Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus c360 - dojście do ładu z dziwnym alternatorem i dużym ładowaniem

DanielRG 26 Cze 2017 20:00 1452 22
  • #1 26 Cze 2017 20:00
    DanielRG
    Poziom 6  





    Cześć!
    nabyłem okazyjnie od dziadka obok za przysłowiową butelkę dobrej whisky ursusa c360 - Traktor od nowości u niego - papiery wszystko sprawne silnik skrzynia po remoncie i podobno instalacja elektryczna. Wszystko chodzi (światła itp) ale dziadzio mówił że problemy z ładowaniem ( nie ładuje) wymieniłem od razu stacyjkę (zaznaczam że PIN nr 57 był zmostkowany z pinem 54 od świateł pozycyjnych chyba ale podłączyłem tak jak było ) i teraz zaczyna się główny temat dotyczący alternatora.

    Alternator nie wiem z czego jest, wiem że made in Rumunia

    Ładowanie jest - odpaliłem od razu ładowanie 13.4 mówię ok trochę pochodziła i pogazowałem a na mierniku ładowanie po 17!! Porobiłem wam zdjęcia jak to wszystko jest podłączone - na moją logikę brakuje regulatora napięcia a alternator nie jest w niego uzbrojony chyba. Rozebrałem to na górze (na wsuwkę) i jedna końcówka była krótsza od drugiej (chyba od szczotek) . Znalazłem schemat i wg niego jest tam regulator a u mnie nie ma nigdzie... Może ktoś zobaczyć któy bardziej ogarnia temat ? :) Po odpięciu DF ładowanie znika (tej wtyczki)

    B+ Mam na rozrusznik
    DF nie wiem od czego to jest, wzbudzenie ?
    D- od czego ?

    Ursus c360 - dojście do ładu z dziwnym alternatorem i dużym ładowaniem Ursus c360 - dojście do ładu z dziwnym alternatorem i dużym ładowaniem Ursus c360 - dojście do ładu z dziwnym alternatorem i dużym ładowaniem Ursus c360 - dojście do ładu z dziwnym alternatorem i dużym ładowaniem Ursus c360 - dojście do ładu z dziwnym alternatorem i dużym ładowaniem Ursus c360 - dojście do ładu z dziwnym alternatorem i dużym ładowaniem Ursus c360 - dojście do ładu z dziwnym alternatorem i dużym ładowaniem Ursus c360 - dojście do ładu z dziwnym alternatorem i dużym ładowaniem Ursus c360 - dojście do ładu z dziwnym alternatorem i dużym ładowaniem

    0 22
  • Pomocny post
    #2 26 Cze 2017 21:35
    zibi581
    Poziom 21  

    Witam,ten alternator jest od starej Daci,tam był osobny regulator na zewnątrz tak jak jest teraz podłączone daje full ładowanie ,odłącz to bo zniszczysz akumulator i alternator.

    0
  • Pomocny post
    #3 26 Cze 2017 21:42
    newada890
    Poziom 10  

    Witam.
    D- to po prostu masa, DF to wzbudzenie a na D+ masz kontrolkę ładowania, natomiast regulator jest pewnie zespolony ze szczotkami.

    0
  • Pomocny post
    #4 26 Cze 2017 21:55
    zibi581
    Poziom 21  

    Ten schemat nie jest od TEGO alternatora.newada 890 nie pisz głupstw,tam nie ma regulatora.

    0
  • #5 26 Cze 2017 21:59
    DanielRG
    Poziom 6  

    Konkretne informacje, dziękuje wam Panowie :) Młodemu rolnikowi niestety ciężko , fajnie że są ludzie którzy potrafią pomóc :)

    Co do alternatora wydaje mi się, że jest całkiem okej czyli po prostu muszę jakiś regulator podłączyć w ten obieg i powinno być ok? Macie jakieś pomysły od czego zapożyczyć regulator ? :)

    Spokojnie - dopiero dzisiaj podłączyłem stacyjkę a poprzednio dziadek odpalał na zapych i jeździł z uszkodzoną stacyjką co skutkuje brakiem ładowania w c360 :)

    0
  • #7 26 Cze 2017 22:43
    nikusert
    Poziom 38  

    Regulator typu;REGULATOR NAPIĘCIA RR 362 T-25 T25

    0
  • #8 26 Cze 2017 23:09
    DanielRG
    Poziom 6  

    A jak ten regulator podpiąć tak sprytnie żeby działał? Chyba że ktoś ma inny pomysł :) Może zakupić jednak alternator z jakiegoś golfa 2 ze szrotu z regulatorem w środku ?

