Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 2 1.8 16v 2002 - Zwarcie w instalacji

16 Paź 2017 22:44 2448 18
  • Poziom 7  
    Witam. W mojej lagunie dwa 2002 1.8 16V mam zwarcie, wycieka około dwóch amperów. Przy pomocy miernika udało mi się znaleźć bezpiecznik kabinowy - ALIM UCH - po wyciągnięciu którego wyciek zanika. Sprawdzałem też bezpieczniki w komorze silnika i są dwa po wyjęciu których zwarcie zanika. Chciałem zapytać gdzie i jak zacząć szukać powodu zwarcia. Dodaje zdjęcia z zaznaczonymi bezpiecznikami o których mowa wyżej.

    W książce serwisowej mam opisane jedynie bezpieczniki znajdujące się w kabinie, czy podzieli się ktoś linkiem do opisu bezpieczników/przekaźników w przedziale silnika?
    Renault Laguna 2 1.8 16v 2002 - Zwarcie w instalacji
    Renault Laguna 2 1.8 16v 2002 - Zwarcie w instalacji
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 28  
    Jaką masz moc 85 czy 89 kw?
  • Poziom 7  
    moto-kord napisał:
    Jaką masz moc 85 czy 89 kw?

    115 koni, z przelicznika wynika więc że 85.7 kilowatów. Nawet nie wiedziałem że były 89. A bardzo się różnią od siebie?
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Bezpiecznik 2
    Komputer UCH
    Czytnik kart chipowych 10A
    Te dwa duże pod maskę
    Bezpiecznik 18
    Przedział pasażerski 1 70A
    Bezpiecznik 21
    Odłączenie odbioru elektrycznego
    Przedział pasażerski 2 60A
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 7  
    Czyli najprawdopodobniej czytnik powoduje zwarcie?
    Czy moje wnioskowanie jest błędne?
    Muszę wyciągnąć i obejrzeć dokładnie, dzięki za pomoc.
  • Poziom 28  
    Najprościej podpiąć urządzenie diagnostyczne jeśli masz taką możliwość.
  • Poziom 34  
    Kolega nie ma zwarci tylko pobór skoro bezpieczniki całe, nie wiemy czy mierzy jak należy, po uśpieniu systemu.
  • Poziom 7  
    coperfild napisał:
    Kolega nie ma zwarci tylko pobór skoro bezpieczniki całe, nie wiemy czy mierzy jak należy, po uśpieniu systemu.
    Odczekałem około dwudziestu minut po wyjęciu kluczyka, mogę sprawdzić jeszcze raz jutro żeby się upewnić. W razie czego proszę o rady, co i jak.
    Interfejsu do podpięcia komputera nie mam więc tego nie sprawdzę.
  • Poziom 28  
    Ferin napisał:
    Odczekałem około dwudziestu minut po wyjęciu kluczyka

    Oczywiście miernik był podpięty i włączony?.
  • Poziom 7  
    moto-kord napisał:
    Ferin napisał:
    Odczekałem około dwudziestu minut po wyjęciu kluczyka

    Oczywiście miernik był podpięty i włączony?.
    Miernik podpiąłem i włączyłem dopiero po wspomnianym czasie, mam go podpiąć zaraz po wyciągnięciu kluczyka i sprawdzać jak się zmienia wraz z upływem tych dwudziestu minut?
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Ferin napisał:
    mam go podpiąć zaraz po wyciągnięciu kluczyka i sprawdzać jak się zmienia wraz z upływem tych dwudziestu minut?

    Dokładnie tak masz uczynić.Wszystko musi się uśpić na podłączonym mierniku.
  • Poziom 7  
    Ahhh, nie wiedziałem, jutro tak zrobię i dam znać jaki jest wynik na początku i po upływie dwudziestu minut. Dzięki.
  • Poziom 34  
    Dobrze by było jeszcze zamknąć auto z centralnego z karty, a nie z kluczyka.
    Miernik fajny, pozdrawiam.
  • Poziom 7  
    coperfild napisał:
    Dobrze by było jeszcze zamknąć auto z centralnego z karty, a nie z kluczyka.
    Nie bardzo wiem co masz na myśli, samochód mogę zamknąć albo kluczykiem/kartą albo na przyciskiem od centralnego koło lewarka hamulca ręcznego.
    coperfild napisał:
    Miernik fajny, pozdrawiam.
    Dzięki.

    Dzisiaj sprawdziłem pobór prądu jeszcze raz. I tak, zaraz po wyłączeniu z kartą włożoną pobierał 3.75A.
    Po wyjęciu kluczyka spadło do 1.25-1.78A po chwili (2 minuty około) 1.51 i po 5-10 minutach do 0.12A.
    Czy 0.12A to wystarczająco niska wartość, czy powinno być mniej po zupełnym uśpieniu wszystkiego
    co powinno być uśpione?

    No i zonk bo wydaje się że zwarcie się rozwarło, wcale mnie to nie cieszy bo coś mi się wydaje, że wróci.
    Wsunąłem kartę, bez włączania silnika i skoczyło do 3.75A, po wyjęciu sekwencja wyglądała jak wyżej.
    Czasami, rzadko ale jednak, zdarzało się że wsuwałem kartę i nic, zupełna cisza, wyciągałem i wkładałem
    jeszcze raz i wszystko ożywało. Może uszkodzony jest slot i czasami coś zwiera. Muszę to rozebrać i obejrzeć.
    Chyba że macie inne propozycje.

    Tak czy inaczej dziękuję wszystkim za pomoc i wskazówki.
  • Poziom 28  
    Ferin napisał:
    Czy 0.12A to wystarczająco niska wartość

    Jest dobrze.
    Ferin napisał:
    Muszę to rozebrać i obejrzeć.

    Nic nie rozbieraj.Pobór sprawdzamy po uśpieniu nikt nie zostawia auta z kartą.
  • Poziom 7  
    moto-kord napisał:
    Nic nie rozbieraj.Pobór sprawdzamy po uśpieniu nikt nie zostawia auta z kartą.

    Nic nie rozbierałem, zostawiłem podłączony akumulator żeby sprawdzić czy dzisiaj odpalę, przedtem rozładowywał się.
    No i póki co jest dobrze, aczkolwiek mam wrażenie że to wróci, raczej samo nic się nie naprawia.
  • Poziom 43  
    Ja bym zobaczył przelotki w drzwiach i klapie czy nie przełamane.
  • Poziom 36  
    Ferin napisał:
    Czy 0.12A to wystarczająco niska wartość, czy powinno być mniej po zupełnym uśpieniu wszystkiego
    co powinno być uśpione?
    Za dużo. Bez alarmu i z firmowym radiem analogiczne modele Renault pobierają np.: 0,013 A. Dokładając alarm i inne radio (porządne i prawidłowo zamontowane) oczekiwał bym poboru poniżej 0,05 A.
  • Poziom 43  
    ZObacz jeszcze czy zaraz po założeniu klemy jest ten pobór.
    Miałem takiego co po załączeniu i wyłączeniu zapłonu 1 przekaźnik się nie wyłączał nigdy.