Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Wabco - naczepa, wabco wypuszczanie powietrza przy kiprowaniu

lukaszmadry 07 Lis 2017 23:11 4158 63
  • #1 07 Lis 2017 23:11
    lukaszmadry
    Poziom 8  

    Witam,

    Zakupiłem naczepę Carnehl wywrotka ma system WABCO.
    Naczepa nie ma zaworu do spuszczania powietrza z poduszek przy kiprowaniu.
    Problem polega na tym że sterowanie poduszek jest z zaworu Wabco (jak dobrze pamiętam końcówka numeru zaworu 1140) poziomowanie jest przez elektrycznego "bociana" (tradycyjnie podłączone są do tego przewody powietrzne a tu jest kabel elektryczny) oraz nie ma ręcznego zaworu rampowago. Wszystko jest sterowane z tego zaworu więc podłączenie raczej tradycyjnego zaworu od spuszczania powietrza w tym wypadku odpada.
    Proszę o pomoc jaki zawór zastosować oraz gdzie go zainstalować aby naczepa samoczynnie wypuszczała powietrze przy kiprowaniu.

    Pozdrawiam

    0 29
  • #2 08 Lis 2017 17:35
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Proszę podać cały numer z zaworu od tego zależy co da się z tym zrobić.

    0
  • #3 08 Lis 2017 17:49
    lukaszmadry
    Poziom 8  

    Witam,
    Numer zaworu 4729051140

    Dodano po 2 [minuty]:

    Podsyłam jeszcze zdjęcia wszystkich zaworów Wabco - naczepa, wabco wypuszczanie powietrza przy kiprowaniuWabco - naczepa, wabco wypuszczanie powietrza przy kiprowaniuWabco - naczepa, wabco wypuszczanie powietrza przy kiprowaniuWabco - naczepa, wabco wypuszczanie powietrza przy kiprowaniuWabco - naczepa, wabco wypuszczanie powietrza przy kiprowaniuWabco - naczepa, wabco wypuszczanie powietrza przy kiprowaniuWabco - naczepa, wabco wypuszczanie powietrza przy kiprowaniu

    0
  • #4 08 Lis 2017 19:12
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Jest to system wabco "D" 480 102 014 R plus, "ECAS"4729051140 .ECAS ten powinien posiadać gniazdo na pilota który pozwala na opuszczanie i podnoszenie naczepy. Biuletyny informacyjne zamieszczam poniżej.
    Jeśli było by to webco nowsze typu "E" to najprawdopodobniej taka funkcja mogła by buc do programowana. W tej sytuacji rozwiązaniem może być zastosowanie zaworu pneumatycznego mechanicznego.

    2
  • #5 08 Lis 2017 19:24
    lukaszmadry
    Poziom 8  

    Ta naczepa podpięta jest pod scanie 114L.
    Opuszczanie powinno zadziałać z pilota w kabinie? Nie wiem czy dobrze rozumiem a nie jestem jeszcze aż tak dobry w te klocki.
    Czy istnieje możliwość założenia jakiegoś pilota/przycisku który będzie wypuszczał powietrze z poduszek?

    0
  • #7 08 Lis 2017 20:25
    lukaszmadry
    Poziom 8  

    To złączne nr 2 jest w środku tego zaworu?
    W scanii jest ten standardowy pilot z poziomowaniem tylko samochodu. Rozumiem że muszę wymienić na tego bardziej rozszerzonego ale nie wiem czy ta stara scania jest przystosowane do tego drugiego pilota ze sterowaniem ECAS

    0
  • #8 08 Lis 2017 20:59
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Na pierwszym zdjęciu wskazałem na czerwono.

    0
  • #9 08 Lis 2017 21:00
    lukaszmadry
    Poziom 8  

    A to jest w tej szarej skrzynce czy w zaworze?

    0
  • #11 08 Lis 2017 21:21
    lukaszmadry
    Poziom 8  

    Sprawdziłem:
    Na zdjęciach widać że złącze "2" jest zajęte.
    Ze złącza kabel idzie do stycznika (czarny)
    Znalazłem kabel z dwoma żyłami który idzie na przód naczepy i jest wyprowadzony przy złączu od świateł( od wstecznego i przeciwmgielnych) i tam jest odłączony, jedna żyła jest niebieska i jest podłączona do stycznika.
    Jeśli je połączę ze sobą to naczepa może wypuścić powietrze z poduszek?

    0
  • #12 08 Lis 2017 23:07
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Zrób zdjęcie całej skrzynki z widocznymi złączami i kolorami przewodów.

    0
  • #14 11 Lis 2017 17:22
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Proszę napisać albo zrobić zdjęcie tak abym mógł się dowiedzieć gdzie idą kable z karteczką "2" i "9". Cała strona lewa płyty niewidoczna proszę jeszcze napisać lub zrobić zdjęcie lewej strony przekaźnika tak aby mógł się dowiedzieć gdzie idzie biały kabel od spodu i czy czarny kabel po lewej stronie ma jeszcze jakieś połączenie.