    0
  • Pomocny post
    #9 26 Cze 2017 23:49
    stasiekb100
    Poziom 23  

    Ten kabelek co podłączony do DF, to dokąd on idzie?

    0
  • #10 27 Cze 2017 02:38
    nikusert
    Poziom 38  

    Musisz znaleźć przewód ten co jest podłączony do DF gdzie idzie,to jest wyjście z regulatora.Być może jest on tam gdzie był stary regulator z prądnicy.Zasilanie na regulator powinno być po kluczyku ze stacyjki po bezpieczniku.Ten alternator ma jedna wadę ,mianowicie nie ma wyprowadzenia na kontrolkę ładowania.Dacia zamiast kontrolki ładowania miała wskaźnik który pokazywał jakie jest ładowanie.Co do montażu alternatora z Golfa ,to też można (w miarę możliwości finansowych),tylko na pewno będzie konieczność pewnej przeróbki z mocowaniem,jak również z dorobieniem koła pasowego.Zaleta tego alternatora ,to większa moc ,regulator napięcia wbudowany w alternator ,możliwość podłączenia kontrolki ładowania.

    0
  • Pomocny post
    #11 27 Cze 2017 07:58
    newada890
    Poziom 10  

    Ja zakładałem do C-330 alternator od Poloneza w miejsce prądnicy. Wystarczyły dwie tulejki odpowiednio docięte żeby koło pasowe było ustawione w osi z pozostałymi kołami. Koszt: 50 złotych, a śmiga aż miło.
    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #12 27 Cze 2017 08:21
    nikusert
    Poziom 38  

    Alternator z Poloneza też dobra sprawa(widziałem takie montowane) ,gdyż ma dwie łapy do mocowania,tylko jeden minus,jak padnie to tylko regeneracja,lub następny ze szrotu.

    0
  • Pomocny post
    #13 27 Cze 2017 09:14
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Załóż regulator do alternatora 6-ciodiodowego np. Jezpol i jego pin 15 to plus po stacyjce, pin 67 idzie na pin DF tego alternatora. I woltomierz jakiś na desce do kompletu lub kontrolka, ale musiałbyś wtedy z alternatora wziąć z uzwojenia sygnał na przekaźnik kontrolki. Ten alternator chyba nie ma tego wyjścia. Nie użytkuj ciągnika z takim ładowaniem bo padnie akumulator.

    0
  • Pomocny post
    #14 27 Cze 2017 09:36
    nikusert
    Poziom 38  

    Alternator nie ma wyjścia na kontrolkę ,lub przekaźnik kontrolki.Pozostaje woltomierz ,lub wskaźnik diodowy.Regulatory Jezpol nie polecam(parę razy się naciąłem na ich jakość),natomiast ten radziecki polecam.

    0
  • Pomocny post
    #15 27 Cze 2017 11:38
    stasiekb100
    Poziom 23  

    Do autora. Zmierz na postoju prąd jaki płynie od + akumulatora do punktu Df.

    0
  • Pomocny post
    #16 27 Cze 2017 11:53
    nikusert
    Poziom 38  

    W jakim celu ma to zrobić?. Do DF ma podłączony (+)bezpośrednio z stacyjki ,lub uszkodzony regulator,o którym nie wspomina jaki jest i czy jest fizycznie.Innej przyczyny tak dużego ładowania nie widzę.

    0
  • #17 27 Cze 2017 12:29
    DanielRG
    Poziom 6  

    Panowie spokojnie już wyjaśniam.

    Dziadek mówił że założył altka dosyć niedawno od szwagra (ale połączenie) wcześniej była prądnica - regulator napięcia prądnicy został odłączony a ten przewód co mam na PIN wkładany (DF) to jest przewód od stacyjki (w tym układzie nie ma regulatora napięcia). Bez kluczyka nie zapali także to dosyć oczywiste tak mi się wydaje.

