Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Landi Renzo - Wypadanie zapłonu, przerywanie na gazie

k0rdian 24 Apr 2017 09:16 4689 8
  • #1
    k0rdian
    Level 17  
    Witam.

    Jestem dotychczas szczęśliwym posiadaczem samochodu Kia Cerato EX 2.0.
    Mam tam instalację gazową Landi Renzo, ale od jakiegoś czasu mam duży problem z przerywaniem pracy silnika na gazie (wypadanie zapłonu/cyklu).



    Widziałem już taki temat tutaj, ale bardzo stary, dlatego nie chcę go odkopywać: Klik

    Do rzeczy:

    Kupiłem ten samochód we wrześniu 2016 (rocznik 2004), wraz z instalacją. Do grudnia wszystko było w porządku, jednak od grudnia borykam się z przerywaniem na gazie. Podobnie jak w powyższym temacie - wszystko jest w porządku, do póki silnik jest zimny, gdy samochód postoi na słońcu, czy pojeżdżę trochę po mieście zaczyna się szarpanie i nierówna praca silnika (falowanie obrotów). Jeden cylinder nie pracuje. Samochód był u czterech mechaników, każdy rozkłada ręce. Mi ręce też już same opadają, bo nie wiem, gdzie szukać przyczyny problemu. Na benzynie idzie jak trzeba. Czasem, gdy stoję na światłach, obroty tak spadają, że samochód aż trzęsie się jak na 30-letnim dieslu. W powyższym temacie brak ostatecznego rozwiązania, a autor tematu nie logował się tu już niestety dawno, dlatego pytam - czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i każdy rodzaj pomocy
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    A.Gieronimo
    Level 35  
    Nieszczelności w dolocie / podciśnieniu.
    Zacinające się wtryskiwacze.
    Układ zapłonowy, ciepłe cewki lubią łapać przebicie a gaz potrzebuje lepszej iskry.
  • #3
    k0rdian
    Level 17  
    Nie jestem mechanikiem, stąd moje pytanie - czy mechanik powinien być w stanie wyeliminować i tym samym wskazać winowajcę? Czy powyższe problemy są możliwe do wykrycia bez uprzedniego wymieniania po kolei elementów?
  • #4
    marek49ae
    Level 24  
    Kiedyś przychodzi czas na wymianę cewki, kabli i świec w każdym aucie. W Twoim też właśnie przyszedł. Każdy mechanik Ci to powie. Wypadania zapłonów to właśnie wina części które zostały tu wymienione.
  • #5
    psooya
    Level 38  
    Twoje problemy załatwi gazownik a nie mechanik. Oczywiście każdy powinien się znać na układach wtryskowych, pojeździć autem z wglądam w parametry pracy silnika i na tej podstawie stwierdzić, że problemem jest instalacja gazowa i odesłać do gazownika lecz..... to jest polska i mechanik mechanikowi nie równy. Jedź do dobrego gazownika od LR.
  • #6
    sebap
    Level 41  
    Tam Medy siedzą a one często padają.
  • #7
    michal76
    Level 10  
    Mam taki sam problem tyle ze w chevrolecie spark m200 z silnikiem 1.0 wymieniłem świece,cewkę,przewody,filtry i nie ma poprawy. Wtryskiwacze pracują jak stary diesel ( ale ponoć ten typ tak ma). Wydaje mi się ze problem leży własnie po stronie dawkowania gazu, lecz nie mogę nic podejrzeć bo nie posiadam rozbudowanego softu do omegasa tylko podgląd podstawowych parametrów. U siebie jeszcze podejrzewam wadliwy czujnik ciśnienia lpg. Mogę sie mylić, ale może mądrzejsi koledzy podpowiedzą coś więcej.
  • #9
    michal76
    Level 10  
    Jasne jak tylko będe miał możliwość to wstawie