Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Croma (194) 2.2 16V - Padnięty sterownik silnika

m1b 02 Cze 2017 00:14 591 8
  • #1 02 Cze 2017 00:14
    m1b
    Poziom 16  

    Mam pytanie do znawców tematu. Uszkodził mi się sterownik silnika, naprawiać i wyzerować nikt tego nie chce lub nie może, w serwisie mogę kupić nowy wyzerowany ale koszt jest koszmarny. Znalazłem używany cały zestaw startowy czyli kluczyki, stacyjka, moduł BSI, sterownik silnika, blokada kierownicy, licznik. Podobno trzeba wymieniać to w całości żeby auto odpaliło, bo w tych wszystkich modułach jest immo lub potrzebna jest synchronizacja. Z tym że są to części od anglika i co za tym idzie chciałbym zostawić swój licznik. I teraz pytanie czy da się dologować licznik do reszty gratów? Jeszcze jednym problemem jest brak karty kodowej CODE FIAT, oczywiście mogę ja dorobić ale znowu rodzi się pytanie jak sokoro kartę dorabia się po numerze VIN a jak powsadzam graty z anglika to będą z samochodu o innym numerze VIN, którego nie znam. Wszystkie sugestie mile widziane.

  • #2 02 Cze 2017 00:29
    Karaczan
    Poziom 39  

    Generalnie Fiatom wystarczają kluczyki, ECU i BodyComputer. Po wszystkim tzw Proxy testerem diagnostycznym by wszystkie centralki się na nowo "skumały". Code Card do Proxy nie jest potrzebny.
    Ale czy akurat w Cromie to wystarczy to 100% pewności nie mam. Croma ma ciut Opla w tym Fiacie ;)

    Robiąc taką przekładkę można "zgubić" niektóre opcje doposażenia, lub zyskać błędy od doposażenia które w twoim egzemplarzu nie występuje. Ale jest to do ogarnięcia.

  • #3 02 Cze 2017 08:14
    m1b
    Poziom 16  

    Z opla to ma płytę podłogową, zawieszenie i silnik, niestety elektronika jest zupełnie inna. Code Card jest właśnie potrzebna do doprogramowania opcji żeby się zgadzały z danym modelem (chyba). Pytałem kilku elektroników i ich wypowiedzi niestety lecz się różniły dlatego wolę się upewnić.

  • #4 02 Cze 2017 19:25
    adrian1201
    Poziom 29  

    Co tam za ecu silnika jest ze nie chą tego zrobić

  • #5 02 Cze 2017 19:33
    KarizmoGSM

    Poziom 24  

    podaj nr sterownika bo to wróżenie z fusów

  • #6 02 Cze 2017 22:16
    Karaczan
    Poziom 39  

    MES mi mówi że Motorola GM MPFI, więc nie taka tylko płyta podłogowa...
    Ale Body Marelli i wszystko insze mniej więcej klasyczne Fiatowskie.

    Code Card służy tylko do awaryjnego odpalenia silnika na podłożonym do testów innym ECU, by nie parować go z autem, i do kodowania kluczyków.
    Do rekonfiguracji Bodego jest zbędny, do Proxy także.

    Lecz rekonfiguracji nie wykonasz ani w ASO, ani uniwersalnymi wynalazkami. Z popularniejszych chyba wyłącznie MES to ogarnia tak że nic się nie popieprzy.

    Przy okazji szukaj zestawu startowego przedlift/polift by pasowało do twojej.
    Autko miało lift ok marzec/kwiecień 2007 .
    Na ile różnią się kabelkologią nie chce mi się wnikać, ale nawet jeśli się nie różnią na schematach to mogą się znacznie różnić softem i tworzyć problemy nie koniecznie łatwe do ogarnięcia.

  • #7 02 Cze 2017 22:41
    adam7009
    Poziom 37  

    na zestawie to tylko pewnie odpali ,ale będą niespodzianki zapewne...

  • #8 05 Cze 2017 08:56
    m1b
    Poziom 16  

    Sterownik ma numery 12598024AB lub 55202645, nie chcą tego robić bo podobno sterownik hybrydowy na dwóch płytach zaginany i nie da się tego rozebrać. Do kolegi Karaczan rozumiem, że jeżeli MES ogarnia temat to również bratni FES? Proxy tester to jest program? interfejs pod OBD? Dużo już mi wasze wypowiedzi rozjaśniły sytuację tylko jeszcze mam pytanie czy można w takim razie wymienić same ECU używane wyjęte z innego samochodu i je dokodować. I tu znowu mam rozbieżne informację, większość mówi że nie bo ECU musi być wyzerowane (zresetowane) a tego nikt podobno nie robi tylko kupno nowego załatwia sprawę. Jeden elektronik stwierdził że przegra mi wsad ze starego ECU do innego i będzie dobrze.

  • #9 07 Cze 2017 22:28
    m1b
    Poziom 16  

    Temat ogarnięty, więc sprawa wygląda następująco. Żeby auto zapaliło należy wymienić (przy używanych częściach) stacyjkę z kluczykami, moduł BSI, sterownik silnika ECU, blokadę kierownicy wszystko oczywiście od jednego samochodu. Później zrobić adaptację przez MES. Licznik może zostać stary. Wersja dla tych, którzy uważają tylko nowe części a mają padnięty sterownik ECU idziemy do autoryzowanego serwisu kupujemy ECU w wersji czystej, czyli nie zaprogramowane, wydajemy na to 3500 zł i już. Wszystko to co opisałem dotyczy Fiata Croma (194) z silnikiem 2.2 16V benzyna.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME