Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H 1.6 GTC - Stukanie w silniku po wymianie oleju

Nick23 13 Lis 2017 17:26 393 17
  • #1 13 Lis 2017 17:26
    Nick23
    Poziom 2  

    Witam

    Jestem od niedawna posiadaczem Astry H 1.6 GTC 16V (przebieg 160tyś) a już zaczęły się problemy. Standardowo po zakupie wymieniłem rozrząd, filtry oraz olej jak na kierowce przystało. Jakiś czas później pojawiło się tylko na rozgrzanym silniku ''stukanie'' czy jak kto woli''klekotanie''. co od razu na myśl wpadły mi popychacze(warto dodać że na rozgrzanym silniku stukanie nie jest ciągłe, przewija się z normalna pracą silnika, jakby popychacze się zawieszały). Auto rozebrane, popychacze wyciągnięte ,zawiezione do specjalistów. Koledzy po fachu oznajmili ze nie są one w złym stanie,tylko warto je przetrzeć papierem 2000 i złożyć z powrotem. I tak też postąpiłem , ale niestety po kilku tygodniach ładnej pracy silnika objawy wróciły.

    Ważnym aspektem jest, że sprzedający mi auto nie wiedział na jakim oleju ono pracuje (auto ściągnięte przez handlarza) także sugerując się nieudokumentowanym przebiegiem mam wlany półsyntetyk 10W-40 Castrola.

    Znajomi proponują mi sprawdzenie na oleju mineralnym, jak nie wiem na czym wcześniej jeździło, a jak wcześniej pisałem stukanie pojawiło się jakiś czas po zmianie oleju.

    Jak myślicie ? Wina oleju ? Może jednak popychaczy ? Albo macie swoją teorie ? Proszę o pomoc i zarazem dziękuje

  • #2 13 Lis 2017 17:55
    tzok
    Moderator Samochody

    Bez względu na przebieg samochód powinien być eksploatowany na takim oleju jaki zaleca producent. Na pewno olej mineralny do EcoTeca to zły pomysł. Jesteś pewien, że stuka popychacz, a nie panewka? Warto by zmierzyć ciśnienie oleju.

  • #4 13 Lis 2017 18:23
    Nick23
    Poziom 2  

    Zalecany jest syntetyk 5W40 albo 5W30 tylko wedlug mnie jezeli pólsyntetyk na zimnym silniku daje rade, a przy rozgrzanym nie, to znaczy ze robi sie wtedy rzadszy i dlatego stuka, dlatego boje sie wlac syntetyk

  • #5 13 Lis 2017 18:30
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Mechanicy kochaja madrzejszych od konstruktorów

  • #6 13 Lis 2017 20:41
    MikeC
    Poziom 17  

    Silnik z16xep czy z16xer bo to jest różnica ??? silnik xer ma ma zmienne fazy rozrządu i wariatory które często zaczynają hałasować ..

  • #7 13 Lis 2017 21:06
    helmud7543
    Poziom 42  

    Nick23 napisał:
    Zalecany jest syntetyk 5W40 albo 5W30 tylko wedlug mnie jezeli pólsyntetyk na zimnym silniku daje rade, a przy rozgrzanym nie, to znaczy ze robi sie wtedy rzadszy i dlatego stuka, dlatego boje sie wlac syntetyk

    Zmierz ciśnienie oleju. Jak nie wiadomo jaki był lany to płukanka i wymień jeszcze raz. Baza syntetyczna to jedno, lepkość co innego, jak ma chęci do życia nie ma sensu lać gorszego. Poza tym minerał + popychacze to połączenie takie sobie. 10W to gorsza pompowalność w zimie niż 5W, mniej bazy syntetycznej to szybsze zużycie się samego oleju (szlam, gluty mogą się osadzać).
    To że na jakiś czas ustąpiło sugeruje, że stukają popychacze, to że tylko na gorącym - problemy z ciśnieniem oleju. Więc sprawdź ciśnienie.

  • #8 13 Lis 2017 21:31
    MikeC
    Poziom 17  

    Jeśli astra h to silnik z16xep lub z16xer a tam nie ma popychaczy hydraulicznych tylko regulacja luzów zaworowych szklankami o różnej grubości.

  • #9 13 Lis 2017 21:56
    helmud7543
    Poziom 42  

    Więc pytanie co autor wymontował lub co ma za silnik...

  • #10 13 Lis 2017 22:44
    MikeC
    Poziom 17  

    Dokładnie jaki symbol silnika jest w tym aucie ???? a może wtedy będzie coś jaśniejsze ..

  • #11 13 Lis 2017 23:03
    Nick23
    Poziom 2  

    Wybaczcie Panowie moje niedouczenie :) Oczywiście mowa o szklankach,a silnik to z16xer

  • #12 14 Lis 2017 17:41
    MikeC
    Poziom 17  

    silnik z16xer nie ma hydraulicznych popychaczy więc jedynie mechaniczna regulacja luzów natomiast częstą przypadłością jest stukanie wariatorów (czyli kół wałków rozrządu z regulacją faz ) warto też zobaczyć czy sitka w zaworach wariatorów nie są pozatykane przepalonym olejem to te dwa zaworki po obydwu stronach głowicy zaraz za osłoną rozrządu.

