Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Master II 2.5 dCi 120 KM - Podczas jazdy, przyspieszania gaśnie.

18Beata 30 Jun 2017 13:06 6864 49
  • #1
    18Beata
    Level 7  
    Witam. Po raz kolejny potrzebuję Waszej porady. Od kilku tyg. mam problem z moją Renią. Podczas jazdy ,przy mocniejszym dodaniu gazu zapalają się kontrolki i auto gaśnie.
    Początkowo, po kilku próbach odpaliło i jechałam, różnie czasami 5km a czasami 50km. Byłam na kompie, pokazało uszkodzony 1 wtrysk. Został wymieniony, na kompie błędu już nie ma, ale auto w coraz gorszym stanie. Gdy zatrzyma się, już nie odpali, pomagam plackiem (początkowo odpalił na plakacie natychmiast, teraz coraz gorzej). Wymieniłam zaworek przy pompie paliwa, filtr powietrza. Wyczyszczony został zawór na listwie. Przelewy na wytryskach są ok. Dodam, że autem jeździ kobieta, a domyślacie się jak w warsztatach traktują kobiety?
    Mechanik sugeruje pompę paliwa, ale jest to spory koszt i chciałabym zasięgnąć porady czy to możliwe.
    Dziękuję z góry i z niecierpliwością czekam na jakieś sugestie.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    sulof1601
    Level 26  
    Witam.Bardzo możliwe że pompa paliwa opiłkuje i zatyka wtryskiwacze.Trzeba by było zrobić próbę przelewów lub logi dynamiczne.
  • #3
    andrzej20001
    Level 43  
    Jak zgasł trzeba sprawdzić czy pompa nabija przy probie rozruchu ciśnienie.
  • #4
    18Beata
    Level 7  
    Tak nabija pompa paliwowa,ale bardzo wolno

    Dodano po 6 [minuty]:

    sulof1601 wrote:
    Witam.Bardzo możliwe że pompa paliwa opiłkuje i zatyka wtryskiwacze.Trzeba by było zrobić próbę przelewów lub logi dynamiczne.
    . Próba była robiona, wszystko dobrze(podobno, mechanik tak stwierdził po badaniu)
  • Helpful post
    #5
    sulof1601
    Level 26  
    Czyli albo pompa wykończona albo ciśnienie uchodzi przez przelewy.
  • #6
    18Beata
    Level 7  
    Przez przelewy nie uchodzi,czyli jednak prawdopodobnie pompa?Jeszcze jedno ostatnio jak odpali, ciężko ale odpali,to na wolnych obrotach słychać CZASEM w okolicy rozrządu delikatny stukot(bardzo cichy).Jak już odpali silnik chodzi równo.Jednym słowem zabieramy się do pompy?

    Dodano po 2 [godziny] 53 [minuty]:

    Zamówię i wymienię tą pompę i odezwę się,za kilka dni, i powiem,czy coś się poprawiło.Tymczasem dziękuję, chociaż gdyby komuś coś wpadło do głowy, proszę o podpowiedź.Wiedza Wasza, jest dla mnie bardzo cenna,aby nikt nie wciskał mi niestworzonych rzeczy😀
  • #7
    18Beata
    Level 7  
    Witam.Ciąg dalszy kłopotów:pompa prawdopodobnie dobra,roboty co nie miara,auto nadal stoi😣.Jutro ma przyjść elektryk, zgadują,że może coś z prądem... Pomóżcie,poradźcie,bo wymienią pół samochodu,a ja za to będę bulić 😔
  • #8
    sulof1601
    Level 26  
    Jeśli błędów nie ma i próba przelewów była na 100proc.dobrze przeprowadzona to według mnie sterownik się kończy.Robiłem ostatnio takiego Mastera bo ktoś nieumiejętnie wylogował EGR i wiem że uszkodzenie przepływki powoduje problemy z rozruchem silnika ale nie powoduje gaśnięcia silnika.
  • #9
    kortyleski
    Level 42  
    Pieprzenie takie. błędów brak to trzeba wymieniać w ciemno wszystko po kolei... A gdzie takie podstawy jak synchronizacja, ciśnienie na CR, wysterowanie wtryskiwaczy...
  • #10
    sulof1601
    Level 26  
    Jakie pieprzenie?jeśli dotyczy to tego co pisałem to przeczytaj pierwszy mój post.Widocznie taki mechanik co nie potrafi sprawdzić logów dynamicznych.W przypadku braku synchronizacji miałby błąd jak wół,ciśnienie na listwie sprawdzone nawet druga pompa założona.A z kąt wiadomo że ktoś wcześniej nie próbował czegoś wylogować i połowa błędów DTC nie istnieje.Ja nie sugeruje wymiany połowy samochodu tylko wskazuje miejsca na które warto by zwrócić uwagę.
  • #11
    18Beata
    Level 7  
    Mówią, że może coś w baku, mają go wyczyścić,podobno niektóre modele miały tam wstępna pompkę...i takie zgadywanie... Ciśnienie startowe podobno jest zbyt słabe...
  • #12
    kortyleski
    Level 42  
    18Beata wrote:
    Tak nabija pompa paliwowa,ale bardzo wolno

