Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Multicar M25 - Brak hamulców.

13 Paź 2017 13:19 1605 19
  • Poziom 21  
    Witam. Pacjent jak w nagłówku. Wymienione szczęki hamulcowe i cylinderki z tyłu. Linki ręcznego też. Hamulce odpowietrzone że 4 razy już, zarówno z przodu jak i z tyłu. Pompa hamulcowa, wymieniona.
    Problem polega na tym, że pedal wchodzi praktycznie w podłogę, hamulce są bardzo słabe. Hamulec ręczny trzyma b. dobrze. Jak zacisne przewód elastyczny z tyłu to przód hamuje bardzo dobrze,.pedał wysoko. Szczęki oczywiście wyregulowane, lekko ocieraja o bębny. Przewód elastyczny i przewody sztywne nowe. Regulatora brak.

    Hamulce wymieniane w związku z tym, że ciekły cylinderki. Pompa też ciekla, jednakże przed wymiana hamować duzo lepiej niż teraz. Ma ktoś pomysł?
  • HelukabelHelukabel
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 21  
    Przewód nad mostem, przed trojnikiem. Do tyłu idzie jeden przewód sztywny, potem.przechodzi w giętki (wymieniony na nowy) i jest trójnik na lewe i prawe koło. I o tym giętki właśnie piszę. Czyli odcinam całkowicie tył.
  • Poziom 21  
    Sęk w tym, że nigdzie. Wszędzie sucho. Jakby wyciekało to nie zawracałbym nikomu głowy.
  • Poziom 21  
    Odpowietrzam tak. Najpierw odkrecam odpowietrzniki każdy po kolei oczywiście, aby płyn zaczął wyciekać. Potem zakrecam I standard pompuj, trzymaj. Od najdalszego koła do najbliższego. Potem próbowałem też znów dokręcania odpowietrznika aby płyn swobodnie wypływał. Odpowietrzałem też samą pompę. Odkrecałem czujnik stop, bo jest w najwyższym punkcie.
  • Poziom 39  
    misiekpb napisał:
    Jak zacisne przewód elastyczny z tyłu to przód hamuje bardzo dobrze,.pedał wysoko.

    Jeśli tak jest to:
    - gdzieś z tyłu cieknie,
    - jest powietrze
    - duży luz szczęka - bęben.
    Linka ręcznego ma być całkowicie luźna, tzn nie można kasować luzu szczęka - bęben poprzez podciąganie linki.
  • Poziom 21  
    kwok napisał:

    Jeśli tak jest to:
    - gdzieś z tyłu cieknie,
    - jest powietrze
    - duży luz szczęka - bęben.
    Linka ręcznego ma być całkowicie luźna, tzn nie można kasować luzu szczęka - bęben poprzez podciąganie linki.


    Nie cieknie, w piątek rozebrałem tył ponownie.

    Powietrza raczej nie ma, odpowietrzałem wiele razy, ze 3 zbiorniki przepuscilem. Chyba, że jakiś cholerny korek powietrzny. Już nawet przewód hamulcowy sztywny podoginałem , żeby był spadek.

    Spróbuje jeszcze wyregulowac szczęki.


    A nasuwa mi się jeszcze myśl. W zestawie ze szczękami były nowe sprężyny. Górna i dolna taka sama. A stare były różne. Jedna więcej druga mniej zwojów. Średnice te same. Może być, że sprężyny są za mocne?
  • Poziom 19  
    Zaciśnij przewód elastyczny przy któtymś kole za trójnikiem i zobacz co się dzieje.
    Spotkałem się z takim przypadkiem że nowy wężyk i puchnie (rozwarstwia się w środku}
  • Poziom 21  
    Ale na starym wężu też się tak działo, dlatego wymieniłem. Przód jak pisałem działa bez zarzutu. Tam idą 4 węże po 1 na cylinderek. Część przodu i tył są na 1 sekcji. Druga sekcja to pozostałe 2 cylinderki z przodu.
  • Poziom 19  
    A czy płyn jest ok.?,może trzeba rozważyć wymianę,może w tym jest problem.
  • Poziom 43  
    Zaslepiać kolejno poszczególne przewody - koniec przewodu sztywnego, prawa strona trójnika, pózniej koniec prawego przewodu elastycznego z tył i tak samo z lewym, skoro tylko tył jest podejrzany. W swojej konstrukcji link: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=16709184#16709184 budowalem uklad hamulcowy praktycznie od ,,zera"i nie miałem żadnych problemów z odpowietrzeniem.
  • Poziom 21  
    jarek225 napisał:
    A czy płyn jest ok.?,może trzeba rozważyć wymianę,może w tym jest problem.
    Przy odpowietrzaniu dolewany był płyn wielokrotnie więc już jest w zasadzie wymieniony.
    Dodano po 1 [minuty]:
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Zaslepiać kolejno poszczególne przewody - koniec przewodu sztywnego, prawa strona trójnika, pózniej koniec prawego przewodu elastycznego z tył i tak samo z lewym, skoro tylko tył jest podejrzany. W swojej konstrukcji link: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=16709184#16709184 budowalem uklad hamulcowy praktycznie od ,,zera"i nie miałem żadnych problemów z odpowietrzeniem.

    Przewód elastyczny jest tylko przed trojnikiem. Od trójnik a do kół idą sztywne przewody.

    Słuchajcie, a co sądzicie o tych sprężynach?
  • Poziom 39  
    Sprężyny bez większego znaczenia, służą do powrotu szczęk, jeśli zbyt słabe to 3 ruchami pedalu zbliżysz je do bębna i potem pedał będzie wysoko, jak poczekasz dłuższą chwilę to pedał znowu będzie jak zwykle i tyle.
    Jak nie potrafisz stwierdzić czy powietrze czy luz szczęk to zdejmij bębny i zablokuj czymś tłoczki cylinderkow tak aby nie miaĺy szans się wydostać z cylinderka, jeśli pedał będzie twardy (prawidłowy) to luz szczęk za duży.
  • Poziom 21  
    Ok, spróbuję. A sprężyny nie mogą być za mocne? Są np na tyle sztywne, że szczęki pomimo kilku ruchów nie zdążą się rozejsc.
    Spróbuję Twojej porady, ale spróbuję też stare sprężyny założyć.
  • Poziom 1  
    Masz źle wyregulowane tylne szczęki hamulcowe mam już czwartego multicara tak ze troszkę wiem na ten temat
  • Poziom 21  
    Słuchaj, przy wymianie musiałem pociąć lekko szczęki. Też podcinasz przy wymianie?
  • Poziom 43  
    Odpowietrz za pomoca sloika z plynem i wężyka założonego na poluzowany odpowietrznik. Sloik wysoko. I pompuj dolewać plyn na bieżąco.
  • Poziom 21  
    To już ze 4 razy robiłem, na różne sposoby. Jak podpompuje pedal 2 razy to jest sztywny jak.....
    Więc faktycznie raczej szczęki źle wyregulowane. Czekam na odpowiedź kolegi, czy podcinasz też szczęki.