  • #13 14 Lis 2017 22:06
    LENIWIEC_PL
    Poziom 7  

    tzok napisał:
    Bez względu na przebieg samochód powinien być eksploatowany na takim oleju jaki zaleca producent. Na pewno olej mineralny do EcoTeca to zły pomysł. Jesteś pewien, że stuka popychacz, a nie panewka? Warto by zmierzyć ciśnienie oleju.

    Ja bym nie lał mineralnego oleju - dla mnie to głupota lać taki olej tylko dlatego, że silnik jest stary (tłumaczenie mechaników z dolnej półki). Olej rozgrzewa się wolniej od płynu chłodniczego więc przejedź jakieś 30km, następnie wiedź na kanał, spuść stary olej do zera ale nie zakręcaj korka(niech skapnie cały osad z miski), po ostygnięciu silnika zalej go półsyntetykiem czyli 10W 40 lub jeśli chcesz to pełnym syntetykiem czyli 0W40. Ale najpierw sprawdź ciśnienie oleju oraz spróbuj usunąć usterkę silnika gdyż szkoda wywalać kasę na olej by go zmieniać co chwilkę. Olej mineralny leje się do mocno zużytych silników gdzie już niewiele zostało panewek, powyrabiane są zaworki itp. jednym słowem do złomów które za 3 miesiące jadą na kasacje.

  • #14 14 Lis 2017 22:31
    moto-kord
    Poziom 24  

    MikeC napisał:
    warto też zobaczyć czy sitka w zaworach wariatorów nie są pozatykane przepalonym olejem to te dwa zaworki po obydwu stronach głowicy zaraz za osłoną rozrządu.

    Sprawdź też luzy zaworowe:
    Luz zaworowy
    Zimny
    Wlot 0.21 - 0.29 (mm)
    Wylot 0.26 - 0.34 (mm)

  • #15 15 Lis 2017 00:00
    Nick23
    Poziom 2  

    Luzy były sprawdzane, mieszczą się w normie

  • #16 15 Lis 2017 00:44
    Bandziorex
    Poziom 3  

    Wina prawdopodobnie lezy po stronie oleju, warto uzywac dobre srodku smarne i czesto je wymieniac jak rowniez jesli jezdzone jest na krotkich dystansach aut raz np. na tydzien zrobic autem co najmniej 20km bo niedogrzany olej nie usuwa szlamu powstalego pdczas jazdy na malych odcinkach i robi sie bagno. Jak nie ma szlamow po zdjeciu pokrywy zaworow kup plukanke Liqui Moly albo Valvoline wyplucz silnik jesli ci to przeszkadza i zalej dobrym olejem, polecam: Liqui Moly High Tech Synthoil 5W40, Fuchs Titan Race Pro S 5W40 albo Valvoline Synpower 5W40.

  • #17 15 Lis 2017 07:13
    krisRaba
    Poziom 23  

    Znam historię pewnego Z16XER (jakieś 140kkm przebiegu), w którego włożone zostało dużo pieniędzy na diagnozy, wymianę olejów, filtrów, nawet wymianę kół KZFR i czyszczenie elektrozaworów KZFR, a klekotanie nie ustawało.
    Auto było nawet w Opel Wawrosz w Gliwicach na diagnozie, że niby autoryzowany serwis, to będzie się znał, ale ten serwis to jakaś porażka - według ich diagnozy należało wyremontować pół silnika (sugerowali remont głowicy, regulację luzów, napawanie wałków rozrządu :lol: ) - koszt? Kolejne 3-4tys. zł i auto 2 tygodnie w serwisie.
    Żeby nie przedłużać - finalnie samochód trafił w końcu do speca, który miał pojęcie co robi - po przeprowadzonych testach wywalił sitka z jednego z elektrozaworów sterujących KZFR (podobno Opel ma takie zalecenie w swoich serwisówkach) i problem zniknął jak ręką odjął. Nagle wszystkie "przypadłości" sugerowane przez Wawrosza przestały mieć znaczenie ;) No i kilka tysięcy w kieszeni...
    To co ważne, podobno sitka wyglądały na czyściutkie, bo wcześniej też były czyszczone, a olej 2 razy zmieniany w krótkim czasie. Możliwe że prześwit w drobnych oczkach po czasie zarasta po obwodzie. Docelowo, jeśli problem kiedyś wróci, spec sugerował wymianę tego elektrozaworu.

    PS. Nie wiem czy wiesz, ale powinieneś do tego silnika lać jakiś porządny olej DEXOS2...

  • #18 15 Lis 2017 12:11
    helmud7543
    Poziom 42  

    LENIWIEC_PL napisał:
    po ostygnięciu silnika zalej go półsyntetykiem czyli 10W 40 lub jeśli chcesz to pełnym syntetykiem czyli 0W40.

    Lepkość nie ma bezpośredniego związku z bazą olejową, a ta nie jest w większości przypadków w 100 % ani syntetyczna, ani mineralna (np: olej syntetyczny może mieć 20 % bazy mineralnej). W Polsce chyba do tej pory nie ma norm więc jest to widzimisię producenta (idealnie jak by był podany gdzieś skład procentowy). Co do lepkości - z reguły więcej bazy mineralnej to i gorsza pompowalność (pierwsza liczba, czyli 0, 5, 10, 15) ale są np: 10W40 syntetyczne, są i półsyntetyczne.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME