Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson S50 - brak światła z przodu i z tyłu

forest_89 26 Maj 2017 10:52 999 17
  • #1 26 Maj 2017 10:52
    forest_89
    Poziom 10  

    Witam serdecznie, posiadam Simsona S50 1989 r. z instalacją elektryczną 6V. Ostatnio zauważyłem, że nie mam światła z przodu i z tyłu. Światło STOP działa. Sprawdzałem żarówkę z tyłu są sprawne, podmieniałem z żarówką STOP. Nie wiem czy problem ze stacyjką, z przerwanym obwodem czy uszkodzona jest cewka świetlna? Od czego mogę zacząć diagnozę?
    Mam pytanie, jeżeli jednak okaże się, że uszkodzona jest cewka świateł to czy przy jej wymianie trzeba na nowo ustawiać zapłon?

    Pozdrawiam.

    0 17
  • Pomocny post
    #2 26 Maj 2017 12:17
    TheGolibroda
    Poziom 9  

    Sprawdź najpierw kable, wsuwki przy stacyjce, czy masa dobra jest. Spróbuj podłączyć światła prosto z cewki, jak będą to cewka dobra, jak nie to stacyjka.

    0
  • Pomocny post
    #3 26 Maj 2017 13:00
    sanfran
    Poziom 33  

    forest_89 napisał:
    Mam pytanie, jeżeli jednak okaże się, że uszkodzona jest cewka świateł to czy przy jej wymianie trzeba na nowo ustawiać zapłon?

    Nie, ściągasz koło magnesowe i masz dostęp do cewek. Jeśli będziesz musiał ściągać podstawę iskrownika to zaznacz pozycje względem bloku silnika i tak samo załóż.
    Ewentualnie przy ściąganiu iskrownika będziesz musiał wyregulować odstęp na przerywaczu.

    0
  • Pomocny post
    #4 26 Maj 2017 13:39
    Krzys55
    Poziom 17  

    W simsonie światło przednie jest zasilane z innej cewki niż tylne. jedna zasila światło przednie druga światło tylne , stop oświetlenie prędkościomierza. Zasilanie przedniego przychodzi na pin 59 stacyjki , wychodzi z 56.

    0
  • #5 05 Cze 2017 23:23
    forest_89
    Poziom 10  

    Witam serdecznie, dzisiaj sprawdzałem tę instalację elektryczna w simsonie miernikiem.
    Na wyjściu z cewki zapłonowej 4V
    Na wyjściu z cewki od światła stopu 6V
    Na dwóch pozostałych przewodach 2,5V i 0V.

    Czy mam coś pomieszane w przewodach, źle podłączone do stacyjki? czy uszkodzona cewka?
    Światło "stop" świeci się elegancko.

    Wydrukowałem kilka schematów instalacji do simsona i widziałem, że z jednej cewki wychodzą dwa przewody. To są przewody od światła tylnego i przedniego czy światła stop?
    Poproszę o schemat podłączenia w stacyjce, rozkładam już ręce.
    Pozdrawiam

    1
  • Pomocny post
    #6 06 Cze 2017 05:37
    Krzys55
    Poziom 17  

    Światło stop jest zasilane z tej co światło tylne więc coś na przewodach .

    0
  • #7 06 Cze 2017 10:10
    forest_89
    Poziom 10  

    Ok, zobaczę dzisiaj. A mam pytanie, możecie mi powiedzieć jaki mam dokładnie model simsona? rok produkcji 1989, silnik s50 3 biegowy, instalacja 6V z akumulatorem i kierunkowskazami, bo nie wiem jakiego schematu instalacji elektrycznej szukać. Jak kupowałem simsona to w dowodzie mam simson s51 a silnik jest s50. Możliwe, że rama od s51 a silnik s50?

    Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #8 06 Cze 2017 14:12
    BANANvanDYK
    Poziom 37  

    Składak. Rama od S51/1, instalacja od S51, silnik od S50

    0
  • Pomocny post
    #9 06 Cze 2017 20:35
    Krzys55
    Poziom 17  

    BANANvanDYK napisał:
    Składak. Rama od S51/1, instalacja od S51, silnik od S50
    Jeżeli to rocznik 89 , to raczej S51. Schemat ten sam , także nie ma to większego znaczenia.Możesz zrobić fotkę simsona?

    0
  • #10 07 Cze 2017 08:25
    forest_89
    Poziom 10  

    Wczoraj korzystając ze schematu podłączyłem piny z cewek do stacyjki, świtało tylne i przednie jest (choć słabe), światła stop nie ma. Ściągnąłem magneto, wyciągnąłem aparat zapłonowy i zauważyłem, że izolacja przewodów jest w tragicznym stanie, popękana, przewody ocierają się o siebie, być może to jest przyczyną bo na wyjściu z jednej cewki Brak napięcia jak mierzyłem miernikiem. Dzisiaj wezmę się za lutowanie i zobaczymy co z tego wyniknie. Jeżeli dalej nie będzie efektu to może być cewka uszkodzona? Zrobię fotę simsona.
    Pozdrawiam.

