Witam, Panowie borykam się od dłuższego czasu z błędem P0300 w owym peugeocie. Sprawdzone / podmienione zostało: cewka, świece, listwa z wtryskami, kompresja, luz zaworowy, ciśnienie paliwa, szczelność dolotu.
Na zimnym silniku:
podciśnienie w kolektorze ssącym wynosi 0,55 bara i wskazówka pulsuje dość rytmicznie;
KWZ skacze od 0 do 12 stopni;
czas wtrysku wynosi 8ms;
Na gorącym silniku:
podciśnienie w kolektorze ssącym wynosi prawie 0,6 bara i wskazówka cały czas pulsuje dość rytmicznie;
KWZ skacze od 0 do 12 stopni;
czas wtrysku wynosi 5ms;
Po nagrzaniu silnika, sonda pracuje prawidłowo.
Wnioski:
Mam za niskie podciśnienie w kolektorze przez co sterownik daje zbyt duży czas wtrysku na gorącym silniku. Jak klient wsiada w auto i jedzie pod wiadukt to tak szarpie że samochód nie ma siły podjechać pod górę.
Jak dodam gazu to podciśnienie wzrasta do ok 0,7 bara czy 2500 obr/min. O co biega ?
Dodano po 1 [minuty]:
Chodź owe szarpanie pojawia się ok raz w tygodniu.
Na zimnym silniku:
podciśnienie w kolektorze ssącym wynosi 0,55 bara i wskazówka pulsuje dość rytmicznie;
KWZ skacze od 0 do 12 stopni;
czas wtrysku wynosi 8ms;
Na gorącym silniku:
podciśnienie w kolektorze ssącym wynosi prawie 0,6 bara i wskazówka cały czas pulsuje dość rytmicznie;
KWZ skacze od 0 do 12 stopni;
czas wtrysku wynosi 5ms;
Po nagrzaniu silnika, sonda pracuje prawidłowo.
Wnioski:
Mam za niskie podciśnienie w kolektorze przez co sterownik daje zbyt duży czas wtrysku na gorącym silniku. Jak klient wsiada w auto i jedzie pod wiadukt to tak szarpie że samochód nie ma siły podjechać pod górę.
Jak dodam gazu to podciśnienie wzrasta do ok 0,7 bara czy 2500 obr/min. O co biega ?
Dodano po 1 [minuty]:
Chodź owe szarpanie pojawia się ok raz w tygodniu.