Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Caddy 1.6 tdi - Uszkadza wtryskiwacze

06 Lis 2017 21:14 3927 12
  • Poziom 4  
    Witam.

    Temat już był w 2015 roku ale nie został rozwiązany a niestety teraz mi się to przytrafiło.
    W skrócie Caddy 1.6 tdi 102 ps przebieg 248 tkm 2011 r w ciągu 6 tyś km trzy razy uszkodziło wtrysk w części elektronicznej co najlepsze dzieje się to co około 2 tyś km. Najpierw poszedł pierwszy później czwarty teraz trzeci. Z postów z roku 2015 wyczytałem że działo się to samo z wtryskami nowymi kupionymi w ASO wytrzymywały od kilkuset kilometrów do max tysiąca dwóch. (ja wymieniałem na używki, za każdym razem olej filtry, ogólnie olej i filtry co 10 tkm paliwo statoil i schell).Mogę wymienić w ASO wszystkie 4 nowe koszt jednego 2760 zł tylko czy nie powtórzy się sytuacja kolegów... może ktoś zna rozwiązanie przyczyny i pomoże. Z góry dziękuje
  • Poziom 17  
    Berserkers napisał:
    (ja wymieniałem na używki, za każdym razem olej filtry, ogólnie olej i filtry co 10 tkm paliwo statoil i schell).

    a co to ma do części elektronicznej?
    Już parę razy przerabiałem problem ciągłych usterek wtrysków piezoelektrycznych w autach. Zawsze kończyło się na tym, że wtryski były niepoprawnie zregenerowane.
    Wg mnie nie tylko powody zarobkowe powodują, że niektóre warsztaty wymieniają komplet za jednym razem.
  • Poziom 4  
    A jak się odniesiesz do wtrysków nowych kupionych w ASO które po przebiegu max 1 tyś km padły, zostały wymienione na nowe i ponownie padły po przebiegu ok 1 tyś km ?
  • Poziom 14  
    nowy wtrysk z VDO można już kupić za niecałe 1200pln...
    ale nie o tym... sprawdź czy po odkręceniu/demontażu pokrywy filtra paliwa widoczne
    są metalowe opiłki na wkładzie filtracyjnym oraz wewnątrz zbiornika filtra paliwa...
    jak już sprawdzisz to daj znać...
  • Poziom 17  
    Berserkers napisał:
    Mogę wymienić w ASO wszystkie 4 nowe koszt jednego 2760 zł tylko czy nie powtórzy się sytuacja kolegów... może ktoś zna rozwiązanie przyczyny i pomoże. Z góry dziękuje

    Jak tak zaszalejesz, to w razie wystąpienia usterki, masz darmowy assistans na terenie całej Polski;)
    w tamtym temacie (powierzchownie rzuciłem okiem) był błąd wewnętrzny sterownika P0606, który był generowany najprawdopodobniej przez zwarcie w elektronice wtryskiwaczy. U Ciebie też on się pojawia?
    A jak wyglądają korekty wtryskiwaczy? Ciśnienie sprężania?
  • Poziom 4  
    masay1 napisał:
    nowy wtrysk z VDO można już kupić za niecałe 1200pln...
    ale nie o tym... sprawdź czy po odkręceniu/demontażu pokrywy filtra paliwa widoczne
    są metalowe opiłki na wkładzie filtracyjnym oraz wewnątrz zbiornika filtra paliwa...
    jak już sprawdzisz to daj znać...



    Za pierwszym i drugim razem nie było opiłków, jutro powiem mechanikowi aby to sprawdził, co do wtrysku za VDO za 1200 zł możesz mi podpowiedzieć co to jest ? bo nie bardzo jestem w temacie

    Dodano po 1 [minuty]:

    ptr92 napisał:
    Berserkers napisał:
    Mogę wymienić w ASO wszystkie 4 nowe koszt jednego 2760 zł tylko czy nie powtórzy się sytuacja kolegów... może ktoś zna rozwiązanie przyczyny i pomoże. Z góry dziękuje

    Jak tak zaszalejesz, to w razie wystąpienia usterki, masz darmowy assistans na terenie całej Polski;)
    w tamtym temacie (powierzchownie rzuciłem okiem) był błąd wewnętrzny sterownika P0606, który był generowany najprawdopodobniej przez zwarcie w elektronice wtryskiwaczy. U Ciebie też on się pojawia?
    A jak wyglądają korekty wtryskiwaczy? Ciśnienie sprężania?


