Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 1.1 - Błąd P0300 - wielokrotne wypadanie zapłonów

kubas10 15 Jul 2017 16:53 15054 13
  • #1
    kubas10
    Level 25  
    Witam, Panowie borykam się od dłuższego czasu z błędem P0300 w owym peugeocie. Sprawdzone / podmienione zostało: cewka, świece, listwa z wtryskami, kompresja, luz zaworowy, ciśnienie paliwa, szczelność dolotu.
    Na zimnym silniku:
    podciśnienie w kolektorze ssącym wynosi 0,55 bara i wskazówka pulsuje dość rytmicznie;
    KWZ skacze od 0 do 12 stopni;
    czas wtrysku wynosi 8ms;
    Na gorącym silniku:
    podciśnienie w kolektorze ssącym wynosi prawie 0,6 bara i wskazówka cały czas pulsuje dość rytmicznie;
    KWZ skacze od 0 do 12 stopni;
    czas wtrysku wynosi 5ms;

    Po nagrzaniu silnika, sonda pracuje prawidłowo.

    Wnioski:
    Mam za niskie podciśnienie w kolektorze przez co sterownik daje zbyt duży czas wtrysku na gorącym silniku. Jak klient wsiada w auto i jedzie pod wiadukt to tak szarpie że samochód nie ma siły podjechać pod górę.

    Jak dodam gazu to podciśnienie wzrasta do ok 0,7 bara czy 2500 obr/min. O co biega ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Chodź owe szarpanie pojawia się ok raz w tygodniu.
  • #3
    Ireneo
    Level 42  
    jurekk55 wrote:
    Regulowałeś zawory?

    Napisal że sprawdził

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kat nie zapchany?
  • Helpful post
    #4
    jurekk55
    Level 36  
    Ireneo wrote:
    Napisal że sprawdził


    Jakie wyniki pomiaru luzów?
    Wyklepanie powierzchni zaworu-dźwigienki ? Nie szczelność przylgni zaworu i gniazda? Przestawiony rozrząd?

    Podciśnienie za wysokie, więc w cylinder jest zasysane za mało powietrza , albo ma nieszczelny dolot.
  • #5
    kubas10
    Level 25  
    Ireneo wrote:
    Kat nie zapchany?


    Jeżeli mam 0,5 bara i dodam gazu i rośnie do 0,7 bara to mam drożny wydech.

    Dodano po 2 [minuty]:

    jurekk55 wrote:

    Jakie wyniki pomiaru luzów?
    Wyklepanie powierzchni zaworu-dźwigienki ? Nie szczelność przylgni zaworu i gniazda? Przestawiony rozrząd?

    Podciśnienie za wysokie, więc w cylinder jest zasysane za mało powietrza , albo ma nieszczelny dolot.


    Luzy ok, pali na dotyk tak że raczej rozrząd ok ale nie sprawdzałem jego ustawienia, kompresja na zimnym po 10 bar tak że raczej zawory trzymają szczelność, dolot spryskany samostartem, odłączałem od kolektora wszystkie podłączenia (serwo, odma, pary paliwa).
  • Helpful post
    #6
    ociz
    Moderator of Cars
    jurekk55 wrote:
    Podciśnienie za wysokie

    Za niskie. Panowie nauczcie się odróżniać podciśnienie i ciśnienie bezwzględne.
    kubas10 wrote:
    Jeżeli mam 0,5 bara i dodam gazu i rośnie do 0,7 bara

    Co to za wartości, gdzie odczytane?
  • Helpful post
    #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Rozrzad na blokady sprawdź.
  • #8
    kubas10
    Level 25  
    ociz wrote:
    jurekk55 wrote:
    Podciśnienie za wysokie

    Za niskie. Panowie nauczcie się odróżniać podciśnienie i ciśnienie bezwzględne.
    kubas10 wrote:
    Jeżeli mam 0,5 bara i dodam gazu i rośnie do 0,7 bara

    Co to za wartości, gdzie odczytane?


    Wartość odczytana z wakuometru.

    Dodano po 3 [godziny] 6 [minuty]:

    Jutro rano sprawdzę ten rozrząd, wał jest gdzieś blokowany z przodu między silnikiem a skrzynią biegów ?

    Dodano po 19 [godziny] 22 [minuty]:

    Przy zablokowanym wale, wałek 2 zęby do tyłu. Po poprawnym ustawieniu, silnik chodzi znaczniej gorzej ale podciśnienie wzrosło do ok 0,6 bara.
  • #9
    kubas10
    Level 25  
    Tydzień klient pojeździł a dzisiaj znowu P0300...
  • #10
    domex32
    Moderator of Cars
    Zły otwór na kole zamachowym znalazłeś?

    Zrób mu ustawienia pierwotne czy kasowanie adaptacji.

    Zmierz jeszcze raz kompresję.

    Te silniki są specyficzne.
  • #11
    pepe150
    Level 36  
    Słupek "wizualnie" prawie niczym się nie różni. Rodzina silników ta sama, więc i blokady wszędzie te same.
    Pod kolektorem wydechowym, przy skrzyni masz mały otwór, taki żeby palec włożyć. Pod nim masz mały otwór na śrubę 6. Tam ma być blokada.
  • #12
    kubas10
    Level 25  
    Wał pasuje w jednym miejscu, więcej otworów nie było, wtedy wałek był 2 zęby do tyłu. Po poprawnym ustawieniu rozrządu zrobiłem reset adaptacji,wymagana temperatura silnika poniżej 30oC. Podciśnienie wzrosło do ok 0,65 bara na zimnym, a wcześniej było 0,5 bara.
  • #13
    domex32
    Moderator of Cars
    Zrób pomiar sprężania. Może się okazać że głowicę trzeba będzie podnieść.
  • #14
    kubas10
    Level 25  
    To jest dobry pomysł, sprawdzę i dam znać.