Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Agregat prądotwórczy z silnika od kosiarki 5hp

krzysiek717942 07 Maj 2017 20:29 1062 5
  • #1 07 Maj 2017 20:29
    krzysiek717942
    Poziom 2  

    Moje pytanie jest następujące co jest bardziej opłacalne aby był alternator (DC) czy prądnica (AC)(i jaka najlepiej prądnica ) do budowy agregatu ,jak wygląda budowa takiego agregatu na (DC) i przekształceniem na (AC), i prądnicy (AC) .Jak wyglądają koszta budowy takiego agregatu ???
    Jakie są plusy i minusy .
    Bądź co bądź taki agregat się przydaje jak zabraknie zasilania sieciowego kiedy jest potrzebne .
    PS; Wiem że podobne tematy były ale nie da się dowiedzieć kluczowych rzeczy i wiem że moje pytanie nie jest w 100% logiczne może dlatego że nie jestem specjalistą w takich sprawach .
    Pozdrawiam :)

    0 5
  • #2 07 Maj 2017 20:53
    supchem
    Poziom 21  

    Jak wyglądają koszta? Policz sobie w zależności od tego co chcesz zrobić.
    Opcje są 2, albo montujesz prądnicę 230 V od innego agregatu, albo montujesz alternator od np. samochodu ciężarowego. Opcja z prądnicą jest "sprawniejsza" bo nie ma po drodze przetwornicy. Opcja z alternatorem prostsza i tańsza. Pytanie co chcesz osiągnąć i co chcesz tym zasilać.

    0
  • #4 07 Maj 2017 21:20
    krzysiek717942
    Poziom 2  

    jdubowski napisał:
    krzysiek717942 napisał:
    co jest bardziej opłacalne aby był alternator (DC) czy prądnica (AC)(i jaka najlepiej prądnica )


    A uda ci się nabyć odpowiednią prądnicę synchroniczną?

    Z tego co pamiętam prądnica synchroniczna (maszyna synchroniczna ) może pracować tez jako silnik a kupno silnika to nie jest aż taki wielki problem .
    ps; tak myślę
    Dodano po 4 [minuty]:
    supchem napisał:
    Jak wyglądają koszta? Policz sobie w zależności od tego co chcesz zrobić.
    Opcje są 2, albo montujesz prądnicę 230 V od innego agregatu, albo montujesz alternator od np. samochodu ciężarowego. Opcja z prądnicą jest "sprawniejsza" bo nie ma po drodze przetwornicy. Opcja z alternatorem prostsza i tańsza. Pytanie co chcesz osiągnąć i co chcesz tym zasilać.

    ogólnie alternator to tez jest maszyna synchroniczna (3-fazowa) i czy dało by sie ją zastosowac jako własnie ta prądnica synchroniczna (po małych modyfikacjach) albo po prostu falownik zrobić zamiast przetwornicy

    0
  • #5 07 Maj 2017 21:56
    supchem
    Poziom 21  

    krzysiek717942 napisał:
    Z tego co pamiętam prądnica synchroniczna (maszyna synchroniczna ) może pracować tez jako silnik a kupno silnika to nie jest aż taki wielki problem .
    ps; tak myślę

    Zakup silnika synchronicznego tak małej mocy to wielki problem.
    krzysiek717942 napisał:
    ogólnie alternator to tez jest maszyna synchroniczna (3-fazowa) i czy dało by sie ją zastosowac jako własnie ta prądnica synchroniczna (po małych modyfikacjach) albo po prostu falownik zrobić zamiast przetwornicy

    Skoro jest prądnicą synchroniczną to dlaczego miałoby nie dać się jej zastosować jako prądnicy synchronicznej?
    Da się, wystarczy wywalić mostek prostowniczy i masz 3 fazową prądnicę synchroniczną, tylko że jej napięcie wynosi 27 V, a częstotliwość prądu jest zależna od obrotów, musiałbyś w zależności od ilości biegunów utrzymywać np. stałe 1500 obr/min i tak regulować prąd wzbudzenia by napięcie wyjściowe miało odpowiednią wartość. Możesz za prądnicą wstawić transformator 3 fazowy podwyższający napięcie z 27 V na 230 V lub 400 V, tylko że trzy fazy tak naprawdę tu przeszkadzają, lepiej prądnica 1 fazowa która zasili jakieś urządzenie 1 fazowe większej mocy, niż 3 fazowa potrafiąca zasilić urządzenia 1 fazowe małej mocy. No chyba że zamontujesz układ elektroniczny który z 3 faz zrobi 1.
    Tak podsumowując to jest to kompletnie nieopłacalne. Poszukaj agregatu z uszkodzonym silnikiem o podobnych parametrach do Twojego i użyj prądnicy wraz z osprzętem z tego agregatu, albo zamontuj alternator 27 lub 14 V i w razie czego możesz sobie dołożyć przetwornicę, albo bezpośrednio tym napięciem zasilić jakieś oświetlenie, doładować akumulator, baterię w telefonie lub robić inne rzeczy z wykorzystaniem ładowarek i akcesoriów samochodowych.

    0
  • #6 07 Maj 2017 22:55
    retrofood
    Moderator

    krzysiek717942 napisał:

    ogólnie alternator to tez jest maszyna synchroniczna (3-fazowa)

    Z czym synchroniczna? Zastanawiasz się co piszesz?
    supchem napisał:

    Tak podsumowując to jest to kompletnie nieopłacalne.

    Zgadzam się. O wiele tańszym rozwiązaniem będzie poświęcenie tego czasu na pracę przy tym, co się robić umie i zarobienie na agregat. Taniej i efektywniej.

    0