Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat 1.9tdi 1995 nagle głośno pracuje.

yacek4 02 Aug 2005 21:59 4861 10
  • #1
    yacek4
    Level 14  
    Witam.
    Wiem że VAG prawde mi powie ale może na podstawie objawów dowiem się od was co to może być i czy tak moge jeździć zanim wróce z urlopu.
    Po 30 minutowej jeździe zgasiłem auto na 5 minut i po zapaleniu od razu zaczął głośniej pracować (bardzo twardo) i stracił dużo na mocy (więcej niż 3000 nie kręciłem), wolne obroty w porządku , na obroty wchodzi równomiernie i nie szarpie.Również temperatura silnika się zwiększyła (wyraźnie wskazówka poszła w góre). Wiem że nie będąc przy aucie to trudno coś doradzić ale może to coś standardowego i moge jeździć.
    Pozdrawiam.
  • #2
    Jerzy100
    Level 22  
    Twardo tzn. jak? Stuka?. Nie został przegrzany? Jeżeli pracuje głośno to spróbuj zlokalizować zkąd ten hałas się wydobywa. W górnej części mogą stukać uszkodzone szklanki, a w środkowej i dolnej panewki. Może głośno pracować uszkodzona pompa itd. Napisz czy ciśnienie oleju trzyma.

    Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    ...był może odpalany na "zapych".

    Dodano po 1 [minuty]:

    ...sprawdź czy z uszczelki pod głowicą gdzieś nie strzela.
  • #4
    longines
    Level 26  
    Możliwe, ze termostat do przeglądu.
  • #5
    yacek4
    Level 14  
    Zaczął głośniej pracować z górnej części silnika i tak rytmicznie jak wtryski(wszystkie). Właśnie brałem pod uwage przestawiony wtrysk ale raczej przez ECU niż przez klin no chyba że pasek przeskoczył na pompie.
    A czy uszkodzenie elektroniki w tdi może spowodować wzrost temperatury silnika?
  • #6
    longines
    Level 26  
    yacek4 wrote:
    Zaczął głośniej pracować z górnej części silnika i tak rytmicznie jak wtryski(wszystkie). Właśnie brałem pod uwage przestawiony wtrysk ale raczej przez ECU niż przez klin no chyba że pasek przeskoczył na pompie.
    A czy uszkodzenie elektroniki w tdi może spowodować wzrost temperatury silnika?


    Uszkodzenie elektroniki nie, ale uszkodzenie któregoś z czujników temperatury może dawac wariackie wskazania na liczniku.
    Jest jeszcze jedna możliwość, że uszkodzona elektronika "nie wygasza" podgrzewania świec żarowych (stad jak najbardziej realna temperatura).

    Zaopatrz sie w przemysłowy termometr do 150 stopni Celsjusza (stosowany w kotłowniach i wodociągach) i zaryzykuj otwarcie zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego po nagrzaniu i wyłączeniu silnika. Stracisz jakis litr płynu chłodzącego, ale będziesz wiedział mniej więcej co się dzieje. Czy elektronika kłamie czy faktycznie silnik dostaje takiej temperatury jak na liczniku.

    Głośna praca i utrata mocy to niestety najczęściej objaw przegrzewania sie silnika, więc myslę, że sporo ryzykujesz jeszcze nim jeżdżąc.
  • #7
    Jerzy100
    Level 22  
    Jeżeli silnik dostaje za ubogie dawki paliwa to będzie zmulony i temperatura podejdze. Na początku sprawdż pasek rozrządu i zapłon.
  • #8
    k631
    Level 18  
    Witam panowie a może przy gaszeniu przeskoczył pasek rozrządu, sprawdż zapłon pozdrawiam .
  • #9
    xawier
    Level 29  
    A nie masz przypadkiem wody w oleju? Wody ci nie ubyło czy nie ubywa? Też może się grzać. Pilnuj aby go nie przegrzać.
  • #10
    Gregor_PL
    Level 13  
    Napisz co bylo grane
    Bo ja stawiem na rozrzad! albo przeskoczyl pasek albo oberwany klin na dolnej zebadce od walu!!!
    pierwszy objaw silnik szybciej sie nagrzewa i wzrosnie spalanie
    Uwaga temperatula oleju jest duzo wyzsza niz tem wody
    ja wykonczylem tak silnik
    pozdrawiam.
  • #11
    Remik71
    Level 24  
    Przychylam się do uszkodzenia klina na wale. Podjedź do kogoś i niech sprawdzi zapłon (np: Vag-iem)