Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus mk1 90km diesel - Kontrolka oleju

kosiara92 14 Aug 2017 18:41 2376 6
  • #1
    kosiara92
    Level 2  
    Witam, pojawił mi sie dziwny problem, otóż jechałem autostradą 160-170 km/h i naglę pojawiła mi sie kontrolka oleju i samochód stracił moc. Sprawdziłem stan oleju, był w porządku ale samochód wydawał dziwne szmery w silniku. Zostawiłem go i po niego wróciłem po jakiś 3 dniach to już tych szmerów nie było. Samochód był sprawdzany pod kątem ciśnienia w oleju i niestety go nie było. Silnik chodzi w miarę normalnie, nie słychać panewek. Czy możliwe by pompa olejowa padła i zniszczyła coś co mogło takie objawy dać, np turbinę? Podejrzewam że turbina musiała się rozlecieć skoro nie było smarowania a panewek nie słychać. Pozdrawiam.
  • #2
    paszczakq
    Level 26  
    Zdejmij rurę powietrza dolotową i te od intercoolera . Zobacz czy wirnik turbo się kręci normalnie i czy luzu na boki i wzdłuż nie ma .Zobacz też ile oleju jest w tamtych wężach przy intercoolerze . Ale taki zanik ciśnienia to by litr musiał uciec . Jak nadal nie ma cisnienia to albo przez turbo przelatuje wszystko albo panewkę obróciło . To będzie trochę szukania .
  • #3
    kosiara92
    Level 2  
    paszczakq wrote:
    Zdejmij rurę powietrza dolotową i te od intercoolera . Zobacz czy wirnik turbo się kręci normalnie i czy luzu na boki i wzdłuż nie ma .Zobacz też ile oleju jest w tamtych wężach przy intercoolerze . Ale taki zanik ciśnienia to by litr musiał uciec . Jak nadal nie ma cisnienia to albo przez turbo przelatuje wszystko albo panewkę obróciło . To będzie trochę szukania .


    Silnik nie wydał z siebie żadnego dźwięku przy tej awarii a jak był rozgrzany to klekotał i tak jakby chciał zgasnąć.
    Czy awaria panewki może przebiegać bez dźwiękowo, tzn nie klekotać? Mechanik powiedział ze "góra" jest sucha i nie zasysa oleju, powiedział również że jest micha od oleju wgięta więc na wysokich obrotach mogło nie zassać tyle oleju co potrzebowało. Nie potrafił powiedzieć co sie stało i czy można to naprawić bez drugiego silnika.
  • #4
    kakibara
    Level 33  
    Mechanik powiedzial, ze gora jest sucha - czyli pompa nie miala oleju jak podac z miski do gory- bo np zapchany smok, bo nie bylo oleju w misce, bo ulegla uszkodzeniu pompa olejowa lub zapchana magistrala olejowa.
    Sucha gora - moglo ulec uszkodzeniu - glowica jezeli jest fioletowa, turbo - trzeba sprawdzic na tym lub na nowym silniku przeplyw oleju, zasilanie i powrot oraz sitka, katalizator czy nie jest caly w oleju, intercooler czy nie jest caly zalany olejem i czesciami z turbiny.
    Jezeli otworzycie gore i dol bedziesz wiedzial co masz kupic czy czesci czy szukac drugiego silnika tdci.
  • #5
    paszczakq
    Level 26  
    90 koni to było tddi .
  • #6
    kakibara
    Level 33  
    Moje nie dopatrzenie - ale gorny walek bez oleju czy to tdci czy hdi czy stary silnik Vw - wskazuje na brak doprowadzenia oleju do gory - i teraz trzeba go rozebrac i zobaczyc co to powoduje lub kupic uzywany w "bardzo dobrym" stanie np. Z anglika.
  • #7
    kosiara92
    Level 2  
    Mechanik zdjął miskę olejową i smok czysty, opiłków nie ma w oleju, powiedział ze za wymianę pompy olejowej to koszt 900zł + nie wiadomo czy nie padło turbo, niby mówił ze lekkie luzy ma ale sie ładnie kręci, jak pompe wymienie to zobaczymy co dalej. Ale mi sie wierzyć nie chce ze na tym sie skończy...