Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Grande Punto 1.3 mJET '08 - Rozładowujący się akumulator

02 Cze 2017 05:25 993 14
  • Poziom 4  
    Witam Wszystkich,
    Mam problem z dużym poborem prądu podczas postoju auta, a co za tym idzie rozładowywaniem się akumulatora. Natężenie prądu wynosi 0,5 A i jest takie samo przy otwartym i zamkniętym centralnym zamku (auto nie "usypia się" po zamknięciu). Wyposażenie auta: climatronic, czujnik deszczu, halogeny, radio blaupunkt z oryginalnym subwooferem i blue&me, BEZ alarmu.
    Rzeczy które zrobiłem do tej pory:
    - wymieniłem akumulator na nowy,
    - zmierzyłem ładowanie - około 14 V,
    - odłączałem subwoofer,
    - sprawdziłem zamek tylnej klapy i lampkę w bagażniku,
    Wszystko ok a pobór prądu cały czas bez zmian.
    Jedyne co pomaga to wyjęcie bezpiecznika F45 (zestaw wskaźników, gniazdo diagnostyczne EOBD). Natężenie prądu po zamknięciu samochodu spada do 0.1 A. Po wyjęciu kostki z licznika prąd po kilkunastu sekundach od zamknięcia centralnego zamka spadł do 0,01 A.
    Czy to oznacza licznik do wymiany czy może szukać przyczyny w sygnałach dochodzących do licznika???
    Z góry dzięki za podpowiedzi
    Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    Ja obstawiam licznik.
  • Poziom 4  
    Napięcie ładowania mierzyłem z wyłączonymi światłami i włączonym nawiewem i na wolnych obrotach wynosiło dokładnie 13,95 V.
    Ogólnie z licznikiem dzieje się coś dziwnego tj. jak przekręcę kluczyk na pozycje zapłonu a następnie bez odpalania silnika przekręce z powrotem na pozycję 0 (bądź wyjmę kluczyk) to przez około 10 sekund pali się jeszcze na liczniku kontrolka "check engine".

    Dodano po 26 [minuty]:

    Pobór prądu mierzyłem przez około 2 godzin od zamknięcia samochodu i cały czas wynosił 0,5 A. Dodam, że po odłączeniu licznika uśpienie auta trwa około 30 sekund, w Audi B6 które wcześniej miałem trwało to około minuty.

  • Poziom 25  
    Nie koniecznie licznik, może się coś innego nie usypiać i dlatego licznik nie chce się uśpić.
    Masz tam parktronic ?
  • Poziom 4  
    Czujników parkowania nie mam.
  • Poziom 14  
    Sprawdz spadek napięcia bez radia. Też je poddaj analizie tak jak inne odbiorniki.
  • Poziom 4  
    Sprawdzałem pobór prądu wyjmując po kolei wszystkie bezpiecznik od radia również i pomaga tylko wyjęcie bezpiecznika od licznika.

  • Poziom 25  
    Nie wszystko jest na bezpiecznikach, trzeba było by spojrzeć w schemat, raczej odłączaj przy danym sterowniku.

    Miałe taki przypadek w stilo że się nie chciał uśpić i też odpięcie licznika pomagało, wymiana nic nie dała winnymi był moduł parktronic.
  • Poziom 4  
    Witam,
    Sprawdzałem dzisiaj napięcia na kostce do której podłączony jest licznik. Jest to kostka 18 stykowa.
    Według opisu:
    Styk 1 - masa,
    Styk 2 - akumulator (+30)
    Styk 3 - kluczyk (+15).
    Po podłączeniu miernika pod styk 1 i 2 napięcie wskazywało 11.92 V (kluczyk w pozycji zapłonu) i 12.18 V (wyjęty kluczyk).
    Po podpięciu pod styki 1 i 3 napięcie wynosiło 11,98 V (kluczyk w pozycji zapłonu) i 12.25 V (wyjęty kluczyk).
    Czy przy podłączeniu miernika pod styki 1 i 3 napięcie z wyjętym kluczykiem nie powinno czasem być zerowe?
  • Poziom 38  
    cwiqa napisał:
    Czy przy podłączeniu miernika pod styki 1 i 3 napięcie z wyjętym kluczykiem nie powinno czasem być zerowe?

    Skoro to jest 15+ po zapłonie to powinno być 0.
  • Poziom 13  
    podlacz amperomierz w szereg z aklumulatorem i wyciagaj po kolei bezpieczniki i patrz kiedy bedzie pobor oki zobacz do czego bezpiecznik i poszukaj w tym ukladzie
  • Poziom 4  
    Dzięki za schematy. Posiedziałem wczoraj troszkę przy samochodzie i okazało się, że na stykach 1 i 3 jest napięcie po wyjęciu kluczyka bo... ktoś wcześniej zrobił mostek pomiędzy stykami 3 i 2. Zdjąłem mostek i sprawdziłem napięcie na stykach 1 i 3 i nie ma go wcale (ani na zapłonie ani po wyjęciu kluczyka). Sprawdziłem wiązkę łączącą stacyjkę i body komputer i przejście jest. Czyli wydaje mi się, że nie ma gdzieś przejścia w body komputerze. Oczywiście po zdjęciu mostka prawie nic nie działa na liczniku ale po zamknięciu samochodu auto usypia się tak jak powinno. Nie wiem czy jest sens "grzebać" w body komputerze bo więcej tam można popsuć niż naprawić, czy może zrobi bezpośrednie połączenie ze stacyjki bo styku nr 3 licznika?
  • Poziom 4  
    Witam ponownie. Problem rozwiązany: uszkodzony przewód +15 we wiązce pomiędzy body komputerem a licznikiem i dlatego ktoś wcześniej zrobił mostek żeby w ogóle działał licznik. Przewód naprawiony, mostek zdjęty i auto usypia się tak jak powinno. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam