Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Master II 2.5 dCi 120 KM - Podczas jazdy, przyspieszania gaśnie.

18Beata 30 Cze 2017 13:06 3552 49
  • #1 30 Cze 2017 13:06
    18Beata
    Poziom 6  

    Witam. Po raz kolejny potrzebuję Waszej porady. Od kilku tyg. mam problem z moją Renią. Podczas jazdy ,przy mocniejszym dodaniu gazu zapalają się kontrolki i auto gaśnie.
    Początkowo, po kilku próbach odpaliło i jechałam, różnie czasami 5km a czasami 50km. Byłam na kompie, pokazało uszkodzony 1 wtrysk. Został wymieniony, na kompie błędu już nie ma, ale auto w coraz gorszym stanie. Gdy zatrzyma się, już nie odpali, pomagam plackiem (początkowo odpalił na plakacie natychmiast, teraz coraz gorzej). Wymieniłam zaworek przy pompie paliwa, filtr powietrza. Wyczyszczony został zawór na listwie. Przelewy na wytryskach są ok. Dodam, że autem jeździ kobieta, a domyślacie się jak w warsztatach traktują kobiety?
    Mechanik sugeruje pompę paliwa, ale jest to spory koszt i chciałabym zasięgnąć porady czy to możliwe.
    Dziękuję z góry i z niecierpliwością czekam na jakieś sugestie.

    0 29
  • Pomocny post
    #2 30 Cze 2017 16:32
    sulof1601
    Poziom 25  

    Witam.Bardzo możliwe że pompa paliwa opiłkuje i zatyka wtryskiwacze.Trzeba by było zrobić próbę przelewów lub logi dynamiczne.

    0
  • #3 30 Cze 2017 16:38
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Jak zgasł trzeba sprawdzić czy pompa nabija przy probie rozruchu ciśnienie.

    0
  • #4 30 Cze 2017 18:17
    18Beata
    Poziom 6  

    Tak nabija pompa paliwowa,ale bardzo wolno

    Dodano po 6 [minuty]:

    sulof1601 napisał:
    Witam.Bardzo możliwe że pompa paliwa opiłkuje i zatyka wtryskiwacze.Trzeba by było zrobić próbę przelewów lub logi dynamiczne.
    . Próba była robiona, wszystko dobrze(podobno, mechanik tak stwierdził po badaniu)

    0
  • Pomocny post
    #5 30 Cze 2017 19:44
    sulof1601
    Poziom 25  

    Czyli albo pompa wykończona albo ciśnienie uchodzi przez przelewy.

    0
  • #6 30 Cze 2017 22:50
    18Beata
    Poziom 6  

    Przez przelewy nie uchodzi,czyli jednak prawdopodobnie pompa?Jeszcze jedno ostatnio jak odpali, ciężko ale odpali,to na wolnych obrotach słychać CZASEM w okolicy rozrządu delikatny stukot(bardzo cichy).Jak już odpali silnik chodzi równo.Jednym słowem zabieramy się do pompy?

    Dodano po 2 [godziny] 53 [minuty]:

    Zamówię i wymienię tą pompę i odezwę się,za kilka dni, i powiem,czy coś się poprawiło.Tymczasem dziękuję, chociaż gdyby komuś coś wpadło do głowy, proszę o podpowiedź.Wiedza Wasza, jest dla mnie bardzo cenna,aby nikt nie wciskał mi niestworzonych rzeczy😀

    0
  • #7 07 Lip 2017 21:43
    18Beata
    Poziom 6  

    Witam.Ciąg dalszy kłopotów:pompa prawdopodobnie dobra,roboty co nie miara,auto nadal stoi😣.Jutro ma przyjść elektryk, zgadują,że może coś z prądem... Pomóżcie,poradźcie,bo wymienią pół samochodu,a ja za to będę bulić 😔

    0
  • #8 08 Lip 2017 11:37
    sulof1601
    Poziom 25  

    Jeśli błędów nie ma i próba przelewów była na 100proc.dobrze przeprowadzona to według mnie sterownik się kończy.Robiłem ostatnio takiego Mastera bo ktoś nieumiejętnie wylogował EGR i wiem że uszkodzenie przepływki powoduje problemy z rozruchem silnika ale nie powoduje gaśnięcia silnika.

