Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

MAN TGX 440 euro 5 - błąd 05018-13 ciśnienie adblue

paolooo 13 Wrz 2017 11:29 4680 9
  • MAN TGX 440 euro 5 - błąd 05018-13 ciśnienie adblue

    #1
    Poziom 8  

    Witam
    od jakiegoś czasu mam problem z układem ad blue w Manie TGX z 2011 roku

    ciągle zatyka się filterek/sitko na przewodzie.
    Tak też się teraz stało, a więc samochód zjechał i wyczyściliśmy przewód + nowy filtr. Dodatkowo był wyciągany zbiornik adblue i czyszczony.

    Niestety po podłączeniu komputera nie mogę uruchomić procedury odpowietrzania (pompa w ogóle nie załącza się)
    Jest to napewno powiązane z zapisanym błędem - 5018 ciśnienie czynnika adblue, przerwa lub zwarcie obwodu do masy - stały

    Przewody są drożne, moduł adblue rozebrałem i wszystkie przewody są na miejscu i czyściutko.
    Wymieniłem przekaźnik oraz czujnik ciśnienia (nowy oryginał BOSCH) ale niestety bez efektu.

    Ciśnienie w układzie 0.00
    Temperatura, poziom adblue wszystko poprawnie.

    Dalej ma stały błąd 5018 i nawet nie uruchamia pompki.

    Czy ma ktoś jakiś pomysł lub chociaż podeśle jakiś szczegółowy opis tego błedu? Przeglądałem różne fora i na dobrą sprawę nie mam pewności co ten błąd oznacza.

    Z góry dziękuje

    0 9
  • #2
    Poziom 13  

    Spróbuj uruchomić pompę nie przez procedurę odpowietrzania tylko przez uruchamianie komponentów. Jeśli w wartościach będziesz mieć brak obrotów to pompa do wymiany. Dość często padają pompki.
    Jeśli obroty będą, a nie wytwarza ciśnienia, można pokusić się o regenerację pompki, choć osobiście nie polecam, może także zawór spustowy nie trzymac.

    0
  • #3
    Poziom 8  

    niestety nie mam procedury na samą pompę.
    Przy probie odpowietrzania mam parametr ciśnienia czynnika i jest 0.00 i parametr prędkości obrotowej pompy i również 0.00 (nie rusza) ale jak ręcznie się przekręci to wartość się zmienia.
    Po przekręceniu zapłonu pompa "drgnie" ale odrazu zatrzymuje się (nie robi nawet obrotu)

    0
  • Pomocny post
    #4
    Poziom 28  

    Cześć. Czyli zbiornik i przewody ok, to ja zrobiłbym tak :
    1. Przewód do białego filtra rozłączony i podał ciśnienie do zbiornika- pojawia się przy filtrze - ok. Podłączam, daję troszkę ciśnienia w zbiornik - mam pewność, że AdBlue jest blisko wejścia tłoczenia pompy i rozłączam przewód przy dozowniku. I odpalam kilka razy.
    Dozownik przed wszystkim wkładam rozebrany do cieplej wody na 20 minut - w tej sytuacji czy czysty czy krystalizacja gdzieś się pojawiła nie zaszkodzi.
    Rozłącz akumulator na chwilę gdy pompa nie chce ruszyć i wykasuj ten błąd - ten błąd może być także po sieci CAN.
    Pytanie - oczywiście wymienione 3 filtry czy tylko 2 ?
    Błąd wykasuj i zgaś lampkę MIL.

    1
  • #5
    Poziom 8  

    przewody są drożne.
    Robiłem tak, że dmuchałem w zbiornik na odpiętych i kiedy płyn wyciekał to wpinałem do modułu, ale niestety też nie pomogło.
    Błąd niestety jest stały-aktywny nie ma możliwości skasowania, wyłączanie prądu na "heblu" też nie pomaga (spróbuje odłączyć klemę)

    Jutro dostane nowa pompę (na próbę podłącze czy ruszy). Jeśli nie to tak jak piszesz wyciągnę dozownik spróbuje oczyścić.

    0
  • Pomocny post
    #6
    Poziom 17  

    Witam
    Według serwisówki MAN-a błąd 5018 wskazuje na usterkę elektryczną w module dozowania. Moja rada dla Ciebie to pomiar rezystancji cewki elektrozaworu(wtryskiwacza) dozownika adblue. Powinno być ok 16 Ohm. W razie czego nie musisz wymieniać całego dozownika, można kupić samą część elektryczną dozownika.

    4
  • #7
    Poziom 8  

    Problem rozwiązany.

    Nowa pompka również nie "ruszyła".

    Okazało się, że błąd generuje wtryskiwacz (w dozowniku) - znajduje się po prawej stronie silnika.

    Na próbę wsadziłem zwykły wtryskiwacz benzynowy z golfa :) . Rezystancja, kształt i wszystko identyczne.
    Błąd zgasł od razu nawet bez kasowania.

    Zamówiony nowy wtryskiwacz, pompa ruszyła i układ odpowietrzony.

    Bardzo dziękuje za pomoc.

    4
  • #8
    Poziom 17  

    paolooo napisał:
    Na próbę wsadziłem zwykły wtryskiwacz benzynowy z golfa :) . Rezystancja, kształt i wszystko identyczne.
    Błąd zgasł od razu nawet bez kasowania.


    Tez słyszałem że ludzie zakładali wtryskiwacze od benzyny. Ciekaw jestem jak to działa w praktyce. Różnica w cenie jest spora😊

    0
  • #9
    Poziom 13  

    paolooo napisał:
    Problem rozwiązany.

    Nowa pompka również nie "ruszyła".

    Okazało się, że błąd generuje wtryskiwacz (w dozowniku) - znajduje się po prawej stronie silnika.

    Na próbę wsadziłem zwykły wtryskiwacz benzynowy z golfa :) . Rezystancja, kształt i wszystko identyczne.
    Błąd zgasł od razu nawet bez kasowania.

    Zamówiony nowy wtryskiwacz, pompa ruszyła i układ odpowietrzony.

    Bardzo dziękuje za pomoc.



    Jeśli pompa byłaby uruchomiona przez uruchomienie komponentu to powinna normalnie się uruchomić i nabić ciśnienie.
    "odpowietrzanie" jako test, faktycznie może wymagać, brak aktywnych błędów w systemie.
    Ważne że udało się naprawić.
    Pozdrawiam :)

    0
  • #10
    Poziom 17  

    Frenzel napisał:


    Jeśli pompa byłaby uruchomiona przez uruchomienie komponentu to powinna normalnie się uruchomić i nabić ciśnienie.
    "odpowietrzanie" jako test, faktycznie może wymagać, brak aktywnych błędów w systemie.
    Ważne że udało się naprawić.
    Pozdrawiam :)

    W systemie BOSCH jeśli jest usterka dozownika, to są problemy z komunikacja i niekiedy nie ma możliwości uruchomienia komponentów.

    2