    Podać paliwo z bańki i obserwować jak pompa CR buduje ciśnienie. Przecież to podstawa podstaw.
  • #13
    robokop
    Moderator of Cars
    To jedzie się do warsztatu gdzie naprawiają diesle i wiedzą jak one działają, a nie do stodoły, gdzie tanio Polonezy naprawiali.
    Oprócz sprawdzenia błędów, patrzy się w parametry - czy ciśnienie na magistrali rośnie w trakcie kręcenia i czy osiąga wartość wymaganą do startu, potem jak zachowuje się w trakcie obciążenia silnika. Bo równie dobrze może znikać sygnał wału/wałka przez uszkodzony czujnik i też będzie kabaret.
  • #14
    18Beata
    Level 7  
    Dalej stoimy😣Po wymianie pompy(szkoda,ale włożona używka)pojawiły się opiłki.Myślę,że zostałam oszukana, ktoś pozbył się zepsutej😥i słychać taki delikatny stukot w silniku przy tej pompie...Walczymy dalej.Jedzie jutro do innego zakładu,zobaczymy co tam powie... Odezwę się co stwierdził-może komuś się przyda...Ręce opadają
  • #15
    kortyleski
    Level 42  
    Nikomu się nie przyda. Ty czytasz co radzimy czy tylko piszesz aby wylać gorzkie żale? Po co w ciemno wymieniać graty za kupę kasy? Poszukaj poleconego warsztatu i oddaj auto mówiąc proszę naprawić. Odbierz zrobione. I tyle w temacie. Oczywiście kieszeń zaboli ale raz.

    Jest też druga możliwość. Kup clipa, naucz się podstaw diagnostyki systemu CR i sama ubrudź łapki grzebiac w motorze. Tylko że mi taka nauka zajęła kilkanaście lat i jeszcze wszystkiego nie wiem...

    Dodano po 3 [minuty]:

    P. S. Uzupełnij profil o info skąd jesteś. Może znajdziemy kogoś z okolicy kogo można polecić.
  • #16
    18Beata
    Level 7  
    Po kolejnym podłączeniu pod komputer w innym zakładzie wskazało błąd 6274.Chłopaki pracują...Zobaczymy😔
  • #17
    Eidems
    Level 29  
    Zamiast kupować używki pompa + wtryski na sprawdzenie. Wtedy masz cały obraz sytuacji, jak są sprawne płacisz grosze za sprawdzenie ale wątpię żeby tak było. Wtryskiwacz CR dopiero na stole można poprawnie zweryfikować.
  • #18
    18Beata
    Level 7  
    Wtryski były wyciągane i sprawdzane na maszynie,pozdrawiam
  • Helpful post
    #19
    master251
    Level 1  
    Na 99% trzeba będzie wymienić zawór przelewowy na listwie paliwowej i po kłopocie. Tylko zawór a nie czujnik cisnienia , koszt takiego zaworu to ok. 400 zł . Mialem podobny problem i wymiana zaworu pomogła.
  • #20
    18Beata
    Level 7  
    Witam,po dłuższej przerwie.Auto prawie 2 m-ce na postoju😔.Pompa paliwa wymieniona(opiłkowała),wszystkie rurki przeczyszczone,wężyki powymieniane.Pozdrawiam,pompka ręczna wymieniona,filtr paliwa wymieniony,bak wyczyszczony,zmieniony zawór mechaniczny na nowy...i próba.Auto odpala,ale nie tak szybko jak przed awarią, szukają co jeszcze....Ręce opadają
  • #21
    sulof1601
    Level 26  
    Po tylu tygodniach stania może coś z akumulatorem się dzieje i rozrusznik za słabo kręci.
  • #22
    18Beata
    Level 7  
    Nie rozrusznik dobrze kręci,a akumulator przed pierwszym odpaleniem był podładowany...
  • #23
    sulof1601
    Level 26  
    A jak narasta ciśnienie paliwa na listwie?sprawdzał ktoś?
  • #24
    18Beata
    Level 7  
    Tak, wszystko jest w normie.Komputer nie pokazuje żadnego błędu.Pojeżdżę nim trochę, może wszystko się unormuje😐
  • #25
    sulof1601
    Level 26  
    A ile tak z ciekawości sekund mija zanim odpali?
  • #26
    18Beata
    Level 7  
    Ok 10 sekund, wcześniej po kilku sekundach odpalał
  • #27
    sulof1601
    Level 26  
    A na plaku zapewne odpali od strzału.Jeśli pompa opiłkowała a oni odkryli to po sprawdzeniu wtrysków.......... .Cóż będzie powtórka z historii.
  • #28
    18Beata
    Level 7  
    Masakra.Rozumiem,że od nowa wtryski do sprawdzenia....itd😤,ale na kompie nic by nie wykazało?gdyby tak było, błąd jakiś by wyskoczył chyba?
  • Helpful post
    #29
    sulof1601
    Level 26  
    Przy uszkodzeniu końcówki wtrysku nie koniecznie niestety.Jeśli od plaka odpali od strzała to wtryski do roboty.
  • #30
    18Beata
    Level 7  
    Ok w środę zawiozę jeszcze raz tę wtryski zobaczymy,nie chciałabym powtarzać tego wszystkiego za kilka dni😫.Narazie dziękuję, odezwę się za kilka dni, pozdrawiam