Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PALĄCE SIĘ SYRENY Alarmowe!!?? Problem z syrenami alarmowymi

djbarti 09 Aug 2005 23:57 2183 8
  • #1
    djbarti
    Level 14  
    Witam serdecznie. Mam dość nie typowy, a jednak duży problem, mianowicie. Posiadam w aucie alarm "MASTER" dość bogaty jeśli chodzi o wyposażenie i mam z nim następujący problem. W sumie nie wiem gdzie szukać przyczyny, ale spaliłem już trzy syreny. Zawsze stosowałem syreny z własnym zasilaniem :-(( Podłączenie syreny doskonale znam, biały przewód to przewód impulsu alarmu w Moim przypadku jest to "+". Co powinienem zrobić?? w jaki sposób uniknąć spalenia kolejne syreny, które palę dosłownie jedną w miesiącu??? POMOCY!!?? Z góry dzięki za informację...
  • #2
    LucasKrakow
    Level 17  
    ladowanie w aucie masz OK?
    sprawdz czy z alarmu nie ma jakiegos napiecia na kablu sterujacym,
    powinno byc bliskie zeru skoro to plusem, jesli bedzie jakies napiecie na tym kablu nawet male powiedzmy 3v wymien tranzystor sterujacy w alarmie lub doloz przekaznik (przekaznika nie polecam) do sterowania syreny
    obstawiam na napiecie na kablu sterujacym
  • #3
    djbarti
    Level 14  
    Ładowanie w aucie jest jak najbardziej wporząsiu. Napięcie na kablu impulsowym z alarmu jest bliskie 0 V, miernik. Dopiero po załączeniu się alarmu wskazuje zupełnie prawidłowo w przybliżeniu 11-12V. Alarm mam jeszcze na gwarancji. Może powinienem zareklamować centralkę od alarmu, bo dziwne, żeby koleś wymagał ode Mnie jeszcze wiążki kabli?? Alaram zakładałem sam i chodzi bez najmniejszych zarzutów, włącznie z autoryzacją i immobilajzerem. Wszystko jest cacy, poza tym, że spaliłem 3 syreny. Teraz wstawiłem bez własnego zasilania, najzwyklejszą syrenę na świecie, jestem ciekaw jaka będzie teraz reakcja... Jeśli ktoś ma jakieś dodatkowe uwagi, to proszę o umieszczenie ich na forum.
  • #4
    henryk waszyński
    Level 12  
    Z takim tematem nie spotkalem się jeszcze pomimo wielu lat pracy w tej branzy. Jakie montowales syreny ? Jakiej firmy ? Czy z tego samego zrodla ? Ze zwrotem centralki mozesz miec problemy. Moja sugestia - wymontuj centralkę podepnij instalację na stole tj. zasilanie, syrenkę oraz przewod masowy do wyzwalania alarmu. Poza tym mam pytanie co to znaczy, ze syrenka się spaliła ? pozdr.
  • #5
    djbarti
    Level 14  
    Ja wiem, że to dość dziwny objaw... ale ma miejsce w moim aucie. Alarm działa bez zastrzeżeń, pozatym, to wszystko się dzieje w dość dziwnych okolicznościach, bo wychodzisz z auta, alarm uzbraja się i słychać piknięcie w syrenie, następnie powiedzmy za X czasu podchodzisz do auta rozbrajasz alaram i jest error, bo syrena zamiast czystego piknięcia, daje sygnał, jakby wrona krakała, tylko że taka mała wrona :-) Syrenki są firmy No Name, a źródło to samo, bo na całe szczęście mi je wszystkie zareklamowano. W sumie to kończą mi się pomysły co powinienem dalej robić??
  • #6
    LucasKrakow
    Level 17  
    moze wiec czas sprobowac syreny pod ktora sie ktos podpisuje?
    ze nie wspomne o tym ze jak syrena daje dziwne odglosy to czesto to jest wina tego ze ma w sobie wode (w zlym miejscu zamontowana lub zla jej konstrukcja)
  • #7
    djbarti
    Level 14  
    Co do miejsca montażu, to nie ma szans na dostanie się do niej jakiej kolwiek wody... syrena umieszczona jest megafonem do dołu, w miejscu gdzie woda nie ma dostępu ani od góry, ani od dołu. Co do tego, żeby użyć syreny jakieś markowej, to w sumie nie jest zły pomysł, ale obawiam się tego, że stanie się to samo...
  • #8
    LucasKrakow
    Level 17  
    oj
    ale kto powiedzial ze syrene bedzie cos polewalo?
    nie jest to konieczne by w niej byla woda
    obecnie mam y wielkie skoki temperatury oraz wilgoc w powietrzu co widac po parze na szybach auta, ta sama para jest w srodku w syrenie bo w niej tez sa wachania temperatury, a wiec woda sie tam skrapla
    to normalne zjawisko
    1 zamontuj syrene nie w pionie ani w poziomie a ukosnie
    2 nie uszczelniaj syreny zadnymi workami czy silikonami , aby ara wodna mogla zniej parowac
    miedzy kopulka w obudowie a glosnikiem nie ma zreguly uszczelek a wiec ruch wody i powietrza tamata droga jest swobodny
    woda nie potrzebuje wiele wystarczy szczelina mniejsza od wlosa by sie dostala a takich jest pelno w syrenie ze o wiekrzych nie wspomne:)
    osobiscie polecam kupic markowa syrene masz na nia chociazby nawet normalna gwarancje;) godna polecenia jest popularna i standardowa syrena warszawskiej firmy EBS syrena z wlasnym zasilaniem BS38
  • #9
    leszek.b
    Level 29  
    Witam
    Zartem.:D
    Tez objaw dla mnie niespotykany. Jest mozliwość ze syrena zostaje celowo uszkodzona -pilnuj autko