    0
  • #11 07 Cze 2017 08:55
    Krzys55
    Poziom 17  

    Oto schemat Simson S50 - brak światła z przodu i z tyłu Simson S50 - brak światła z przodu i z tyłu Cewka światła przedniego to przewód czerwono-biały zacisk 59 stacyjki. Cewka światła tylnego to przewód zielono-czerwony..

    1
  • Pomocny post
    #12 07 Cze 2017 22:24
    BANANvanDYK
    Poziom 37  

    Krzys55 napisał:
    Jeżeli to rocznik 89 , to raczej S51. Schemat ten sam , także nie ma to większego znaczenia.

    Z wyglądu prawie taki sam. Rok 1989 to wersja S51/1 gdzie w każdej odmianie była instalacja 12V, zupełnie inny schemat instalacji elektrycznej i różnica w wykonaniu kilkunastu podzespołów. Z elektryki głównie inne przełączniki, wyłącznik światła stop tylnego hamulca przy silniku, wyposażenie elektryczne w prawym schowku.
    W S51/1 oraz w niektórych wersjach S51 z instalacją 6V zasilanie tylnego światła pozycyjnego pochodziło z cewki oświetleniowej, w pozostałych z cewki ładowania i światła stop.

    1
  • #13 08 Cze 2017 10:26
    forest_89
    Poziom 10  

    Witam serdecznie, wczoraj wyciągnąłem podstawę iskrownika, polutowałem na nowo wszystkie przewody na wyjściach od cewek i zauważyłem, że na przewodzie czerwono-żółtym jeden drut nie był przylutowany do przewodu. Przewody były popękane w tym samym miejscu, jakby podstawa iskrownika przecięła izolację i być może, że napięcie uciekało na masę. Przewody były sparciałe. Po wykonaniu lutowania, poprawnej izolacji przewodów i montażu aparatu zapłonowego światło pozycyjne z tyłu i lampa z przodu świeci. dziwi mnie tylko fakt, że światło pozycyjne z tyłu jest połączone z lampą z przodu. A jak wcześniej mówiliście to świtało STOP, światło pozycyjne tył, oświetlenie prędkościomierza powinno iść z jednej cewki a światło przednie z drugiej cewki. Ogólnie światła są, tylko światło Stop bardzo mocno świeci a tylne pozycja i przednie lampa słabiej.

    Poniżej zdjęcia simaka o którego prosiłeś.

    Pozdrawiam.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Simson S50 - brak światła z przodu i z tyłu Simson S50 - brak światła z przodu i z tyłu

    0
  • Pomocny post
    #14 08 Cze 2017 19:54
    BANANvanDYK
    Poziom 37  

    Masz przednie teleskopy z SR50 czy sprężyny "z wiatrówki"? Jeśli to drugie, to lepiej zmień sprężyny na oryg. MZA zanim Ci koło wypadnie z teleskopów.
    Na zdjęciach wygląda to bardziej na S50, tylko rama z dokumentami pochodzi od innego modelu.

    0
  • #16 08 Cze 2017 20:43
    BANANvanDYK
    Poziom 37  

    Rura nośna musi być wsunięta w pewną minimalną odległość w goleń teleskopu. Poprzez zwiększenie długości sprężyny lub/i wydłużeniu pręta łączącego rura nośna jest płytko wsunięta przez co po pierwsze zmniejsza się stabilność zawieszenia, a po drugie w przypadku odbicia zawieszenia w drugą stronę jest większe ryzyko wypadnięcia rury nośnej z goleni. Konstrukcja teleskopów Simsona nie posiada ogranicznika skoku (długości teleskopu) tak jak w normalnych motocyklach, dlatego wymiana sprężyn oznacza inną długość teleskopu, a w przypadku pęknięcia sprężyny skutkuje wypadkiem goleni z rur nośnych zwanym "wypadnięciem koła".


    Link

    0
  • #17 09 Cze 2017 11:15
    forest_89
    Poziom 10  

    Z tego co pamiętam jak wymieniałem lagi to sprężyny mam właśnie od SR50.

    0
  • #18 09 Cze 2017 15:58
    BANANvanDYK
    Poziom 37  

    Nie ma czegoś takiego jak sprężyny do SR50. Takie rzeczy wymyślili sprzedawcy, więc to co masz to na 100% sprężyny "wiatrówki" o długości ok. 36 cm i cienkim drucie. W każdym modelu Simsona stosowano takie same sprężyny o długości 304 mm, tylko w S50 do 1979 roku były minimalnie dłuższe (317 mm). Załóż sprężyny MZA (drut 3.2 mm), de facto są one minimalnie dłuższe (jak do S50), ale to będzie bardziej bezpieczne rozwiązanie niż te podróbki. Przy okazji nie będziesz miał problemu ze stabilnością pojazdu postawionego na stopce centralnej.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo