepływ spalin.



    Dzięki za podpowiedź!

    Cd wężyków podciśnieniowych zdaje się, że jakiś czas temu były wymieniane .. ten od elektrozaworu do EGR- przetarł się. W sumie wyglądają na solidne, ale sprawdzę to. Przy od odlączeniu go od EGR czuć, że gwałtownie (chyba) zasysa. Po czym wskakuje błąd, ale silnik rowno pracuje .

    Sprawdzę to o czym pisałeś w poniedziałek.

    Jeśli ktoś miał by jeszcze jakieś sugestie proszę o podpowiedź.
  • #9
    sigwa18
    Level 38  
    Tak odepnij wtyczkę. Wtedy jest w pozycji max otwarta. Ona pełni dwie role ogranicza dopływ świeżego powietrza a tym samym wymusza większy zawrót spalin przez EGR oraz pełni rolę klapy gaszącej. Czyli powoduje łagodne zatrzymanie silnika (ważne dla dwumasy) oraz awaryjnego gaszenia (remedium na chorobę tzw szalonego diesla).
  • #10
    BiggSizze
    Level 8  
    sigwa18 wrote:
    Tak odepnij wtyczkę. Wtedy jest w pozycji max otwarta. Ona pełni dwie role ogranicza dopływ świeżego powietrza a tym samym wymusza większy zawrót spalin przez EGR oraz pełni rolę klapy gaszącej. Czyli powoduje łagodne zatrzymanie silnika (ważne dla dwumasy) oraz awaryjnego gaszenia (remedium na chorobę tzw szalonego diesla).


    Czyli to co słyszałem jest mitem? Ktoś mi proponował nawiercenie klapy przepustnicy, że niby pomoże większy przepływ świeżego powietrza
  • #11
    sigwa18
    Level 38  
    To jest obejście problemu a nie rozwiązanie. Problem jest w niedrożnym\niedziałajacym EGR przeważnie. Dziurawym intercoolerze, dolocie na odcinku turbo przepustnica.
  • #12
    BiggSizze
    Level 8  
    sigwa18 wrote:
    Tak odepnij wtyczkę. Wtedy jest w pozycji max otwarta. Ona pełni dwie role ogranicza dopływ świeżego powietrza a tym samym wymusza większy zawrót spalin przez EGR oraz pełni rolę klapy gaszącej. Czyli powoduje łagodne zatrzymanie silnika (ważne dla dwumasy) oraz awaryjnego gaszenia (remedium na chorobę tzw szalonego

    Czego się spodziewać po odpięciu przepustnicy?


    Dodano po 1 [minuty]:

    sigwa18 wrote:
    To jest obejście problemu a nie rozwiązanie. Problem jest w niedrożnym\niedziałajacym EGR przeważnie. Dziurawym intercoolerze, dolocie na odcinku turbo przepustnica.


    Rozumiem
  • #13
    sigwa18
    Level 38  
    Normalnej pracy. Jedyny minus to troszkę mniejsza moc i kontrolki na desce.
  • #14
    BiggSizze
    Level 8  
    BiggSizze wrote:
    sigwa18 wrote:
    Tak odepnij wtyczkę. Wtedy jest w pozycji max otwarta. Ona pełni dwie role ogranicza dopływ świeżego powietrza a tym samym wymusza większy zawrót spalin przez EGR oraz pełni rolę klapy gaszącej. Czyli powoduje łagodne zatrzymanie silnika (ważne dla dwumasy) oraz awaryjnego gaszenia (remedium na chorobę tzw szalonego

    Czego się spodziewać po odpięciu przepustnicy?


    Dodano po 1 [minuty]:

    sigwa18 wrote:
    To jest obejście problemu a nie rozwiązanie. Problem jest w niedrożnym\niedziałajacym EGR przeważnie. Dziurawym intercoolerze, dolocie na odcinku turbo przepustnica.


    Tak jak mówiłem.. po odpaleniu ciśnienie w dolocie 60kPa nierówna praca . Po odpieciu przepustnicy jest poprawa, a ciśnienie wzrasta do 100kPa

    Rozumiem
  • #15
    sigwa18
    Level 38  
    Czyli EGR niedrożny/nie otwiera się.
  • #16
    BiggSizze
    Level 8  
    sigwa18 wrote:
    Czyli EGR niedrożny/nie otwiera się.


    Więc tak.. EGR był czysty ! Lekki nagar.
    Chłodnica EGR bardziej zanieczyszczona...
    Po oczyszczeniu wszystko do kupy, montaż.

    Niestety znów rzuca silnikiem na wolnych, okrutny smród z wydechu.. hehe .. nie mam już do niego siły:P

    No to co.. odpiąłem znów przepustnice i wszystko wraca do normy - poza tym, że wypluwa błąd Edc plus check -
    ( EGR nieprawidłowy przeplyw ) Ale silnik chodzi jak zegarek
  • #17
    sigwa18
    Level 38  
    Może być jeszcze dziura w dolocie. Wyjmij filtr jak pomoże to jest dziura. Dwa może sam przepływomierz jest walnięty / nie od tego silnika.
  • #18
    BiggSizze
    Level 8  
    sigwa18 wrote:
    Może być jeszcze dziura w dolocie. Wyjmij filtr jak pomoże to jest dziura. Dwa może sam przepływomierz jest walnięty / nie od tego silnika.