    0
  • #9 08 Lip 2017 12:06
    kortyleski
    Poziom 41  

    Pieprzenie takie. błędów brak to trzeba wymieniać w ciemno wszystko po kolei... A gdzie takie podstawy jak synchronizacja, ciśnienie na CR, wysterowanie wtryskiwaczy...

    0
  • #10 08 Lip 2017 13:15
    sulof1601
    Poziom 25  

    Jakie pieprzenie?jeśli dotyczy to tego co pisałem to przeczytaj pierwszy mój post.Widocznie taki mechanik co nie potrafi sprawdzić logów dynamicznych.W przypadku braku synchronizacji miałby błąd jak wół,ciśnienie na listwie sprawdzone nawet druga pompa założona.A z kąt wiadomo że ktoś wcześniej nie próbował czegoś wylogować i połowa błędów DTC nie istnieje.Ja nie sugeruje wymiany połowy samochodu tylko wskazuje miejsca na które warto by zwrócić uwagę.

    0
  • #11 08 Lip 2017 13:53
    18Beata
    Poziom 6  

    Mówią, że może coś w baku, mają go wyczyścić,podobno niektóre modele miały tam wstępna pompkę...i takie zgadywanie... Ciśnienie startowe podobno jest zbyt słabe...

    0
  • #12 08 Lip 2017 15:26
    kortyleski
    Poziom 41  

    18Beata napisał:
    Tak nabija pompa paliwowa,ale bardzo wolno

    Podać paliwo z bańki i obserwować jak pompa CR buduje ciśnienie. Przecież to podstawa podstaw.

    0
  • #13 11 Lip 2017 21:31
    robokop
    Moderator Samochody

    To jedzie się do warsztatu gdzie naprawiają diesle i wiedzą jak one działają, a nie do stodoły, gdzie tanio Polonezy naprawiali.
    Oprócz sprawdzenia błędów, patrzy się w parametry - czy ciśnienie na magistrali rośnie w trakcie kręcenia i czy osiąga wartość wymaganą do startu, potem jak zachowuje się w trakcie obciążenia silnika. Bo równie dobrze może znikać sygnał wału/wałka przez uszkodzony czujnik i też będzie kabaret.

    1
  • #14 13 Lip 2017 23:11
    18Beata
    Poziom 6  

    Dalej stoimy😣Po wymianie pompy(szkoda,ale włożona używka)pojawiły się opiłki.Myślę,że zostałam oszukana, ktoś pozbył się zepsutej😥i słychać taki delikatny stukot w silniku przy tej pompie...Walczymy dalej.Jedzie jutro do innego zakładu,zobaczymy co tam powie... Odezwę się co stwierdził-może komuś się przyda...Ręce opadają

    0
  • #15 14 Lip 2017 09:55
    kortyleski
    Poziom 41  

    Nikomu się nie przyda. Ty czytasz co radzimy czy tylko piszesz aby wylać gorzkie żale? Po co w ciemno wymieniać graty za kupę kasy? Poszukaj poleconego warsztatu i oddaj auto mówiąc proszę naprawić. Odbierz zrobione. I tyle w temacie. Oczywiście kieszeń zaboli ale raz.

    Jest też druga możliwość. Kup clipa, naucz się podstaw diagnostyki systemu CR i sama ubrudź łapki grzebiac w motorze. Tylko że mi taka nauka zajęła kilkanaście lat i jeszcze wszystkiego nie wiem...