    jutro będzie mechanik sprawdzał korekty,ciśnienie i kody błędów to od razu wrzucę. Co do darmowego assistans, niestety auto lata na terenie Niemiec
  • Poziom 14  
    Siemens VDO ; ta sama firma która idzie na pierwszy montaż...
    można dostać np. w Inter carsie... najlepiej poszukać po numerze oryginału
    prawdopodobnie masz: 03L130277S ; ale trzeba to jeszcze sprawdzić po numerze VIN...
    zobacz ten wkład filtra i daj znać...
  • Poziom 4  
    masay1 napisał:
    Siemens VDO ; ta sama firma która idzie na pierwszy montaż...
    można dostać np. w Inter carsie... najlepiej poszukać po numerze oryginału
    prawdopodobnie masz: 03L130277S ; ale trzeba to jeszcze sprawdzić po numerze VIN...
    zobacz ten wkład filtra i daj znać...


    dobrze wiedzieć, dziś już uruchomiłem trzy serwisy VW ... jutro sprawdzę w/w info i wrzucę.

    Dzięki

    Dodano po 14 [godziny] 14 [minuty]:

    masay1 napisał:
    Siemens VDO ; ta sama firma która idzie na pierwszy montaż...
    można dostać np. w Inter carsie... najlepiej poszukać po numerze oryginału
    prawdopodobnie masz: 03L130277S ; ale trzeba to jeszcze sprawdzić po numerze VIN...
    zobacz ten wkład filtra i daj znać...


    Brak opiłek w filtrze paliwa
  • Poziom 14  
    jeśli chodzi o te silniki to zdarzało się, iż uszkadzanie wtryskiwaczy było spowodowane "łuszczeniem się" pompy wysokiego ciśnienia...
    miałem kilka takich przypadków i koszty naprawy są "dość" wysokie... nowa pompa, wtryski (ewentualnie regeneracja) przewody paliwowe
    no i zalecana jest także wymiana zbiornika paliwa... a to ze względu na brak możliwości dostatecznego usunięcia opiłków z Jego wnętrza...

    ale piszesz że: "Brak opiłek w filtrze paliwa" tym samym powyższa diagnoza odpada...

    następną przyczyną uszkadzania wtryskiwaczy w tych właśnie jednostkach są same wtryskiwacze...
    a dokładniej Ich delikatna budowa i Bardzo duża wrażliwość na jakość tankowanego paliwa...
    wiem że to co napisałem powyżej wydaje się być co najmniej "durne" ale zapewniam że tak jest...
    wtryskiwacze "puszczają" na tzw. "przelewy" co można dość łatwo zdiagnozować... a bardzo często się
    zdarza że robią to po kolei... najpierw "zastrajkuje" jeden a za miesiąc drugi, albo i kilka naraz...
    jest to dość obszernie opisane w literaturze serwisowej (a tą nie mogę się podzielić) oczywiście producent
    całą winą obarcza Jakość paliwa,; a dokładniej Jego brak... co tylko po części jest prawdą...
    jakość paliwa ma tutaj decydujące znaczenie, ale Mizerna Jakość wtryskiwaczy także...
    oczywiście należy zdiagnozować cały układ sterowania jak i sam układ paliwowy, ale jeśli Twój
    mechanik niczego Nie znajdzie to Nie znaczy że się nie zna...tylko tak po prostu jest...
    a winne są: delikatna budowa wtryskiwaczy + zła jakość paliwa...
    jeśli jednak mechanik wykryłby jakieś usterki to koniecznie trzeba je usunąć
    i to jeszcze przed montażem nowej partii wtryskiwaczy...

    nic więcej pomóc Nie mogę...
  • Poziom 4  
    Tak też było, najpierw poleciał jeden po trzech tygodniach drugi i po kilkunastu dniach trzeci. Zdecydowałem o kupnie nowych i wymianie, zanim to zrobię wstawię do serwisu Boscha w Pile auto aby sprawdzili raz jeszcze auto ''dogłębnie'' bo ten mój to robi to tak od niechcenia po koleżeńsku bez kolejki ... Dziękuje za pomoc na pewno była pomocna, szkoda że mam do Ciebie tak daleko chętnie zdecydowałbym się na naprawę i diagnozę u Ciebie.

    Pozdrawiam

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Berserkers napisał:
    Tak też było, najpierw poleciał jeden po trzech tygodniach drugi i po kilkunastu dniach trzeci. Zdecydowałem o kupnie nowych i wymianie, zanim to zrobię wstawię do serwisu Boscha w Pile auto aby sprawdzili raz jeszcze auto ''dogłębnie'' bo ten mój to robi to tak od niechcenia po koleżeńsku bez kolejki ... Dziękuje za pomoc na pewno była pomocna, szkoda że mam do Ciebie tak daleko chętnie zdecydowałbym się na naprawę i diagnozę u Ciebie.

    Pozdrawiam


    Ps: wtryski mam CONTINENTALA
  • Poziom 1  
    Mesay1, jest jakas szansa na kontakt z Toba?