    Przepływka nowa, .org.. dobrana po Vin + adaptacja .
    Szukałem nieszczelności.. nic nie widać.
    Sprawdzę z tym filtrem
  • #20
    sigwa18
    Level 38  
    Trzeba by podejrzeć wrtość z przepływomierza z przepustnica i bez. Parametr jest dostępny po trybie zgodniści obd. Można by zrobić taki test. Odłączyć przepustnice a pod EGR dać pompkę podciśnienia albo mieć do na wężach bez zaworu ( tzn mieć mozliwość podania pełnego podciśnienia i rozłączenia do atmosfery). I teraz obesrwując przeplyw raz podłaczać EGR do podciśnienia a drugi raz na rozłączonym do atmofery czy na podłaczonym do pociśnienia przepływ spada.
  • #21
    BiggSizze
    Level 8  
    NIXIE_123 wrote:
    Koniec końców nie sprawdziłeś czy egr się otwiera. Elektrozaworek też sprawdź


    ...a kto powiedział, że nie sprawdziłem egr ? Ogarnij się
    Elektrozawor raczej działa- po odłączeniu wężyka od egr czuć, że zasysa
  • #22
    Megawe
    Level 33  
    Sprawdź czujnik położenia wału, czy jest czysty, czy wtyczka jest sucha.
    Na odłączonym czujniku temperatury powinien dobrze pracować, tryb awaryjny radzi sobie z problemem ?
  • #23
    BiggSizze
    Level 8  
    Megawe wrote:
    Sprawdź czujnik położenia wału, czy jest czysty, czy wtyczka jest sucha.
    Na odłączonym czujniku temperatury powinien dobrze pracować, tryb awaryjny radzi sobie z problemem ?


    Czujnik położenia wału wymieniony jakiś czas temu .
    Cd trybu awaryjnego- tak ! Po odpieciu przepustnicy, lub wezyka podciśnienia egr silnik pracuje jak szwajcarski zegarek. W trybie awaryjnym- miga EDC

    Wymieniłem ostatnio egr.. - nie pomogło.
  • #25
    BiggSizze
    Level 8  
    Megawe wrote:
    Sprawdź czujnik położenia wału, czy jest czysty, czy wtyczka jest sucha.
    Na odłączonym czujniku temperatury powinien dobrze pracować, tryb awaryjny radzi sobie z problemem ?


    Po odpieciu czujnika temperatury - przepływki- pracuje równo

    Dodano po 4 [minuty]:

    Michal11d2 wrote:
    Witam czy problem rozwiązany. I u mnie identyczne objawy..


    Niestety nie- póki co radzę sobie z problemem jeżdżąc z odłaczonym przepływomierzem-czujnikiem temp powietrza.
  • #26
    Michal11d2
    Level 6  
    Problem rozwiązany. Problem polega na zatykających się kanałach w głowicy które idą od zaworu egr i wychodzą w kanałach przy kolektorze ssącym(zaznaczam na zdj.)
    Iveco Daily Nierowna praca silnika. 3.0 HPI Iveco Daily Nierowna praca silnika. 3.0 HPI
    Udrożnisz te kanały i powinno być okej. W Iveco o identycznych objawach u nas na warsztacie pomogło autko chodzi jak powinno.
    Daj znać czy pomogło. Pozdro
  • #27
    BiggSizze
    Level 8  
    Michal11d2 wrote:
    Problem rozwiązany. Problem polega na zatykających się kanałach w głowicy które idą od zaworu egr i wychodzą w kanałach przy kolektorze ssącym(zaznaczam na zdj.)
    Iveco Daily Nierowna praca silnika. 3.0 HPI Iveco Daily Nierowna praca silnika. 3.0 HPI
    Udrożnisz te kanały i powinno być okej. W Iveco o identycznych objawach u nas na warsztacie pomogło autko chodzi jak powinno.
    Daj znać czy pomogło. Pozdro


    Jak to wyczyścić, jak się do tego dobrać? Sciagales głowice ?
  • #28
    Michal11d2
    Level 6  
    Nie na szczęście obyło się bez , ale podnośnik albo kanał by się przydał.
    Z tyłu silnika (nad skrzynią biegów) w głowicy tam gdzie wchodzi korpus od egr.musisz go zdemontować i np wziąść jakąś starą linkę od ręcznego uciąć ją i na końcu zrób coś typu okrągłej szczotki drucianej wsadz w ten kanał,bdrugi koniec do wkrętarki i powoli idzie ;) A od strony kolektora ssacego to możesz czymś wydziubać A potem dmuchnąć pistoletem z powietrza.
  • #29
    sigwa18
    Level 38  
    Są preparaty typu EGR cleaner ładnie rozpuszczają takie osady ale strasznie żrą ręce (rękawiczki).