    Ale do sedna - zamówiłem ten regulator (koszt 20zł) ale mój przyjaciel od serca dał mi Alternator boscha (proszę zobaczyć) i chyba ma on w sobie już regulator :) B+ chyba prądowy (ten który idzie u mnie do rozrusznika) a D+ to wzbudzenie (ten co mam u siebie przerobiony na PIN) Dobrze myślę ? Potwierdźcie moje przypuszczenia a biorę kątówkę i robię podstawę pod ten alternator :)

    Ursus c360 - dojście do ładu z dziwnym alternatorem i dużym ładowaniem Ursus c360 - dojście do ładu z dziwnym alternatorem i dużym ładowaniem

    0
  • #18 27 Cze 2017 12:35
    nikusert
    Poziom 38  

    Do zacisku B+ podłącz stałe zasilanie,do zacisku D+podłącz kontrolkę ładowania,Dla przypomnienia (kontrolka zasilana po kluczyku,odejście kontrolki do zacisku D+).Ten stały co jest odłącz całkowicie,lub znajdź go pod deską wykorzystaj do kontrolki ładowania.Oryginalny przewód kontrolki powinien być tam gdzie był stary regulator prądnicy.

    0
  • #19 27 Cze 2017 13:12
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Dobry bosch z opla. Ma regulator.

    0
  • #20 27 Cze 2017 13:24
    DanielRG
    Poziom 6  

    Panowie dokładnie nie wiem gdzie idą te przewody od kontrolki ( ogólnie tam cały panel jest rozwalony) i potrzeba to na nowo składać ale generalny remont chcę zrobić gdzieś na zimę dopiero. Obecnie już zrobiłem mocowanie alternator siedzi i jak podłączę ten gruby czarny przewód pod B+ (który idzie na rozrusznik) a tamten przewód co mam przerobię i podłącze pod D+ to będzie dobrze? Woltomierz mam na stanie sprawny to go podłączę bezpośrednio pod akumulator i dam go obok zegarów - taka opcja będzie dobra ? :)

    PS: Koło napędu alternatora przerobiłem już na pasek - zaaplikowałem w prądnicy powinno być chyba ok a jak nie to będę kombinował :)

    0
  • #21 27 Cze 2017 13:30
    nikusert
    Poziom 38  

    Musisz koniecznie dorobić kontrolkę ładowania ,gdyż może być tak że alternator się nie wzbudzi i nie będzie ładował.

    0
  • #22 27 Cze 2017 14:13
    DanielRG
    Poziom 6  

    Jednak zrobiłem trochę wbrew waszym zaleceniom z tą kontrolką ładowania. Złożyłem wszystko, uruchomiłem i ładowanie 14.1 V, na wolnych obrotach 14.0V, pod obciążeniem (z oświetleniem) 14.3- 14.5 V na obrotach (tak samo pod obciążeniem)
    Ursus c360 - dojście do ładu z dziwnym alternatorem i dużym ładowaniem Ursus c360 - dojście do ładu z dziwnym alternatorem i dużym ładowaniem

    Na wyjściu alternatora takie same parametry - czyli myślę, że temat rozwiązany.
    Dziękuję za pomoc, bo bez was pewnie męczyłbym ten stary, drutował, szukał czemu tak ładuje :) , teraz mam porządny Bosch z Opelka- jak kolega napisał -i wszystko jest git.
    Dolnośląskie Głogów - to jeśli ktoś był chętny może na zimę wpaść i zrobić całą instalację (chętny dorobienia hehe ) :)

    0
  • Pomocny post
    #23 27 Cze 2017 21:47
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Usuń przewód z pina stacyjki 54 który idzie na pin 57.W tym modelu pin 57 powinien być wolny bez podłączenia. Sam postój przód i tył jest podłączony z pina stacyjki 58 i ww przewód jest podłączony pod dwa bezpieczniki gdzie z jednego jest zasilany przód postojowe a z drugiego tył postojowe światła.Pin 57 na stacyjce kiedyś był wykorzystywany i występuje na nim napięcie tylko po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję 1 i już jest pozbawiony napięcia gdy przekręcisz kluczyk w pozycję 2 lub 3 natomiast światła postojowe tył -przód są zrealizowane z pinu stacyjki 58 i zabezpieczone bezpiecznikami i świecą przy przekręceniu kluczykiem w stacyjce w pozycję 1 2 i 3

    0