Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki swift 2005r 1.3 - Nie ma ładowania

08 Lip 2017 22:34 1650 9
  • Poziom 9  
    Witam mam problem z ladowaniem ,zaznaczam ze nie jestem fachowcem w tej dziedzinie i mam awarie z ktora sam musze sobie poradzic.Problem byl zwiazany z piszczeniem paska alternatora po rozruchu,w aucie jest nowy akumulator,rolka i pasek 3 razy mechanicy prubowali naprawic usterke.kiedy pasek piszczał ladowanie spadalo do 11 v,po paru minutach osiagalo 14.2v.Rozebralem alternator i po przemierzeniu miernikiem okazalo sie ze mam walniety mostek.Pojechalem do sklepu ze starym i pani powiedziala ze nie ma identyczngo ale cos mi dopasuje.Wrócilem do domu z prawie identycznym mostkiem różnica polega na tym ze nowy ma kondensator i 3 diody prostownicze.Czesc pasuje idealnie ale po zamontowaniu mam ladowanie na wysokich obrotach max 12.4v pali sie kontrolka akumulator ,czy jest inne wyjscie zeby naprawic sytuacje oprucz zakupu drugiego mostka?
  • Poziom 17  
    Ale chociaż Ci pasek nie piszczy :)
    A tak serio, jesli i tak prostownika nie mozesz oddac, to spróbuj wyrzucić diody wzbudzenia i na ich miejsce przylutuj zwykłe zworki. Kondensator zostaw
  • Poziom 39  
    Witam .
    W pierwszej kolejności należy sprawdzić stojan na przebicie do masy .Następnie stwierdzić jakie są różnice między nowym i starym mostkiem,jak jest zasilany regulator napięcia.Bywa że regulator potrzebuje napięcia z diod wzbudzenia(w Twoim przypadku raczej nie ,gdyż ich nie ma w starym mostku),lub napięcia z jednej fazy(też tak bywa).Jeżeli to drugie to można przerobić nowy mostek,co sugeruje kolega wcześniej,lecz pewnie regulator może potrzebować zasilania innego ,być może tego zmiennego z jednej fazy,co łatwo sprawdzić.
  • Poziom 9  
    Kondensator został,zworki porobilem ,altek w imadlo do B podlaczylem + (akumulator),L podlaczylem mała żaróweczke i do plusa ,pod G podlaczylem +(bo to chyba po zapłonie) ,i oczywiscie masa ,przy pomocy wiertarki go rozkrecilem ale zamiast produkowac prad to go pobiera ;/
  • Poziom 39  
    Nie rozpędziłeś go za mało?.Sprawdź jak jest podłączony i zasilany regulator .Porównaj stary mostek i nowy ,jego wyprowadzenia.Do sprawdzenia jeszcze sam stojan.Z jakiego powodu masz uszkodzony mostek diodowy,czy teraz po złożeniu kontrolka gaśnie?.
  • Poziom 17  
    nie pomyliłeś zacisku L z G? jak do lampki choć na chwilę podałeś bezpośrednio plusa z akumulatora to najprawdopodobniej uszkodziłeś regulator
  • Poziom 9  
    Akumulator ktory uzylem do testow byl padaka , dalem drugi i po podlaczeniu widac ze alternator stawia opór ale napiecie stoi 12.5 i ani drgnie teraz pytanie czy wiertarka daje rade go rozkrecic do odpowiednich obrotow (pisze ze ma max 900rpm ale pod obciazeniem kto wie)co do stykow to napewo ich nie pomylilem.
  • Poziom 42  
    Jeżeli zamiast trzech diod wzbudzenia porobiles zwory to alternator pracuje na zawarciu. Przetnij dwie, zostaw jedną
  • Poziom 17  
    ja mam wiertarkę 1100W i daje radę z nawet 200A alternatorami.
  • Poziom 9  
    Czyli wniosek z tego ze nic z tego nie bedzie ;(