    0
  • #15 12 Lis 2017 02:27
    dare23
    Poziom 18  

    Złącze 2-pinowe oznaczone cyfrą 7 na schemacie od "stanislawpiotr" może służyć do elektrycznego aktywowania funkcji wypuszczania powietrza z poduszek zawieszenia podczas kiprowania. Wystarczy poprawnie sparametryzować sterownik ECAS aby po zwarciu tych dwóch pinów złącza "7" powietrze z poduszek zostało wypuszczone. Można je podłączyć pod włącznik w kabinie (tak jak to jest na schemacie) lub najwygodniej pod dodatkowo zamontowaną krańcówkę pod kiprem.

    0
  • #17 12 Lis 2017 11:31
    lukaszmadry
    Poziom 8  

    Ten kabel brązowo-niebieski idzie na przód naczepy i jest odłączony.

    0
  • #18 12 Lis 2017 16:52
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Ok teraz jest wszystko jasne jest to instalacja zbliżona do tej która zamieszczam poniżej. Co do tego przewód który idzie do przodu powinien być zakończony wyłącznikiem który ma funkcje wspomagania przy ruszaniu czyli powinna sterować osią podnoszoną. Co do funkcji opuszczania naczepy do rozładunku kolega "dare23" wyprzedził mnie z odpowiedzią i napisał rozwiązanie na piątkę. Trzeba sprawdzić czy funkcja ta zadziała w innym wypadku najprawdopodobniej trzeba funkcje do programować. Niestety nie jest w niej uwzględniony pilot do manualnego podnoszenia i upuszczania naczepy a gniazdo to jest wykorzystane do innej funkcji.

    0
  • #19 12 Lis 2017 17:09
    lukaszmadry
    Poziom 8  

    Czyli jeśli połączę brązowy z niebieskim to os sama się podniesie? Czy trzeba podać jakieś prądy w te kable?
    Czyli z samoczynnym opuszczaniem powietrza sam nic nie zdziałam? Muszę zgłosić się do kogoś kto będzie w stanie zaprogramować przyłączę nr 7 aby naczepa wypuszczała powietrze?

    0
  • #20 12 Lis 2017 18:02
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Najprawdopodobniej wystarczy połączyć kable i powinno zareagować choć nie daje mi spokoju gdzie wędruj przewód biało czarny. Ze schematu można wywnioskować że wejście x9 może być sterowane plusem i masą. Co do opuszczania przy rozładunku spróbuj połączyć spinaczem oba styki w złączy 7, jeśli system zareaguje i opuści naczepę to będziesz miał problem z głowy. Myślę że sam będziesz umiał sobie taki kabel wyprowadzić w sposób dla ciebie odpowiedni.

    0
  • #21 12 Lis 2017 18:04
    lukaszmadry
    Poziom 8  

    Ale jeśli po złączeniu styku nr 7 nic się nie stanie to trzeba to zaprogramować?

    0
  • #22 12 Lis 2017 18:12
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Tak wtedy trzeba programować.

    0
  • #23 12 Lis 2017 18:15
    lukaszmadry
    Poziom 8  

    Ok dzięki sprawdzę i dam znać co i jak

    0
  • #25 12 Lis 2017 18:59
    lukaszmadry
    Poziom 8  

    Mam rozumieć ze trzeba zaznaczyć druga pozycję w Bit7?

    0
  • #26 12 Lis 2017 19:01
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Parametr 3 Bit 5 pozycja 1

    0
  • #27 12 Lis 2017 19:06
    lukaszmadry
    Poziom 8  

    Wiem że pytanie może nie do konca na miejscu ale czy jest jakis program poza Wabco zeby można było ustawiać takie parametry?

    0
  • #28 12 Lis 2017 19:10
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Być może zrobi to Jaltest, Texą tego nie próbowałem być może i nią można skonfigurować ecas.

    0
  • #29 12 Lis 2017 19:15
    lukaszmadry
    Poziom 8  

    Ok postaram się jak najszybciej to posprawdzać i dam znać co i jak

    0
  • #30 13 Lis 2017 17:09
    lukaszmadry
    Poziom 8  

    Chciałbym bardzo podziękować ponieważ po złączeniu styku nr 7 naczepa opuszcza się:)

    Dodano po 11 [minuty]:

    Co do podnoszenia osi.
    po połączeniu brązowego i niebieskiego kabla nie ma reakcji dopiero po mechanicznym złączeniu(rozebrałem stycznik) os idzie w górę.
    więc teraz pytanie w który kabel podać plus brąz czy niebieski.
    Jeszcze jedna sprawa obecnie naczepa jezdzi z dafem CF i po wyłączeniu zapłonu os sama opada natomiast jak była podpięta pod "scania 114L" po wyłączeniu zapłonu oś zostaje w górze.... ale jak jest załadowana to oś się opuszcza i po wyładunku jeśli przekroczy się 20 km/h podnosi się. Dlaczego się tak dzieje?

    0