    Dodano po 3 [minuty]:

    P. S. Uzupełnij profil o info skąd jesteś. Może znajdziemy kogoś z okolicy kogo można polecić.

    0
  • #16 14 Lip 2017 19:15
    18Beata
    Poziom 6  

    Po kolejnym podłączeniu pod komputer w innym zakładzie wskazało błąd 6274.Chłopaki pracują...Zobaczymy😔

    0
  • #17 14 Lip 2017 19:28
    Eidems
    Poziom 28  

    Zamiast kupować używki pompa + wtryski na sprawdzenie. Wtedy masz cały obraz sytuacji, jak są sprawne płacisz grosze za sprawdzenie ale wątpię żeby tak było. Wtryskiwacz CR dopiero na stole można poprawnie zweryfikować.

    0
  • #18 15 Lip 2017 06:55
    18Beata
    Poziom 6  

    Wtryski były wyciągane i sprawdzane na maszynie,pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #19 17 Lip 2017 07:42
    master251
    Poziom 1  

    Na 99% trzeba będzie wymienić zawór przelewowy na listwie paliwowej i po kłopocie. Tylko zawór a nie czujnik cisnienia , koszt takiego zaworu to ok. 400 zł . Mialem podobny problem i wymiana zaworu pomogła.

    0
  • #20 14 Sie 2017 19:22
    18Beata
    Poziom 6  

    Witam,po dłuższej przerwie.Auto prawie 2 m-ce na postoju😔.Pompa paliwa wymieniona(opiłkowała),wszystkie rurki przeczyszczone,wężyki powymieniane.Pozdrawiam,pompka ręczna wymieniona,filtr paliwa wymieniony,bak wyczyszczony,zmieniony zawór mechaniczny na nowy...i próba.Auto odpala,ale nie tak szybko jak przed awarią, szukają co jeszcze....Ręce opadają

    0
  • #21 14 Sie 2017 19:30
    sulof1601
    Poziom 25  

    Po tylu tygodniach stania może coś z akumulatorem się dzieje i rozrusznik za słabo kręci.

    0
  • #22 14 Sie 2017 19:53
    18Beata
    Poziom 6  

    Nie rozrusznik dobrze kręci,a akumulator przed pierwszym odpaleniem był podładowany...

    0
  • #23 14 Sie 2017 19:55
    sulof1601
    Poziom 25  

    A jak narasta ciśnienie paliwa na listwie?sprawdzał ktoś?

    0
  • #24 14 Sie 2017 19:58
    18Beata
    Poziom 6  

    Tak, wszystko jest w normie.Komputer nie pokazuje żadnego błędu.Pojeżdżę nim trochę, może wszystko się unormuje😐

    0
  • #25 14 Sie 2017 20:00
    sulof1601
    Poziom 25  

    A ile tak z ciekawości sekund mija zanim odpali?

    0
  • #26 14 Sie 2017 20:05
    18Beata
    Poziom 6  

    Ok 10 sekund, wcześniej po kilku sekundach odpalał

    0
  • #27 14 Sie 2017 20:14
    sulof1601
    Poziom 25  

    A na plaku zapewne odpali od strzału.Jeśli pompa opiłkowała a oni odkryli to po sprawdzeniu wtrysków.......... .Cóż będzie powtórka z historii.

    0
  • #28 14 Sie 2017 20:25
    18Beata
    Poziom 6  

    Masakra.Rozumiem,że od nowa wtryski do sprawdzenia....itd😤,ale na kompie nic by nie wykazało?gdyby tak było, błąd jakiś by wyskoczył chyba?

    0
  • Pomocny post
    #29 14 Sie 2017 20:30
    sulof1601
    Poziom 25  

    Przy uszkodzeniu końcówki wtrysku nie koniecznie niestety.Jeśli od plaka odpali od strzała to wtryski do roboty.

    0
  • #30 14 Sie 2017 20:42
    18Beata
    Poziom 6  

    Ok w środę zawiozę jeszcze raz tę wtryski zobaczymy,nie chciałabym powtarzać tego wszystkiego za kilka dni😫.Narazie dziękuję, odezwę się za kilka dni, pozdrawiam

    0